abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:27:21 #1
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_67683447
Hoi,

Zojuist een WD TV HD Mediaplayer gekregen (op aanvraag...) en ik vroeg mij af hoe ik die aan mijn Samsung SyncMaster 2333HD aansluit. Want bij de WD TV zit er enkel zo composite kabel (rood wit geel) en op mijn Samsung zit zit er een ingang voor compont kabels (groen blauw rood). Dus ik veronderstel dat dat niet zo gaat lukken en dat ik mij dus een HDMI kabel ga moeten aanschaffen? Is dat dan gelijk welke? En waar zou ik een ietwat betaalbare vinden (mag via internet, maar moet wel in Belgie zijn).

Bedankt
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_67684292
www.allekabels.nl

HDMI geeft trouwens de beste beeldkwaliteit (met geluid).
Ehm... ok
  zaterdag 4 april 2009 @ 16:10:51 #3
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_67705644
Elke electronicazaak heeft ook wel HDMI-kabels liggen. Laat je geen dure onzin aansmeren, die van een tientje werken ook prima.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_71502631
Ik schop dit topic even gruwelijk omhoog.

Ik overweeg dit apparaatje aan te schaffen, maar aangezien ik een ontzettende n00b ben op dit gebied heb ik even een vraagje.

Ik heb (nog) geen home-cinema set met een optische ingang oid/ De situatie die ik voor ogen heb:

WD TV HD ----> via hdmi ----> TV
TV ------> rood/geel kabeltje ----> home cinema set

Nu was er een probleem met het dts geluid blijkbaar, die WD kan dit niet zelf omzetten ofzo. Mijn homecinema kan wel DTS aan, kan ik zo dan toch geluid krijgen. Of heb ik net als veel mensen (klik) last van geluidloze HD films?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
blijf van mijn sig af homo!
pi_71505255
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:17 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:
Ik schop dit topic even gruwelijk omhoog.

Ik overweeg dit apparaatje aan te schaffen, maar aangezien ik een ontzettende n00b ben op dit gebied heb ik even een vraagje.

Ik heb (nog) geen home-cinema set met een optische ingang oid/ De situatie die ik voor ogen heb:

WD TV HD ----> via hdmi ----> TV
TV ------> rood/geel kabeltje ----> home cinema set

Nu was er een probleem met het dts geluid blijkbaar, die WD kan dit niet zelf omzetten ofzo. Mijn homecinema kan wel DTS aan, kan ik zo dan toch geluid krijgen. Of heb ik net als veel mensen (klik) last van geluidloze HD films?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Op de manier waarop jij het je voorstelt (met een analoge verbinding tussen je TV en je home cinema set) gaat het nooit werken, tenzij de TV een DTS decoder aan boord zou hebben, maar dat is met zekerheid niet het geval. Je zou in ieder geval een digitale verbinding moeten maken tussen de TV en de home cinema set. Gewoonlijk wordt daarvoor een optisch (toslink) kabeltje gebruikt. Met betere en modernere home cinema sets is een fraaiere oplossing mogelijk, je kunt dan de HDMI uitgang van je bron (in jouw geval de WD media speler) doorlussen via de home cinema set naar de TV. Er is dan geen aparte kabel voor het geluid meer nodig.
pi_71508822
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:49 schreef Riparius het volgende:

[..]

Op de manier waarop jij het je voorstelt (met een analoge verbinding tussen je TV en je home cinema set) gaat het nooit werken, tenzij de TV een DTS decoder aan boord zou hebben, maar dat is met zekerheid niet het geval. Je zou in ieder geval een digitale verbinding moeten maken tussen de TV en de home cinema set. Gewoonlijk wordt daarvoor een optisch (toslink) kabeltje gebruikt. Met betere en modernere home cinema sets is een fraaiere oplossing mogelijk, je kunt dan de HDMI uitgang van je bron (in jouw geval de WD media speler) doorlussen via de home cinema set naar de TV. Er is dan geen aparte kabel voor het geluid meer nodig.

Maar daarvoor heb ik dus een andere home cinema set nodig. Dan zal ik daar ook eens naar op zoek gaan. Hoe lopen in het laatste geval dan de kabels?

WD --> hdmi ---> tv
tv --> hdmi --> home cinema?

Maar anders dus een optische kabel.
blijf van mijn sig af homo!
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 09:36:28 #7
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_71509506
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 07:42 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:

[..]

Maar daarvoor heb ik dus een andere home cinema set nodig. Dan zal ik daar ook eens naar op zoek gaan. Hoe lopen in het laatste geval dan de kabels?

WD --> hdmi ---> tv

Heb jij een hdmi-uitgang op je tv? Nee? Nou, andersom dan maar.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_71515509
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 07:42 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:

[..]

WD --> hdmi ---> tv

Bij doorlussen maak je gebruik van twee HDMI kabels. De verbindingen zijn dan als volgt:

WD====HC====TV

De HC vist het digitale geluidssignaal uit de HDMI kabel, decodeert dit en geeft het weer. Met het beeldsignaal doet de HC niets, dat wordt alleen doorgestuurd naar de TV.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')