abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3753045
Cynix, gelukkig dat ze jou nog hebben, nu een steeds groter deel van Israel niet achter de akties staat.

Sharon heeft puur zijn eigen zin doorgedreven. De regering werd (volslagen ondemocratisch) pas later met de aktie geconfronteerd. Nogal een belangrijk puntje want je staat dus achter Sharon, niet achter Israel.

(edit: link naar Ha'Aretz artikel)

pi_3753637
Ik zag me net toch een moedig israelisch vrouwtje (Journaliste) op Belgie2. Man die had ballen. Ze moeten die vrouw in de regering zetten en Sharon en Arafat eruit pleuren en naar een tribunaal sturen. Amira heet ze .. en wauw ben echt weg van dat vrouwtje.
  zondag 7 april 2002 @ 21:19:38 #28
16715 Mylene
*schatje*
pi_3753720
quote:
Op zondag 07 april 2002 20:24 schreef Ghola het volgende:

Sharon heeft puur zijn eigen zin doorgedreven. De regering werd (volslagen ondemocratisch)

De huidige Israelische regering is een dodelijke mengeling van extreem rechts, religieus fundamentalisme en ongebreideld militarisme.Het lijkt er niet op Sharon inmiddels geleerd heeft dat brutaliteit en wreedheid niet volstaan om de wil van een volk te breken.Sharon wil meer nederzettingen precies volgens de lijn van de kolonisten.De Palestijnen een perspectief op een rechtvaardige oplossing zou beter zijn.Ik ben bang dat dikke vette Sharon dat helemaal niet wil!!
pi_3753753
Als je zo even de zwaarste aanslagen van 2002 tot nu toe in Israel in een lijstje plaatst kan ik me goed voorstellen dat Israel het zat was en de aanval is begonnen.
quote:
Eén dode en twee gewonden bij autobomaanslag in Jeruzalem.
Maandag 1 april 2002.
Er zijn één dode en twee gewonden gevallen bij een autobomaanslag in Jeruzalem, op de hoek van de Nevi'im en Shivtei Yisrael straat. De explosie vond rond 20.45 uur plaats toen een auto bij een wegversperring arriveerde en de politie de chauffeur naar zijn identiteitspapieren vroeg. De agent die de auto tot stoppen had gebracht kwam om het leven. De terrorist werd ook door de explosie gedood.

Vier gewonden bij zelfmoordaanslag in Efrat.
Zondag 31 maart 2002.
Bij een zelfmoordaanslag om 17.00 uur, in de nederzetting Efrat op de West Bank ten zuiden van Bethlehem, zijn vier gewonden gevallen. Eén zwaar, één ernstig en twee licht. De aanslag vond plaats vlakbij een post van Magen David Adom.

Zestien doden bij zelfmoordaanslag in Haifa.
Zondag 31 maart 2002.
Er zijn zeker 16 mensen gedood en 30 gewond bij een zelfmoordaanslag in Haifa. Een zelfmoordenaar blies zichzelf op in de "Matza" restaurant rond 14.40 uur in de Neve Sha'anan buurt van Haifa. Hamas heeft de verantwoordelijkheid opgeëist.

29 gewonden bij zelfmoordaanslag in Tel Aviv.
Zaterdag 30 maart 2002.
Bij een zelfmoordaanslag in Tel Aviv rond 19.30 uur, op de hoek van de Allenby en Bialik straat, zijn 29 gewonden gevallen. De aanslag vond plaats in "My Coffee Shop". De eigenaar, Eli Dana, zei, dat op het moment van de explosie het vol zat. De Al Aqsa Martelaren Brigade, een tak van Arafats Fatah beweging, heeft de verantwoordelijkheid opgeëist.

Twee doden en 22 gewonden bij explosie in supermarkt bij Jeruzalem.
Vrijdag 29 maart 2002.
Bij een zelfmoordaanslag door een Palestijnse in een supermarkt in de Uruquay straat in Kriyat Yuvel bij Jeruzalem zijn twee personen gedood en zijn 22 gewond. De El Aqsa Martelaren Brigade, die banden heeft met Arafat's Fatah beweging, heeft de verantwoordelijkheid opgeëst.

Twee Israëlisch gedood door een Palestijn in Neztarim in de Gaza strook.
Vrijdag 29 maart 2002.
Een Palestijn wist de nederzetting Neztarim in de Gaza strook binnen te dringen en heeft twee Israëliërs doodgestoken. De twee slachtoffers, Michael Orlanski, 70 jaar en Tuvia Wisner 79 jaar, waren op bezoek vanwege het paasfeest.

Kolonisten doodgeschoten in nederzetting Elon Moreh.
Donderdag 28 maart 2002.
Een Palestijn is de Israëlische nederzetting Elon Moreh vlakbij Nabloes binnengedrongen en heeft vier kolonisten, allen behorend tot dezelfde Gavish familie, doodgeschoten. Het betrof Rachel en David Gavish, hun zoon Abraham en de grootvader Yitzhak Kaner. Veiligheids troepen omsingelden het huis waar de schutter zich ophield en na middernacht hebben ze het huis bestormd en de dader doodgeschoten.

22 doden bij zelfmoordaanslag in Netanya hotel.
Woensdag 27 maart 2002, 15 nissan 5762.
Er vielen 22 doden en 100 gewonden, waarvan nog 17 ernstig, bij aanslag door een Palestijnse zelfmoordenaar. Hij blies zichzelf op in het Park hotel in de kustplaats Netanya rond 19.30 uur. De terrorist liep de eetzaal van het hotel binnen, in het centrum van de stad, waar een groot aantal mensen deelnamen aan een Pascha maaltijd. Hamas heeft de verantwoordelijkheid voor de aanslag opgeëst.

Zelfmoordaanslag in centrum Jeruzalem.
Donderdag 21 maart 2002.
Bij een terroristische aanslag voor een restaurant in de drukke King George winkelstraat in Jeruzalem zijn drie mensen omgekomen, waaronder een echtpaar. De horecagelegenheid ligt dichtbij het kruispunt met de Jaffa-straat. De al-Aqsa Martelaren Brigades, een groep die banden heeft met Fatah, de organisatie van de Palestijnse leider Arafat, heeft de verantwoordelijkheid opgeëist. De Palestijnse zelfmoordenaar is Mohammed Hasheisha.

Zelfmoordaanslag op bus nabij Israëlisch-Arabische stad Umm al-Fahn.
Woensdag, 20 maart 2002.
Er vielen zeven doden en tientallen gewonden toen een Palestijn zichzelf opblies in een volle bus, bij Umm al-Fahm, in de regio Afula.De bus van de Israëlische maatschappij Egged was onderweg van Tel Aviv naar Nazareth. De meeste inzittenden waren Israëlische Arabieren die naar hun werk gingen. In Afula zijn al meer aanslagen gepleegd.De Islamitische Jihad heeft de verantwoordelijkheid voor de actie opgeëist.

Drie Israëliërs gedood en vijftien gewond in Tel Aviv.
Dinsdag 5 maart 2002.
Om ongeveer 02.15 uur schoot een schutter met een 16-M automatische geweer vanaf de Ma'ariv brug op de Seafood Market restaurant en de Mifgash Hasteak steakhouse gelegen aan de Derekh Menachem Begin. Drie Israëliërs werden hierbij gedood en vijftien anderen gewond, waarvan één ernstig. De Al Aqsa brigade, behorend tot de militaire tak van Arafats Fatah partij, heeft de verantwoordelijkheid opgeëst. De Palestijn die de aanslag pleegde is door de politie doodgeschoten.

Twee Israëliërs gedood nabij Afula.
Dinsdag 5 maart 2002.
Een vrouw, Devora Fireman, 46 jaar, werd doodgeschoten en haar man werd licht gewond toen een schutter hun auto onder vuur nam nabij Al Khader, ten westen van Bethlehem.
Een zelfmoordenaar blies zichzelf op in een bijna lege bus in Afula waarbij één dode viel.

Zeker negen doden bij zelfmoordaanslag in Jeruzalem.
Zaterdag 2 maart 2002.
Er zijn tenminste negen doden, waaronder twee kinderen en een één jaar oude baby (een meisje), en meer dan 40 gewonden gevallen toen een zelfmoordenaar zichzelf opblies in de ultra orthodoxe Beit Yisrael wijk in Jeruzalem, op zaterdagavond om ongeveer 19.15 uur.
Vijf mensen zijn er slecht aan toe, onder hen een zevenjarige jongen. De aanslag vond plaats vlakbij een yeshiva aan de Haim Ozer straat, in de buurt van Mea Shearim, toen honderden bezoekers de synagoges in het gebied verlieten.
De Al Aqsa Martelaren Brigade, een militaire tak van de beweging van Arafat's Fatah beweging heeft de verantwoordlijheid opgeëist.

