Het is een professionele schaar. Dus eentje die al snel 20 kg weegt. Dat werkt echt verbazingwekkend snel. Je zet de plank eronder, stelt de hoek in en je laat het mes vallen zonder gedoe te hebben met vrijkomend stof enzo. Je kunt zulk spul natuurlijk niet bij de Gamma halen.quote:Op zondag 5 april 2009 13:19 schreef Tha_Duck het volgende:
Scharen voor laminaat en plinten spuug ik op, werkt zeer vertragend. Zagen gewoon met decoupeerzaag met speciaal zaagje en plinten in de verstekbak. Ouderwets, maar werkt goed en snel.
Het scheelt je wel een pak of 3 aan laminaat. En als je goed ligt, zie je de naden amper tot niet.quote:Op zondag 5 april 2009 23:22 schreef SvarogBogot het volgende:
Zo'n laminaat schaar klinkt wel verleidelijk...gewoon dat ding rechts tegen de muur aanzetten, en je kunt in principe in 1 keer doorleggen...maar dat zal dan wel weer honderden euros kosten, zucht.
Nog even een reactie op "gewoon de volgende rij met het reststukje beginnen"....dat is dus echt prutswerk.
Dan krijg je een "trapsverband" van de naden, en dat staat niet, vind ik.
Wild leggen is bij lamellen altijd beter.
Serieus? Ik heb een keer zo'n ding gekocht voor van die plakplinten. 2x geprobeerd en zo terug naar de Gamma gereden en m'n geld (25 euro ofzo) teruggehaald. Kreeg het niet voor elkaar. Met de verstekbak gedaan en was zo gepiept allemaal.quote:Op zondag 5 april 2009 15:12 schreef dop het volgende:
voor plakplintjes is een schaar ook makkelijker als zagen
Het scheelt precies evenveel, aangezien je in beide gevallen met reststukken werkt.quote:Op zondag 5 april 2009 23:52 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Het scheelt je wel een pak of 3 aan laminaat. En als je goed ligt, zie je de naden amper tot niet.
Dat hoop ik...ik hoef ditmaal niets schoon te maken, gewoon aluminium folie uitrollen en leggen met die hap.quote:Op maandag 6 april 2009 12:49 schreef Amun-Ra het volgende:
tijdje geleden verhuisd, naar een nieuwbouwwoning ook...... ondervloer +(klik)laminaat in woonkamer, + 3 slaapkamers boven was binnen 2 dagen gelegd met 2 man. Schoonvader en ikzelf. In totaal...ff rekenen....11 + 7 + 14 + 42 m2 = 74 m2. Was dus zo gelegd.
Ik denk dat je jezelf een beetje teveel onder druk laat zetten. Neem er je tijd voor en spreek gewoon een uurtarief af. Zeg dat je 5 m2 per uur legt, dan ben je met 14 uur wel klaar, ofwel 2 dagen van 7u werk. Klinkt toch wel aannemelijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |