abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88041011
quote:
1s.gif Op zondag 3 oktober 2010 13:45 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Was dat er dan? En zo ja, waar?
Ja, al was ie natuurlijk niet op het niveau van het westen. Er bestaan niet voor niets zoveel grappen over :) Was in de gehele DDR en er werd nogal wat nageaapt van het westen, denk aan oa kip en vissticks.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_88041053
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:23 schreef Rnnz het volgende:
Vraagje van mijn kant / stiekeme TVP :)

Hoe zit het nu precies als je een tweede opleiding (in dit geval) Geschiedenis wil volgen? Ik weet dat er recentelijk nogal wat discussie was hierover. Volgens mij was de uiteindelijke conclusie dat het niet duurder wordt voor parallel studenten (twee studies tegelijk), maar wel voor degene die een tweede bachelor willen halen?

In mijn geval zou het dus naast m'n huidige (hbo) studie zijn. Of het überhaupt qua werkdruk te bolwerken is, is de tweede vraag, maar eerst even dit. ;)
Verschilt per universiteit, zou het nakijken op de site van de universiteit waar je het wil gaan studeren.
pi_88041594
Nog even verder gekeken, volgens de site van de Erasmus Universiteit hoef je het wettelijk collegegeld maar één keer te betalen. Dat zou wel fijn zijn. :P

Iemand ervaring met 2 studies tegelijk? Is het te doen? Ik las dat de gemiddelde Geschiedenis opleiding 14 uur college geeft, veel zelfstudie natuurlijk?
pi_88136055
Op de UU heb je 4-8 contacturen per week. De studielast hangt af van je persoonlijke kunnen en het vak zelf. Ik zou 15 uur per vak per week rekenen gemiddeld, inclusief contacturen. Dit is ook inclusief uitreksels maken en studeren voor tentamens.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_88136563
Zijn er mensen die van plan zijn een Colloquium Doctum aan te vragen voor Geschiedenis in 2011? Heb zelf het materiaal doorgenomen voor de Geschiedenis toets en het lijkt redelijk te doen. Nederlands en Engels idem. Mochten er mensen zijn die er ook een afgelegd hebben in het verleden hoor ik graag tips en/of verwijzingen.
pi_88228646
Aan de scriptie-inleiding aan het prutsen. Heb nu 800 woorden, dat moeten er 1000 worden en ik weet niet hoe :') Kan nog een klein stukje schrijven hoe ik de boel ga beschrijven, (structuur) maar dan houdt het ook wel op.
pi_88228747
Bijvoegelijke naamwoorden, extra voetnoten plaatsen? :P

sowieso 800v/d 1000 is genoeg toch. Of zijn ze echt zo streng dat je het aantal woorden moet halen?
There are only 151 Pokémon.
pi_88228859
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 22:05 schreef Eenskijken het volgende:
Bijvoegelijke naamwoorden, extra voetnoten plaatsen? :P

sowieso 800v/d 1000 is genoeg toch. Of zijn ze echt zo streng dat je het aantal woorden moet halen?
Hij moet tussen de 1000 en de 1500 woorden zijn... :X Misschien moet ik hem maar als pdf inleveren ipv als .doc, kun je iig de woordenteller niet gebruiken :')

Exclusief voetnoten denk ik.
pi_88228972
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 12:11 schreef emokid het volgende:
Zijn er mensen die van plan zijn een Colloquium Doctum aan te vragen voor Geschiedenis in 2011? Heb zelf het materiaal doorgenomen voor de Geschiedenis toets en het lijkt redelijk te doen. Nederlands en Engels idem. Mochten er mensen zijn die er ook een afgelegd hebben in het verleden hoor ik graag tips en/of verwijzingen.
Ik ben toegelaten middels een colloquium doctum in 2007. Mijn tip: je stinkende best doen. Dit is mijn derde jaar op de universiteit, maar ik kan met zekerheid zeggen dat de toets die ik maakte niet alleen qua niveau een goede graadmeter was voor wat je kunt verwachten, maar ook dat het gebrek aan begeleiding e.d. een goede test voor jezelf is of je de hoeveelheid stof kunt behappen/plannen.

quote:
Op maandag 1 november 2010 22:03 schreef Ewelina het volgende:
Aan de scriptie-inleiding aan het prutsen. Heb nu 800 woorden, dat moeten er 1000 worden en ik weet niet hoe :') Kan nog een klein stukje schrijven hoe ik de boel ga beschrijven, (structuur) maar dan houdt het ook wel op.
Misschien kun je nog een leuke anekdote vinden?
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_88229035
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 22:09 schreef Steeven het volgende:

[..]

Misschien kun je nog een leuke anekdote vinden?
Daar begin ik mee.
pi_88229212
quote:
Op maandag 1 november 2010 22:10 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Daar begin ik mee.
Ik vind het overigens maar een rare eis. Het gaat om de inhoud, niet om de hoeveelheid woordjes daarin :S.
pi_88229259
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 22:12 schreef Steeven het volgende:

[..]

Ik vind het overigens maar een rare eis. Het gaat om de inhoud, niet om de hoeveelheid woordjes daarin :S.
Dat vind ik ook... maar ja, het moet :') Eén ding is bij mij altijd duidelijk: als ik ga schrijven om meer woorden te krijgen, is het meestal prut :X
pi_88229515
quote:
Op maandag 1 november 2010 22:13 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Dat vind ik ook... maar ja, het moet :') Eén ding is bij mij altijd duidelijk: als ik ga schrijven om meer woorden te krijgen, is het meestal prut :X
Haha dat is bij iedereen zo volgens mij :D. Zinloze opvulling, dat oeverloze gezever; dat pik je er zo tussenuit. Als ik jou was zou ik de inhoud verdedigen en het gebrek van een tweehonderd woorden naast je neerleggen :).
pi_88257795
Ding op blackboard gegooid en ik zie het wel :') Zeker niet mijn beste stuk. Gaat ook moeilijk, een inleiding schrijven als je onderzoeksvraag nog niet is afgebakend :X

Gesprek met begeleider was wel erg leuk, hij vindt mijn casus erg leuk. Groot nadeel: er is werkelijk helemaal niets over.
pi_88632585
Ik zit er echt aan te denken om na mijn HBO Rechten propedeuse om in plaats van rechten te studeren aan de universiteit, geschiedenis te gaan studeren.

Geschiedenisboeken lees ik voor de lol in mijn vrije tijd terwijl ik mijn wetboeken met tegenzin lees
pi_88641322
Nog een korte vraag over het toelatingsexamen, ofwel colloquium doctum. Ik ben pas in juni 21, de toetsen leg ik in maart af, op mijn 20e. Kan ik ze dan nog maken?
pi_88641757
Dat zou ik navragen bij de universiteit in kwestie.
pi_88653982
Was ik van plan maar wilde geen gokje wagen na 17:00.
pi_88829027
Dooie boel hier.
pi_88829260
Best wel hé!

Ik ga morgen richting Duitsland om onderzoek te doen voor mijn scriptie! Zin in! *O*
pi_88846500
Met mijn oude account kan ik niet meer posten, die zal wel geband zijn ofzo :') waarom weet ik niet want naar mijn weten gedraag ik me hier wel.

Ik heb afgelopen donderdag een tentamen Achterkant van Internationale Betrekkingen gemaakt. Volgens mij ging dat prima. Dat vak heeft me geholpen af te bakenen waar ik me op wil richten, en dat is internationale betrekkingen en terrorisme. Het aanbod is groot genoeg om daar vakken in te volgen. Het tentamen Militaire Geschiedenis viel tegelijkertijd met dit tentamen, dus dat is voor mij uitgesteld naar 14 december.

Ik volg nu Ideologieën 19e en 20e eeuw, volgens mij wordt dat wel pittig. Tevens doe ik nu Introductie Middeleeuwen, omdat ik die nog in moet halen (dat krijg je als je op de helft van een schooljaar instroomt).

Dan is mijn planning voor blok 3 en 4 om Onderzoeksseminar II te gaan volgen. Toevallig is er een werkgroep mbt terrorisme en insurgency, dus dat komt mooi uit. Daarnaast ga ik Koude Oorlog doen in blok 3. Dan wil ik in blok 4 ook Netherlands and the World nog volgen, alleen valt dat vak precies tegelijkertijd met OZS II. Dus ik ben nu aan het onderhandelen of ik een paar lessen mag missen, maar ze doen er nogal moeilijk over. Valt me erg tegen, ik vind dat ze mensen die zich bewezen hebben met goede cijfers best een beetje mogen matsen.
  donderdag 18 november 2010 @ 08:21:32 #297
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_88851734
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:38 schreef Steeven1 het volgende:
Het tentamen Militaire Geschiedenis viel tegelijkertijd met dit tentamen, dus dat is voor mij uitgesteld naar 14 december.
Huh? Hoe werkt dat dan?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_88853128
Heel simpel. Ik zag dat de tentamens op dezelfde dag en tijd vielen. Ik had nog expliciet gevraagd vóór ik me inschreef voor deze vakken of dit zou gebeuren. 'Nee hoor, dat is nog nooit voorgekomen'. En voila. Dus ik heb het direct aangekaart en daarna hebben ze gezegd dat we eerst het tentamen Achterkant van IB moeten maken en dat we daarna met de herkansers Militaire Geschiedenis mogen maken. Alleen geldt voor ons dat dit onze eerste poging is, dus bij een cijfer tussen de 4 en de 5,4 mogen wij ook nog herkansen.
pi_88871856
Zit nu in Bonn, heb inmiddels 10 jaren tijdschrift doorgespit... jammer genoeg hield mijn camera ermee op. Morgen nog een dag. Nog 4 dozen te gaan :X
pi_89191336
8,2 voor Achterkant Int. Betrekkingen :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')