Drie doden bij zelfmoordaanslag in Karnei Shomron.
Zaterdag 16 februari 2002.
Bij een zelfmoordaanslag in een winkel centrum van de op de West Bank gelegen nederzetting Karnei Shomron, zijn drie mensen gedood en 23 gewond. Eén van de drie gedoden wordt verondersteld de dader van de zelfmoordaanslag te zijn. Drie gewonden zijn er slecht aan toe. De explosie vond plaats op een plek waar banken staan om te zitten, vlakbij een pizzeria in de nederzetting die gelegen is tussen de door Palestijnen bestuurde steden Qalqilya en Nabloes. (het bijbelse Sichem) De gewonden zijn naar het Meir ziekenhuis gebracht in Kfar Sava en anderen naar het Beilinson ziekenhuis in Petah Tikva. De politie onderzoekt of de zelfmoordenaar tot de Arabische werknemers van het winkelcentrum behoorde. Sommige van de winkels behoren toe aan Palestijnen. Een woordvoerder van de regering, Avi Pazner, zei dat de aanslag een continuering van de campagne van dood en verderf is van Yasser Arafat en zijn Palestijnse gezag.

Zelfmoordaanslag in Jeruzalem : Twee doden en honderd gewonden.
Zondag 27 januari 2002.
Een Palestijnse vrouw heeft zichzelf opgeblazen in buurt van de Jaffa straat hoek King George straat.
Waarschijnlijk was er ook een Palestijnse man bij de aanslag betrokken.
Het is onbegrijpelijk dat tot nog toe er geen scherpe veroordeling van de EU en ook Nederland is,
laat staan een oproep aan de Palestijnen met sancties om aan dit soort laffe moordaanslagen
een einde te maken.
De EU en ook Nederland betreuren het dat, de met geld van de EU en Nederland gefinancierde projecten,
worden beschadigd.
Kennelijk is dat van groter belang dan de levens van mensen.

Zelfmoordbomaanslag in Tel Aviv.
Vrijdag 25 januari 2002.
Bij een bomaanslag in Tel Aviv zijn 26 personen gewond geraakt.
De zelfmoordenaar blies zichzelf op bij een drukke kruising van Neve Sha'anan en Bnei Brak straat
in Zuid Tel Aviv, nabij de oude centrale busstation.
De politie heeft twee Palestijnen gearresteerd die mogelijk mede bij de aanslag betrokken waren.
Bovendien vond de Politie een Kalashnikov geweer met zes cartridges munitie.die mogelijk bedoeld waren
om tegelijkertijd met de bomaanslag gebruikt te worden.

Palestijn opent vuur in centrum Jeruzalem.
Dinsdag 22 januari 2002.
Een gewapende Palestijn heeft vanmiddag het vuur geopend op omstanders in het centrum
van Jeruzalem op de hoek van de drukke Jaffastraat en de Rov Kochstraat.
De Palestijn schoot vooral op mensen die bij een bushalte stonden te wachten.
Er zijn zeker 40 gewonden, 16 verblijven nog in het ziekenhuis, zes zijn er slecht aan toe.
De schutter is door de veiligheid politie doodgeschoten.
De Palestijn was een lid van de Al-Aqsa brigades, de militaire tak van de Tanzim.
Opnieuw blijkt dat Arafat niets doet om terroristische organisatie aan te pakken en ook blijkt
dat het Westen, ook Nederland, telkens terughoudend is of het zwijgen er toe doet.
Kennelijk moeten we eerst zelf door terroristen worden getroffen voordat we gaan inzien hoe
verderfelijk dit soort organisaties zijn.
Premier Kok sprak ferme taal toen hij de aanslag op de twin towers veroordeelde, maar dezelfde
premier Kok behandelde Arafat als een bevriende staatshoofd.
De Verenigde Staten hebben de aanslag veroordeeld bij monde van Richard Bucher en hebben
Arafat opnieuw opgeroepen om de terreurorganisaties te ontmantelen.
Burgemeester Ehud Olmert zei: "We zijn in oorlog."

Aanslag in feestzaal in Israël.
Donderdag 17 januari 2002.
In de Israëlische plaats Hadera zijn zeker vijf doden gevallen door een aanslag in een feestzaal.
Er raakten zeker 20 mensen gewond.
De Palestijnse Al-Aqsa Martelaren Brigade, een gewapende vleugel binnen de Fatah-beweging
van Arafat heeft de verantwoordelijkheid voor de aanslag opgeëst.
De terrorist schoot met een automatisch geweer op de gasten, die net de zaal verlieten, waar ze
een "bat mitzva" - viering hadden bijgewoond.

En dit zijn alleen nog maar de zwaarste aanslagen met de meeste doden en gewonden.
  zondag 7 april 2002 @ 21:21:19 #30
16715 Mylene
*schatje*
pi_3753755
quote:
Op zondag 07 april 2002 21:13 schreef Chadi het volgende:
Ik zag me net toch een moedig israelisch vrouwtje (Journaliste) op Belgie2. Man die had ballen.
Wat had dat mens te melden dan??
  zondag 7 april 2002 @ 21:28:48 #31
16715 Mylene
*schatje*
pi_3753893
quote:
Op zondag 07 april 2002 21:21 schreef logisnack het volgende:
Als je zo even de zwaarste aanslagen van 2002 tot nu toe in Israel in een lijstje plaatst kan ik me goed voorstellen dat Israel het zat was en de aanval is begonnen.
[..]

En dit zijn alleen nog maar de zwaarste aanslagen met de meeste doden en gewonden.

Zo'n lijstje is ook wel te maken met Palestijnse doden en gewonden.

HAMAS heeft al bekend gemaakt dat ze nog harder zullen toe slaan in de toekomst.Ze zouden ergens aan het trainen zijn.

pi_3754022
quote:
Op zondag 07 april 2002 21:28 schreef schatje het volgende:

[..]

Zo'n lijstje is ook wel te maken met Palestijnse doden en gewonden.

HAMAS heeft al bekend gemaakt dat ze nog harder zullen toe slaan in de toekomst.Ze zouden ergens aan het trainen zijn.

Als er nog Hamas in Palestijnse gebieden over is.
  zondag 7 april 2002 @ 21:43:29 #33
10752 clarify
maakt het wel duidelijk.......
pi_3754115
quote:
Op zondag 07 april 2002 20:19 schreef Ghola het volgende:
Ik zie ook een verschil en de gemiddelde Nederlandse burger in de jaren '40 ook wel geloof ik. Geen idee wat de Duitse burgers ervan dachten, maar ja die hadden hier niets te zoeken, nietwaar?
De paralel die jij steeds probeert te trekken is feitelijk onjuist.
Nazi duitsland voerde een oorlog gebaseerd op expansie het vestigen van het derde rijk. Israel heeft zich alleen verdedigd tegen aanvallen van buiten af.
De aanslagen die de palestijnen plegen/pleegden zijn altijd primair tegen burgedoelen gericht, dat is al zo vanaf de jaren 60. Het verzet in nederland richtte zich tegen de "militaire" duitse bezetter of tegen de nederlandse uitvoerder van het nazi beleid. Burgers waren nooit een doel.
[b]C'est pas facile de savoir pourquoi.[/b]
pi_3754134
De Israeli's zien niet of willen niet zien dat de verheviging van het anti-palestijns geweld de Palestijnen alleen maar vastberadener maakt. Elke vorm van geweld door Israel tegen de Palestijnen wordt gezien (ook door mij) als een provocatie. De Palestijnen willen eindelijk wel eens een keertje in vrede leven, maar dan komen onze grote Israelische vrienden weer eens langs en bezetten een aantal steden. Xiet Sharon nu niet dat deze acties alleen maar meer onrust zaait en dat er alleen maar meer Palestijnen zich op zullen geven voor een opleiding tot zelfmoordcommando.

Ik ben van mening dat Israel zich per direct moet terugtrekken uit de Palestijnse gebieden, omdat er anders alleen maar meer doden en gewonden gaan vallen. En ja Israel mag zich best verdedigen tegen terroristen, maar niet op deze manier. Niet door middel van martelingen en de bedreiging van de Palestijnse burgers.

En ik ben geheel geen fan van meneer Melkert (wat een ei is dat), maar ik vind dat-ie met dit voorstel toch goed raak schiet. De VN, de EU en vooral de VS (want hier willen de Israeli's nog wel eens naar luisteren) eindelijk iets 'echts' moeten doen. Ze moeten de Israeli's desnoods zelf uit de Palestijnse gebieden komen gooien. (beetje een overdrijving maar jullie snappen wat ik bedoel).

Luctor et emergo (voor de ongeletterden: Ik worstel en kom boven)
Que sera sera
Niet up to date fotoboek!
  † In Memoriam † zondag 7 april 2002 @ 21:51:39 #35
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_3754215
quote:
Op zondag 07 april 2002 20:24 schreef Ghola het volgende:
Cynix, gelukkig dat ze jou nog hebben, nu een steeds groter deel van Israel niet achter de akties staat.

Sharon heeft puur zijn eigen zin doorgedreven. De regering werd (volslagen ondemocratisch) pas later met de aktie geconfronteerd. Nogal een belangrijk puntje want je staat dus achter Sharon, niet achter Israel.

Ik sta achter Sharon en achter het deel van Israël dat achter de acties staat. Ik hoop dat als de nood ooit aan de man mocht komen, wij ook zo'n leider hebben, in plaats van zo'n Haagse polderproleet.

Provocatie of niet, de Palestijnen wíllen helemaal geen vrede, ze rusten niet voordat de joden de zee in gedreven zijn. Dat lijkt me nu wel genoeg bewezen.

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 7 april 2002 @ 21:55:52 #36
23322 Kennyman
Rasliberaal
pi_3754254
quote:
Op zondag 07 april 2002 21:51 schreef Cynix ® het volgende:

[..]
Provocatie of niet, de Palestijnen wíllen helemaal geen vrede, ze rusten niet voordat de joden de zee in gedreven zijn. Dat lijkt me nu wel genoeg bewezen.

Dus wat stel je voor? De weg van Sharon lijkt niet te helpen tegen de terreuracties
"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
  Moderator zondag 7 april 2002 @ 21:57:37 #37
5428 crew  miss_sly
pi_3754276
Veel mensen roepen zo hard dat Israel het recht heeft zijn eigen staat te verdedigen...hoe zit het dan met het recht van de Palestijnse staat?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 7 april 2002 @ 22:02:48 #38
12632 motown
is back!
pi_3754334
quote:
Op zondag 07 april 2002 21:13 schreef Chadi het volgende:
Ik zag me net toch een moedig israelisch vrouwtje (Journaliste) op Belgie2. Man die had ballen. Ze moeten die vrouw in de regering zetten en Sharon en Arafat eruit pleuren en naar een tribunaal sturen. Amira heet ze .. en wauw ben echt weg van dat vrouwtje.
Topwijf!

Dapper en niet op haar mondje gevallen. Deze zelfde documentaire was overigens recentelijk ook op Discovery Channel te zien:

16-2-2002 Vanavond 22:00 Discovery Channel

Ars longa, vita brevis
  Moderator zondag 7 april 2002 @ 22:03:22 #39
5428 crew  miss_sly
pi_3754338
quote:
Op zondag 07 april 2002 21:43 schreef clarify het volgende:

[..]

De paralel die jij steeds probeert te trekken is feitelijk onjuist.
Nazi duitsland voerde een oorlog gebaseerd op expansie het vestigen van het derde rijk. Israel heeft zich alleen verdedigd tegen aanvallen van buiten af.

Dat Israel zich verdedigd heeft (in 1967) tegen die aanvallen is natuurlijk terecht! dat ze 25 jaar na dato nog steeds die bezette (die noemen ze niet zomaar zo) gebieden vasthoudt, is natuurlijk zeer onterecht. ow ja, en de ongoing kolonisatie is ook niet erg subtiel te noemen.

Enne, er is hier niet al te veel ruchtbaarheid aangegeven in Nederland, maar In Duitsland, waar mijn vriend nou zit ietsje meer: het foutje van Sharon die, niet wetende dat de microfoon aanstond, iets zei als "en nu gaan ze er allemaal aan".

Nee, Israel is the good guy in deze, dat is duidelijk...

[Dit bericht is gewijzigd door miss_sly op 07-04-2002 22:05]

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 7 april 2002 @ 22:03:50 #40
12632 motown
is back!
pi_3754346
quote:
Op zondag 07 april 2002 21:21 schreef logisnack het volgende:
[..]

Je kunt blijven quoten wat je wil, maar feit blijft dat veel meer onschuldige Palestijnen door Israeliers zijn vermoord dan omgekeerd.
Ars longa, vita brevis
  zondag 7 april 2002 @ 22:09:10 #41
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_3754395
quote:
Op zondag 07 april 2002 21:55 schreef Kennyman het volgende:
Dus wat stel je voor? De weg van Sharon lijkt niet te helpen tegen de terreuracties
Tot nu toe helpt het wel, en "de weg van Sharon" ? als hij zijn "weg" zou hebben was er nooit meer een palestijnse aanslag in Israel..

met de dag begin ik meer en meer voor de ideeen van Ze'evi te voelen

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  zondag 7 april 2002 @ 22:12:31 #42
12632 motown
is back!
pi_3754429
quote:
Op zondag 07 april 2002 21:51 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik sta achter Sharon en achter het deel van Israël dat achter de acties staat. Ik hoop dat als de nood ooit aan de man mocht komen, wij ook zo'n leider hebben, in plaats van zo'n Haagse polderproleet.

Vertel eens eerder, Cynix? Heb jij ooit eens een Palestijn in levende lijve gezien, laat staan gesproken?

Het zal je verbazen dat het ook mensen zijn van vlees en bloed net als jij en ik.

Ik kan niet geloven dat er hier in Nederland nog mensen zijn die achter Sharon staan, die het geen probleem vinden dat ze land bezetten die hen niet toekomt en daarbinnen ook nog de hele bevolking onderdrukken, intimideren, martelen, verkrachten, uithongeren en vermoorden.

Ik zie dat je een moderator bent? Godzijdank dat jij niet verantwoordelijk bent voor dit forum. Je kunt nog een hele hoop leren van golfer, qua pragmatisme en openmindedness.

Ars longa, vita brevis
  zondag 7 april 2002 @ 22:22:42 #43
23322 Kennyman
Rasliberaal
pi_3754552
quote:
Op zondag 07 april 2002 22:09 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Tot nu toe helpt het wel, en "de weg van Sharon" ? als hij zijn "weg" zou hebben was er nooit meer een palestijnse aanslag in Israel..

De aanslagen tegen de Israeli's zijn niet afgenomen, dat bedoelde ik. Dat er terroristen sterven zal niemand ontkennen. Maar voor iedere terrorist die doodgaat, staan er 10 op?

En wat is volgens jou dan de echte weg van Sharon, als die ervoor zorgt dat alle aanslagen gestopt worden?

zondag 7 april 2002 @ 22:23:55 #44
12632 motown
is back!
pi_3754570
quote:
Op zondag 07 april 2002 22:09 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Soms sta ik te kijken van mezelf. Ik ben van nature geen gewelddadig persoon, maar als ik aan Sharon denk, dan zit ik met de meest gewelddadigste fantasieen in mijn hoofd over hoe ik hem eens op een lange en pijnlijke manier naar een andere wereld kan helpen.

Maar dan is er gelukkig ook mijn intellectuele kant die zegt: "Nee. Die man moet blijven leven, opdat hij in de toekomst ooit voor een internationaal tribunaal terecht zal staan voor de vele misdaden tegen de menselijkheid die hij op zijn geweten heeft."

Ik verlang naar de dag dat die man evenveel vernederd zal worden als Milosevic op dit moment.

Ik kan me die grijns op zijn smoel nog goed herinneren toen hij begeleid door een grote groep beveiligingspersoneel de tempelberg in Jeruzalem bezocht, daarmee de huidige intifadah ontketende, om er achteraf nog voor beloond te worden ook. Ooit zal die grijns op zijn gezicht hem vergaan. En dat zal de dag zijn waarop de Palestijnen eens voor de verandering kunnen lachen.

Hoor je me, Sharon? Ooit zul je boeten voor je daden!

