Omdat ik bij mijn vriendin intrek, moet ik dat "even" doorgeven bij de gemeente. Maarja.. ik werk en die ambtenaren zijn natuurlijk alleen aanwezig op momenten dat eerbare burgers hard aan het werk zijn
Maar... mijn gemeente denkt met de burger mee

Verhuizing kan ook online worden doorgegeven, je moet alleen een digid hebben. No problem dacht ik nog

Dan vraag je zo'n ding aan, moet je wachten op de activeringsbrief voor je hem kunt gebruiken

Nahja, alles voor de veiligheid en de war on terror dan maar... . Die brief komt dus ruim 2 weken later en ja hoor.. er zit een activeringscode bij
Ik zojuist naar de website om mijn digid te activeren. Kan niet zo moeilijk zijn zou je verwachten

"Voer uw gebruikersnaam in"
euh.........

geen idee joh.. da's 2 weken geleden en ik heb het geheugen van een goudvis. Zit vast ergens een button die ervoor zorgt dat je een mail met je gebruikersnaam krijgt...
nou nee dus

. "Uit veiligheidsoverweging" kan dat dus niet
Goed.. dan zit er dus niets anders op dan wéér een nieuwe Digid aanvragen... maar dat kan dus pas als deze activeringscode verlopen is.. en dat duurt dus weer 2 weken

Alternatief zou zijn om een dag vrij te nemen om die ambtenaren persoonlijk te bezoeken, maar ik besteed mijn verlofdagen liever aan leuke dingen dan aan ambtenaren

samenvatting: TS heeft het geheugen van een goudvis en kan zijn gebruikersnaam van digid niet onthouden en de overheid heeft een debiel systeem, waardoor die gebruikersnaam ook niet op te vragen is
TS kan er niet mee omgaan
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering