abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 september 2009 @ 18:41:19 #126
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_73187184
Dank je!
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_73190046
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:17 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Wat bewaarheid is: een 7.5 voor mijn scriptie.

Wat is het onderwerp?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 28 september 2009 @ 19:53:46 #128
235357 TitusPullo
pi_73190215
quote:
Op maandag 28 september 2009 19:50 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat is het onderwerp?
De vernietiging van Corinthe en Carthago.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_73190886
quote:
Op maandag 28 september 2009 19:53 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

De vernietiging van Corinthe en Carthago.
Uitgekauwd.
  maandag 28 september 2009 @ 20:14:40 #130
235357 TitusPullo
pi_73190938
quote:
Op maandag 28 september 2009 20:13 schreef Monidique het volgende:

[..]

Uitgekauwd.
Nee, vernietigd.
pi_73213047
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:08 schreef Mr.Blonde89 het volgende:
Al mensen afgehaakt?
In mijn responsieklas zijn er al 4 mensen gestopt (van de wat, stuk of 25-30?), en we gaan nu week 4 in.

Gefeliciteerd Titus .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:49:56 #132
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_73214575
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:08 schreef Mr.Blonde89 het volgende:
Al mensen afgehaakt?
Ik heb een vak laten vallen, telt dat ook?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_73215548
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:49 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ik heb een vak laten vallen, telt dat ook?
Haha, uiteraard. Welk vak bleek te taai?
Bij mij in de werkgroep zijn geloof ik ook een stuk of 4 van de ongeveer 30 afgevallen. Ongeveer gelijke cijfers dus, denk dat het over een half jaartje wel weer wat verder is opgelopen.

Rest mij nog Titus te feliciteren.
pi_73220705
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:21 schreef Mr.Blonde89 het volgende:

[..]

Haha, uiteraard. Welk vak bleek te taai?
Bij mij in de werkgroep zijn geloof ik ook een stuk of 4 van de ongeveer 30 afgevallen. Ongeveer gelijke cijfers dus, denk dat het over een half jaartje wel weer wat verder is opgelopen.

Rest mij nog Titus te feliciteren.
Vergis je niet, na jaar 1 zijn de meeste mensen weg. Sommige pik je er zo tussenuit. Eigenlijk best wel triest.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_73225607
Triest? Ik kan er niet mee zitten. Des te meer werk blijft er over voor ons!
pi_73807509
Een vraagje voor de sociaal-economisch geschiedkundigen onder ons: hoef geef je demografische transitie weer in een grafiek?
pi_73810844
3 lijnen: sterfte, geboorte en bevolkingsomvang. Eerst daalt de sterfte en blijft de geboorte gelijk, waardoor de bevolkingsomvang omhoog gaat. Even later daalt de geboortegraad ook, waardoor de bevolkingsgroei weer minder wordt.

edit:
Die dus.
pi_73814281
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 17:18 schreef Mr.Blonde89 het volgende:
3 lijnen: sterfte, geboorte en bevolkingsomvang. Eerst daalt de sterfte en blijft de geboorte gelijk, waardoor de bevolkingsomvang omhoog gaat. Even later daalt de geboortegraad ook, waardoor de bevolkingsgroei weer minder wordt.
Die dus.
Hoezo, vanuit een eurocentristisch beeld geschreven
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_73814880
Verlicht mijn geest. Of bedoel je dat het in Afrika niet het geval is, omdat daar geen welvaart opkomt maar het aantal doden wel afneemt door voedselhulp/artsen zonder grenzen?
pi_73815285
Neemt het geboortecijfer daar ook zo significant af als in Europa/Noord Amerika?
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_73816115
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:24 schreef Lennox het volgende:
Neemt het geboortecijfer daar ook zo significant af als in Europa/Noord Amerika?
Zoals ik zei is daar geen welvaartsstijging, dus geen afname in de geboorte. Was te lui om dat laatste uit te typen, maar dat was dus wel waar jij op doelde.
Feit is dat daar geen demografische transitie plaatsvindt omdat het sterftecijfer 'kunstmatig' omlaag gaat. In principe is het model niet westers georiënteerd.
pi_73826763
Mr.Blonde89 , mijn dank is groot
pi_73827345
Welcome. Heb het juist gehad met globalisering, jij ook toevallig?
pi_73842296
Ik ook. Morgen tentamen dus nog even de puntjes op de i zetten
pi_73846441
Vandaag open-boek tentamen Literatuur & Bronnen Oudheid gehad. Eitje
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_73852325
Volgende week donderdag krijg ik tentamen Oudheid. Vorig jaar hadden ze twee tentamens; eentje over de Grieken en eentje over de Romeinen. Nu is alles bij elkaar, maar qua stof evenveel als ik had met de semesters Moderne en Eigentijdse geschiedenis. Dus dat wordt weer flink blokken, maar moet goed te doen zijn . Heb voor de zekerheid volgende week dinsdag tot donderdag verlof opgenomen.
pi_73882021
Zojuist globalisering I gehad, goed gevoel over. Zal op zijn minst een voldoende worden. Donderdagavond heb ik nog een tentamen oudheid, dus nog even knallen en dan zit het er weer op!
pi_74165627
Morgen Dag des Oordeels. Ik heb me goed voorbereid, ben benieuwd .
pi_74182001
quote:
Beste student,

Het valt docenten steeds vaker op dat het niveau van het Nederlands in werkstukken van studenten nogal matig kan zijn. Er worden niet alleen veel typ-, maar ook spellings- en grammaticafouten gemaakt. Er is dan ook besloten om hier voortaan kritischer op te letten en deze fouten in de beoordeling van een werkstuk mee te laten wegen. De bedoeling is nadrukkelijk niet om het je moeilijker te maken, maar correct kunnen schrijven is niet alleen in je studie maar ook in een latere loopbaan essentieel. Dit maakt weliswaar geen deel uit van het reguliere onderwijs van Geschiedenis, maar we verwachten wel dat je over de nodig kennis in deze beschikt. Mocht je van jezelf weten dat dat niet of onvoldoende het geval is, kijk dan als eerste in J. Renkema, Schrijfwijzer, Den Haag 2005, prijs ca. ¿ 30. Bij je tutor en ook studieadviseur kan je terecht voor meer hulp als je dat nodig hebt.

Deze nieuwe regels zullen voor het eerst gehandeerd worden in Onderzoeksseminar I in blok 2. De weging van fouten zal de volgende zijn:
5 taalfouten = aftrek 1 punt; 10 taalfouten = aftrek 2 punten; 15 taalfouten: onvoldoende (herkansing). Als taalfout gelden dus zowel typ- maar ook spellings- en grammaticafouten.
En terecht.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 17:37:41 #150
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_74194548
Dat vind ik wel grof. Bij een werkstuk van 10.000 woorden maak je snel een paar spellingsfouten hoor, hoe geweldig goed je ook bent in schrijven en door hoeveel mensen je het ook laat nakijken. Ik vind dat de omvang van het werkstuk wel heel erg meespeelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')