Ariel Sharon, may you rot in Hell!

quote:
met de dag begin ik meer en meer voor de ideeen van Ze'evi te voelen
Als dat werkelijk zo is, dan heb zelfs ik je nog overschat. Bah. Jammer.

[Dit bericht is gewijzigd door motown op 07-04-2002 22:25]

Ars longa, vita brevis
  zondag 7 april 2002 @ 22:24:50 #45
10752 clarify
pi_3754584
quote:
Op zondag 07 april 2002 22:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat Israel zich verdedigd heeft (in 1967) tegen die aanvallen is natuurlijk terecht! dat ze 25 jaar na dato nog steeds die bezette (die noemen ze niet zomaar zo) gebieden vasthoudt, is natuurlijk zeer onterecht. ow ja, en de ongoing kolonisatie is ook niet erg subtiel te noemen.

Stel, de gebieden waren in '68 weer teruggegeven aan Jordanië en Egypte. Wat had dat gedaan met de de Palestijnse aanspraken op die gebieden???
  zondag 7 april 2002 @ 22:26:44 #46
8502 BAZZA
pi_3754609
quote:
Op zondag 07 april 2002 22:23 schreef motown het volgende:

Als dat werkelijk zo is, dan heb zelfs ik je nog overschat. Bah. Jammer.

Da's dan jammer, het is wel duidelijk dat er geen oplossing komt als er niet 1 van de 2 vertrekt, de Arabieren hebben gewoon geprobeert de Joden de zee in te drijven,

Ze'evi stelde voor om de palestijnen te compenseren financieel en ze te helpen hun leven ergens anders op te bouwen, klinkt hard maar van alle oplossingen zou dit misschien nog wel de beste zijn..

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  zondag 7 april 2002 @ 22:27:32 #47
12632 motown
is back!
pi_3754618
quote:
Op zondag 07 april 2002 22:24 schreef clarify het volgende:

[..]

Stel, de gebieden waren in '68 weer teruggegeven aan Jordanië en Egypte. Wat had dat gedaan met de de Palestijnse aanspraken op die gebieden???

Wie zal kunnen zeggen hoe het in die hypothetische situatie allemaal zou zijn verlopen? Niemand, en dat doet er ook niet toe.

We kijken naar de situatie zoals die nu is, en zoals die de afgelopen tientallen jaren is geweest.

En daarin is het duidelijk dat de Palestijnen gewoonweg evenveel recht op hun eigen land hebben als de zionisten!

Ars longa, vita brevis
  zondag 7 april 2002 @ 22:27:57 #48
8502 BAZZA
pi_3754630
quote:
Op zondag 07 april 2002 22:22 schreef Kennyman het volgende:

En wat is volgens jou dan de echte weg van Sharon, als die ervoor zorgt dat alle aanslagen gestopt worden?

Hetzelfde als Ze'evi alleen dan misschien wat hardhandiger..
  zondag 7 april 2002 @ 22:28:22 #49
23322 Kennyman
Rasliberaal
pi_3754636
quote:
Op zondag 07 april 2002 22:26 schreef BAZZA het volgende:

[..]
Ze'evi stelde voor om de palestijnen te compenseren financieel en ze te helpen hun leven ergens anders op te bouwen, klinkt hard maar van alle oplossingen zou dit misschien nog wel de beste zijn..

Gewoon ter info, hoeveel had hij beschikbaar voor ze gesteld?
  zondag 7 april 2002 @ 22:38:54 #50
10752 clarify
pi_3754828
quote:
Op zondag 07 april 2002 22:27 schreef motown het volgende:

[..]

Wie zal kunnen zeggen hoe het in die hypothetische situatie allemaal zou zijn verlopen? Niemand, en dat doet er ook niet toe.

We kijken naar de situatie zoals die nu is, en zoals die de afgelopen tientallen jaren is geweest.

En daarin is het duidelijk dat de Palestijnen gewoonweg evenveel recht op hun eigen land hebben als de zionisten!

Ik denk dat het er wel degelijk toe doet. Immers het recht op een eigen staat kon simpel weg door de arabische broeders worden ingevuld. Die hebben er echter voor gekozen de palestijnen aan hun eigen lot over te laten.
Naar mijn mening zijn de buurlanden van Israël de grootste oorzaak van de ellendige situatie waarin de palestijnen zich nu bevinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')