abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67703540
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje.. door veel problemen ben ik dit jaar veel van school afwezig geweest. De school weet van de problemen. Maar nu zit ik met het volgende;
Kom ik hierdoor ook in de problemen met mijn studiefinanciering ( zoals dat ze mijn stufi gaan stopzetten? ) aangezien ik veel afwezig ben geweest. (MBO)

Wel heb ik alles ingehaald wat ik heb gemist kwa toetsen en alles.

Heeft iemand hier meer verstand van?

Thanks
pi_67703594
Zolang jij maar ingeschreven staat maakt het geen ruk uit.
pi_67703701
Maakt niks uit. Echt heerlijk studiefinanciering op een MBO school

Wou dat ik zo snel geld kon krijgen en je bent er gelijk zeker van dat je niks terug hoeft te betalen.

Gezien de meeste mensen MBO wel kunnen halen.

God als je MBO doet hoef je niet eens een bijbaan. Je kan gewoon op vakantie van je studiefinanciering echt sick tenminste als je veel krijgt.
pi_67703734
Jaa dat ben ik en ze zijn ook echt niet van plan me uit te schrijven hebben ze me gezegt aangezien wanneer ik er wel was veel inzet toonde en ze op de hoogte houdde van de stand van zaken
pi_67703747
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:37 schreef Janstersons het volgende:

Wou dat ik zo snel geld kon krijgen en je bent er gelijk zeker van dat je niks terug hoeft te betalen.

God als je MBO doet hoef je niet eens een bijbaan. Je kan gewoon op vakantie van je studiefinanciering echt sick tenminste als je veel krijgt.
Ja, van die paar tientjes per maand kun je echt op vakantie
  zaterdag 4 april 2009 @ 14:40:19 #6
225619 BELASTING
Nu nóg makkelijker
pi_67703757
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:37 schreef Janstersons het volgende:

Vergeet niet dat als je je opleiding niet binnen 4 jaar af kan maken dat je wel alles terug moet betalen he!
Anders zou ik toch maar een bijbaantje zoeken.
Leuker kunnen we het niet maken. Wel makkelijker.
Een topic over verstandig FOK!ken.
'Roestige daken, vochtige kelders'
pi_67703758
@Jastersons; Ik krijg het maximale aangezien ik geen contakt heb met mijn ouders en die buiten beschouwing zijn gelaten..

Ik ben iets van 4 maanden afwezig geweest.. niet achter elkaar maar telkens wel een week na school en dan weer niet...
pi_67703766
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:40 schreef BELASTING het volgende:

[..]

Vergeet niet dat als je je opleiding niet binnen 4 jaar af kan maken dat je wel alles terug moet betalen he!
Anders zou ik toch maar een bijbaantje zoeken.
10 jaar.
  zaterdag 4 april 2009 @ 14:42:50 #9
225619 BELASTING
Nu nóg makkelijker
pi_67703820
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:40 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

10 jaar.
Bron? Ik dacht dat het namelijk 4 jaar was.
pi_67703846
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:42 schreef BELASTING het volgende:

[..]

Bron? Ik dacht dat het namelijk 4 jaar was.
http://www.ib-groep.nl. Dat zou ook wel wat zijn, een hoop opleidingen duren zelfs langer dan 4 jaar.
pi_67703849
Ik dacht altijd dat het iets was van 80% dat je aanwezig moest zijn... maar dat heb ik niet gered..

Maar kan er ook niks over vinden op de ib site
  zaterdag 4 april 2009 @ 14:45:27 #12
225619 BELASTING
Nu nóg makkelijker
pi_67703878
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:44 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

http://www.ib-groep.nl. Dat zou ook wel wat zijn, een hoop opleidingen duren zelfs langer dan 4 jaar.
Ik zie het nu ook in een topic hier op Fok!.
pi_67703924
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:44 schreef Rosalien89 het volgende:
Ik dacht altijd dat het iets was van 80% dat je aanwezig moest zijn... maar dat heb ik niet gered..

Maar kan er ook niks over vinden op de ib site
Zolang jij maar ingeschreven staat en binnen 10 jaar een diploma haalt is er niets aan de hand.
  zaterdag 4 april 2009 @ 15:13:09 #14
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_67704460
--doe es niet--

[ Bericht 97% gewijzigd door Rene op 04-04-2009 18:51:05 ]
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  Moderator zaterdag 4 april 2009 @ 18:53:28 #15
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_67709311
Dat kan wel. Dan maak je te weinig uren en ben je niet bezig met de opleiding. MBO scholen hebben er een handje van om op die manier ermee om te springen (aanwezigheid) Daarentegen kan je op een HBO hogeschool of Uni gewoon altijd afwezig zijn zo lang je maar je tentamen haalt.

Of het bangmakerij is of niet, geen idee, maar natuurlijk mag een ROC wel zeggen 'ben je er zo en zo weinig dan schrijven we je uit'. Zolang je staat ingeschreven van een ROC ben je schoolgaand wb. het IBG.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_67709404
Zoek eens contact met je decaan
dag
pi_67712867
Nee het is zeker dat ik wel ingeschreven blijf op school dat heeft mijn mentor bevestigd.. ze piekerde niet over om mij uit te schrijven omdat ze weet dat ik het wel goed kan en een hele moeilijke tijd heb gehad.

Maar het komt er dus op neer zolang ik ingeschreven sta blijf ik stufi houden zonder problemen?
pi_67713226
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 21:12 schreef Rosalien89 het volgende:
Nee het is zeker dat ik wel ingeschreven blijf op school dat heeft mijn mentor bevestigd.. ze piekerde niet over om mij uit te schrijven omdat ze weet dat ik het wel goed kan en een hele moeilijke tijd heb gehad.

Maar het komt er dus op neer zolang ik ingeschreven sta blijf ik stufi houden zonder problemen?
Je hebt een maximale studieduur. Als de afwezigheid is ivm ziekte, dan kun je met een doktersverklaring naar je Decaan en daar een formulier voor de ib-groep invullen. Je kan dan een jaar extra stufi krijgen. Ook hebben scholen potjes voor dit soort gevallen.

Je kunt dus niet zomaar rekenen op extra stufi, eerst langs de decaan!
dag
pi_67713310
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 21:25 schreef Peter het volgende:

[..]

Je hebt een maximale studieduur. Als de afwezigheid is ivm ziekte, dan kun je met een doktersverklaring naar je Decaan en daar een formulier voor de ib-groep invullen. Je kan dan een jaar extra stufi krijgen. Ook hebben scholen potjes voor dit soort gevallen.

Je kunt dus niet zomaar rekenen op extra stufi, eerst langs de decaan!
Ze vraagt toch ook niet om extra stufi? Ze vraagt of ze haar stufi blijft houden.
pi_67713384
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 21:27 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ze vraagt toch ook niet om extra stufi? Ze vraagt of ze haar stufi blijft houden.
Het laatste jaar dus niet, als ze vertraging heeft opgelopen en doorgaat met de opleiding . Tenzij ze nu actie onderneemt.
dag
pi_67713414
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 21:29 schreef Peter het volgende:

[..]

Het laatste jaar dus niet, als ze vertraging heeft opgelopen en doorgaat met de opleiding . Tenzij ze nu actie onderneemt.
Het laatste jaar zou je normaal ook geen stufi krijgen.
pi_67724100
Ik heb totaal geen vertraging opgelopen en ga dit jaar gewoon over na de volgende klas. Ik vroeg of ik in de problemen kom dat ik dit schooljaar heel veel afwezig ben geweest.

Mijn studie duurt maar 3 jaar en maak het ook in 3 jaar af.
  Moderator zondag 5 april 2009 @ 13:16:51 #23
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_67726285
hmm... doet mij denken aan mijn oude ROC
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')