Hallo void dank voor uw reactie,
u heeft helemaal gelijk wat die klokken en klepel betreft.

nou ja een beetje dan haha
Isoleren aan de bovenkant is geen optie dus het zal dan van binnenuit moeten, maar hoe zit het met de geluidsproduktie als er een spouw gelaten moet worden tussen de isolatie en de plaat vrees ik voor een hoop herrie.
De dakplaten die ik heb zijn overigens van het damwand type.
Buiten dat zal zo'n constructie voldoende zijn om het lekken te voorkomen, ik ben bang van niet. In die situatie staat de spouw goed in contact met de buitenlucht dankzij de profielvorm maar of dat zorgt voor voldoende vochtafvoer.
Dat is de reden dat ik opperde de platen te verwijderen een zeil (bv landbouwplastic) te spannen en dan de platen er weer overheen. Dan word de ergste condens op het staal afgevoerd via het plastic en het overige vocht dat ook op het palstic aan de binnenkant kant komen kan dan verdampen in de spouw. Zal het plastic voor genoeg warmte verschil kunnen zorgen...met een spouw constcuctie.
Wat van een constructie zonder spouw, dus als volgt; dakplaat -> plastic -> pu-plaat allen stijf tegen elkaar, op deze manier lijkt mij de geluidsoverlast het miniemst en vocht word weggeleid via het plastic.
Of eigenlijk beter, dakplaat-> plastic -> pu-schuim/tempex -> luchtspouw -> isolatie(bv glaswol) -> afwerking