Altijd zo jammer hé. Ga je naar de tandarts en denk je ja! Ik heb lekker toch niks want ik heb bijna nooit iets!
Het zat dus zo:
Eerst halfuur wachten in de wachtruimte, met twee schreeuwende kinderen die aan het vechten waren om de uit 1934 afkomstige duplo blokjes. Een opa die niet zo goed wist wat hij met zijn nieuwe kunstgebit aan moest en een somaliër die net een lynch feest overleeft heeft en daarbij volgens mij op zijn bek gerost was.
Maargoed daar ging het niet over. Na een half uur was Boem aan de beurt. Ik stap met goede moed en mijn grote grijns die vol trots de witte uitblinkertjes in mijn kaken liet zien de kamer binnen.
Ik ga liggen en de stoel zakt onderuit, ik kijk na de poster die op het plafond hangt. Wat één toffe poster zeg. Zo klein en toch zo'n wirwar van verschillende mensen, verhalen en onderwerpen. Maargoed. Ik lig daar, doe mijn mond zo ver mogelijk open en mijn tandarts begint. Ze roept 'geen gaatjes Boem' dit ziet er netjes uit. Toch is er wel een klein dingetje. De verstandskies achterin je mond ligt verkeerd en duwt de rest van je tanden in de verkeerde richting. Hij is nog niet doorgekomen en aangezien ik geen operatie mag uitvoeren aan de onderkaken wat betreft kiezen, geef ik je een verwijs brief voor het ziekenhuis.
Ik roep "NEE, DIT KAN TOCH NIET WAAR ZIJN". De tandarts zegt, jammer maar helaas, ik zou als ik jou was toch even 'doorbijten' ( haha ) en de operatie laten uitvoeren om ergere klachten in de toekomst te voorkomen. Nja, dan moet het maar hé. Dus eenmaal thuis aangekomen ik opbellen, zeggen dat ik voor een verstandskies operatie moet, zegt de telefoniste " Welke tandarts heeft u meneer?" Ik zeg: " Tandarts Stuiver. " Waarop de telefoniste zegt: " HAHA, je bent al de 5e die belt vanochtend, je weet dat het 1 april is hé? "
GENEPT DOOR DE TANDARTS!

!