Voor zo'n onderwerp als dit niet, nee.quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:07 schreef Steeven het volgende:
Klinkt wel tof. 6000 woorden is ook niet veel he.
Uberhaupt niet vind ik. Maar ik snap dat ze grenzen moeten stellen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:51 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Voor zo'n onderwerp als dit niet, nee.
Presentquote:Op donderdag 2 september 2010 18:45 schreef Thrasymachus het volgende:
Zitten er trouwens nog Utrechters hier? Wordt er nog steeds dat schijtvak wereldgeschiedenis gegeven in het eerste jaar?
Gedecimeerd worden is in de oorspronkelijke zin des woords één op de tien man verliezen. Stomme fout.quote:Op donderdag 2 september 2010 22:14 schreef Steeven het volgende:
'Napoleon sent an army of 58,000 under his brother-in-law, General Victor Emmanuel Leclerc, to quash the forces led by Toussaint L'Ouverture, a former slave. Leclerc's army, perhaps the most fearsome in Europe, was decimated by guerrilla fighters and yellow fever. After eigtheen months, the French surrendered and left, having lost over 50,000 of their finest soldiers.'
Nog steeds inderdaad. Goed punt over de samenhang. Ik heb niet alle colleges gevolgd maar het was wel van alles wat.quote:Op donderdag 2 september 2010 23:12 schreef Thrasymachus het volgende:
Nog steeds Worlds Together, Worlds Apart?
Grootste gebrek aan het vak vond ik dat de stof geen samenhang heeft. Het was enerzijds geschiedfilosofie (Spengler, Toynbee, Said); anderzijds gewoon de geschiedenis van buiten Europa (Chinese bureaucratie enzo). An sich interessante onderwerpen, maar als je zo'n groot onderwerp als Chinese geschiedenis recht wil doen, kun je het niet bij één college laten.
Overigens is het wel goed dat er nu in het eerste jaar al aan geschiedtheoretische vorming gedaan wordt. Ik heb dat pas in het derde jaar gehad.
Zoals ik het begreep kan ik me als UU student ook inschrijven voor vakken op de UvA. Achterkant van Internationale Betrekkingen kon ik b.v. volgen in Utrecht of in Amsterdam. Maar hoe het precies werkt weet ik niet.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:48 schreef Thrasymachus het volgende:
Wij hebben hem nu, muahaha!
Hij leidt trouwens de MA cultuurgeschiedenis, je kan dus gewoon naar Utrecht komen. Eigenlijk heb ik een beetje spijt dat ik niet voor die master gekozen heb, maar dat is grotendeels om andere redenen.
Ik volg Achterkant van Internationale Betrekkingen (fucking awesome) en Inleiding Militaire Geschiedenis. In de planning niks spannends tot het tentamen. Alleen een essay voor laatstgenoemde vak, verder is het onwijs veel (en leuk) leeswerk. Voor het eerst geen 'huiswerk' in de zin van vragen beantwoorden uit een werkboek, ook weleens fijn.quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:25 schreef Ewelina het volgende:
Even een flinke kick. Ik ben begonnen aan mijn BA-scriptie over consumptiecultuur in de DDR en nog mijn allerlaatste BA-vakje. Hoop voor februari mijn BA te hebben.
Waar zijn jullie mee bezig?
Hoe ging je tentamen overzicht I?quote:Op woensdag 22 september 2010 18:25 schreef Eenskijken het volgende:
: o even dit topic in MyAT zetten, ben 1e jaars student geschiedenis aan de UVA.
Was wel lastig, had die opdracht van Alexander's rijken ipv Sparta gekozen voor die 2e opdracht, meerkeuze waren ook lastig. Maar weet het pas volgende week afaik.quote:
Was dat er dan? En zo ja, waar?quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:25 schreef Ewelina het volgende:
Even een flinke kick. Ik ben begonnen aan mijn BA-scriptie over consumptiecultuur in de DDR en nog mijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |