abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67555776
Ik ben op zoek naar VWO scholieren die dit jaar (08-09) examen biologie doen

Omdat ik geneeskunde wil gaan studeren maar geen biologie op VWO niveau heb ben ik zelf aan het leren hiervoor. Ik heb de boeken Biologie Interactief gekocht en ben gaan leren.
Nou is mijn vraag: Zijn er ook hoofdstukken die niet in het eindexamen zitten? Volgens deze site doet bijvoorbeeld hoofdstuk 2 uit boek 2 (Energie om van te leven. over stofwisseling van planten) niet mee, klopt dit? Zo ja welke doen er nog meer niet mee?

Zowiezo tips in het algemeen zijn welkom
Wat is het beste om te kopen? Biodata of Binas?

Bedankt alvast
pi_67555908
Biodata , goede afbeeldingen staan erin.
Ik heb me eigenlijk nog niet zo verdiept in de examenstof. Ik weet wel dat we plantkunde als laatste behandelen (zodat dat nog enigszins blijft hangen voor het examen). Ik weet alleen niet of 'stofwisseling van planten' daaronder valt. Valt er waarschijnlijk wel onder (Metabolisme van planten).

[ Bericht 39% gewijzigd door Butterfly91 op 30-03-2009 19:57:46 ]
  maandag 30 maart 2009 @ 19:57:02 #3
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_67556150
In mijn tijd(net voor de 2de fase) moest je natuurkunde en scheikunde hebben. (toen mocht met 2 vakken verplicht stellen per studie.)

Biologie was niet vereist.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  maandag 30 maart 2009 @ 20:09:49 #4
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_67556614
quote:
Op maandag 30 maart 2009 19:57 schreef kless het volgende:
In mijn tijd(net voor de 2de fase) moest je natuurkunde en scheikunde hebben. (toen mocht met 2 vakken verplicht stellen per studie.)

Biologie was niet vereist.
En nu dus wel. Wat wil je hiermee zeggen?

Je zou even op deze site kunnen kijken, TS. Daar staat het officiële examenprogramma op, dus exact welke onderwerpen wel en niet voorkomen in het eindexamen.

http://www.examenblad.nl/(...)pparent=vg41h1h4i9qe

Veel succes in ieder geval
Toeval is toeval
  maandag 30 maart 2009 @ 21:01:01 #5
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_67558514
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:09 schreef Pyjama het volgende:

[..]

En nu dus wel. Wat wil je hiermee zeggen?

Je zou even op deze site kunnen kijken, TS. Daar staat het officiële examenprogramma op, dus exact welke onderwerpen wel en niet voorkomen in het eindexamen.

http://www.examenblad.nl/(...)pparent=vg41h1h4i9qe

Veel succes in ieder geval
Ok dan is dat nu wel zo. Ik heb al een tijd niet meer zo een eisenpaket dingetje in de bus gehad.
Was benieuwd of dat er nu wel voor nodig is.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  maandag 30 maart 2009 @ 21:26:58 #6
167923 appelsjap
All the above
pi_67559470
ik moet dit examen ook maken -.-
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_67559830
Was het James Boswell Instituut geen optie? Daar heb ik 5 jaar geleden m'n testimonium biologie gehaald (alleen het examen gedaan) om GNK te mogen gaan doen. Die hadden destijds ook een mooi overzichtje met de exacte eindtermen (die toen gewoon identiek waren aan de eindtermen voor dat VWO-examenjaar).
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_67560695
Biodata is voor biologie het handigst, staat meer in. En voor de rest: www.bioplek.org (zelf doorklikken naar bovenbouw) vond ik wel een fijne plek om dingen te oefenen, veel animaties enzo.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_67612477
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:00 schreef Chicolate het volgende:
Biodata is voor biologie het handigst, staat meer in. En voor de rest: www.bioplek.org (zelf doorklikken naar bovenbouw) vond ik wel een fijne plek om dingen te oefenen, veel animaties enzo.
Biodata is een stuk handiger, maar is het niet zo dat je dat boek niet mag gebruiken bij het examen, en BiNaS wel? Of was dat alleen bij mijn middelbare school zo .
  woensdag 1 april 2009 @ 14:56:59 #10
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_67613021
quote:
Op woensdag 1 april 2009 14:41 schreef Jurre181 het volgende:

[..]

Biodata is een stuk handiger, maar is het niet zo dat je dat boek niet mag gebruiken bij het examen, en BiNaS wel? Of was dat alleen bij mijn middelbare school zo .
In principe zijn de regels dat je een van beide mag gebruiken. Ik geloof niet dat scholen dat zomaar mogen verbieden. Zelf heb ik ook met de Binas examen gedaan omdat mijn school gewoon de Binas uitdeelde aan iedereen, de Biodata hadden ze niet.

Ik heb zelf vorig jaar in dit vak examen gedaan, en het viel me best tegen. Er zitten altijd wel vragen in die je niet of nauwelijks kunt beantwoorden.
Toeval is toeval
pi_67613118
quote:

[..]

Op sommige scholen mag je idd Biodata niet bij je examens gebruiken. Binas heb ik nooit voor biologie gebruikt, alleen de biologiepagina's gebruikt voor vetzuren e.d. voor scheikunde, ik vind het ook minder overzichtelijk in Binas dan in Biodata. Gelukkig mogen wij Biodata wel gebruiken bij het CE.
pi_67614674
quote:

[..]

Officieel mag je biodata gewoon bij je examen houden, en aangezien er meer instaat dan in binas, raad ik biodata aan . Zelf heb ik vorig jaar binas gebruikt, school vond het onzin om ons 2 dingen aan te laten schaffen.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_67666658
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:36 schreef intoxicated het volgende:
Was het James Boswell Instituut geen optie? Daar heb ik 5 jaar geleden m'n testimonium biologie gehaald (alleen het examen gedaan) om GNK te mogen gaan doen. Die hadden destijds ook een mooi overzichtje met de exacte eindtermen (die toen gewoon identiek waren aan de eindtermen voor dat VWO-examenjaar).
ik heb er bewust voor gekozen niet naar t JBI te gaan voor bio, dat scheelt nogal wat geld en het werd aangeraden aangezien in wel havo biologie heb gedaan..

Biodata dus heeft iemand nog een tweedehandsje liggen?
pi_67667505
Biodata of Binas maakt niet zo gek veel uit, belangrijk is alleen dat je van te voren om weet te gaan met die boekjes zodat je niet 30 minuten kwijt bent met zoeken tijdens het examen.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  vrijdag 3 april 2009 @ 09:34:56 #15
122997 zquing
Drama Junk
pi_67667545
Biodata
"Those unforgettable days, for them I live"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')