Dan wordt er toch wel beslag gelegd, maar niets meegenomen/verkocht zolang je je aan de regeling houdt?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:50 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Yups, dat kan
En als het zover is, dan moet je contact opnemen met de ambtenaar die je zaak behandelt, om in een gesprek alsnog te proberen een betalingsregeling te treffen
Voor zover mij bekend, is dat inderdaad zo. Een betalingsregeling na beslag is geen recht; het is een gunst. Je kunt 'm krijgen als de ambtenaar je goed gezind is en als je voldoende zekerheden kunt geven over het nakomen van een eventuele regeling.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:52 schreef jitzzzze het volgende:
Dan wordt er toch wel beslag gelegd, maar niets meegenomen/verkocht zolang je je aan de regeling houdt?
Maar als je het op een bodembeslag aan laat komen, heb je de Belastingdienst wel nijdig gemaakt en heb je niet veel bereidwilligheid getoond. Dus de vraag is of ze dan nog zo vriendelijk zullen zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:15 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Voor zover mij bekend, is dat inderdaad zo. Een betalingsregeling na beslag is geen recht; het is een gunst. Je kunt 'm krijgen als de ambtenaar je goed gezind is en als je voldoende zekerheden kunt geven over het nakomen van een eventuele regeling.
Dat is ook zo. Er zijn zoveel manieren om een beslaglegging te voorkomen, zoiets overkomt je niet zomaar.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar als je het op een bodembeslag aan laat komen, heb je de Belastingdienst wel nijdig gemaakt en heb je niet veel bereidwilligheid getoond. Dus de vraag is of ze dan nog zo vriendelijk zullen zijn.
boe-fucking-hoequote:Op dinsdag 31 maart 2009 03:55 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Flikker toch een eind op watje met je tvp.
Als de naam van de Notaris begint met de letter H en eindigt op N en woont in Heemstede dan moet je gillend wegrennenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:51 schreef Maanvis het volgende:
Bedankt voor je update opnieuw
Welke notaris is dat? Dan weet ik meteen dat ik daar nooit zaken mee ga doen.
Zal ik zeker doenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:56 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Als de naam van de Notaris begint met de letter H en eindigt op N en woont in Heemstede dan moet je gillend wegrennen![]()
Neequote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]De beslaglegging was toch wel op je moeders' spullen of niet?
Wat een kulregels in nederlandquote:Op dinsdag 31 maart 2009 14:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Neeomdat ik door de belastingdienst als erfgenaam wordt gezien is het beslag ook voor mij
Dat moeders een civiel rechterlijke verplichting heeft om zoals het testamentair is vastgelegd de belasting te betalen doet daar niets aan afDie belasting die zij betaalt gaat trouwens toch weer van mijn erfdeel af dus ik betaal hem toch zelf
. Erfdeel is pas opeisbaar als mams dood gaat, als er tenminste nog wat over is want ze heeft interingsrecht
![]()
![]()
Dus als alles fout gaat zijn mijn spullen weg en erf ik straks helemaal niks![]()
![]()
![]()
![]()
Henny is niet zijn voornaam
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zojuist belde de ambtenaar terug die belast is met de invordering, Niets kan een beslaglegging meer voorkomen behalve betaling van de aanslag plus rente. Waarom de aanslag bij mij is terechtgekomen vond hij ook een beetje raar, maar daar kon hij verder ook niets aan doen.
Dus nu notaris bellen en zorgen dat de aanslag ook betaald gaat worden, iedereen is het gelukkig over eens dat moeders die moet betalen, zo staat het ook in testament, dus dat zal geen problemen opleveren hoop ik![]()
Waarom moeders de eerder ontvangen betalingsherinneringen niet betaald heeft blijft een raadsel![]()
Notaris heeft waarschijnlijk geadviseerd om niet te betalen omdat hij dacht de opperalmachtige te zijn die het aanspreekpunt was voor de belastingdienst niet dus![]()
![]()
Gelukkig had ik al een klacht over hem gedeponeerd bij de KNB kan dit mooi in worden meegenomen![]()
Notarissen, ik vind hetvolk, los van wie nou hier de schuld van heeft
Nee nog nietquote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:11 schreef JoPiDo het volgende:heb je al een slaapplek geregeld?
Wie er belasting moet betalen wordt niet geregeld door een testament maar door de wetgeving.quote:Op zondag 29 maart 2009 22:40 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Heb ik ook al gedaan al de betalingsherinneringen doorgestuurd naar moeders [die moet volgens het testament de belasting betalen] notaris ingelicht maar die adviseerde waarschijnlijk aan moeders de aanslag niet te betalen omdat hij notaris dus wel even de aangifte zou regelen![]()
Nu dus een hoop shit
Als je een vrouw bent mag je ook in natura betalen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
Mag alleen niks kosten maar dat hadden jullie al begrepen
Belachelijk dat de belastingdienst zoveel privileges heeft. Zulke verregaande beslissingen moeten altijd via een rechter lopen, ook al teken je als natuurlijk persoon geen bezwaar aan. Het valt de TS niet te verwijten als hij dit niet aan had zien komen... En van de belastingdienst kan niet echt gezegd worden dat ze foutloos functioneren.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:36 schreef longinus het volgende:
Nobody fucks with de belastingdienst, enne als je een brief krijgt in het blauw, nooit doorgeven als je naam er op staat
Volgens mij fuckt de belastingdienst vooral met TS.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:36 schreef longinus het volgende:
Nobody fucks with de belastingdienst, enne als je een brief krijgt in het blauw, nooit doorgeven als je naam er op staat
maar waarom geen mensen die er wel wat aan kunnen doen, een advocaat ofzo?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
O en dat moeders op tijd gaat betalen, daar zijn nu een aantal mensen mee bezig om dat voor elkaar te krijgen![]()
Zoals bv de notarisen de executeur testementair
en een tussenpersoon
![]()
Hij heeft wel betalingsherinneringen ontvangen, echter genegeerd en doorgestuurd naar z'n ma.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:02 schreef Pyjama het volgende:
Maarre TS, je hebt dus nooit eerder een betalingsherinnering gehad? Die gingen allemaal naar je moeder en omdat die niet betaalt heeft komen ze jouw spullen weghalen? Hoe zit het met je moeders spullen, gaan ze die ook weghalen?
Helaasquote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:47 schreef teknomist het volgende:
[..]Als je een vrouw bent mag je ook in natura betalen.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |