quote:
Ik heb mijn eigen salarissoftware, als ik wil kan ik zelfs een jaaropgave "faken". Tuurlijk kunnen dit soort dingen. Neemt niet weg dat het nog steeds niet verstandig is.quote:Op woensdag 1 april 2009 19:33 schreef Isabeau het volgende:
Vriendin van me had een te dure woning gestrikt door het laten vervalsen van loonstroken en haar baas was ermee akkoord gegaan. Heeft er jaren zonder problemen gewoond, dus het kan wel.
Nope inderdaad. Maar wat als hij het vooraf checkt? Of je betaald een maand (of twee) de huur niet? Dan is het alsnog fraudequote:Op woensdag 1 april 2009 19:38 schreef Isabeau het volgende:
Als de makelaar naderhand maar gewoon maandelijks de huur ontvangt gaan zij heus niet maanden/jaren later nog eens uitzoeken of het wel klopte
Ook dat natuurlijk.quote:Op woensdag 1 april 2009 19:41 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk dat die makelaar wel nattigheid voelt als je eerst niet kon voldoen aan de eis en vervolgens ineens met een mooie loonstrook op de proppen komt.
Dat is denk ik een groter probleemquote:Op woensdag 1 april 2009 19:41 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk dat die makelaar wel nattigheid voelt als je eerst niet kon voldoen aan de eis en vervolgens ineens met een mooie loonstrook op de proppen komt.
Vier keer. Als ik dat inkomen zou hebben zou ik wel wat kopen of een villa huren. Niet dit appartementje.quote:Op woensdag 1 april 2009 19:36 schreef sanger het volgende:
En hoe hoog is de eis (hoeveel maal het huurbedrag?) dat je deze elachelijk noemt?
Tja, als ze je wel pakken ben je nog niet jarig. Maar jullie studeren beiden nog? Mag ik vragen naar het huurbedrag per maand?quote:Op woensdag 1 april 2009 19:59 schreef pietjeprak het volgende:
[..]
Vier keer. Als ik dat inkomen zou hebben zou ik wel wat kopen of een villa huren. Niet dit appartementje.
Waarschijnlijk wordt er dus meestal wel gebeld naar werkgever. Misschien een werkgever "zien te regelen" dan....
Dat wordt vaker gedaan, heeft men twijfels over inkomsten dan volgt er een telefoontje.quote:Op woensdag 1 april 2009 19:43 schreef krakkemieke het volgende:
Toen mijn ex en ik een huis wilden huren, werd ons inkomen gecontroleerd door de makelaar.
De makelaar belde de werkgever van ex, hoewel ex een verklaring van de werkgever had over zijn inkomen. Werkgever boos en zo van:Alsof hij had gelogen......
Ook daar liggen de woningen momenteel niet voor het oprapen lijkt mij.quote:Op woensdag 1 april 2009 21:41 schreef Fusionfreak het volgende:
Als er al inkomens eisen gesteld gaan worden bij het huren van een standaard appartement, ga je toch mooi bij een woningbouw vereniging huren. Ja toch.
Altijd dat gezeik met die particuliere verhuurders!
Dat klopt, maar woningbouw verenigingen stellen gelukkig geen absurde en idiote inkomenseisen. Huisbazen en makelaars stellen daar entegen onmogelijke inkomenseisen aan het huren van een gewoon appartement alsof je een kapitaal penthouse wil huren.quote:Op woensdag 1 april 2009 22:00 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ook daar liggen de woningen momenteel niet voor het oprapen lijkt mij.
Ik vind het niet heel vreemd hoor. De woningbouw waar ik van huur heeft het ook. Als je een woning wil huren moet je ook minimaal een bepaald bedrag per maand verdienen en ook salarisstroken overleggen als bewijs daarvan.quote:Op woensdag 1 april 2009 22:06 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Dat klopt, maar woningbouw verenigingen stellen gelukkig geen absurde en idiote inkomenseisen. Huisbazen en makelaars stellen daar entegen onmogelijke inkomenseisen aan het huren van een gewoon appartement alsof je aan kapitaal penthouse wil huren.![]()
4 tot 5 keer je maandinkomen als eis, dat gaat toch nergens meer over!
Dat valt wel mee, woningbouw verenigingen stellen meestal alleen bij het verhuren van de duurdere woningen (zonder huurtoeslag) bepaalde inkomenseisen, maar ze gaan niet achter je rug om je werkgever of uitkerende instantie opbellen, bovendien zijn de huurcontrakten van de woningsbouw voor de huurder heel wat beter, begrijpelijker en gunstiger dan wat je bij particuliere verhuurders aantreft met hun ondoorzichtige (zelf verzonnen) voorwaarden.quote:Op woensdag 1 april 2009 22:08 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik vind het niet heel vreemd hoor. De woningbouw waar ik van huur heeft het ook. Als je een woning wil huren moet je ook minimaal een bepaald bedrag per maand verdienen en ook salarisstroken overleggen als bewijs daarvan.
Dat laatste ben ik met je eens, maar elk comtract zal aan de wet moeten voldoen, dus als je een contract hebt wat onredelijk is kun je dat zo laten aanpassen.quote:Op woensdag 1 april 2009 22:17 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, woningbouw verenigingen stellen meestal alleen bij het verhuren van de duurdere woningen (zonder huurtoeslag) bepaalde inkomenseisen, maar ze gaan niet achter je rug om je werkgever of uitkerende instantie opbellen, bovendien zijn de huurcontrakten van de woningsbouw voor de huurder heel wat beter, begrijpelijker en gunstiger dan wat je bij particuliere verhuurders aantreft met hun ondoorzichtige (zelf verzonnen) voorwaarden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |