Me to, mijn vorige is geknaptquote:Op vrijdag 3 april 2009 13:00 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
ik ga denk ik voor de goude rayban aviator met groene glazen
die van vorig jaar kan ik nergens meer vinden
Met polariserende glazenquote:Op vrijdag 3 april 2009 13:01 schreef Soldier2000 het volgende:
Heb er nog 1 van jaren terug, maar wil deze gaan kopen:
Ray-Ban 3362
[ afbeelding ]
Mijn persol ben ik al weken kwijtquote:
Ik ben een nono qua zonnebrillen (ik ga er ook altijd op zitten enzo, ben zo'n dure niet waard), maar kan iemand deze leek uitleggen wat polariserende glazen zijn?quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:08 schreef fathank het volgende:
[..]
Met polariserende glazen.
Heb zelf sinds 2 dagen de Ray-Ban 3364, ook met polariserende glazen. Kostte me 170 euro maar dan heb je ook wat. Heb er nu al spijt van dat ik em niet eerder gekocht heb.
[ afbeelding ]
Het komt er op neer dat vervelende schitteringen van het water, glas etc eruit gefilterd worden. En normale zonnebril maakt het alleen donkerder. Ook in de auto naar wintersport zijn polariserende glazen een aanrader. Weerkaatsingen van het licht in de sneeuw worden er prima uitgefilterd.quote:Polaroid
Polaroid lenzen bevatten naast een UV-filter ook een polarisatiefilter. Hierdoor bestaat het licht dat de drager waarneemt vooral uit verticaal gepolariseerd licht.
Het voordeel van het wegfilteren van de horizontaal gepolariseerde lichtstralen heeft te maken met de reflectie van licht. Als licht op bijvoorbeeld water valt dan zal een deel van dat licht reflecteren en een ander deel zal worden geabsorbeerd. De verhoudingen hiertussen zijn afhankelijk van de hoek waaronder dat licht invalt op het water. Een belangrijker verschijnsel hierbij is dat de mate waarin gereflecteerd licht horizontaal gepolariseerd wordt groter is dan de mate waarin dit verticaal gepolariseerd wordt.
Hierdoor zal gereflecteerd licht enerzijds worden gefilterd door het polarisatie filter en anderzijds door de getinte glazen.
Niet elke Ray-Ban (of zonnebril for that matter) heeft dat, maar t is wel aan te raden. Kost je vaak paar tientjes extra maar is het meer dan waard, zeker als je veel bij zee/water bent in de zomer.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:40 schreef French het volgende:
Oh oke.En zo'n Ray Ban zonnebril waar iedere zonnebrillenfan geil van wordt, heeft dat zeker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |