abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3757508
Hoi,
Ik heb nu al ongeveer een jaar een vriendin (nog geen sex gehad ofzo) en gaat echt heel erg goed, ookal wonen we erg ver van elkaar... Ik zat al plannen te maken om te gaan te verhuizen, maar nu heeft ze laatst verteld dat ze HPV heeft. Ze voelt zich hier nu enorm schuldig over en ik weet ook niet wat ik er mee aan moet.
Ze wil nu de relatie beeindigen omdat ze mij niet in gevaar wil brengen.
Ik weet echt niet meer wat ik er mee aan moet... of ik krijg een grote kans op kanker etc of ik moet mijn vriendin laten gaan ().
Er is geen genezing tegen HPV (hoeveel het soms wel zomaar verdwijnt).
Ik hou enorm veel van d'r en mn hart zegt dat ik gewoon het voor dr over moet hebben maar mn hoofd zegt dat het beter is als we uitelkaar gaan....

Iemand een idee? (dat is zo fijn aan fok forum, redelijk anoniem )

pi_3757522
Sorry, maar wat is HPV?
pi_3757525
HPV???
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_3757541
http://www.alotek.com/hpv/basic-facts.htm
quote:
Basic facts on HPV

HPV (human papillomavirus) is the common wart virus. It is the cause of the various kinds of warts (genital warts, plantar warts, flat warts) as well as cervical dysplasia, vaginal dysplasia, and cervical cancer. HPV has been implicated as a cause of infertility, miscarriages, vaginosis, vaginitis, vulvar vestibulitis syndrome, prostate disease, and laryngeal papillomatosis. Beta-mannan is an effective treatment for HPV. Beta-mannan eliminates the HPV infection in over 95% of cases and is more effective than traditional surgical or medical treatments.

It is impossible to determine how long someone has had an HPV infection. Neither men nor women are routinely tested for HPV. Women are "indirectly" tested for HPV by a Pap smear which shows "HPV characteristics" if the HPV has damaged some cells resulting in cervical dysplasia. If the cells are not damaged, the HPV goes undetected unless a Digene Hybrid Capture® HPV DNA Test is done.

quote:
[..]
HPV is not always transmitted sexually. However, the types that cause anogenital warts (also called condylomata acuminata, venereal warts, genital warts, vaginal warts, and penile warts) and cervical dysplasia are most commonly sexually transmitted, like low risk HPV types 6, 11, 42, 43, and 44. For this reason HPV is classified as an STD (sexually transmitted disease) and can be transmitted through sexual intercourse, oral sex, anal sex, or any skin-to-skin contact.

Some women develop genital warts, cervical/vaginal dysplasia, or both, while others become carriers with no signs or symptoms, or, they become immune to certain HPV types. Men generally develop genital warts, become carriers, or develop immunity. All of the HPV types are contagious.

HPV is contagious even when warts and dysplasia are not present. Some HPV types have a greater association than others with cervical dysplasia and cancer like high risk HPV types 16, 18, 31, 33, 35, 39, 45, 51, 52, 56, 58, 59, and 68.

HPV can lie dormant in humans for an unknown period of years. However, most individuals develop immunity, after which time they are no longer contagious.

pi_3757564
Uit bovenstaande tekst maak ik er uit op dat het dus wel te genezen is.
Verder is sexueel contact dus compleet af te raden.

En of een relatie verder nog mogelijk is, dat weet ik niet. Dat hangt er helemaal vanaf hoe sterk jullie liefde is voor elkaar. Hoe lang jij wilt wachten, en hoe lang zij wil wachten.

Veel sterkte in ieder geval!

maandag 8 april 2002 @ 09:37:54 #6
2546 Morpheu$
sweet dreams
pi_3757581
ja het is sexueel overdraagbaar en ja, bij mannen kunnen sporen gezien worden op de eikel die door dat virus veroorzaakt zijn. Echter... het schijnt zeer zelden voor te komen dat de "man" kanker krijgt door dit virus.

Het is dus schadelijker voor de vrouw in kwestie. Maar ga er eens met een dokter of andere instantie over praten die je hiermee zou kunnen adviseren.

If you cry by having lost the Sun, you won't be able to see the stars
pi_3757629
hmm ja, ik kreeg het gisteren te horen
heb niet geslapen en voel nu echt verschrikkelijk

Het is overigens niet te genezen (volgens de dokter)

[edit]Ja, ik voel heel sterk voor haar. Ik zou een kogel opvangen voor haar als dat zou gebeuren.

Maar ze wil mij beschermen tegen kanker etc. En dat het gevaarlijk is om kinderen te krijgen
mn hele toekomst in 1 klap weg[/edit]

pi_3757699
quote:
Op maandag 08 april 2002 09:45 schreef _Sly_ het volgende:
hmm ja, ik kreeg het gisteren te horen
heb niet geslapen en voel nu echt verschrikkelijk

Het is overigens niet te genezen (volgens de dokter)

[edit]Ja, ik voel heel sterk voor haar. Ik zou een kogel opvangen voor haar als dat zou gebeuren.

Maar ze wil mij beschermen tegen kanker etc. En dat het gevaarlijk is om kinderen te krijgen
mn hele toekomst in 1 klap weg[/edit]

De tekst heeft het over een natuurlijke genezing (homeopatisch waarschijnlijk), met een kans van 95%.

Misschien toch wel de moeite waard om een homeopatische arts te raadplegen?

pi_3757739
quote:
Op maandag 08 april 2002 09:51 schreef STING het volgende:

[..]

De tekst heeft het over een natuurlijke genezing (homeopatisch waarschijnlijk), met een kans van 95%.

Misschien toch wel de moeite waard om een homeopatische arts te raadplegen?

ja is een goed idee
Ik heb ook nog geen details. Ze zei wel dat het een van de ergste vormen was...
pi_3760270
is er misschien iemand hier die meer ervaring heeft met HPV? ik had er nog nooit van gehoord tot gisteren....
pi_3760296
quote:
Op maandag 08 april 2002 14:01 schreef _Sly_ het volgende:
is er misschien iemand hier die meer ervaring heeft met HPV? ik had er nog nooit van gehoord tot gisteren....
Zoek eens op internet.
Vooral met ziektes zijn er altijd wel sites te vinden (door en/of voor patiënten) met allerlei nuttige informatie.

http://www.altavista.nl
http://www.google.nl

maandag 8 april 2002 @ 16:31:58 #12
1459 Buster
Lekker fris
pi_3762805
quote:
Op maandag 08 april 2002 09:24 schreef STING het volgende:
Sorry, maar wat is HPV?
Humaan papillomavirus

(afk.: HPV), een virus uit de familie Papovavirussen. Het komt in vele typen voor.

De humane papillomavirussen veroorzaken verschillende soorten wratten en tumoren. HPV1 is in hoofdzaak verantwoordelijk voor wratten op de voetzool, HPV2 samen met nog een aantal typen is de veroorzaker van de gewone wrat, die voornamelijk op de hand voorkomt. De genitale wratten worden door HPV6 en HPV11 veroorzaakt. Deze twee typen kunnen bij kinderen ook strottenhoofdwratten (larynxpapillomen) veroorzaken die, mits zij niet regelmatig worden verwijderd, deze kinderen belemmeren in hun spraak en ademhaling.

HPV16 en HPV18 worden gezien als een zeer belangrijke factor in het ontstaan van baarmoederhalskanker (zie baarmoederkanker) en van kwaadaardige tumoren aan penis en schaamlippen. Deze zogenaamde hoog-risico HPV-typen geven in een klein percentage van de mensen aanleiding tot een langdurige infectie die op den duur veranderingen in het DNA veroorzaken waardoor kanker kan ontstaan. Met behulp van DNA-detectietechnieken is het mogelijk om HPV aan te tonen in uitstrijkjes van de baarmoederhals. Er wordt onderzocht of het nuttig is om deze virus-screening toe te voegen aan het uitstrijkjesonderzoek. Overdracht van zogenaamde genitale HPV-typen vindt zeer waarschijnlijk plaats via geslachtsverkeer, en mogelijk ook van moeder op kind tijdens de geboorte. Mogelijk bestaat er ook een relatie tussen HPV-typen die speciaal in de huid worden aangetroffen en het ontstaan van bepaalde huidtumoren. Hoe deze HPV-typen worden overgedragen, is onbekend.

Behandeling

De behandeling van HPV-infecties bestaat meestal uit het wegsnijden of wegbranden van de wratten of tumoren. Het ligt in de lijn van de verwachting dat er in de toekomst HPV-vaccins zullen komen.

bron: http://www.dokterdokter.nl

Ow ja joh???[br]--==FOK! fotoboek: http://fotoboek.fok.nl/buster==--
  maandag 8 april 2002 @ 18:03:26 #13
21608 Red-Ace
iNSANE fuckedup
pi_3763819
Hmmmm....

wat ik nu ga zeggen is waarschijnlijk heel erg cliché hoor maar doe het toch maar!

Ik denk dat je gezien het feit dat jullie veel van elkaar houden, dat je dus "gewoon" met elkaar verder moet gaan!

Het is natuurlijk een heel nobel iets hoor zoals je vriendin zich nu naar jou opsteld maar ik denk dat je vriendin tegen je heeft gezegd dat ze de relatie liever beëindigd omdat ze denk ik (kan het fout hebben) bang is dat JIJ haar zult gaan verlaten na het horen van dit rottige nieuws.

Als er dus een moment is waarop je kunt kijken of je relatie bestand is tegen moeilijke tijden, dan is het denk ik nu wel! Ik bedoel dus niet dat je het moet zien als een test in de negatieve zinvan het woord. Echt niet!
maar als er namelijk iets is wat een band binnen een relatie versterkt,dan is het wel elkaar er door heen helpen als er echt serieuze problemen zijn!

Ik persoonlijk heb helemaal niets van die engelse omschrijving begrepen maar mocht het dus een sexueel overdraagbare aandoening zijn dan zou ik dus net zoals bijvoorbeeld een relatie waarin HIV aan de orde is duidelijke afspraken maken met elkaar!

verder denk ik dat het een goed plan is om, zoals iemand anders ook al heeft gezegd, op zoek te gaan naar een of andere stichting die hier heel goed in thuis is en jullie kan voorzien van bepaalde adviezen.

maar er voor weg lopen (relatie beëindigen) is denk ik de makkelijkste weg voor jou. (niet gemeen bedoeld) maar jou vriendin blijft het probleem behouden en staat er dan helemaal alleen voor. als je echt van haar houd en dat maak ik dus op uit je verhaal, dan blijf je bij haar en help je jullie tweetjes er door heen om vervolgens gelukkig te kunnen zijn samen!

Verder ben ik maar een leek op dit soort gebieden maar wil jullie toch alle sterkte van de wereld toewensen en ik hoop dat jullie ondanks de situatie, nog heel lang en gelukkig met elkaar zullen zijn en blijven!

Doegie! en een dikke "hug van mij! Puur vriendelijk bedoeld

Cya!!!...

Shit!!!... ik zie nu pas dat er ook een nederlandse versie/uitleg stond!

[b]each time i thought i was free... i discoverd a bigger cage![br][url=http://www.kwakkie.com][i]Red-Ace[/i][/url][/b] <<< My Site.
pi_3779437
quote:
Op maandag 08 april 2002 18:03 schreef Red-Ace het volgende:
Hmmmm....

wat ik nu ga zeggen is waarschijnlijk heel erg cliché hoor maar doe het toch maar!

Ik denk dat je gezien het feit dat jullie veel van elkaar houden, dat je dus "gewoon" met elkaar verder moet gaan!

Het is natuurlijk een heel nobel iets hoor zoals je vriendin zich nu naar jou opsteld maar ik denk dat je vriendin tegen je heeft gezegd dat ze de relatie liever beëindigd omdat ze denk ik (kan het fout hebben) bang is dat JIJ haar zult gaan verlaten na het horen van dit rottige nieuws.

Als er dus een moment is waarop je kunt kijken of je relatie bestand is tegen moeilijke tijden, dan is het denk ik nu wel! Ik bedoel dus niet dat je het moet zien als een test in de negatieve zinvan het woord. Echt niet!
maar als er namelijk iets is wat een band binnen een relatie versterkt,dan is het wel elkaar er door heen helpen als er echt serieuze problemen zijn!

Ik persoonlijk heb helemaal niets van die engelse omschrijving begrepen maar mocht het dus een sexueel overdraagbare aandoening zijn dan zou ik dus net zoals bijvoorbeeld een relatie waarin HIV aan de orde is duidelijke afspraken maken met elkaar!

verder denk ik dat het een goed plan is om, zoals iemand anders ook al heeft gezegd, op zoek te gaan naar een of andere stichting die hier heel goed in thuis is en jullie kan voorzien van bepaalde adviezen.

maar er voor weg lopen (relatie beëindigen) is denk ik de makkelijkste weg voor jou. (niet gemeen bedoeld) maar jou vriendin blijft het probleem behouden en staat er dan helemaal alleen voor. als je echt van haar houd en dat maak ik dus op uit je verhaal, dan blijf je bij haar en help je jullie tweetjes er door heen om vervolgens gelukkig te kunnen zijn samen!

Verder ben ik maar een leek op dit soort gebieden maar wil jullie toch alle sterkte van de wereld toewensen en ik hoop dat jullie ondanks de situatie, nog heel lang en gelukkig met elkaar zullen zijn en blijven!

Cya!!!...

bedankt, hier had ik echt wat aan
pi_3780081
quote:
Op maandag 08 april 2002 18:03 schreef Red-Ace het volgende:
Hmmmm....

Cya!!!...

goed verhaal red-ace, ben het met je eens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')