FOK!forum / Digital Corner / Beeldscherm strepen acer laptop
seztenvrijdag 3 april 2009 @ 18:42
Ik heb dus sinds een maand of 3 een mooie Acer laptop, besteld bij de wehkamp.
Het is een Acer Aspire 6530G-703G32MN
quote:
Acer Aspire 6530G-703G32MN: 16 inch multimediamachine

Entertainment van de hoogste kwaliteit staat centraal bij de Acer Aspire 6530G-703G32MN. Zijn 16 inch breedbeeldscherm doet geen concessies en combineert gebruiksgemak met een haarscherpe blik op het grafisch geweld van de bloedsnelle Ati Radeon HD3650-videokaart. De estethische verwennerij houdt hier niet op, want ook de stijlvolle donkere behuizing is aangenaam aan de ogen.


Nu heb ik het volgende probleem.
Soms zomaar uit het niets draait het beeld echt door. Er komen dan allemaal verticale groene/rode/blauwe/paarse strepen op mijn beeld. Soms gaat dan ook mijn hele beeld (niet het beeldscherm, echt gewoon de internet browser+taakbalk en alles) een stukje naar beneden en naar boven, en dat een aantal keer.
Nu wilt het zo zijn dat als ik op de rand van het beeldscherm druk (op de plek waar ¨Acer¨ staat, die rand) het in eens stopt.
Graag zou ik hier enige feedback over ontvangen mocht jij denken te weten wat dit kan betekenen.
Hieronder een kleine illustratie wat het misschien wat helderder kan maken:

Wit zou in deze de achtergrond zijn.

Even ter info: Als ik een game draai, kan mijn videokaart 88º heet worden (gemeten met SIW.
Mijn processor wordt dan ook rond de 88º graden en het beeldscherm zelf zelfs 92º.
Ik zat er aan te denken of het misschien zo zou zijn dat er iets gesmolten is, of gewoon te heet is geworden om nog volledig en maximaal te presteren.

Alvast bedankt voor het meedenken.
seztenvrijdag 3 april 2009 @ 18:44
Graag TT wijziging naar ¨Beeldscherm strepen laptop¨ o.i.d.
b.v.d.
Khadgarvrijdag 3 april 2009 @ 18:48
Laptop heeft een ernstig defect, direct terug sturen naar Acer. Beeldkabel of videokaart is defect.
rene90vrijdag 3 april 2009 @ 19:00
Wat je vertelt lijkt het de beeldkabel te zijn. Maar wat het ook is, garantie claimen.
seztenvrijdag 3 april 2009 @ 19:12
Bedankt allebei
Ik was toen ik dit topic maakte gelijk bezig met een inzending naar Acer.
Alleen wilt dat nog niet erg opschieten aangezien ik al tig errors ben tegengekomen (Zelfs kon ik mijn Klant ID niet invullen omdat er dan een lange tekst met errors kwam

Nu ben ik bij deze foutmelding: Object reference not set to an instance of an object.
Ik ga hier verder ook niet meer wijzer van worden geloof ik

Rot Acer.
seztenvrijdag 3 april 2009 @ 19:24
Op een andere manier heb ik wel een e-mail kunnen sturen met mijn zelfde verhaal.
Nu is het even afwachten, waarschijnlijk tot Maandag.
rene90vrijdag 3 april 2009 @ 19:51
Wehkamp moet je hebben voor de garantie hoor. Niet Acer zelf. Je koopt het product bij Wehkamp dus met hun heb je de koopovereenkomst.
seztenvrijdag 3 april 2009 @ 19:54
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 19:51 schreef rene90 het volgende:
Wehkamp moet je hebben voor de garantie hoor. Niet Acer zelf. Je koopt het product bij Wehkamp dus met hun heb je de koopovereenkomst.
Oh Maar ze kunnen hem toch moeilijk bij wehkamp gaan repareren?
En de 3 jaar garantie is afgesloten bij Acer.
In ieder geval is het een garantiepakket van Acer, ik heb een Acer klant ID en ik heb het garantiepakket moeten activeren via Acer. Daar staat wehkamp verder buiten want die hebben deze garantie ook niet aangeboden (alleen de standaard 1 jaar uiteraard).
Maar met het Advantage pakket van Acer komt er een monteur aan deur, bij wehkamp niet
rene90vrijdag 3 april 2009 @ 20:04
Aha dan is het inderdaad een andere situatie
erikkllvrijdag 3 april 2009 @ 20:09
Acer levert sowieso rechtstreekse garantie aan de klant
Khadgarvrijdag 3 april 2009 @ 20:10
Ken je de uitspraak: De beller is sneller? Bel die knuppels gewoon!
seztenvrijdag 15 mei 2009 @ 13:00
Even een kleine update na het terug vinden van dit topic

Laptop is opgestuurd geweest en ze hebben een aantal chips vervangen (FLU´s of zo?) en het VGA Board vervangen (wat is dat? Een gedeelte op het moederbord voor zover ik kon vinden).
Afijn, het ging goed een week lang. Daarna kreeg ik opeens weer een keer strepen op mijn scherm, 2 keer gebeurd.
Laatste toen mijn scherm niet helemaal open geklapt stond draaide hij weer als een tierelier, niet normaal hoe erg.
Maar nu heb ik het alweer 3-4 dagen niet gehad.
Als het blijft voorkomen zal ik hem zeker terugsturen. Zou ik dan kunnen ¨eisen¨ dat er een nieuw scherm opgezet of de gehele laptop vervangen word?

Groetjes
erikkllvrijdag 15 mei 2009 @ 13:10
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:00 schreef sezten het volgende:
Zou ik dan kunnen ¨eisen¨ dat er een nieuw scherm opgezet of de gehele laptop vervangen word?
Het enige wat jij kunt 'eisen' is dat het apparaat goed gerepareerd wordt. Op welke manier zij dat denken op te lossen is aan hen.
seztenvrijdag 15 mei 2009 @ 13:15
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:10 schreef erikkll het volgende:

[..]

Het enige wat jij kunt 'eisen' is dat het apparaat goed gerepareerd wordt. Op welke manier zij dat denken op te lossen is aan hen.
Ah, maar ze hebben het al een keer geprobeerd te reparen.
Dit gaat dus net zo lang duren tot het eindelijk opgelost zou zijn? (laten we zeggen na 12 keer opgestuurd te hebben ).
Maar goed, ik zie wel
Noorkvrijdag 15 mei 2009 @ 13:26
Jammer, nu weet je misschien ook waarom Acer relatief goedkoop is in de aanschaf.
seztenvrijdag 15 mei 2009 @ 13:32
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:26 schreef Noork het volgende:
Jammer, nu weet je misschien ook waarom Acer relatief goedkoop is in de aanschaf.
Zeker. De schermen van Acer zijn gewone van mindere kwaliteit .
Trouwens ook alle mediaknopjes op de laptop doen het ook alleen maar in WMP, niet eens in Winamp
erikkllvrijdag 15 mei 2009 @ 14:26
dat die mediaknopjes het niet doen heeft meer met de drivers dan met acer te maken hoor.
amvrosiosvrijdag 15 mei 2009 @ 16:15
PAUPER!!
Wehkamp
Acer

maar even ontopic,de verbinding tussen je scherm en je grafische chip...
bij de turk op de hoek heb je m voor 2 tientjes gefixt...
Khadgarzaterdag 16 mei 2009 @ 07:52
Terugsturen naar Acer. Na 3 keer heb je 'recht' op een vervangende laptop. Sowieso kun je het beste direct met je leverancier bakkelijen.