quote:Londen, 1 april. Ruim vierduizend mensen zijn vandaag het zakencentrum van Londen ingetrokken om te demonstreren tegen de top van de G20, de twintig belangrijkste economieėn in de wereld. De politie is massaal op de been in het centrum van de Britse hoofdstad. De verloven van alle agenten in Londen zijn ingetrokken.
quote:Bij het gebouw van de Bank of England, daar wisten enkele activisten het gebouw binnen te dringen en op het dak te klimmen. Ook belaagden demonstranten een nabijgelegen kantoor van de Royal Bank of Scotland (RBS). Ze vernielden ruiten en raakten slaags met de politie. Ook hier slaagde een aantal activisten erin het gebouw binnen te dringen. De politie grendelde het gebied rondom de bank later op de middag af.
Mooie zinspeling.quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:13 schreef cherrycoke het volgende:
die foto is echt gewoon verkeerd genomen
Beargumenteer dat eens. Ben wel benieuwdquote:Op vrijdag 3 april 2009 11:21 schreef Doopy-X- het volgende:
Ook hier: met scherp schieten tussen de ogen bij de 1e de beste vernieling
Omdat er een visie & mening (denk dat dat bij 70% van die zogenaamde 'demonstranten' niet meespeeld, die komen alleen om lekker tegen de orde aanschoppen) maakt het nog niet ok.quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:24 schreef sezten het volgende:
[..]
Beargumenteer dat eens. Ben wel benieuwd![]()
Ik vond het ¨statement¨ dat hier afgegeven wordt hard, maar ook zeker geen zinloos geweld in de zin van: er zit een visie achter en duidelijke mening achter, het is niet zomaar als hooligans rellen.
Aan de andere kant valt geweld alleen in tijden van zelfverdediging goed te praten.
Zoals hier gisteravond (meen ik, ik keek de herhaling rond 1 uur) in Netwerk ook aandacht aan werd besteed.
Gericht schieten dus ookquote:Op vrijdag 3 april 2009 11:37 schreef DoctorB het volgende:
Zolang de schuldigen (bankiers) nog vrij rondlopen en zich niet voor het grecht hoeven te verantwoorden denk ik dat rellen geoorloofd is.
Ik vind het altijd leuk om die 'demonstranten' moord en brand te zien schreeuwen als hun schedel gesplijt wordt door een gummieknuppelquote:Op vrijdag 3 april 2009 11:41 schreef Hetiszover het volgende:
Ik vind het altijd leuk om de beelden van die rellen te kijken
Dus jij vindt dat als je welvaart kapot gemaakt wordt door een stel geldharkers die vervolgens vrolijk miljoenen blijven incasseren terwijl het pensioen van je moeder wordt verlaagd en de regering(en) daar lustig aan mee doen, je NIET mag protesteren, je ongenoegen NIET mag uiten en gewoon binnen moet blijven en anders maar moet sterven.quote:
Dat vind ik niet.quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:49 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat als je welvaart kapot gemaakt wordt door een stel geldharkers die vervolgens vrolijk miljoenen blijven incasseren terwijl het pensioen van je moeder wordt verlaagd en de regering(en) daar lustig aan mee doen, je NIET mag protesteren, je ongenoegen NIET mag uiten en gewoon binnen moet blijven en anders maar moet sterven.
Gelukkig dachten ze daar in 1789 anders over
Deze demonstranten vechten anders wel voor jouw geld vrind. Terwijl jij lafjes vanachter je computertje de politie aan zit te moedigen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:42 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Ik vind het altijd leuk om die 'demonstranten' moord en brand te zien schreeuwen als hun schedel gesplijt wordt door een gummieknuppel
Nee hoor, die vechten niet voor mijn geld. Die rellen uit naam van hun gedachtengoed dat welvaart gedeeld moet worden. Helaas werkt dat in de grote mensenwereld niet zo.quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:54 schreef zovty het volgende:
[..]
Deze demonstranten vechten anders wel voor jouw geld vrind. Terwijl jij lafjes vanachter je computertje de politie aan zit te moedigen.
Exact.quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:59 schreef karr-1 het volgende:
Demonstreren is in mijn ogen wat anders dan de boel zinloos in elkaar slaan.
Demonstreren prima, geen enkel probleem mee. Maar als er mensen bedreigd worden, gebouwen vernield worden en gewonden vallen, dan heeft het niets meer protesteren te maken maar is het gewoon rellen.quote:
Helemaal mee eens. Dit soort gedrag moet direct bestraft worden en dan niet door een laf traangasbommetje te schieten. Dit versterkt het kat-muis spel alleen maar. Snipers op de daken en shoot to kill.quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Demonstreren prima, geen enkel probleem mee. Maar als er mensen bedreigd worden, gebouwen vernield worden en gewonden vallen, dan heeft het niets meer protesteren te maken maar is het gewoon rellen.
Precies.quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:03 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Dit soort gedrag moet direct bestraft worden en dan niet door een laf traangasbommetje te schieten. Dit versterkt het kat-muis spel alleen maar. Snipers op de daken en shoot to kill.
Vooral dat ja.quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:02 schreef Bolter het volgende:
Elke vorm van geweld jegens de politie of vernielingen zorgen ervoor dat jij (+je standpunt) totaal niet meer serieus genomen (mogen) worden.
Het is wel wenselijk dat dit eerst breed gecommuniceerd wordt naar die rellers. Dat ze zeg maar wel weten dat zodra ze een steen oppakken ze een gaatje tussen de ogen krijgen. Ze willen verharden? Prima, die verharding krijgen ze dan maar wel volgens de regelsquote:
Wat heeft rellen dan in jou ogen met demonstreren te maken? Op welke manier maak je een punt als je de boel kort en klein slaat?quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:07 schreef DoctorB het volgende:
zoals ik al zei, gelukkig dachten ze er in 1789 anders over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |