Als ik eerlijk ben, vind ik haar ook een onaangenaam mens, erg betweterig. Wel heb ik vrijwel haar gehele oeuvre gelezen, al ligt er nog eentje op de leesstapel. De laatste drie, vier vond ik niet echt de moeite waard. Wist trouwens niet dat er een nieuw boek aankwam!quote:Op donderdag 2 april 2009 00:07 schreef Ringo het volgende:
Ik vind Renate Dorrestein best een vervelend, manafzeikerig mens. In een niet zo ver verleden wilde ze ook nog graag zeuren over haar chronische vermoeidheidsziekte, waar ze overigens plotseling van genezen was.
Ergens halverwege jaren negentig heb ik meegespeeld in een theaterbewerking van een roman van haar, Buitenstaanders. Aan die productie heb ikongelofelijk goede herinneringen
, die verder niets met haar manier van schrijven van doen hebben. Toch ben ik daardoor Renate Dorrestein, wanneer iemand mij expliciet om een mening over haar vraagt, redelijk mild gaan beoordelen. Al heb ik, behalve die ene roman, nooit iets van haar gelezen en is mijn weerzin tegen haar wezen altijd min of meer sluimerend aanwezig geweest.
Zoals beloofd:quote:Op woensdag 1 april 2009 23:02 schreef YPPY het volgende:
Mogelijkheden voor HET GEHEIM:
- Igor is eigenlijk heel slim
- Igor heeft zijn overhemd niet bij Zeeman gekocht, maar bij een echte kledingwinkel
- Oma is eigelijk de moeder van Igor.
Wordt aangevuld.
het was eigenlijk helemaal niet herkenbaar Yppy, vooral door de zoals iemand hier ook al zei miraculeuze verdwijning van ME bij haar. kreeg halverwege meer het gevoel dat het een boek was om homeopathie te promoten en vooral te laten zien dat de alternatieve geneeswijze niet alleen dodelijk is (dus meer een tegenhanger voor sylvia millekam zeg maar). maar het is wel een boek wat ik nooit weg zou doen en ook wel zou aanraden aan mensen die zelf ME/CVS hebben, vooral omdat er zo weinig boeken over zijn, tenminste boeken die niet alleen maar de medische kant laten zien.quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:56 schreef YPPY het volgende:
Wat leuk CF! Dan moet je dit boek ook lezen. Ik moest aan jou denken toen het ging over oma die allemaal lekkere taarten e.d. maakt.![]()
Misschien toch nog iets anders proberen Ringo, wordt je vast nog milder en over een paar boeken zelfs een fan.
Heb je d'r ook ontmoet Wickedangel? Omdat je het over haar als persoon hebt.
Was het herkenbaar gothic-blackie? Tijdje terug heb ik een boek gelezen van iemand die hetzelfde had als ik. De herkenning was fijn, maar ik werd soms boos als het bij mij anders was. Logisch natuurlijk, maar dat vond ik wel eens lastig.
Binnen een dag is snel PM! Was je alleen? Ik heb nu de eerste hoofdstukken uit en ben 8 jaar verder.
Ik moet gelijk denken aan een van onze vaste klanten met een oerdegelijk rokje, die iedere week een lading cream sherry inslaat.quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:18 schreef Nadine26 het volgende:
Wie zijn dat dan? Dat is een interessante vraag, en daar durf ik wel een voorspelling over te doen: volgens mij zijn dat inderdaad wat tuttige vrouwen die haar brave humor wel waarderen, en die gewoon van een 'goed verhaal' houden.
Beter tien Coetzees in de fruitmand, dan één Dorrestein in de hand.quote:Het zijn volgens mij niet de would-be intellectuelen die alleen romans kopen om hun would-be vriendinnen van de plaatselijke leesclub te imponeren, zodat ze ook kunnen meepraten over die 'aangrijpende laatste Coetzee' die ze natuurlijk helemaal niet lezen, ze leggen het boek alleen naast de fruitmand in de keuken om een beetje goede sier te maken, en verder houden ze de literaire recensies goed bij, zodat ze in geval van nood toch een intelligente opmerking kunnen maken over het boek.
Ja, het is inderdaad vrij schokkend. Vooral omdat het speelt in een tijd waarin men nog niet wist dat de moeder simpelweg een postnatale depressie had, die met medicijnen verholpen had kunnen worden. Het boek liet mij iig met een behoorlijk onbestemd gevoel achter.quote:Op zondag 5 april 2009 22:38 schreef YPPY het volgende:
Heb je d'r ontmoet Tong?
Dat boek zal ik dan maar niet gaan lezen PPP, is te confronterend.
welk boek is dat?quote:Op donderdag 9 april 2009 15:44 schreef SCH het volgende:
Ik ben fan. Haar nieuwe boek verschijnt deze maand, ik kan niet wachten.
is er hoop?quote:
aaah ok, dat is dus die wat ik nu aan t lezen benquote:Op donderdag 9 april 2009 15:54 schreef SCH het volgende:
[..]
is er hoop?
[ afbeelding ]
Behalve haar fictie zijn trouwens ook aan te raden ´Het geheim van de schrijver´ over schrijven en haar boek over de ziekte ME: Want dit is mijn lichaam.
Het is nog niet verschenen, hioe kom je er aan?quote:Op donderdag 9 april 2009 15:57 schreef Ynske het volgende:
[..]
aaah ok, dat is dus die wat ik nu aan t lezen ben
Buzzer heeft m naar een aantal lezers gestuurdquote:Op donderdag 9 april 2009 16:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is nog niet verschenen, hioe kom je er aan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |