abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 maart 2009 @ 00:30:18 #1
191838 mrfool
Why so serious?
pi_67509676
Hallo!

Op advies moet ik mijn vloer egaliseren met egaline, echter ik heb 26 +- gipsplaten wanden in mijn appartement. De meng verhouding van egaline is 6 liter water op een zak van 25 kilo. totaal ongeveer gaat er 120 liter water doorheen gemengd worden. Echter mijn gevoel en advies zegt dat de gips wanden dit vocht aan trekken en uitzet oftewel preus wordt. Klopt dit? Heb al met folie geprobeerd, pur en kit, maar dit was geen succes omdat het water toch wel komt waar het niet komen mag.. Advies?

Alvast bedankt!
pi_67510654
kimband een optie?
  FOK!fotograaf zondag 29 maart 2009 @ 12:40:31 #3
17893 Forno
pi_67515364
Als je gipswanden in contact komen met de egaline, zou ik wel iets doen. Wat Yvonne zegt is een optie.

Maar waarschijnlijk is het zichtwerk (verdwijnt niet achter tegels zeg maar)?? Anders een soort waterkerend 'plintje' voor je gips maken, die je later weer kunt verwijderen. Misschien een stevig opstaand stukje folie en dat met een dun reepje ductape vastplakken op de vloer? Na het egaliseren snij je het overtollige folie voorzichtig weg. Het is maar een ingeving, misschien zijn er dingetjes voor?
pi_67558395
Ik zou hier niet wakker van liggen, want reken maar eens uit hoe weinig water er daadwerkelijk in contact komt met de gipsplaat, en hoe dik de laag is van je egaline (ik gok niet meer als één cm)

Een gipsplaat gaat echt niet ineens opzwellen van een paar druppels water hoor, pas als het compleet doorweekt is van het water wordt het een slappe zooi, maar hier zou ik me geen zorgen over maken.
  donderdag 2 april 2009 @ 00:59:32 #5
191838 mrfool
Why so serious?
pi_67633993
bedankt voor de reactie's tot nu toe. het gaat hier niet om 1 centimeter egaline maar om 3 centimer. Verder heb ik de egaline bestelling gecanceld. Omdat ik ook te maken heb met een zwevende vloer. Aantal mensen in de bouw hebben mij dit niet aangeraden dit te doen. kortweg; dit gaat fout.
pi_67656584
quote:
Op donderdag 2 april 2009 00:59 schreef mrfool het volgende:
bedankt voor de reactie's tot nu toe. het gaat hier niet om 1 centimeter egaline maar om 3 centimer. Verder heb ik de egaline bestelling gecanceld. Omdat ik ook te maken heb met een zwevende vloer. Aantal mensen in de bouw hebben mij dit niet aangeraden dit te doen. kortweg; dit gaat fout.
sowieso is egaline niet echt een geschikte manier om 3 cm vloer aan te brengen, dan kom je gewoon uit op een zandcementdekvloer, maar 3 cm is dan weer niet genoeg om te gebruiken als zwevende dekvloer, dan kom je meer in de richting van 6 of 7 cm.
pi_67669728
Egaline kan prima met een zwevende vloer. Je hebt echter wel vezel egaline nodig.
#winning
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')