Tief op.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:38 schreef Liefste. het volgende:
Wij als klein land hebben ons aan te passen. Wat is er erg aan om jezelf te verrijken door een andere taal te leren? Zo doe je leuke contacten op in het buitenland hoor *wenkbrauwwiebel*
Frans
Dat doen ze niet alleen omdat ze hun moedertaal uiteraard beter beheersen maar ook omdat men de identiteit van de eigen taal wilt behouden. Daarom werd bijvoorbeeld ook koningin Beatrix een aantal jaren geleden tegen haar wil opgedrongen toen ze een speech hield in het Europees Parlement om hem in het Nederlands te houden.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:33 schreef Zipportal het volgende:
Ja hoor de G20 top is er weer. En zoals gewoonlijk, lullen Merkel en Sarkozy in hun eigen taal.
Dat 'Fransen kunnen geen Engels!' is zo overrated. Oké, het komt vaker voor dan in Nederland. En in een klein pittoresk dorpje kan boer François inderdaad geen Engels, maar ik denk dat de gemiddelde boer Harm ook niet verder komt dan 'ai downt knowh'. Franse jongeren leren best Engels en dan hebben ze zo'n schattig Soko-accentquote:Op vrijdag 3 april 2009 15:39 schreef Siniti het volgende:
[..]
Tief op.
Fransen denken dat de hele wereld hun taal leren dus leren ze geen een andere taal. En omdat wij toevallig een klein landje zijn moeten wij over 9000 andere talen leren? Ze kunnen opkankeren leer gewoon Engels
Das Gesichtquote:Op vrijdag 3 april 2009 15:41 schreef Zipportal het volgende:
Ik haat Fransen en Duitsers. Ze moeten ook alles nasychroniseren. Vooral die moffen. Elke film wat daar in de bioscoop komt, moet en zal in het Duits.![]()
Stupid Krauts!!!!!!!!
Ik ben 6 jaar achter elkaar op vakantie geweest in Frankrijk. Ik heb welgeteld 1 man ontmoet die Engels kon. En dat was nog belabberd Engels ook.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:43 schreef Liefste. het volgende:
[..]
Dat 'Fransen kunnen geen Engels!' is zo overrated. Oké, het komt vaker voor dan in Nederland. En in een klein pittoresk dorpje kan boer François inderdaad geen Engels, maar ik denk dat de gemiddelde boer Harm ook niet verder komt dan 'ai downt knowh'. Franse jongeren leren best Engels en dan hebben ze zo'n schattig Soko-accent![]()
Frans is overigens een zeer mooie taal
quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:43 schreef Liefste. het volgende:
[..]
Franse jongeren leren best Engels en dan hebben ze zo'n onverstaanbaar accent![]()
Ik ben eigenlijk al heel lang niet meer in Frankrijk geweestquote:Op vrijdag 3 april 2009 15:45 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ik ben 6 jaar achter elkaar op vakantie geweest in Frankrijk. Ik heb welgeteld 1 man ontmoet die Engels kon. En dat was nog belabberd Engels ook.
En Berlijn is ook veel toffer dan Parijs.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:59 schreef valek het volgende:
Duitsers zijn over het algemeen aardige mensen. Fransen zijn gewoon a-sociale teringlijers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |