abonnement Unibet Coolblue
pi_67988279
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:49 schreef cyclechick het volgende:
Zo, vanavond mijn eerste ervaring met de wielrenvereniging gehad, en het was voor herhaling vatbaar
Ik kon het tempo binnen de groep goed bijhouden, nog twee korte stukjes kopwerk gedaan ook
Alleen jammer toen er onverwachts een sprint werd ingezet, nog geprobeerd om het bij te halen, maar dat was kansloos.. Met 1 ander meisje achteraan gefietst (groep was iets van 11 ofzo en we waren met 3 dames)
Ook bergop ging het weer in een slakkegang, ik begon gelukkig vrij ver vooraan, waardoor ik niet als laatste eindigde, maar wel samen met de laatsten
Bij elkaar weer 60 km op de teller en dat maakt dat ik over de 1000 grens heen ben, sinds 2 maart (1027 nu) whooee!
Gefeliciteerd! Ik zit nog maar op de helft Maar de komende kilometers gaan in stijl

Ik zit er ook over te denken om samen met een vriend bij een wielervereniging te gaan. We fietsen nu elke week samen maar misschien is het een vereniging wel leuker.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
  maandag 13 april 2009 @ 22:15:08 #202
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_67988565
Het kan zijn dat je voor die klimmetjes nog iets te weinig power in je benen hebt CC

Het kan ook heel anders uitpakken als je een keer écht naar de bergen gaat want in NL zijn de klimmen maar korte heuveltjes waar je "op de macht" naar boven fietst. En daar is vooral brute kracht voor nodig
pi_67988709
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:15 schreef kaasplankje het volgende:
Het kan zijn dat je voor die klimmetjes nog iets te weinig power in je benen hebt CC

Het kan ook heel anders uitpakken als je een keer écht naar de bergen gaat want in NL zijn de klimmen maar korte heuveltjes waar je "op de macht" naar boven fietst. En daar is vooral brute kracht voor nodig
Hoe lang duurt het dan om die kracht te krijgen, want ik kan het niet uitstaan dat ik iedere keer zo'n trage harry ben en moet ik daar specifiek voor trainen? Ja, zeker veel heuvels doen

Hoe gaat het in de bergen dan, als dat geen kracht is waar je op boven komt?

Oh en weet je nog dat ik vorige x mijn kleinste blad steeds nodig had voor die heuveltjes? Zondag heb ik ze alle 7 op 't middenblad kunnen doen, wellicht zit er dus al enige vooruitgang in
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_67988751
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:06 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Ik zit nog maar op de helft Maar de komende kilometers gaan in stijl

Ik zit er ook over te denken om samen met een vriend bij een wielervereniging te gaan. We fietsen nu elke week samen maar misschien is het een vereniging wel leuker.
Het is leuk! In een wat grotere groep rijden is ook heel anders dan met zijn tweeen! Ga gewoon eens kijken, je kunt vaak wel zonder verdere verplichtingen een paar keer meefietsen

Wat is in stijl?
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  maandag 13 april 2009 @ 22:22:42 #205
58560 Oksel
Gezellig.
pi_67988815
Ik ga ook eens zoeken naar een club.. wel gedaan, maar ben verhuisd..
  maandag 13 april 2009 @ 22:29:46 #206
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_67989102
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:19 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Hoe lang duurt het dan om die kracht te krijgen, want ik kan het niet uitstaan dat ik iedere keer zo'n trage harry ben en moet ik daar specifiek voor trainen? Ja, zeker veel heuvels doen

Hoe gaat het in de bergen dan, als dat geen kracht is waar je op boven komt?

Oh en weet je nog dat ik vorige x mijn kleinste blad steeds nodig had voor die heuveltjes? Zondag heb ik ze alle 7 op 't middenblad kunnen doen, wellicht zit er dus al enige vooruitgang in
Dat duurt lang, kracht bouw je op over jaren als je dat niet echt hebt. Je kan dat doen dmv gevarieerde trainingsschema´s; duurtraining, intervaltraining, krachttraining (op de fiets of in de gym)

Ik was vroeger echt een spijker en moest altijd een gaatje dichtrijden met aanzetten en sprinten kon ik ook niet. Ik train nu 10 jaar intensief (incl. wekelijks duur/krachttraining) en nu hebben ze het echt moeilijk in mn wiel als ik aanzet uit de bocht

In de bergen moet je in een bepaald ritme zien te komen met je ademhaling, meestal duurt dat even voor je de goede cadans hebt
pi_67989142
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:19 schreef cyclechick het volgende:

[..]


Hoe gaat het in de bergen dan, als dat geen kracht is waar je op boven komt?
het gaat vooral om de cadans, niet als een gek omhoog beginnen te gaan en wel zien waar het schip strandt, maar rustig aankijken welk tempo je aan kan en welke versnelling.
pi_67989281
Ik rijd bergop altijd een paar tandjes lichter dan ik aankan.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_67989408
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:29 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat duurt lang, kracht bouw je op over jaren als je dat niet echt hebt. Je kan dat doen dmv gevarieerde trainingsschema´s; duurtraining, intervaltraining, krachttraining (op de fiets of in de gym)

Ik was vroeger echt een spijker en moest altijd een gaatje dichtrijden met aanzetten en sprinten kon ik ook niet. Ik train nu 10 jaar intensief (incl. wekelijks duur/krachttraining) en nu hebben ze het echt moeilijk in mn wiel als ik aanzet uit de bocht

In de bergen moet je in een bepaald ritme zien te komen met je ademhaling, meestal duurt dat even voor je de goede cadans hebt
De bochtjes gingen goed! Er kwam nog iemand naast me rijden om te zeggen dat ie me tot sprinter had bestempeld en dat ik er na de bochten steeds snel weer bij zat
En verder dus nog heeeel lang trainen voor ik als eerste de berg op kom
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  maandag 13 april 2009 @ 22:38:31 #210
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_67989490
zowiezo al heul slim dat je op een kort klimmetje voorin het groepje gaat rijden als je weet dat je de mindere bent, bovenop sluit je dan weer achter aan
pi_67989693
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:29 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik was vroeger echt een spijker en moest altijd een gaatje dichtrijden met aanzetten en sprinten kon ik ook niet. Ik train nu 10 jaar intensief (incl. wekelijks duur/krachttraining) en nu hebben ze het echt moeilijk in mn wiel als ik aanzet uit de bocht
Netjes, ben je veel in cadans veranderd? Hoeveel rpm reed je vroeger, als je bij nieuwelingen/junioren reed had je bijv max verzet. Junioren 52/14 dus als ze dan zoals in de klassiekers met 55-60/uur weggaan dan was er niet veel keus dan te tollen op de 14, 115-125 rpm, terwijl ik ook sommige gasten zag die m nog op de 15 hadden liggen....

Rijd je nu standaard 1/2 tanden groter, met lagere rpm? Als je dan flink aanzet na de bocht, kan je wel versnellen maar is het niet makkelijker om meer rpm's te maken op een licht verzet dan de grote molen aan te zwengelen. Als voorbeeld doel ik bijv op de sprint van Lars Boom op het NK van vorig jaar...
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
  maandag 13 april 2009 @ 22:52:36 #212
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_67990078
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:43 schreef superbient het volgende:

[..]

Netjes, ben je veel in cadans veranderd? Hoeveel rpm reed je vroeger, als je bij nieuwelingen/junioren reed had je bijv max verzet. Junioren 52/14 dus als ze dan zoals in de klassiekers met 55-60/uur weggaan dan was er niet veel keus dan te tollen op de 14, 115-125 rpm, terwijl ik ook sommige gasten zag die m nog op de 15 hadden liggen....

Rijd je nu standaard 1/2 tanden groter, met lagere rpm? Als je dan flink aanzet na de bocht, kan je wel versnellen maar is het niet makkelijker om meer rpm's te maken op een licht verzet dan de grote molen aan te zwengelen. Als voorbeeld doel ik bijv op de sprint van Lars Boom op het NK van vorig jaar...

btw ik ben serieus begonnen met fietsen op mn 22e. Ik rijd nu idd 1 a 2 tandjes groter, kracht gaat volgens mij wel ten koste van de souplesse, tenzij je daar weer specifiek op trainen gaat. Ik wissel ook van RPM tijdens 't fietsen, ong tussen de 60 en de 100 omwentelingen.

Als 't heel hard gaat of een klim rijd ik vaak wat zwaarder en zodra je weer ff tijd hebt om te herstellen zet ik m een tandje lichter
  maandag 13 april 2009 @ 23:01:34 #213
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_67990413
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:50 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Je moet inderdaad ergens beginnen, leuk hoor! Ben benieuwd hoe je eerste rondje je is bevallen! Fietsen is leuk
Je verhaal klinkt ook leuk.

Ik was afhankelijk van 2 vrienden van me waarmee we ons rondje zouden gaan fietsen. Die hadden overdag verplichtingen helaas. Uiteindelijk pas rond 19u weggegaan en een rondje van 40km gemaakt. Woon zelf in Zeewolde en zijn via de dijk langs Harderwijk en Nijkerk weer terug gegaan, om het Wolderwijd heen (voor degene die bekend zijn daar).

Volgend weekend pakken we weer de fiets en gaan we weer een stuk verder. Van de week even een fatsoenlijk outfit op de kop tikken en uiteraard een fietscomputer, ik baalde al dat ik er vandaag geen had.

Blijf dit topic op de voet volgen.
Ik heb ooit iemand met een royal flush van tafel gebluft, dus zo heel slecht ben ik ook weer niet
Als Adam en Eva zo knap waren, waar komen dan al die lelijke mensen vandaan?
pi_67990456
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:52 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

btw ik ben serieus begonnen met fietsen op mn 22e. Ik rijd nu idd 1 a 2 tandjes groter, kracht gaat volgens mij wel ten koste van de souplesse, tenzij je daar weer specifiek op trainen gaat. Ik wissel ook van RPM tijdens 't fietsen, ong tussen de 60 en de 100 omwentelingen.

Als 't heel hard gaat of een klim rijd ik vaak wat zwaarder en zodra je weer ff tijd hebt om te herstellen zet ik m een tandje lichter
ah ok ic, klinkt plausibel. Ja sinds mijn juniorentijd, ben ook een spijker namelijk , eigenlijk nooit echt zwaarder gaan rijden. Dus 100 is voor mij de bottom meestal, merk het al als ik met een vriend, die veel krachtiger is ga trainen dat ik veel lichter draai. Mss toch ook eens gaan werken aan die kracht dan
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
  maandag 13 april 2009 @ 23:10:35 #215
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_67990729
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:02 schreef superbient het volgende:

[..]

ah ok ic, klinkt plausibel. Ja sinds mijn juniorentijd, ben ook een spijker namelijk , eigenlijk nooit echt zwaarder gaan rijden. Dus 100 is voor mij de bottom meestal, merk het al als ik met een vriend, die veel krachtiger is ga trainen dat ik veel lichter draai. Mss toch ook eens gaan werken aan die kracht dan
een licht verzet is wel een + vind ik, je benen blijven wat frisser en je hebt minder kans op blessures. Volgens mij is 80 rpm licht genoeg toch?

Kracht komt verder niet alleen uit je benen maar uit je hele lijf. Je hebt ook goed ontwikkelde buik & rugspieren nodig om diep te zitten en meer kracht/vermogen te produceren. Om goed te kunnen sprinten moet je ook stevige schouders en armen hebben, en grote longen passen alleen in een brede torso

[ Bericht 0% gewijzigd door kaasplankje op 13-04-2009 23:29:13 ]
  dinsdag 14 april 2009 @ 00:07:31 #216
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_67992468
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:02 schreef superbient het volgende:

[..]

ah ok ic, klinkt plausibel. Ja sinds mijn juniorentijd, ben ook een spijker namelijk , eigenlijk nooit echt zwaarder gaan rijden. Dus 100 is voor mij de bottom meestal, merk het al als ik met een vriend, die veel krachtiger is ga trainen dat ik veel lichter draai. Mss toch ook eens gaan werken aan die kracht dan
binteman!
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_67995152
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:49 schreef cyclechick het volgende:
Zo, vanavond mijn eerste ervaring met de wielrenvereniging gehad, en het was voor herhaling vatbaar
Ik kon het tempo binnen de groep goed bijhouden, nog twee korte stukjes kopwerk gedaan ook
Alleen jammer toen er onverwachts een sprint werd ingezet, nog geprobeerd om het bij te halen, maar dat was kansloos.. Met 1 ander meisje achteraan gefietst (groep was iets van 11 ofzo en we waren met 3 dames)
Ook bergop ging het weer in een slakkegang, ik begon gelukkig vrij ver vooraan, waardoor ik niet als laatste eindigde, maar wel samen met de laatsten
Bij elkaar weer 60 km op de teller en dat maakt dat ik over de 1000 grens heen ben, sinds 2 maart (1027 nu) whooee!
Wow! Jij bent fanatiek bezig zeg!
Ik zit sinds half januari op 750. Maar ik spin wel elke week
Als je kracht wil moet je dat doen. Sinds ik fanatiek spin merk ik dat ik echt veel meer power en explosiviteit heb.
  dinsdag 14 april 2009 @ 08:34:07 #218
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_67995332
Kom ik aan met mijn 500 km...
pi_67995403
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:19 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Wow! Jij bent fanatiek bezig zeg!
Ik zit sinds half januari op 750. Maar ik spin wel elke week
Als je kracht wil moet je dat doen. Sinds ik fanatiek spin merk ik dat ik echt veel meer power en explosiviteit heb.
Ik heb denk ik de hele winter minimaal 3 en soms wel tot 6 uur per week gespind, ik geef er zelfs les in En nu met het mooie weer, ben eigenlijk al twee weken niet in de sportschool geweest! Volgende week zondag moet ik weer lesgeven, zal er wel even een pittige klimles van maken

750 is toch ook niet slecht! Zeker met wekelijks nog een uur spinnen erbij! Goed hoor
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_67995431
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:34 schreef drummerdude het volgende:
Kom ik aan met mijn 500 km...
Misschien scheelt het dat ik iemand in mijn msnlijst heb staan die ongeloofljik veel fietst en nu al op 2500 zit, dus dan denk ik "kom ik aan met mijn krappe 1000, ik fiets nog maar even door"
Vorig jaar had ik in totaal nauwelijks 1000 gefietst (ok, fiets ook pas in juli gekocht). 500 is ook een mooi getal
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  dinsdag 14 april 2009 @ 08:56:07 #221
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_67995641
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:41 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Misschien scheelt het dat ik iemand in mijn msnlijst heb staan die ongeloofljik veel fietst en nu al op 2500 zit, dus dan denk ik "kom ik aan met mijn krappe 1000, ik fiets nog maar even door"
Vorig jaar had ik in totaal nauwelijks 1000 gefietst (ok, fiets ook pas in juli gekocht). 500 is ook een mooi getal
Wat een motivational speech.
Ik vind van mezelf dat ik eigenlijk te weinig fiets. Ik heb vanavond weer wedstrijd, en hoop daarna een redelijk normaal trainingsschema op te pakken. Ik heb vorige week trainingsweekend gehad, en daarna erg veel rust genomen. Nu wil ik doorpakken en rond de 150 km per week gaan fietsen (4*25, 1*50).

Maar ja, ik wil wel meer, nu maar doen ook
  FOK!fotograaf dinsdag 14 april 2009 @ 08:57:14 #222
73911 ultra_ivo
pi_67995659
Van de winter heb ik weinig gereden ivm schaatsen. Nu zit ik weer goed op schema, zo'n 300km per weekend. Vanaf mei gaat het dan meer vlagen, dan ga ik weekenden met veel meer kilometers afwisselen met weekenden met weinig kilometers.
pi_67995745
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:56 schreef drummerdude het volgende:

[..]

Wat een motivational speech.
Ik vind van mezelf dat ik eigenlijk te weinig fiets. Ik heb vanavond weer wedstrijd, en hoop daarna een redelijk normaal trainingsschema op te pakken. Ik heb vorige week trainingsweekend gehad, en daarna erg veel rust genomen. Nu wil ik doorpakken en rond de 150 km per week gaan fietsen (4*25, 1*50).

Maar ja, ik wil wel meer, nu maar doen ook
Ik ga niet voor niets sportpsychologie studeren
Maak een concreet plan van wat je wil, zodat het makkelijk is om je eraan te houden (welke dagen fietsen, hoe laat etc) en waarom is 50 je grootste afstand? Waarom niet 1x 80 ofzo? Of moet je voor je wedstrijden alleen korte trainingen doen?
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  FOK!fotograaf dinsdag 14 april 2009 @ 09:11:41 #224
73911 ultra_ivo
pi_67995882
Momenteel is het natuurlijk erg in om op hoge intensiteit kort te trainen. Net zoals een hele tijd terug het in was om op lage intensiteit lang te trainen.
  dinsdag 14 april 2009 @ 09:19:26 #225
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_67996061
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 09:01 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Ik ga niet voor niets sportpsychologie studeren
Maak een concreet plan van wat je wil, zodat het makkelijk is om je eraan te houden (welke dagen fietsen, hoe laat etc) en waarom is 50 je grootste afstand? Waarom niet 1x 80 ofzo? Of moet je voor je wedstrijden alleen korte trainingen doen?
Nee, ik moet alles nog een keer opschrijven, en alles even op een rijtje zetten. 80 moet inderdaad wel lukken. Bij het trainingsweekend heb ik 72 km in 3 uur gereden, met de heuvels erbij dan. Je rijd dan wel in een groep, maar dan nog.
Ik moet vanmiddag nog maar even naar mijn voorband kijken.. Volgens mij zit hij er verkeerd op ofzo, hij stuitert bijna over de weg heen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')