quote:Op maandag 28 september 2009 18:17 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Wat bewaarheid is: een 7.5 voor mijn scriptie.
De vernietiging van Corinthe en Carthago.quote:
Uitgekauwd.quote:Op maandag 28 september 2009 19:53 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
De vernietiging van Corinthe en Carthago.
Nee, vernietigd.quote:
In mijn responsieklas zijn er al 4 mensen gestopt (van de wat, stuk of 25-30?), en we gaan nu week 4 in.quote:
Ik heb een vak laten vallen, telt dat ook?quote:
Haha, uiteraard. Welk vak bleek te taai?quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:49 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik heb een vak laten vallen, telt dat ook?
Vergis je niet, na jaar 1 zijn de meeste mensen weg. Sommige pik je er zo tussenuit. Eigenlijk best wel triest.quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:21 schreef Mr.Blonde89 het volgende:
[..]
Haha, uiteraard. Welk vak bleek te taai?
Bij mij in de werkgroep zijn geloof ik ook een stuk of 4 van de ongeveer 30 afgevallen. Ongeveer gelijke cijfers dus, denk dat het over een half jaartje wel weer wat verder is opgelopen.
Rest mij nog Titus te feliciteren.
Hoezo, vanuit een eurocentristisch beeld geschrevenquote:Op zondag 18 oktober 2009 17:18 schreef Mr.Blonde89 het volgende:
3 lijnen: sterfte, geboorte en bevolkingsomvang. Eerst daalt de sterfte en blijft de geboorte gelijk, waardoor de bevolkingsomvang omhoog gaat. Even later daalt de geboortegraad ook, waardoor de bevolkingsgroei weer minder wordt.
Die dus.
Zoals ik zei is daar geen welvaartsstijging, dus geen afname in de geboorte. Was te lui om dat laatste uit te typen, maar dat was dus wel waar jij op doelde.quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:24 schreef Lennox het volgende:
Neemt het geboortecijfer daar ook zo significant af als in Europa/Noord Amerika?
En terecht.quote:Beste student,
Het valt docenten steeds vaker op dat het niveau van het Nederlands in werkstukken van studenten nogal matig kan zijn. Er worden niet alleen veel typ-, maar ook spellings- en grammaticafouten gemaakt. Er is dan ook besloten om hier voortaan kritischer op te letten en deze fouten in de beoordeling van een werkstuk mee te laten wegen. De bedoeling is nadrukkelijk niet om het je moeilijker te maken, maar correct kunnen schrijven is niet alleen in je studie maar ook in een latere loopbaan essentieel. Dit maakt weliswaar geen deel uit van het reguliere onderwijs van Geschiedenis, maar we verwachten wel dat je over de nodig kennis in deze beschikt. Mocht je van jezelf weten dat dat niet of onvoldoende het geval is, kijk dan als eerste in J. Renkema, Schrijfwijzer, Den Haag 2005, prijs ca. ¿ 30. Bij je tutor en ook studieadviseur kan je terecht voor meer hulp als je dat nodig hebt.
Deze nieuwe regels zullen voor het eerst gehandeerd worden in Onderzoeksseminar I in blok 2. De weging van fouten zal de volgende zijn:
5 taalfouten = aftrek 1 punt; 10 taalfouten = aftrek 2 punten; 15 taalfouten: onvoldoende (herkansing). Als taalfout gelden dus zowel typ- maar ook spellings- en grammaticafouten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |