abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67621364
Het bekende verhaal: mijn vriendin en ik hebben een droomappartement gevonden maar er wordt een inkomenseis gehanteerd die belachelijk hoog is. We studeren nog maar we weten zelf als geen ander dat we die huur met gemak kunnen betalen, we wonen immers al 3 jaar in een duurdere woning zonder problemen.

Bankgarantie, 6 maanden voorschieten, ouders garant laten staan, daar willen ze (bij de makelaar) allemaal niets van weten omdat ze verplicht zich streng aan hun eigen regels houden.

Het enige dat dus eigenlijk in de weg staat: het ontbreken van een loonstrook en contract. Is er een manier om hier onderuit te komen? Misschien op een minder legale manier?

Stel nu dat we zelf een soort van nep-contract zouden regelen. Zou daar dan alleen even snel naar gekeken worden of wordt zoiets uitvoerig gecheckt? Want als het vervolgens gewoon in de kast belandt en wij betalen altijd netjes de huur net als afgelopen jaar... dan is er toch geen probleem?

In hoeverre fraudeer je dan? Het klinkt niet alsof het wettelijk verboden is. Je overtreedt alleen hun eigen algemene voorwaarden, dat is het risico.
  PR/Manusje van alles woensdag 1 april 2009 @ 19:00:55 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_67621539
Fraude is fraude
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_67621616
quote:
Op woensdag 1 april 2009 18:56 schreef pietjeprak het volgende:

In hoeverre fraudeer je dan?

Wat denk je zelf?

Artikel 225, eerste lid Wetboek van Strafrecht.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_67622423
De makelaar waar ik mijn appartement van huur heeft gewoon een telefoontje naar mijn baas gepleegd. Of ze het dus 'zomaar' in de kast opbergen is soms dus niet helemaal waar.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  woensdag 1 april 2009 @ 19:31:07 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67622660
Jammer maar helaas. De makelaar wil voldoende zekerheid hebben (helemaal in deze tijden) en geef hem eens ongelijk.

En fraude is fraude
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_67622731
Vriendin van me had een te dure woning gestrikt door het laten vervalsen van loonstroken en haar baas was ermee akkoord gegaan. Heeft er jaren zonder problemen gewoond, dus het kan wel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 1 april 2009 @ 19:36:15 #7
65960 sanger
pi_67622849
En hoe hoog is de eis (hoeveel maal het huurbedrag?) dat je deze elachelijk noemt?
  woensdag 1 april 2009 @ 19:37:47 #8
65960 sanger
pi_67622903
quote:
Op woensdag 1 april 2009 19:33 schreef Isabeau het volgende:
Vriendin van me had een te dure woning gestrikt door het laten vervalsen van loonstroken en haar baas was ermee akkoord gegaan. Heeft er jaren zonder problemen gewoond, dus het kan wel.
Ik heb mijn eigen salarissoftware, als ik wil kan ik zelfs een jaaropgave "faken". Tuurlijk kunnen dit soort dingen. Neemt niet weg dat het nog steeds niet verstandig is.
pi_67622934
Als de makelaar naderhand maar gewoon maandelijks de huur ontvangt gaan zij heus niet maanden/jaren later nog eens uitzoeken of het wel klopte
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 1 april 2009 @ 19:41:08 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_67623021
Ik denk dat die makelaar wel nattigheid voelt als je eerst niet kon voldoen aan de eis en vervolgens ineens met een mooie loonstrook op de proppen komt.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 1 april 2009 @ 19:41:10 #11
65960 sanger
pi_67623023
quote:
Op woensdag 1 april 2009 19:38 schreef Isabeau het volgende:
Als de makelaar naderhand maar gewoon maandelijks de huur ontvangt gaan zij heus niet maanden/jaren later nog eens uitzoeken of het wel klopte
Nope inderdaad. Maar wat als hij het vooraf checkt? Of je betaald een maand (of twee) de huur niet? Dan is het alsnog fraude
  woensdag 1 april 2009 @ 19:41:50 #12
65960 sanger
pi_67623047
quote:
Op woensdag 1 april 2009 19:41 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk dat die makelaar wel nattigheid voelt als je eerst niet kon voldoen aan de eis en vervolgens ineens met een mooie loonstrook op de proppen komt.
Ook dat natuurlijk.
pi_67623100
Toen mijn ex en ik een huis wilden huren, werd ons inkomen gecontroleerd door de makelaar.
De makelaar belde de werkgever van ex, hoewel ex een verklaring van de werkgever had over zijn inkomen. Werkgever boos en zo van: Alsof hij had gelogen......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_67623168
quote:
Op woensdag 1 april 2009 19:41 schreef Lienekien het volgende:
Dat is denk ik een groter probleem

(en je hebt grote kans dat ze je baas bellen hè! Deden ze bij mijn vriendin ook, maar de baas loog mee) (baas was verliefd op vriendin )
pi_67623654
quote:
Op woensdag 1 april 2009 19:36 schreef sanger het volgende:
En hoe hoog is de eis (hoeveel maal het huurbedrag?) dat je deze elachelijk noemt?
Vier keer. Als ik dat inkomen zou hebben zou ik wel wat kopen of een villa huren. Niet dit appartementje.

Waarschijnlijk wordt er dus meestal wel gebeld naar werkgever. Misschien een werkgever "zien te regelen" dan....
pi_67623765
quote:
Op woensdag 1 april 2009 19:59 schreef pietjeprak het volgende:

[..]

Vier keer. Als ik dat inkomen zou hebben zou ik wel wat kopen of een villa huren. Niet dit appartementje.

Waarschijnlijk wordt er dus meestal wel gebeld naar werkgever. Misschien een werkgever "zien te regelen" dan....
Tja, als ze je wel pakken ben je nog niet jarig. Maar jullie studeren beiden nog? Mag ik vragen naar het huurbedrag per maand?
  woensdag 1 april 2009 @ 20:06:20 #17
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_67623870
Die inkomenseis is bij verhuurders heel normaal hoor en ik vind hem niet belachelijk hoog. Zij willen zekerheid. En twee studenten bieden nou niet echt veel zekerheid

Voor het appartement dat mijn broertje huurt geldt zelfs een inkomenseis van 4,5x het huurbedrag. Mijn broertje kwam maar tot 4,3 maar hij mocht het toch huren .

En er onderuit komen gaat heel lastig worden; vaak vragen ze én een werkgeversverklaring, én een kopie van je laatste loonstrook. En jullie kunnen beide geen van deze documenten overleggen.

[ Bericht 18% gewijzigd door Arizona op 01-04-2009 20:22:05 ]
Fuck the EBU
  woensdag 1 april 2009 @ 21:01:57 #18
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_67625848
tvp, dit fraudegeval moet ik natuurlijk volgen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 1 april 2009 @ 21:06:42 #19
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_67626033
quote:
Op woensdag 1 april 2009 19:43 schreef krakkemieke het volgende:
Toen mijn ex en ik een huis wilden huren, werd ons inkomen gecontroleerd door de makelaar.
De makelaar belde de werkgever van ex, hoewel ex een verklaring van de werkgever had over zijn inkomen. Werkgever boos en zo van: Alsof hij had gelogen......
Dat wordt vaker gedaan, heeft men twijfels over inkomsten dan volgt er een telefoontje.
Al zeker bij hypotheekaanvragen om van andere zaken te zwijgen.

Kan me voorstellen dat Ts graag dat stulpje wil maar dit is niet de weg die je moet nemen IMHO.
Je bent hoe je het draait de zaak aan het bezeiken.
Qui habet aures audiendi audiat
pi_67627325
Als er al inkomens eisen gesteld gaan worden bij het huren van een standaard appartement, ga je toch mooi bij een woningbouw vereniging huren. Ja toch.

Altijd dat gezeik met die particuliere verhuurders!
  woensdag 1 april 2009 @ 22:00:59 #21
152789 karr-1
pi_67628092
quote:
Op woensdag 1 april 2009 21:41 schreef Fusionfreak het volgende:
Als er al inkomens eisen gesteld gaan worden bij het huren van een standaard appartement, ga je toch mooi bij een woningbouw vereniging huren. Ja toch.

Altijd dat gezeik met die particuliere verhuurders!
Ook daar liggen de woningen momenteel niet voor het oprapen lijkt mij.
pi_67628343
quote:
Op woensdag 1 april 2009 22:00 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ook daar liggen de woningen momenteel niet voor het oprapen lijkt mij.
Dat klopt, maar woningbouw verenigingen stellen gelukkig geen absurde en idiote inkomenseisen. Huisbazen en makelaars stellen daar entegen onmogelijke inkomenseisen aan het huren van een gewoon appartement alsof je een kapitaal penthouse wil huren.

4 tot 5 keer je maandinkomen als eis, dat gaat toch nergens meer over!
  woensdag 1 april 2009 @ 22:08:06 #23
152789 karr-1
pi_67628402
quote:
Op woensdag 1 april 2009 22:06 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Dat klopt, maar woningbouw verenigingen stellen gelukkig geen absurde en idiote inkomenseisen. Huisbazen en makelaars stellen daar entegen onmogelijke inkomenseisen aan het huren van een gewoon appartement alsof je aan kapitaal penthouse wil huren.

4 tot 5 keer je maandinkomen als eis, dat gaat toch nergens meer over!
Ik vind het niet heel vreemd hoor. De woningbouw waar ik van huur heeft het ook. Als je een woning wil huren moet je ook minimaal een bepaald bedrag per maand verdienen en ook salarisstroken overleggen als bewijs daarvan.
pi_67628840
quote:
Op woensdag 1 april 2009 22:08 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik vind het niet heel vreemd hoor. De woningbouw waar ik van huur heeft het ook. Als je een woning wil huren moet je ook minimaal een bepaald bedrag per maand verdienen en ook salarisstroken overleggen als bewijs daarvan.
Dat valt wel mee, woningbouw verenigingen stellen meestal alleen bij het verhuren van de duurdere woningen (zonder huurtoeslag) bepaalde inkomenseisen, maar ze gaan niet achter je rug om je werkgever of uitkerende instantie opbellen, bovendien zijn de huurcontrakten van de woningsbouw voor de huurder heel wat beter, begrijpelijker en gunstiger dan wat je bij particuliere verhuurders aantreft met hun ondoorzichtige (zelf verzonnen) voorwaarden.
  woensdag 1 april 2009 @ 22:45:19 #25
152789 karr-1
pi_67630011
quote:
Op woensdag 1 april 2009 22:17 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, woningbouw verenigingen stellen meestal alleen bij het verhuren van de duurdere woningen (zonder huurtoeslag) bepaalde inkomenseisen, maar ze gaan niet achter je rug om je werkgever of uitkerende instantie opbellen, bovendien zijn de huurcontrakten van de woningsbouw voor de huurder heel wat beter, begrijpelijker en gunstiger dan wat je bij particuliere verhuurders aantreft met hun ondoorzichtige (zelf verzonnen) voorwaarden.
Dat laatste ben ik met je eens, maar elk comtract zal aan de wet moeten voldoen, dus als je een contract hebt wat onredelijk is kun je dat zo laten aanpassen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')