Ik heb zo een Dell laptop ("haha TS heeft een Dell") waar 2 Gb geheugen in zit. Nu wilde ik daar meer geheugen in plempen ivm virtualisatie enzo. Dan kan ik wel een biefstuk op mijn hoofd leggen om mijn geheugen uit te breiden (Belgische methode), maar dat gaat niet werken. Dus ik naar de winkel en daar een geheugenmodule van maar liefst 2 Gb gekocht, zodat ik een aanwezige geheugenmodule van 1 Gb kon vervangen. Tot zover ging alles goed

Eenmaal thuisgekomen sla ik aan het schroeven en vervangen, en zulks eenmaal achter de rug hebbende start ik vol verwachting mijn pas ge-upgradede laptop op. Ik meende het windows logo snel in beeld te zullen zien, opdat weer snel kon fokken en virtualiseren, maar helaas. Niets van dat alles. In plaats daarvan verscheen de volgende melding in good old dos style op mijn beeldscherm:
quote:
the amount of memory has changed.
if you did not change your memory...
if this problem persists, reseat your memory modules
Niet eens een mogelijkheid om de bios in te gaan. Ik denk "WTF?", schakel mijn laptop uit en begin weer te schroeven en verwissel de geheugenmodules. Weer proberen. Dezelfde melding. Ik zo: WTF
Ik weer de oude modules erin proppen, dan zou alles tenminste weer moeten werken zou je denken. Maar helaas ook nu weer voornoemde foutmelding. Hoezo memory has changed? Ik heb toch weer de oude geheugenmodules erin gedaan? Echt zo van
Maar goed. De good old trick in dit soort gevallen is altijd rammen raggen rossen tot het weer werkt. Ik dus maar weer hier nieuwe geheugen ingebouwd, gewacht tot de melding verscheen en maar gaan rammen, raggen en rossen op mijn toetsenbord. Dat werkte. Ik kreeg zowaar de mogelijkheid om de bios in te gaan en daar de status van mijn geheugen te bekijken. 3096 Mb zowaar
Ik dus weer het bios verlaten en eindelijk startte mijn laptop op. En kon ik gaan fokken en jullie deelgenoot maken van dit bijzondere avontuur.
Zo beste kijkbuisfokkertjes, dit was weer een avontuur van ome vogeltjesdans. Nu allemaal vroeg naar bed en braaf gaan slapen
Klacht: laptop die vage meldingen geeft
Bonusklacht: eerst de bios in moeten like a fucking 486 voor ik verder werken kan