Gisteravond de compu op slaapstand gezet, zodat ik vandaag weer snel verder zou kunnen zonder opnieuw op te starten, doe ik wel vaker. Wil ik vanochtend de compu aanzetten: niets... Het powerlampje op de kast brandde wel, maar de aan/uitknop deed niets, ook niet na 5 sec ingedrukt houden. Vervolgens maar de ´grote´ aan/uitschakelaar op de achterkant van de kast gebruikt om de compu uit te zetten.
Toen die weer op aan, en vervolgens startknop, maar niets... Powerlampje gaat even aan, de fans beginnen te draaien, maar alles valt gelijk weer stil. Snap het niet

Op het moederbord brandt wel ergens een groen lampje als de stekker erin zit (nog even geen zin om de compu helemaal open te slopen om te kijken welk lampje), maar dat is dan ook alles. Opstarten is er niet meer bij, geen piepjes, niets. Doodse stilte.
Iemand enig idee? Vast wel toch? Voeding? Er komen hier in de netspanning nogal eens grote verschillen voor, net als veel stroomstoringen. Dacht gisteren nog dat ik maandag maar eens zo´n blok met accu moet aanschaffen om stroomstoringen en spanningspieken op te kunnen vangen, maar ja... Wet van Murphy he.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.