abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 juli 2010 @ 23:51:51 #251
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_84688307
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 18:07 schreef Steeven het volgende:
Klinkt wel tof. 6000 woorden is ook niet veel he.
Voor zo'n onderwerp als dit niet, nee.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  vrijdag 30 juli 2010 @ 23:54:21 #252
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_84688408
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 23:51 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Voor zo'n onderwerp als dit niet, nee.
Uberhaupt niet vind ik. Maar ik snap dat ze grenzen moeten stellen.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  vrijdag 30 juli 2010 @ 23:57:32 #253
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_84688553
Ik kan je verzekeren dat ik de 5000 woorden voor mijn eerstejaarswerkstuk over de Franse Revolutie érg veel vond _O- :@ Mijn god, wat een dramatisch stuk was dat :')

Nu vind ik het eigenlijk altijd te weinig.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 18:16:27 #254
139770 Miasan
Roemer has it
pi_85444846
Wie van jullie gaan er naar het ICHS volgende week?
http://www.ichs2010.org/default.asp

Ik ga met medestudenten daarheen, slapen ook op dezelfde locatie die hele week. Heb er heel veel zin in. *O*
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
pi_85462531
Een docent van mij organiseert dat.
pi_85993359
Hoi :W

Tijdje weggeweest, in het verleden hier actief geweest onder de nom de plume Scaurus.

Ondertussen BA geworden, stoom nu op richting de MA politieke geschiedenis (Utrecht)!
pi_85993500
Zitten er trouwens nog Utrechters hier? Wordt er nog steeds dat schijtvak wereldgeschiedenis gegeven in het eerste jaar?
  donderdag 2 september 2010 @ 19:04:20 #258
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_85994142
Holy shit, Scaurus is terug. 8-)
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_85994495
WB Scaurus! :W Gefeliciteerd met je BA.
pi_86002584
quote:
Op donderdag 2 september 2010 18:45 schreef Thrasymachus het volgende:
Zitten er trouwens nog Utrechters hier? Wordt er nog steeds dat schijtvak wereldgeschiedenis gegeven in het eerste jaar?
Present :W.

Hey Scaurus :) welkom terug.

Grappig dat je het over Wereldgeschiedenis hebt. Dat was mijn laatste vak afgelopen schooljaar (2e jaar deeltijd) en ik vond er geen zak aan. Het lesboek was ook uitermate ruk en kromgeluld om aspecten van buiten de westerse wereld nog enig gewicht te geven, maar dat maakte me enkel sceptischer over de rest van de inhoud.

Zie dit voorbeeld over de opstand op Haïti. Nu snap ik dat dit genoemd wordt omdat een Europese grootmacht verliest van een nietige tegenstander van buiten het westen, maar het gaat me even om de toonzetting:

'Napoleon sent an army of 58,000 under his brother-in-law, General Victor Emmanuel Leclerc, to quash the forces led by Toussaint L'Ouverture, a former slave. Leclerc's army, perhaps the most fearsome in Europe, was decimated by guerrilla fighters and yellow fever. After eigtheen months, the French surrendered and left, having lost over 50,000 of their finest soldiers.'

Verder voel ik me ernstig benadeeld bij mijn laatste twee essays en kwam er niet uit met de docent. Vak wel gehaald maar niet ruim. Ach, jammer dan.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_86005911
Nog steeds Worlds Together, Worlds Apart?

Grootste gebrek aan het vak vond ik dat de stof geen samenhang heeft. Het was enerzijds geschiedfilosofie (Spengler, Toynbee, Said); anderzijds gewoon de geschiedenis van buiten Europa (Chinese bureaucratie enzo). An sich interessante onderwerpen, maar als je zo'n groot onderwerp als Chinese geschiedenis recht wil doen, kun je het niet bij één college laten.

Overigens is het wel goed dat er nu in het eerste jaar al aan geschiedtheoretische vorming gedaan wordt. Ik heb dat pas in het derde jaar gehad.
pi_86005968
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:14 schreef Steeven het volgende:
'Napoleon sent an army of 58,000 under his brother-in-law, General Victor Emmanuel Leclerc, to quash the forces led by Toussaint L'Ouverture, a former slave. Leclerc's army, perhaps the most fearsome in Europe, was decimated by guerrilla fighters and yellow fever. After eigtheen months, the French surrendered and left, having lost over 50,000 of their finest soldiers.'
Gedecimeerd worden is in de oorspronkelijke zin des woords één op de tien man verliezen. Stomme fout.
pi_86014012
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:12 schreef Thrasymachus het volgende:
Nog steeds Worlds Together, Worlds Apart?

Grootste gebrek aan het vak vond ik dat de stof geen samenhang heeft. Het was enerzijds geschiedfilosofie (Spengler, Toynbee, Said); anderzijds gewoon de geschiedenis van buiten Europa (Chinese bureaucratie enzo). An sich interessante onderwerpen, maar als je zo'n groot onderwerp als Chinese geschiedenis recht wil doen, kun je het niet bij één college laten.

Overigens is het wel goed dat er nu in het eerste jaar al aan geschiedtheoretische vorming gedaan wordt. Ik heb dat pas in het derde jaar gehad.
Nog steeds inderdaad. Goed punt over de samenhang. Ik heb niet alle colleges gevolgd maar het was wel van alles wat.

Maar goed, nu beginnen de leuke vakken. Militaire Geschiedenis en Achterkant van Internationale Betrekkingen in S1. Laat maar beginnen :9.
pi_86026610
Ik zou ook aanraden om dit jaar een vak bij prof. Van Eijnatten te volgen, uitstekende docent met brede kennis.
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:41:48 #265
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_86028041
Van Eijnatten is een hele goede docent ja, heb meerdere vakken bij hem gevolgd aan de VU. Was erg zonde dat hij wegging. ;(
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_86028265
Wij hebben hem nu, muahaha!

Hij leidt trouwens de MA cultuurgeschiedenis, je kan dus gewoon naar Utrecht komen. Eigenlijk heb ik een beetje spijt dat ik niet voor die master gekozen heb, maar dat is grotendeels om andere redenen.
pi_86030422
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:48 schreef Thrasymachus het volgende:
Wij hebben hem nu, muahaha!

Hij leidt trouwens de MA cultuurgeschiedenis, je kan dus gewoon naar Utrecht komen. Eigenlijk heb ik een beetje spijt dat ik niet voor die master gekozen heb, maar dat is grotendeels om andere redenen.
Zoals ik het begreep kan ik me als UU student ook inschrijven voor vakken op de UvA. Achterkant van Internationale Betrekkingen kon ik b.v. volgen in Utrecht of in Amsterdam. Maar hoe het precies werkt weet ik niet.
pi_86675752
Even een flinke kick. Ik ben begonnen aan mijn BA-scriptie over consumptiecultuur in de DDR en nog mijn allerlaatste BA-vakje. Hoop voor februari mijn BA te hebben.

Waar zijn jullie mee bezig?
pi_86692272
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:25 schreef Ewelina het volgende:
Even een flinke kick. Ik ben begonnen aan mijn BA-scriptie over consumptiecultuur in de DDR en nog mijn allerlaatste BA-vakje. Hoop voor februari mijn BA te hebben.

Waar zijn jullie mee bezig?
Ik volg Achterkant van Internationale Betrekkingen (fucking awesome) en Inleiding Militaire Geschiedenis. In de planning niks spannends tot het tentamen. Alleen een essay voor laatstgenoemde vak, verder is het onwijs veel (en leuk) leeswerk. Voor het eerst geen 'huiswerk' in de zin van vragen beantwoorden uit een werkboek, ook weleens fijn.
pi_86720152
: o even dit topic in MyAT zetten, ben 1e jaars student geschiedenis aan de UVA.
There are only 151 Pokémon.
pi_87070476
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:25 schreef Eenskijken het volgende:
: o even dit topic in MyAT zetten, ben 1e jaars student geschiedenis aan de UVA.
Hoe ging je tentamen overzicht I?
pi_87070977
Leuk ze hebben de tentamens voor de twee vakken die ik volg tegelijkertijd ingepland.
pi_87075799
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 18:43 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Hoe ging je tentamen overzicht I?
Was wel lastig, had die opdracht van Alexander's rijken ipv Sparta gekozen voor die 2e opdracht, meerkeuze waren ook lastig. Maar weet het pas volgende week afaik.
There are only 151 Pokémon.
  zondag 3 oktober 2010 @ 13:45:10 #274
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_87130623
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:25 schreef Ewelina het volgende:
Even een flinke kick. Ik ben begonnen aan mijn BA-scriptie over consumptiecultuur in de DDR en nog mijn
Was dat er dan? En zo ja, waar?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_88040508
Vraagje van mijn kant / stiekeme TVP :)

Hoe zit het nu precies als je een tweede opleiding (in dit geval) Geschiedenis wil volgen? Ik weet dat er recentelijk nogal wat discussie was hierover. Volgens mij was de uiteindelijke conclusie dat het niet duurder wordt voor parallel studenten (twee studies tegelijk), maar wel voor degene die een tweede bachelor willen halen?

In mijn geval zou het dus naast m'n huidige (hbo) studie zijn. Of het überhaupt qua werkdruk te bolwerken is, is de tweede vraag, maar eerst even dit. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')