abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67594543
Hoi hoi,

Mijn vriend en ik hebben vanavond een gesprek gehad met een vertegenwoordiger over kunststof kozijnen.
Ik vind het allemaal erg veel geld en ik heb gehoord dat er veel slechte bedrijven tussen zitten.

Heb jij ervaring met het laten zetten van kunststof kozijnen?
Hoe hebben jullie het gefinancierd? En bij welk bedrijf heb je het laten doen? Oh, en natuurlijk: Bevalt het goed?

Ik hoop dat er hier wat mensen zijn met ervaringen.

Groetjes Marijke.
pi_67595116
Gefinancierd? Eerst sparen...

Er zijn inderdaad heel veel bedrijfjes met verschillende kwaliteiten.
Vraag referenties.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 22:35:05 #3
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_67595376
Wij hebben ons huis indertijd laten bouwen door een Duitse aannemer, en de kunststof kozijnen zijn dan bijna automatisch de standaard keuze. En voor ons zeker een hele goeie keuze, het is keurig netjes afgewerkt, kiep kantel systeem op alle ramen en ook nog eens rondom rolluiken. En dat voor een prijs die lager ligt dan hardhouten kozijnen zonder de rolluiken.

We hebben ook zeer bewust gekozen om geen nepnerf op het kunststof aan te laten brengen. Want wees nou eerlijk, de houten kozijnen die toegepast worden worden mooi glad geschuurd, dan voorzien van enkele grondlagen en daarna enkele laklagen om een zo glad en strak mogelijk resultaat te krijgen.

Voor ons was de keus simpel. Hout was duurder, had meer onderhoud nodig en had daarbij ook de rolluiken nog niet eens.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_67597152
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:28 schreef beerten het volgende:
Gefinancierd? Eerst sparen...

Er zijn inderdaad heel veel bedrijfjes met verschillende kwaliteiten.
Vraag referenties.
Ik ben zelf ook heel erg voor eerst sparen. Deze man had hele verhalen over een financieringsmogelijkheid dat je eerst 2 jaar bij jun kunt lenen tegen 3,9% en daarna moet je aflossen, dus het bedrag gespaard hebben of je hypotheek verhogen. Verder was hij best wel aan het pushen, dus heb er niet zo'n goed gevoel bij.
Kom alleen op heel internet nergens iets tegen over ervaringen van mensen bij dit bedrijf GBSNederland.

Wat ik ook al apart vond is dat we geen offerte kregen maar een prijs van hem. Hij belde ook nog zijn baas om het nog lager te laten worden. Allemaal dingen waarvan ik denk: Klopt dit wel?!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 23:19:58 #5
27055 Driekeerniks.be
Spam-verdelger klasse 2
pi_67597272
vaak zit er verschil in de hoeveelheid staal in de kunststof profielen en de kwaliteit van het hang- en sluitwerk
© www.driekeerniks.be
  woensdag 1 april 2009 @ 07:15:57 #6
153745 525TDS
Dat zeg ik dus.
pi_67601252
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:16 schreef Marijkje84 het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook heel erg voor eerst sparen. Deze man had hele verhalen over een financieringsmogelijkheid dat je eerst 2 jaar bij jun kunt lenen tegen 3,9% en daarna moet je aflossen, dus het bedrag gespaard hebben of je hypotheek verhogen. Verder was hij best wel aan het pushen, dus heb er niet zo'n goed gevoel bij.
Kom alleen op heel internet nergens iets tegen over ervaringen van mensen bij dit bedrijf GBSNederland.

Wat ik ook al apart vond is dat we geen offerte kregen maar een prijs van hem. Hij belde ook nog zijn baas om het nog lager te laten worden. Allemaal dingen waarvan ik denk: Klopt dit wel?!
Klinkt als een bedrijf dat ik ook eens over de vloer heb gehad. Ik weet niet meer welk het was maar het was wel één van de grotere jongens op dit gebied. Meneer was duidelijk meer geïnteresseerd in het verkopen van een financiering.
Daarbij kwam hij ook nog eens bijna twee uur te vroeg dus we hebben heb lekker twee uur in de auto laten wachten. Wij hadden namelijk ook nog van alles te doen.
Hij vroeg inderdaad ook hoe wij het gingen financieren. Toen ik zei dat het hem niet aanging maar dat we het geld gewoon overmaakten als de werkzaamheden gedaan waren, was hij als een stuk minder geïnteresseerd. De "offerte" werd op de achterkant van een visitekaartje gekalkt.

Ik heb goede ervaringen met Rijnland Kozijnen uit Katwijk/Leiderdorp. Leveren mooi spul, goede prijs, aardige gasten die niet hun gereedschap maaer overal neerfilkkeren, ze werken schoon en de baas komt regelmatig even checken of het allemaal wel goed gedaan wordt. Ook als er naderhand nog wat mocht zijn (wij waren bijvoorbeeld niet gelukkig met ONZE keuze van een manier van afwerken) dan komen ze het naderhand direct oplossen.
Verder: Goede informatie vooraf en een mooie showroom waar je precies kan zien hoe het wordt.

Succes met je keuze.
pi_69711026
Ga nooit in zee met Window-Visie Nederland uit Amstelveen. Ze houden je aan het lijntje, komen niet als je al hebt aanbetaald. Komen afspraken niet na. Kortom een drama.
pi_69711362
Kies voor kwaliteit, en neem aluminium, de prijzen van aluminium kozijnen zijn de laatste tijd aardig gedaald.
pi_69722143
Wij hebben schuco kozijnen van kozijnaccent en ervaring is super, maar ik heb niks via financiëring gedaan. Ze hadden een 2tal foutjes gemaakt met de offerte na mondelijke bespreking en ze hebben het allebei opgelost in mijn voordeel. Ik heb de houten kozijnen vervangen omdat de meeste rot waren bij het kopen van de woning.
  FOK!fotograaf donderdag 4 juni 2009 @ 23:28:31 #10
137066 fokkieslim
pi_69722720
praktiker in kleve,

vanaf 100euro per vierkante meter al een goede kwaliteit.
pi_69740317
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:16 schreef Marijkje84 het volgende:

[..]

Hoe ze het ook verkopen: het is hun brood. Ergens moeten ze verdienen.
Het is de prijs van de kozijnen en het uurloon dat het totaal maakt.
De goedkoopste aanbieder moet ookk eten. Het goedkope zal ergens in zitten. Kwaliteit van de kozijnen, niveau van afwerking etc.
Zijn vensterbanken bij de prijs inbegrepen? Montage van de vensterbanken?
Spotgoedkope kozijnen en peperdure vensterbanken brengen je nergens. Wat is er bij de prijs inbegrepen qua werk? Kozijnen voor een afgesproken prijs en de afwerking op nacalculatie?
Bekijj het geheel, de geoffreerde prijs zegt niet alles.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 15:32:58 #12
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_69741417
Als je perse wilt financieren, doe dat dan lekker via je bank! Weet je tenminste dat er geen sprake is van belangenverstrengeling, heb je overzichtelijke voorwaarden en kun je heerlijk rondshoppen bij bedrijven die kozijnen verkopen in plaats van leningen!

Als je bij je bank niet kunt lenen kun je een financiering van een leverancier ook niet (verantwoord) opbrengen...
pi_70284909
Hoi Marijke,
Wij hebben 4 jaar geleden een andere woning gekocht en overal alles in kunststof laten plaatsen, in onze andere woning hadden wij dezelfde leverancier en we waren er zeer over te spreken, ook over de afwerkingen van vensterbanken, zonodig stucwerk, buiten nieuwe waterslagen, bovenraampjes indien nodig bewerkt glas en last but not least, service na plaatsen van de bestelling was zeer goed.
En zeker voor wat er geleverd wordt niet duur.
Misshien de moeite waard om eens een kijkje te nemen op de website van Profilux.
Wij zijn er in ieder geval zeer tevreden en blij mee.
Heel veel succes!
pi_70978743
Bij deze een oproep voor alle gedupeerden van oa Window Visie ofwel dhr. [naam verwijderd].
Doe ajb aangifte!
Toekomstige "klanten" / slachtoffers: betaal niets aan want ondanks alle verhalen, bergen excuses en smoesjes komt hij echt niet zijn beloftes na.
Het bedrijf bestaat echt niet. Geen pand of kantoor, leeg bv'tje, fake website, geen VKG keur etc. :{w

[ Bericht 3% gewijzigd door Breuls op 31-03-2011 23:45:08 (privegegevens verwijderd) ]
pi_70992526
Een aantal jaren geleden de kozijnen op de eerst verdieping en een dakkappel op zolder laten plaatsen door opthoog. http://www.opthoog.nl/ramen/index.htm

Ze waren drie dagen bezig geweest. Prijs weet ik niet meer, maar dat was betaald door middel van de hypotheek op het huis. Ik dacht tussen de 8k en 10k.

Afwerking vond ik goed. Gratis vensterbanken erbij, en een aantal weken later was er een probleem met een draai-kiep-sluiting. Mannetje langs geweest en gefixed. Aantal weken later hetzelfde probleem en instructies gekregen hoe we het zelf op konden lossen. Was een probleem van te snel wisselen tussen de verkeerde standen.

Ook nog negatieve ervaring met de kozijnen op de begane grond. Deze waren door belisol gezet in opdracht van de vorige bewoners. Maar die waren (waarschijnlijk) te lomp, en daardoor is de muur gaan scheuren en hebben we er een latei in moeten leggen. Het kozijn zelf is (door het gewicht van de muur en de rest van het gebouw) een beetje ingezakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')