quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:07 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Het is wel wenselijk dat dit eerst breed gecommuniceerd wordt naar die rellers. Dat ze zeg maar wel weten dat zodra ze een steen oppakken ze een gaatje tussen de ogen krijgen. Ze willen verharden? Prima, die verharding krijgen ze dan maar wel volgens de regels
In die tijd dachten ze ook nog dat schijten in de gracht ok was, what's your point?quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:07 schreef DoctorB het volgende:
zoals ik al zei, gelukkig dachten ze er in 1789 anders over.
Zie 1789, Bestorming van de Bastille, Franse revolutie. DAAR en TOEN is jouw huidige vrijheid en welvaart bevochten. Daar was nix vreedzaams aan, toen gold ook, demonstreren is doodgerost worden.quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:07 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat heeft rellen dan in jou ogen met demonstreren te maken? Op welke manier maak je een punt als je de boel kort en klein slaat?
Een revolutie is dan ook wel heel wat anders dan een demonstratie denk je ook niet?quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:14 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Zie 1789, Bestorming van de Bastille, Franse revolutie. DAAR en TOEN is jouw huidige vrijheid en welvaart bevochten. Daar was nix vreedzaams aan, toen gold ook, demonstreren is doodgerost worden.
och gut. Hoe denk je dat dat is begonnen dan?quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Een revolutie is dan ook wel heel wat anders dan een demonstratie denk je ook niet?
Parallellen prima, dat ben ik geheel met je eens. Maar dan nog blijf ik het belachelijk vinden dat een demonstratie altijd door een klein groepje word misbruikt om te rellen en te vernielen. Bij de Bastille had dat misschien zin, maar een bankgebouw vernielen omdat je het niet eens bent met beleid is echt heel wat anders.quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:23 schreef DoctorB het volgende:
[..]
och gut. Hoe denk je dat dat is begonnen dan?
Allemaal tevreden mensen die ineens dachten, die Bastille, da's eigenlijk een lelijk gebouw. Dat moet daar weg?
Nee, dat waren allemaal ontvreden mensen, naar wie niet geluisterd werd, die niets te vertellen hadden en die zagen dat de boven hen gestelden er lustig met de centen en het eten vandoor gingen...
Ik zie daar toch wat parallellen...
De Bastille was een gevangenis (met slechts een paar halve zolen achter de tralies). Een symbool van de koning. NUT had die bestorming dus in feite net zoveel als een bankgebouw vernielen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Parallellen prima, dat ben ik geheel met je eens. Maar dan nog blijf ik het belachelijk vinden dat een demonstratie altijd door een klein groepje word misbruikt om te rellen en te vernielen. Bij de Bastille had dat misschien zin, maar een bankgebouw vernielen omdat je het niet eens bent met beleid is echt heel wat anders.
quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:37 schreef DoctorB het volgende:
Zolang de schuldigen (bankiers) nog vrij rondlopen en zich niet voor het grecht hoeven te verantwoorden denk ik dat rellen geoorloofd is.
De media is schuldig, want zij hebben het de mensen wijs gemaakt.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:12 schreef GasTurbine het volgende:
Mensen die nu hun uitgaves beperken omdat ze van horen zeggen hebben vernomen dat er een crisis speelt. Dat zijn de schuldigen.
Want de banken lenen het (belasting)geld dat ze gekregen hebben nog steeds uit aan bedrijven zodat die kunnen investeren? Oh wacht...quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:12 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Mensen die nu hun uitgaves beperken omdat ze van horen zeggen hebben vernomen dat er een crisis speelt. Dat zijn de schuldigen.
Wat uiteindelijk weer gerepareerd moet worden: goed voor de economiequote:En daarnaast veroorzaken rellen vele honderdduizenden euro's aan schade.
Lekker makkelijk om een groep de schuld te geven van alles. Ik vind het veel erger dat mensen nu als bezeten al het geld gaan oppotten, want stel je voor dat je zonder komt te zitten.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:31 schreef Barbaaf het volgende:
Hoewel wat mij betreft er wel een revolutie uit mag breken en al die bankmensjes aan hun stropdas uit de ramen mogen bungelen.
Na de banken nu ook Verzekeringsmaatschappijen die miljoenen moeten gaan vergoeden?quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:31 schreef Barbaaf het volgende:
Wat uiteindelijk weer gerepareerd moet worden: goed voor de economie
Om vervolgens onze premies weer fors te verhogen, want ja, dat geld moet toch ergens vandaan komen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:39 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Na de banken nu ook Verzekeringsmaatschappijen die miljoenen moeten gaan vergoeden?
Ik hoef er ook niets van te weten en ik geloof meteen dat de bancaire sector een van de oorzaken is, maar het is te gemakkelijk om alleen de bankiers te beschuldigen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:44 schreef DoctorB het volgende:
Setzen en Karr-1 laten in ieder geval zien dat ze van toeten nog blazen weten als het op de krediet crisis aankomt. De bancaire sector heeft inmiddels wereldwijd toegegeven dat zij de veroorzaker van deze crisis zijn, maar karr-1 en setzen komen nog met het wijzende vingertje naar de consument die geen salaris verhoging krijgt (als ie zijn baan tenminste nog heeft)
Hóhó, ik vind helemaal niet dat het allemaal maar de schuld is van de consument.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:44 schreef DoctorB het volgende:
Setzen en Karr-1 laten in ieder geval zien dat ze van toeten nog blazen weten als het op de krediet crisis aankomt. De bancaire sector heeft inmiddels wereldwijd toegegeven dat zij de veroorzaker van deze crisis zijn, maar karr-1 en setzen komen nog met het wijzende vingertje naar de consument die geen salaris verhoging krijgt (als ie zijn baan tenminste nog heeft)
quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:48 schreef sezten het volgende:
[..]
Hóhó, ik vind helemaal niet dat het allemaal maar de schuld is van de consument.
Maar het is toch een feit dat door alle aandacht eraan in de media, mensen beter op hun geld gaan letten en waarschijnlijk over het algemeen wel zuiniger zijn met hun geld?
Ik snap donders goed dat het de schuld van de bancaire sector is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |