abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator zondag 7 april 2002 @ 21:42:44 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_3754103
Vervolg van Zwangerschap en kindertjes ... deel 13!

8 mei 2002 : Knorretje
22 mei 2002: moralia
23 juni 2002 : Leah
19 juli 2002: otisclub (papa)
12 augustus 2002: Illogical (papa)
20 augustus 2002 : Moussy
28 augustus 2002: Sweej
29 augustus2002: hollandse drop
6 november 2002: Spuuglokje

Babietjes:
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
10 maart 2001 : Annabel, dochter van Mees
23 maart 2001 : Sven, zoon van beertje_
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
29 september 2001: Duco Yannik, zoon van NoNick & Kozzmic
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
22 November 2001: Kay, zoon van dice
5 december 2001 : Esther Paula, dochter van Dinus
6 december 2001: Kim, dochter van mooni
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
12 februari 2002: Iris Lani Patricia, dochter van Gaoxing
1 maart 2002: Suzanne, dochter van SignOTheTimes

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 09-04-2002 21:15]

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_3754156
Zag er wel redelijk positief uit he, die verhalen bij ouders on-line (behalve die ene die zelf al zei dat het erg werd, die heb ik overgeslagen, die vond ik zo raar geschreven). Maar die kindjes waren wel heel erg opgeknapt na de operatie!

* Nausicaa hoopt dat Eva helemaal gaat opknappen van die operatie!

zondag 7 april 2002 @ 22:00:49 #3
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_3754311
Mijn ervaring is ook dat kindertjes die nogal "kwakkelen", vaak behoorlijk opknappen van zo'n operatie.

Maar goed, daar zal eerst de KNO arts dan even een oordeel over moeten geven....

* Leah wenst de familie sterkte!
(lijkt me waanzinnig afzien, die slapeloze nachten, en dan nog zien dat je overdag functioneert ook.)

Hoe doe je dat trouwens Lois, als Eva niet naar het KDV kan?
Opa's en Oma's inzetten?

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_3757960
Nu Bo kan draaien van rug naar buik ( en nu ook al terug af en toe) blijft ze gaan. Ze doet het nu ook als ze in bedje ligt. En dat vind ik dus best eng. Ze is namelijk nog best jong voor het draaien en als ze op haar buik gedraait is en ze word moe valt ze soms gewoon naar voren met haar gzicht in haar matras. Doet ze dit in de box ben je er bij, maar ik kan niet steeds bij haar bedje blijven zitten natuurlijk. Wel tot ze in slaap valt, maar ze word ook weer een keer wakker en dan begint ze weer en daar ben ik dus niet altijd gelijk bij. Ben bang dat ze haar hoofdje niet opt tijd wegdraait omdat ik dat wel eens meemaak als ze in de box bezig is. Zijn er anderen die daar ervaring mee hebben en wat hebben jullie ermee gedaan?
En nee ik ben geen overbezorgde moeder, of toch wel
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_3757994
quote:
Op maandag 08 april 2002 10:18 schreef jessie het volgende:
Nu Bo kan draaien van rug naar buik ( en nu ook al terug af en toe) blijft ze gaan. Ze doet het nu ook als ze in bedje ligt. En dat vind ik dus best eng. Ze is namelijk nog best jong voor het draaien en als ze op haar buik gedraait is en ze word moe valt ze soms gewoon naar voren met haar gzicht in haar matras. Doet ze dit in de box ben je er bij, maar ik kan niet steeds bij haar bedje blijven zitten natuurlijk. Wel tot ze in slaap valt, maar ze word ook weer een keer wakker en dan begint ze weer en daar ben ik dus niet altijd gelijk bij. Ben bang dat ze haar hoofdje niet opt tijd wegdraait omdat ik dat wel eens meemaak als ze in de box bezig is. Zijn er anderen die daar ervaring mee hebben en wat hebben jullie ermee gedaan?
En nee ik ben geen overbezorgde moeder, of toch wel
Je kunt in de baby-winkel een soort brede riem kopem die door het slaapzakje/trappelzakje moet en om de matras gaat,
dan kan ze zich niet meer omdraaien.
Over de veiligheid ervan weet ik niets,
maar je zou het eens kunnen uitzoeken.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  maandag 8 april 2002 @ 11:05:55 #6
4003 Odulla
Moraalmuts
pi_3758368
Mijn zus was afgelopen zaterdag uitgerekend... Schijnt dat als je gaat bevallen van je eerste kindje, je nog 2 weken overtijd met bevallen mag zijn.
Dus de hele familie zit vanaf nu in spanning te wachten op HET telefoontje!
En ik mezelf voor het eerst tante kan noemen.
Kabouters, dié zijn pas rendabel!
  maandag 8 april 2002 @ 11:08:54 #7
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_3758381
quote:
Op maandag 08 april 2002 10:20 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Je kunt in de baby-winkel een soort brede riem kopem die door het slaapzakje/trappelzakje moet en om de matras gaat,
dan kan ze zich niet meer omdraaien.
Over de veiligheid ervan weet ik niets,
maar je zou het eens kunnen uitzoeken.

Nou heb ik zo'n ding ook gekocht toen Sterre ging omdraaien, maar in de gebruiksaanwijzing stond, dat het kind eraan gewend moet zijn VOOR het zich kan omdraaien. Dus ik durfde die riem niet te gebruiken.
Overigens heb ik zowel Wouter als Sterre wel eens op de buik te slapen gelegd, omdat ze op hun rug liggend heel onrustig waren en huilden. Zodra ze op hun buikje lagen, waren ze tevreden. Ik ging natuurlijk wel vaak kijken, maar het bleek dat ze zo gewoon het heerlijkst sliepen.
  † In Memoriam † maandag 8 april 2002 @ 11:11:07 #8
7074 moussy
kuttekop
pi_3758393
* moussy is gister voor de 6de keer tante geworden

Van een heel klein meisje dat Femke heet. Ze is 48 cm en 3750 gram.
Ik heb dr nog niet gezien , want we worden gebeld als we op (staats)bezoek mogen komen

Het was trouwens de bedoeling dat mijn schoonzusje in bad zou bevallen, zo'n huurbad, maar dat is dus uiteindelijk niet gelukt, omdat ze er niet fatsoenlijk in kon zitten. Het was echt een hang en wurgbad. Volgens haar hoor....... voor de rest weet ik eigenlijk nog helemaal niets.

dit is net een politiebericht , maar jah ik weet er niet meer van...

Je zou er haast een boek over schrijven!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 april 2002 @ 17:06:04 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_3763264
Ha Moussy, toch gefeliciteerd, ondanks het "politiebericht"

Het is ons en de crèche niet gelukt om Christans kin in de pleisters te houden. Hij kwijlt te veel. Gelukkig is het wondje dicht en ziet het er wel goed uit. Hopelijk geneest het zonder een litteken achter te laten.

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Jubileum moderator maandag 8 april 2002 @ 17:29:24 #10
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_3763523
jessie, ik weet dat Nausicaa voor Jorden een safety sleep heeft gekocht. Die had nl. dezelfde problemen, misschien kan zij er iets meer over vertellen.

Moussy gefeliciteerd!! 3750 gram is nog best een mooi gewicht voor een klein meisje.

Eva ging niet echt geweldig vannacht, al met al hebben we, met tussenpozen, maar 2 uur geslapen. Jeroen heeft snel een vrije dag genomen, want ik liep echt op mijn tandvlees, en we zijn maar weer naar de huisarts gegaan.
Toch maar een antibioticakuur, nu een zwaardere en eentje met een breder spectrum. Laten we hopen dat deze wel goed werkt.
Morgen heb ik maar een vrije dag genomen, ik wil het toch het liefst even zelf in de gaten houden.
Meestal gaat ze naar opa's en oma's als ze niet naar het kdv kan, gelukkig kunnen die altijd wel oppassen. Ook al wilden ze dat niet in 1e instantie, nu ze Eva eenmaal kennen willen ze het liefst altijd oppassen.
Ik zou ook niet weten wat ik zonder ze zou moeten hoor, er zijn ook grenzen aan de rekbaarheid van een baas.

Eva ♥ en Iris ♥
pi_3765212
mijn vrouw is op 19 juli uitgerekend...
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 april 2002 @ 20:54:55 #12
13151 crew  Rewimo
pi_3765287
quote:
Op maandag 08 april 2002 20:50 schreef otisclub het volgende:
Komt dat even mooi uit! We hadden nog geen juli-baby in ons lijstje Van harte gefeliciteerd, gaat alles goed tot nu toe?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Jubileum moderator maandag 8 april 2002 @ 21:01:47 #13
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_3765398
quote:
Gefeliciteerd!! Je staat in het lijstje.
Gaat alles goed? Is het jullie 1e?
Eva ♥ en Iris ♥
pi_3765473
aangezien ik zelf pas 24 ben is het onze eerste.
Mijn vrouw heeft wel veel last van d'r heupen, maar dat ligt een beetje aan haar zelf

Ze doet nog steeds van alles in het huishouden, terwijl we afgesproken hadden dat ik dat zou doen.

Maar goed, we zullen het allemaal wel zien. !!

pi_3765508
heb gelijk maar even de signature aangepast
  maandag 8 april 2002 @ 21:10:45 #16
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_3765567
quote:
Gefeliciteerd!!!
pi_3765955
quote:
Op zondag 07 april 2002 21:42 schreef Lois het volgende:
Vervolg van Zwangerschap en kindertjes ... deel 13!

29 september 2001: Duco Yannik, zoon van NoNick & Kozzmic

Inmiddels een half jaar + 1 week + 3 dagen oud...

pi_3766018
is wel een lieverdje hoor !!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 april 2002 @ 21:37:11 #19
13151 crew  Rewimo
pi_3766035
quote:
Op maandag 08 april 2002 21:33 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

[afbeelding]

Ach, wat een poepie! Alweer een half jaar??? Jee wat gaat dat hard Maar in die pet moet ie nog een beetje groeien
pi_3766130
He dat is een tijd geleden. Wat een heerlijk ventje blijft het toch die Duco. Gaat alles goed met hem?

En Nausicaa kan jij mij meer over die safe t sleep vertellen. Werkte het voor Jorden? Heb er net het 1 en ander over gelezen op de homepage, maar als ik het zo lees denk ik dat ze er dus best uit kunnen wurmen ( en Bo kennende doet ze dat dus als het kan, zelfs als het niet kan, lol)

En weer aanstaande ouders erbij gefeli. Word weer een hele lijst. Gezellig.

Het voelt heerlijk!!!!
pi_3766364
quote:
Op maandag 08 april 2002 21:41 schreef jessie het volgende:
He dat is een tijd geleden. Wat een heerlijk ventje blijft het toch die Duco. Gaat alles goed met hem?

En Nausicaa kan jij mij meer over die safe t sleep vertellen. Werkte het voor Jorden? Heb er net het 1 en ander over gelezen op de homepage, maar als ik het zo lees denk ik dat ze er dus best uit kunnen wurmen ( en Bo kennende doet ze dat dus als het kan, zelfs als het niet kan, lol)

Als eerste: NOOIT zo'n riem gebruiken door slaapzakken hoor! Ik heb daar vreselijke verhalen van gehoord, omdat sommige kindertjes zich door te woelen zich daarin ophangen! Ik begrijp ook echt niet dat ze nog verkocht worden!
(Zo dat ben ik kwijt, echt ik vind het zo eng, dat ik maar meteen van wal steek).

Met Jorden ging het inderdaad precies hetzelfde. Met 3 maanden van rug op buik, maar niet terug (heeft lang geduurd voor hij per ongeluk doorhad dat dat ook kon).
En ook hetzelfde: het liefste nog plat op het gezicht gaan liggen. Vond ik helemaal niet fijn dus!

Wij hebben toen de SafeTsleep gekocht. Dat werkte echt heel goed. Nee, hij heeft zich er nooit uit kunnen wurmen (en dat zou hem echt wel gelukt zijn als het zou kunnen...). En als hij zich eruit wurmt, dan is het nog niet erg, want het enige wat er dan gebeurt zijn drie losse flappen, niet gevaarlijk dus.

We hebben 'm gebruikt tot hij een maand of 6 was, met heel veel plezier. Ik durfde tenminste weer te gaan slapen 's nachts, zonder de hele tijd te gaan kijken. (Wel raar hoor, de volgende ochtend ligt je kindje nog heel netjes op dezelfde plek in bed, vond ik raar om te zien, was ik niet gewend).
Met 6 maanden was Jorden zo sterk geworden dat hij met z'n gezicht en bovenlichaam zo'n beetje met de buik naar beneden lag, terwijl z'n onderlichaam bleef liggen. Leek me niet zo gezond. Maar toen kon hij zich ook goed terugdraaien. Vanaf die dag slaapt hij ook altijd op z'n buik.

Nou ja, wij vonden het wel een uitkomst. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

pi_3766557
Thx Nausicaa, ga er morgen gelijk voor kijken. Nu sta ik steeds bij haar bed als ik wat hoor. Ze kan af en toe terug rollen op haar rug maar doet dat alleen maar als ze er zin in heeft en nog puf heeft. En als ze niet moe is kan ze haar hoofd heel hoog houden (rust dan allen op haar navel, nou ja op die plek dan:) ) maar zodra ze moe is laat ze haar hoofd dus gewoon vallen. Fijn dat dat bij jullie ook zo was. Nou ja eigenlijk helemaal niet fijn, maar bedoel dat ik het fijn vind dat je me zo goed begrijpt, begrijp je het nog
Het voelt heerlijk!!!!
pi_3766629
quote:
Op maandag 08 april 2002 22:06 schreef jessie het volgende:
Thx Nausicaa, ga er morgen gelijk voor kijken. Nu sta ik steeds bij haar bed als ik wat hoor. Ze kan af en toe terug rollen op haar rug maar doet dat alleen maar als ze er zin in heeft en nog puf heeft. En als ze niet moe is kan ze haar hoofd heel hoog houden (rust dan allen op haar navel, nou ja op die plek dan:) ) maar zodra ze moe is laat ze haar hoofd dus gewoon vallen. Fijn dat dat bij jullie ook zo was. Nou ja eigenlijk helemaal niet fijn, maar bedoel dat ik het fijn vind dat je me zo goed begrijpt, begrijp je het nog
Gesnapt hoor! O, dat steeds willen/moeten kijken herinner ik mij heeeel goed!
enige nadeel aan die safeTsleep is het strijkwerk, ahum
  maandag 8 april 2002 @ 22:39:08 #24
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_3767096
Jessie, kijk anders nog even op ouders online, daar staat ook nog iets over de safetosleep. Wordt afgeraden, geloof ik, maar weet niet meer waarom.

Het leek mij wel een handig ding....

Overigens is mij altijd verteld dat zodra een kind zich zelfstandig op de buik kan draaien, de kans op verstikking niet meer aanwezig is.

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 8 april 2002 @ 22:56:21 #25
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_3767376
quote:
Op maandag 08 april 2002 21:33 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

[afbeelding]

Wat istie lief!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')