quote:
Simpel. Moslims voeden hun kinderen op als moslim. Zij zullen niet vlug verwestersen. Anderen assimileren na de tweede generatie (soms pas derde) tot de westerse cultuur.
Religie echter is een streng segregerende factor in de menselijke psychologie. Een moslim is volgens zijn geloof bijvoorbeeld verboden te trouwen met een niet-moslim, deze mensen zorgen voor een heterogene mix der culturen.
In Antwerpen waar ik woon volgt 30% islamles. Dit is een demografische verschuiving die je niet kan wissen door integratie. Eens een minderheidsgroep een percentage accumuleert zal je de mogelijkheid hebben tot wat je in Frankrijk zag in 2007.
Laten we hopen dat de groei snel stagneert en dat we secularisme snel kunnen verspreiden onder de populatie, of we zullen te maken kunnen hebben met radicale groeperingen over misschien 100 jaar.
Eén ding is zeker: respect dwing je niet af met je kont naar boven.
Trouwens, jij als inwoner in Nederland moet weten dat Indonesië, een vroegere kolonie van jullie, niet lang geleden een boeddhistische
meerderheid had. Nu is de meerderheid moslim en is zelfs een traditionele boeddhistische dans verboden wegens 'blote armen'.
Je naam is Turks. Jouw Turkije heeft zelfs problemen met een 'reveil' van de islam en staat tussen extremistische vuren van mensen die het kalifaat terugwillen enerzijds en mensen die de seculiere staat willen verzegelen anderzijds.
Mensen met verstand weten dat in de wereld moslims en hindoes de mensen zijn die in grote getallen hun religie ERG serieus nemen. Ik ben niet zo egoïstisch om problemen te zaaien voor de generaties na mij...
[ Bericht 12% gewijzigd door Breiniak op 28-03-2009 03:18:08 ]