Wat deed Jeroen daar als bijrijder in die busquote:Op zaterdag 28 maart 2009 21:52 schreef Zug-Chef het volgende:
In concessiegebied Noord en Zuidwest Friesland verzorgt Connexxion al enkele jaren het busvervoer, na het winnen van de aanbesteding welke in 2006 is uitgeschreven door de provincie Fryslan. Ze hebben daarbij het vervoer over genomen van NoordNed/Arriva. De inzet van bussen is vrij divers te noemen. Naast de kleine 8-meter bussen (ProCity) en enkele 18-meter bussen rijden er ook standaard 12-meter bussen van het type VDL Berkhof Ambassador en MAN Lion's City. Tot slot rijden nog enkele oude bussen van het type Den Oudsten Alliance B95 rond in Friesland. Voorheen in dienst bij Midnet (rondom Utrecht-Hilversum), nu rijden zij hun wellicht laatste rondjes in het hoge Noorden, dit in verband met het ingaan van de nieuwe dienstregeling per 29 maart 2009, waarbij enkele 12-meter bussen overbodig geworden zijn.
[ link | afbeelding ]
Connexxion's 2301 staat op de buffer te Heerenveen, over enkele minuten zal de rit terug naar Leeuwarden aanvangen.
[ link | afbeelding ]
Connexxion's 2301 komt aan bij de vertrekhalte van Lijn 28 naar Leeuwarden.
[ link | afbeelding ]
Connexxion's 2301 is zojuist op het station van Leeuwarden gearriveerd. De lijnfilm is ondertussen al gewijzigd naar de volgende rit, lijn 70 naar Minnertsga Mooie Paal.
[ link | afbeelding ]
Connexxion's 2301 keert bij het busstationnetje van Minnertsga, Mooie Paal als lijn 70 terug naar Leeuwarden station.
die zal wel te lui zijn om van de kantine naar de buffer te lopenquote:Wat deed Jeroen daar als bijrijder in die bus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Dat iddquote:Op zondag 29 maart 2009 11:53 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
die zal wel te lui zijn om van de kantine naar de buffer te lopen
Ik lees net het volgende:quote:Op zaterdag 28 maart 2009 21:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Maandag weten we het, maar tot die tijd... Weekend.
quote:Het OV-Bureau verwacht op zijn vroegst 7 april met inlichtingen over de concessie, maar we moeten rekening houden met uitstellingen tot week 16!
quote:Op zondag 29 maart 2009 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een bizar slechte reclamecampagne op de bussen van Hermes in de stadsdienst Nijmegen trouwens zeg ohoo...![]()
Welke debiel zoiets toch verzint....
[ afbeelding ]Die reclame was zeker pun intended?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
geheid..quote:Op maandag 30 maart 2009 14:22 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
ik vind het verdacht lang duren, alsof er een bepaalde partij moet winnen
Ik heb mijn vertrouwen in het OV-Bureau Groningen-Drenthe.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
geheid..
maar jawie het ook wint.. ze zullen toch de kwaliteit van het OV moeten verbeteren? ongeacht wie er komt?
Mooi, kunnen we dan gelijk door naar bussentopic #23quote:Op zaterdag 28 maart 2009 21:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Maandag weten we het,
Ik niet.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:44 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik heb mijn vertrouwen in het OV-Bureau Groningen-Drenthe.
quote:Op woensdag 1 april 2009 00:31 schreef Ofyles2 het volgende:
Vandaag rijdt de Mercedes-Benz CapaCity op proef in Amsterdam.
http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&q=53.059597,+5.512986&vps=7&jsv=151e&sll=37.0625,-95.677068&sspn=52.947994,114.257812&ie=UTF8&geocode=FQ2gKQMdGh9UAA&split=0quote:Op woensdag 1 april 2009 16:08 schreef BeefRWijker het volgende:
Ping Maurits, de stalling in Bolsward, waar was die ook al weer?
Het was een 1-aprilgrap van die CapaCity.quote:Op woensdag 1 april 2009 20:19 schreef Bommenlegger het volgende:
Wat een luxe al die nieuwe bussen.
Hier krijgen we oude Conimex en Hermes bussen....
Ow vertel 's dan. Zie wel steeds meer Amba's in dienst komen bij GVU. En de geilste bus hebben ze nu als OV shitkaart test ding rijdenquote:Op woensdag 1 april 2009 20:19 schreef Bommenlegger het volgende:
Wat een luxe al die nieuwe bussen.
Hier krijgen we oude Conimex en Hermes bussen....
Desondanks zullen ze toch gelede bussen moeten blijven gebruiken op de meeste lijnen en omdat er, voor zover ik weet, geen gelede Amba's bestaan zul je ze dus nooit als enige zienquote:Op donderdag 2 april 2009 04:13 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Ow vertel 's dan. Zie wel steeds meer Amba's in dienst komen bij GVU. En de geilste bus hebben ze nu als OV shitkaart test ding rijden
tijd voor de amba 300quote:Op donderdag 2 april 2009 09:57 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Desondanks zullen ze toch gelede bussen moeten blijven gebruiken op de meeste lijnen en omdat er, voor zover ik weet, geen gelede Amba's bestaan zul je ze dus nooit als enige zien
Roept rare gevoelens bij me op.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:42 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
Bij Syntus rijden dus nog steeds B89's, hè Zug-Chef.
quote:Op donderdag 2 april 2009 04:13 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Ow vertel 's dan. Zie wel steeds meer Amba's in dienst komen bij GVU.
Je hebt mijn permissie om busfotoman daarvoor in mekaar te rossen.quote:En de geilste bus hebben ze nu als OV shitkaart test ding rijden![]()
Joh, vergeten om je medicatie in te nemen?quote:Op donderdag 2 april 2009 13:17 schreef blup het volgende:
[.Syntus B89.]
Roept rare gevoelens bij me op.
Die is gister uit de fabriek komen rollenquote:Op donderdag 2 april 2009 14:05 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik heb die gelede Citea nog nooit gezien.
Foto's?quote:Op donderdag 2 april 2009 14:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die is gister uit de fabriek komen rollen
Die is er al volgens google.quote:Op donderdag 2 april 2009 11:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tijd voor de amba 300![]()
naast de 120 en de 200
Wel is inmiddels een bus van xx speciaal op de foto gezet in opdracht van het ov-bureau ...quote:Het verhaal gaat, op dit moment, dat het OV bureau een andere vervoerder heeft uitgekozen dan Arriva. 1 van de gedeputeerden in Groningen is het hier niet mee eens aangezien Arriva veel inspanningen levert om de oude spoorlijn Groningen - Veendam weer te laten rijden met een eventuele doortrekking naar Emmen.
Als Arriva de concessie niet wint zal mogelijk ook de spoorlijn Groningen - Veendam (- Emmen) niet meer doorgaan.
Dat is het vermoeden in de wandelgangen van Connexxion.
En gaat het in die concessie over heel Groningen??quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:43 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net dit op een ander forum dat er op het Busfreaksforum het volgende stond over de aanbesteding in GGD:
[..]
Wel is inmiddels een bus van xx speciaal op de foto gezet in opdracht van het ov-bureau ...
Groningen, Groningen Stad en Drenthequote:Op vrijdag 3 april 2009 23:25 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
En gaat het in die concessie over heel Groningen??
Ik las het al in de krant.quote:Op zaterdag 4 april 2009 16:52 schreef Gnittoo het volgende:
minder geld>minder ritten>mogelijk banenverlies
Goh, alweer niks nieuws onder de zon.quote:Op zaterdag 4 april 2009 16:52 schreef Gnittoo het volgende:
minder geld>minder ritten>mogelijk banenverlies![]()
Als de achterlijke provincies stadsregio's kwaliteit boven gimmicks zouden prefereren als voorbeeld.quote:Op zaterdag 4 april 2009 17:06 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik las het al in de krant.![]()
Hoe moet het OV dan een alternatief voor de auto worden?
Vrijdag leek mij de 2326 nog in Leeuwarden rond te rijden. Kon nog net de achterzijde van een wit/gele Alliance ontwaren namelijk.quote:Op zaterdag 4 april 2009 20:21 schreef Zug-Chef het volgende:
Van lijn 351 is het idd een foutje. Maar wat betreft de melding van de andere lijnen, zou je daarmee kunnen verwachten dat de laatste Alliances nu echt weg zijn uit Friesland.
een twents bus? zonder schade?quote:Op zondag 5 april 2009 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Rechtsklikken > afbeelding weergeven?
Staat standaard bij alle bussen behalve de buurtbussen en op/over stappers.quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:42 schreef Gnittoo het volgende:
viel me vandaag op in de nieuwe dienstregeling:
[ afbeelding ]
Wat daar helemaal niks mee te maken heeft. Misschien zelfs juist wel omdat jij hun bus gepikt had.quote:kom ik later op de dag idd een amba tegen als 351![]()
Weer geen grote dienst envelop bij je om het lijnnummer op te kalken?quote:gelukkig had ik wel een fatsoenlijke bus mee:
[ afbeelding ]
Zoveel types Den Oudsten zijn er dan ook niet meer hoor ....quote:Op zaterdag 4 april 2009 21:53 schreef Alexxxxx het volgende:
ik ben van de week meer alliances tegen gekomen dan welk ander type dan ook....
Best wel jammer dat SR niet in Enschede komt, ik had best wel willen profiteren van het OV in Twente. Daar zijn wel goede bestuurders aan het werk geweest.quote:Op zondag 5 april 2009 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
In de categorie "Collaterale schade":
[ afbeelding ]
Waar heb je die 2e foto gemaakt? Ik herken die omgeving zo even nietquote:Op zaterdag 4 april 2009 19:42 schreef Gnittoo het volgende:
viel me vandaag op in de nieuwe dienstregeling:
[ afbeelding ]
kom ik later op de dag idd een amba tegen als 351![]()
gelukkig had ik wel een fatsoenlijke bus mee:
[ afbeelding ]
harlingen veerbootterminalquote:Op maandag 6 april 2009 12:19 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Waar heb je die 2e foto gemaakt? Ik herken die omgeving zo even niet![]()
Je bent weer eens niet te volgen. Je moet toch eens wat doen aan dat in jezelf mompelen.quote:Op maandag 6 april 2009 00:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Best wel jammer dat SR niet in Enschede komt, ik had best wel willen profiteren van het OV in Twente.
Met nadruk op 'geweest'?quote:Daar zijn wel goede bestuurders aan het werk geweest.
Jullie hebben ondertussen kennis gemaakt begrijp ik.quote:Op maandag 6 april 2009 12:19 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Zag je trouwens gisteren nog wel net even in je Frysker over het station rijden![]()
Antwoord 1: Ik bedoel Serious Request.quote:Op maandag 6 april 2009 16:41 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Je bent weer eens niet te volgen. Je moet toch eens wat doen aan dat in jezelf mompelen.
[..]
Met nadruk op 'geweest'?
Ik ben blij dat je dat even opgehelderd hebt. Het is me nu geheelquote:Op maandag 6 april 2009 16:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Antwoord 1: Ik bedoel Serious Request.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.duidelijk.Hebben ze in Alkmaar nu ook.quote:Antwoord 2: De hoeveelheid busbanen die in Twente zijn aangelegd, met minimale kosten (een paar verfstrepen) en maximaal resultaat.
Als je er een paar keer op hebt gestaan en lijdzaam hebt toegezien hoe het normale verkeer met voorrang wordt afgewikkeld kun je je voorstellen hoe die nu gemeden worden. Overigens hebben ze dat kleine rotstukkie vol met verkeerslichten gezet zodat je er nu om de haverklap stil staat.Beef R. Wijker
Dat heet corruptie.quote:Op maandag 6 april 2009 22:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
net zolang als Arriva blijft dreigen met het afketsen van groningen - veendam ( - emmen )
inderdaad, slotje, hoppa.quote:Op maandag 6 april 2009 22:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
ok.. Alexxxxx heeft gesproken
nou kunnen we ophouden :ó
Of stuur ze naar Palestina.quote:Op maandag 6 april 2009 23:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
zet dan een verzameling procitys achter een gesloten hek!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |