abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3750345
Het volgende: ben sinds een jaar of 5-6 op goede voet met de bovenbuurman. Het is een beer van een gozer, een beetje eigenaardig maar slim en gezellig om mee te kletsen en altijd met een prettige afstand. Hij komt regelmatig koffiedrinken en we trainen samen.

Nu vroeg ie laatst of ik ff meeging naar de kroeg. Zijn natuurlijk iets te lang doorgegaan. Aan het eind van de avond begon ie me steeds meer aan te raken, probeerde de hele tijd mn hand vast te houden en bekende dat ie me altijd al veel leuker dan gewoon leuk had gevonden maar dat ie het gevoel had dat ie niet genoeg 'te bieden had'. Naja, altijd wel geweten eigenlijk maar hij hield steeds voor zich- drunk confessions! Ik zei dat ik hem erg graag mocht en dat ie ie een leuke vrouw genoeg te bieden had maar dat ik natuurlijk al een vriend had blabla. Of ik mee zus ging doen en zo ging doen en ik met m'n aangeschoten harses onder het mom van moet kunnen 'tuuuurlijk doen we toch' Wat is dat toch altijd lastig dat je de day after je hele week blijkt te hebben volgeboekt en je iedereen weer af moet bellen - anyway!

Ik werd katerig wakker en had iets van, het waait wel over. Dat deed het dus niet, want hij klopte smorgens meteen aan, of de afspraken noch stonden. Ik riep dat ik ff onder de douche ging en niet aangekleed was (was ook zo) en voegde eraan toe dat ik andere plannen had. Met andere woorden: vergeet gisteravond. En later belde hij, niet een maar vijf keer. Een lichte paniek maakte zich van mij meester (heel lichtjes hoor) Heb het gevoel dat hij het enorm te pakken heeft en met dat soort situaties heb ik niet zulke goeie ervaringen (gestalkt etc).

Kan er al niet zo goed tegen als iemand daas van me is (meestal verpest ik het dan met opzet) maar in dit geval vind ik het heeeel jammer als ik mn maatje en goede buur verlies. Ik ben niet zo gewend dit soort zaken zonder grap en met voldoende tact op te lossen, en ben nu wel benieuwd wat jullie in mijn geval zouden doen?

Jusqu'ici tout va bien...
pi_3750440
Daar was ik al bang voor.

where is an LMK when u need one

pi_3750459
Tsja, ik zou er gewoon serieus met hem over praten, als het zo'n slim & innemend persoon is. Maar ik heb 0 ervaring met dit soort dingen.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_3750466
Hem toch proberen duidelijk te maken dat hij niks van jou moet verwachten qua relatie ofzo.

Misschien moet je even een tijdje afstand van hem nemen (en hij natuurlijk ook van jou)

Het is heel vervelend dat je op deze manier een goede buur & maat verliest...

pi_3750476
Ik begrijp dat als jij "iets toestaat" dat de buurman denkt dat je meer wilt, maar: jouw "nee" is en blijft "NEE"! Maak 'm dat dan duidelijk, maar wees een beetje voorzichtig, want ook jouw buurman heeft emoties en gevoelens. Ik zou trachten het eerst op een nette manier op te lossen.
  zondag 7 april 2002 @ 15:57:23 #6
20255 Mimic
Out of Control?!
pi_3750489
nog een keer duidelijk zeggen dat je niets wilt misschien? Hopelijk begrijpt hij het... zo niet dan moet je het even aankijken hoe het doorgaat.. en zeg dat je al die aandacht niet op prijs stelt ofzo..

wat is lmk?

smile :D
pi_3750495
quote:
Op zondag 07 april 2002 15:53 schreef Meneer_Aart het volgende:
Tsja, ik zou er gewoon serieus met hem over praten, als het zo'n slim & innemend persoon is. Maar ik heb 0 ervaring met dit soort dingen.
Dankjewel Meneer Aart.

Ja maar dat serieus praten, daar zie ik juist zo tegenop, ik wil het graag zo licht mogelijk houden. Ik eh, heb een beetje een eh, intimiteitsprobleem met mensen die dat zelf geheel niet met mij hebben.

pi_3750519
quote:
Op zondag 07 april 2002 15:55 schreef LeefbaarFok het volgende:
Ik begrijp dat als jij "iets toestaat" dat de buurman denkt dat je meer wilt, maar: jouw "nee" is en blijft "NEE"! Maak 'm dat dan duidelijk, maar wees een beetje voorzichtig, want ook jouw buurman heeft emoties en gevoelens. Ik zou trachten het eerst op een nette manier op te lossen.
Ja dat ik hem a) niet wil kwetsen maar b) toch duidelijk wil zijn is juist de reden dat ik jullie om raad vraag, want ik ben niet zo vaak op een tactvolle manier duidelijk in dit soort situaties.
pi_3750527
Ik snap jouw probleem wel, maar soms is het echt noodzakelijk om serieus te praten, want als jij er zenuwachtig bij gaat lachen denkt de buurman misschien dat je een geintje maakt, of dat het allemaal niet zo erg is. Je kunt het gesprek natuurlijk ook beginnen à la: "Ik weet niet zo goed hoe ik het je moet vertellen, maar ik wil niet dat je ...., etc...!"
pi_3750562
dumpen
als de theorie altijd zo goed werkt en de praktijk niet,waar zit dan de fout?
pi_3750581
quote:
Op zondag 07 april 2002 16:05 schreef LeefbaarFok het volgende:
Je kunt het gesprek natuurlijk ook beginnen à la: "Ik weet niet zo goed hoe ik het je moet vertellen, maar ik wil niet dat je ...., etc...!"
Kijk, daar heb ik wat aan. Zal het proberen.
pi_3750603
quote:
Op zondag 07 april 2002 16:13 schreef Manono het volgende:

[..]

Kijk, daar heb ik wat aan. Zal het proberen.

Desnoods kijk je 'm niet recht in zijn ogen, maar een beetje naar de grond. Als de eerste zin eruit is volgt het ene woord toch meestal het andere. je kunt na de openingszin ook gelijk zien hoe die man reageert. Is hij kwaad, verbaasd, geschrokken. Daar kun je dan misschien ook op inspelen, want als hij vriendelijk en begripvol blijft, verloopt het gesprek ook gelijk soepeler.
pi_3750646
Hij gaat verontschuldigend reageren weet ik nu al. Wil gewoon dat ongecompliceerde met m houden maar dat zit er niet in denk ik. Eigenlijk wil ik per direct stoppen met hem te trainen, maar da's wel een beetje vreemd he?
  zondag 7 april 2002 @ 16:23:33 #14
20439 Tyler_Durden
Mischief. Mayhem. Soap.
pi_3750655
dat was te verwachten he, mannen zijn nou eenmaal snel verkocht als ze een beetje aandacht krijgen van een leuke vrouw !
It's only after you've lost everything that you're free to do anything..
pi_3750698
quote:
Op zondag 07 april 2002 16:22 schreef Manono het volgende:
Hij gaat verontschuldigend reageren weet ik nu al. Wil gewoon dat ongecompliceerde met m houden maar dat zit er niet in denk ik. Eigenlijk wil ik per direct stoppen met hem te trainen, maar da's wel een beetje vreemd he?
In principe kun je het ongecompliceerd houden, maar dat kan alleen als hij je dan in het vervolg zodanig met rust laat dat jij ermee kunt leven. Als hij met aanbellen blijft doorgaan heb je natuurlijk nog steeds de mogelijkheid om de deur te sluiten (desnoods de politie te bellen, indien het niet anders kan). Maar misschien ziet hij wel in dat hij de vriendschap met jou niet te grabbel moet gooien en laat hij je verder met rust.
Wat betreft trainen: misschien heb je de mogelijkheid om op een ander tijdstip te gaan sporten?
pi_3750710
quote:
Op zondag 07 april 2002 16:23 schreef Tyler_Durden het volgende:
dat was te verwachten he, mannen zijn nou eenmaal snel verkocht als ze een beetje aandacht krijgen van een leuke vrouw !
(-3 generalisatie)! ! Wij zijn ook maar gewone mensen met menselijke behoeften.
pi_3750714
quote:
Op zondag 07 april 2002 16:23 schreef Tyler_Durden het volgende:
Tja, als ik nou nog leuk was!
pi_3750731
quote:
Op zondag 07 april 2002 16:30 schreef Manono het volgende:

[..]

Tja, als ik nou nog leuk was!

Waarom zou je niet leuk zijn?
pi_3750755
Het stomme is dat ik ook niet wil dat ie over me fantaseert, kwordt eng bij de gedachte! Dat ZIE je gewoon aan iemand, dat druipt dan uit z'n ogen weetjewel, brrr
pi_3750761
quote:
Op zondag 07 april 2002 16:32 schreef LeefbaarFok het volgende:

[..]

Waarom zou je niet leuk zijn?

Geintje, ben natuurlijk bereleuk.
pi_3750809
quote:
Op zondag 07 april 2002 16:34 schreef Manono het volgende:
Het stomme is dat ik ook niet wil dat ie over me fantaseert, kwordt eng bij de gedachte! Dat ZIE je gewoon aan iemand, dat druipt dan uit z'n ogen weetjewel, brrr
Tja, dat fantaseren kun je niet tegenhouden......
Als je last blijft houden, zodanig dat ie jouw leven zuur maakt, heb je een probleem! Je kunt iemand aanklagen wegens aanranding, etc, maar geil kijken is in principe niet strafbaar. Als je gehuurd woont zou je nog naar de eigenaar kunnen stappen, maar je hebt dan toch niet echt een poot om op te staan.
Ik denk dat het toch belangrijk is dat je eerst even met hem praat. Dan maak jij in ieder geval jouw standpunt duidelijk.
pi_3750844
Ja, doe ik. Zo heftig is de situatie trouwens niet hoor, en hopelijk wordt ie dat ook niet.
  zondag 7 april 2002 @ 16:48:09 #23
20439 Tyler_Durden
Mischief. Mayhem. Soap.
pi_3750909
tja als een meisje naar mij toe komt, en ze is leuk en ze doet aardig tegen mij, ook al heeft ze een vriend , dan ga ik er snel van uit dat ze mij leuk vind, en hoop ik op meer ! En ik denk dat de meeste mannen dat hebben... Ik denk zelf dat je er als vrouw nooit van uit moet gaan dat een man ook graag een vriendschappelijke eh..vriendschap wil, er zal altijd meer zijn (of ie daar wat mee doet, dat ligt aan de man natuurlijk).

Niet dat je dr nu veel aan hebt, maar hou het in je achterhoofd voor een volgende keer...;)

It's only after you've lost everything that you're free to do anything..
pi_3750926
quote:
Op zondag 07 april 2002 16:43 schreef Manono het volgende:
Ja, doe ik. Zo heftig is de situatie trouwens niet hoor, en hopelijk wordt ie dat ook niet.
In ieder geval veel succes, en: altijd jezelf blijven. Nee=nee, no matter wat iemand van je wilt.
pi_3750956
quote:
Op zondag 07 april 2002 16:48 schreef Tyler_Durden het volgende:
tja als een meisje naar mij toe komt, en ze is leuk en ze doet aardig tegen mij, ook al heeft ze een vriend , dan ga ik er snel van uit dat ze mij leuk vind, en hoop ik op meer ! En ik denk dat de meeste mannen dat hebben... Ik denk zelf dat je er als vrouw nooit van uit moet gaan dat een man ook graag een vriendschappelijke eh..vriendschap wil, er zal altijd meer zijn (of ie daar wat mee doet, dat ligt aan de man natuurlijk).

Niet dat je dr nu veel aan hebt, maar hou het in je achterhoofd voor een volgende keer...;)

Wat wil je nou zeggen? Dat wij mannen zwijnen zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')