abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67672836
Drugs verbieden.
pi_67672874

Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid, kwam trouwens met hetzelfde resultaat, uitgevoerd in opdracht van de overheid.
  † In Memoriam † vrijdag 3 april 2009 @ 12:24:30 #103
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_67672880
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:22 schreef DrWolffenstein het volgende:
Drugs verbieden. [ afbeelding ]
Er zit een overlap tussen hard-drugs en medicijnen. Al die medicijnen dan ook maar verbieden?
  vrijdag 3 april 2009 @ 12:24:37 #104
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_67672887
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:19 schreef Kabolter het volgende:

Van blowen onderschat je jezelf vaak ook meer.
Dat is nu precies de reden waarom ik niet stoned achter het stuur zou gaan zitten. Volgens mij word ik dan echt zo'n bange bejaarde, die verkeerde beslissingen neemt omdat ie bang is dat het fout gaat...
pi_67672932
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:22 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Eerst is je schadeverleden nul, en nu ben je ineens van de motor afgereden door een kerel die onder invloed is van pillen???
Ja dat was met de motor niet met de auto.
***** Kraak.....
pi_67672954
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:26 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Oh, dat telt inderdaad niet bij je schadeverleden.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  † In Memoriam † vrijdag 3 april 2009 @ 12:27:35 #107
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_67672972
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:26 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

O ja en dat is een enorm verschil want met een motor kan je niemand dood rijden natuurlijk!
pi_67673022
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:27 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Oh, dat telt inderdaad niet bij je schadeverleden.
Ah als je door groen stoplicht gaat en ineens een pillendraaier linksaf dan zit je helemaal fout als je toevallig weleens een blow rookt.
***** Kraak.....
pi_67673042
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 11:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom er zoveel negatieve bericht geving omtrent cannabis/coke/paddo/ander illegale middelen gebruik in de media komen en nooit over het geneesmiddelen gebruik en controle die er niet op plaats vind. Waar is onze kritische onderzoeks media gebleven. Het lijkt wel of de media alleen nog maar de propaganda van vadertje staat als nieuws over neemt, zonder hoor en wederhoor te gebruiken.
Dan nog is het geen reden om niet kritisch te zijn tegenover drugsgebruik in het verkeer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2009 12:30:14 ]
pi_67673088
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan nog is het geen reden om niet kritisch te zijn tegenover drugsgebruik in het verkeer.
Laten we dan ook pillen gelijk meenemen.
***** Kraak.....
pi_67673136
En dan bedoel ik niet de verboden pillen maar bijv slaapmiddelen, ADHD shit etc etc...
***** Kraak.....
  vrijdag 3 april 2009 @ 12:33:29 #112
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_67673145
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:31 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Laten we dan ook pillen gelijk meenemen.
Open er een topic over
pi_67673197
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:33 schreef kraaksandaal het volgende:
En dan bedoel ik niet de verboden pillen maar bijv slaapmiddelen, ADHD shit etc etc...
Ik vind het best, bekijk zowel drugs als medicijn gebruik en hun invloed op rijvaardigheid maar eens kritisch en verbied datgene dat nadelig uitpakt.
pi_67673270
Waarom kun je dingen niet los zien?

Ik had er vroeger ook altijd last van, daar niet van.
Ze hebben er zelfs een mooie latijnse benaming voor, die ik graag weer zou weten.

Maar stiekem klinkt het gewoon dom, in de zin van:
A: "Jij bent een stommerd."
B: "Nee, jij bent een stommerd."
A: "Nietus!"
B: "Wellus!"
pi_67673315
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik vind het best, bekijk zowel drugs als medicijn gebruik en hun invloed op rijvaardigheid maar eens kritisch en verbied datgene dat nadelig uitpakt.
Ik ben een praktijkvoorbeeld.
***** Kraak.....
pi_67673454
quote:

[..]

Welles

Maar als we dan kritisch zijn moeten we meteen maar overal kritisch over zijn en niet weer een berichtje over stonede drugtoeristen de media in slingeren. Ik word een beetje moe van de eenzijdige afschildering van soft drugs gebruikers en het generaliserend beeld wat hierdoor bij het gepeupel gevormd wordt.
pi_67673701
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:14 schreef Provinciaal het volgende:
Het een sluit het ander niet uit. Van beide is overigens algemeen bekend dat je er niet mee achter het stuur moet kruipen, het grootste probleem zijn de aso's die dat toch doen.
Zeker, maar in het geval recreatieve drugs is het de overheid die dat in de hand werkt, om dan weer een argument tegen drugs te hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_67673847
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:24 schreef Kabolter het volgende:

Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid, kwam trouwens met hetzelfde resultaat, uitgevoerd in opdracht van de overheid.

waren al veel eerder
  vrijdag 3 april 2009 @ 12:59:35 #119
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67674028
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 02:40 schreef Lyrebird het volgende:
Bron: AD
[..]

50%, dat is nogal wat. Nou ben ik de eerste die dit soort cijfers wantrouwt, maar dat het om meer dan 1 persoon gaat, moge duidelijk zijn. Met het legaliseren van softdruggebruik krijgen we er dit soort fratsen gratis bij. Hoe denken de voorstanders van het gedoogbeleid hierover? Moet dit probleem aangepakt worden? Het idee achter het decriminaliseren van drugs was immers dat de overlast zou verdwijnen.
Je weet dat in de VS de prevalentie van softdrugsgebruik nog aanmerkelijk hoger ligt dan in Nederland? Wat dat betreft zie ik niet hoe legalisatie daarbij een rol speelt, aangezien legalisatie of niet, niet de doorslaggevender factor voor gebruik lijkt te zijn, noch het geld dat je besteedt aan bestrijding (vergelijk: VS, veel geld aan bestrijding, hoog gebruik, Griekenland: weinig geld aan bestrijding, weinig gebruik).

Hoe dan ook, het is een probleem, dat ben ik met je eens. En dat moet opgelost worden door adequaat te testen op drugsgebruik en daar flinke straffen voor uit te delen. Dat je drugs decriminaliseert betekent dat een deel van de overlast verdwijnt: betere verkrijgbaarheid en voorlichting leidt hopelijk tot verantwoorder gebruik.

Wat ik weet van enkele kennissen in de VS, is dat die aanmerkelijk minder moeite hebben dronken of onder de invloed van drugs in de auto te stappen, zolang de politie geen ‘probable cause’ heeft, word je niet aan de kant gezet.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:01:48 #120
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67674101
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 11:55 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ja, en leeftijd heeft een negatief effect, en mensen die hun ogen niet laten testen, en mensen die hun zonnebril niet meenemen, en mensen die medicijnen slikken, en mensen die aan de radio rommelen, en mensen die gestresst zijn, en mensen die te weinig slaap pakken.

Waarom dit alles zou moeten betekenen dat cannabis geen negatief effect heeft is me een raadsel.

Daar gaat het dan ook niet om.

Het gaat er om dat je op die manier het makkelijkst de uberdoorzichtige methodiek doorprikt waarmee men cannabis ten onrechte in een zeer kwaad daglicht probeert te stellen.

Maar mijn jointje zullen ze nooit afpakken dat KANKER CDA.
Intelligent, but fucked up.
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:06:07 #121
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67674233
quote:

[..]

Dat is absoluut waar.

Maar doe dat dan ook echt, in plaats van wederom te doen alsof cannabis de oorzaak is van enig probleem in dit land.

Kotsmisselijk word je van die mensen. Je zal een kind hebben dat zich dood heeft gedronken en jaren moeten toezien hoe cannabis (relatief ongevaarlijk) wordt gedemoniseerd terwijl aan de andere kant de jeugd zich een delirium drinkt.

Wat een land, wat een politiek, wat een electoraat.

Volkomen hopeloos gewoon.
Intelligent, but fucked up.
  vrijdag 3 april 2009 @ 15:45:15 #122
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67679140
quote:
50%, dat is nogal wat. Nou ben ik de eerste die dit soort cijfers wantrouwt, maar dat het om meer dan 1 persoon gaat, moge duidelijk zijn. Met het legaliseren van softdruggebruik krijgen we er dit soort fratsen gratis bij. Hoe denken de voorstanders van het gedoogbeleid hierover? Moet dit probleem aangepakt worden? Het idee achter het decriminaliseren van drugs was immers dat de overlast zou verdwijnen.
Ik heb het ook jarenlang gedaan zonder de ernst ervan in te zien, eigenlijk te gek voor woorden. Het heeft echter weinig tot niks met het gedoogbeleid te maken, omdat men anders wel illegaal stoned achter het stuur stapt.

Ik ben dan ook voorstander van het blowbewijs, eerst een cursus over wat blowen met je doet, wat de effecten op lange termijn (kunnen) zijn en dan mag je pas blowen. Uiteraard hoeft deze cursus niet gesubsidieerd te worden.
.
Ik ben overigens - ondanks dit zoveelste nietszeggende nieuws-item - nogsteeds groot voorstander van het gedoogbeleid.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 3 april 2009 @ 16:09:59 #123
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_67679880
quote:
Bron: AD
[..]

Met het legaliseren van softdruggebruik krijgen we er dit soort fratsen gratis bij. Hoe denken de voorstanders van het gedoogbeleid hierover? Moet dit probleem aangepakt worden?
En met het verbieden van softdrugs zal het probleem opeens verdwijnen of kleiner worden?
Krekker is de bom!
  vrijdag 3 april 2009 @ 16:18:20 #124
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_67680128
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 02:42 schreef GGMM het volgende:
Zo gevaarlijk is dat niet.
Met een paar biertjes op ook niet.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 3 april 2009 @ 17:23:51 #125
224916 MoonCore
Deurklink
pi_67681980
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 16:09 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En met het verbieden van softdrugs zal het probleem opeens verdwijnen of kleiner worden?
Het is echt niet te geloven hoe kortzichtig sommige mensen zijn, KreKker is daar een mooi voorbeeld van.
De banaan is krom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')