abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67627652
1 april

Tevens tvp
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  woensdag 1 april 2009 @ 22:59:59 #152
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_67630587
quote:
Op woensdag 1 april 2009 21:23 schreef Migue het volgende:

[..]

Maar ook niet eens grappig
1 april grappen zijn dan ook nooit grappig
  donderdag 2 april 2009 @ 13:25:45 #153
22273 Dizer
Save the beard!
pi_67643339
Ja dat was een 1 april grap

Kutgrap eigenlijk
Friends don't let friends remain beardless...
  donderdag 2 april 2009 @ 17:23:04 #154
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_67650895
Achjah, hebben we dat ook weer gehad.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  donderdag 2 april 2009 @ 17:30:05 #155
22273 Dizer
Save the beard!
pi_67651081
Idd . iemand moest het doen
pi_67657876

And she is... *om zich heen kijkend*

Toffe serie, snel verder kijken..
pi_67658748
Nou ja,

Eén april grappen zijn niet verplicht hoor.

Tricia Helfer was leuk om te zien in Chuck en gisteren had Felix een rolletje van vijtien seconden in Reaper.
Ik vraag me af of er dan veel extra mensen naar Chuck gaan kijken die haar kennen van BSG en normaal niet naar Chuck kijken.
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
pi_67658874
Is dat die aflevering dat Baltar beschuldigd wordt van het één en ander door een ons bekende blonde vrouw?
Ik hou het een beetje vaag voor als ik het fout heb om niet te veel te spoileren.
- Steven Wright
pi_67658961
quote:
Op donderdag 2 april 2009 21:49 schreef Salamander het volgende:
Is dat die aflevering dat Baltar beschuldigd wordt van het één en ander door een ons bekende blonde vrouw?
Ik hou het een beetje vaag voor als ik het fout heb om niet te veel te spoileren.
Yep, die ja..
pi_67659123
Stel je eens voor wat ik allemaal zou kunnen met de geheugen- en hersencapaciteit die nu wordt gebruikt door Battlestar.
- Steven Wright
  donderdag 2 april 2009 @ 23:28:10 #161
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_67662381
?
When all else fails, you always have delusion.
pi_67662488
Dat ik aan de hand van een plaatje en een zin al weet welke aflevering het is.
Je zou iets anders uit je hoofd kunnen leren.
- Steven Wright
  donderdag 2 april 2009 @ 23:40:08 #163
184465 Migue
Sensuele man
pi_67662696
Nee, dat je dat soort dingen weet, is juist goed voor je hersenen om zich nog verder te ontwikkelen. Daarom weet ik elk detail van BSG en ben ik geïnteresseerd in de meest triviale dingen (niet alleen BSG).
pi_67662827
Het bewijst wel dat het wel goed zit met mijn geheugen. En ik vind het ook wel goed van mezelf dat ik dit soort dingen weet.

Zijn er ook nog mensen die de quizen op SciFi.com hebben gedaan?
http://www.scifi.com/battlestar/quizzes/

[ Bericht 43% gewijzigd door Salamander op 02-04-2009 23:50:56 ]
- Steven Wright
  vrijdag 3 april 2009 @ 00:49:32 #165
87680 Mirel
pi_67664075
Ik interesseer me ook altijd in triviale bullshit en wil zoveel mogelijk verklaringen hebben voor alles en wat mensen doen. Ik denk soms teveel na vind ik
  vrijdag 3 april 2009 @ 01:02:00 #166
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_67664245
quote:
Op woensdag 1 april 2009 10:43 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Welke technologische hoogstandjes denk je dat ze op een battleship hebben om 'even' een kleine stad voor 30.000 man uit de grond te stampen? Replicators? Weet je wel hoe lang ze er hier op aarde over doen om een stukje straat uit te graven en wat leidingen te vervangen? MAANDEN. En dat met graafmachines etc. Wie zegt dat ze die hadden op de battlestar of op de rest van de fleet?

Een blackbird maken is anders, daar heb je de meeste onderdelen voor, tenslotte hebben ze een fully equiped hangar. Maar ze hebben geen landbouwmachines, miningspullen, hoogovens, glasfabrieken, laboratoria, etc etc. Waarschijnlijk hebben ze zelfs een beperkt aantal generatoren, hamers, spijkers, zagen etc.

In dat jaar hebben ze ook nog de meest geschikte plek moeten zoeken, dat zoek je niet uit in een weekie, daarna moesten ze een duizendje of 20, 30 naar beneden brengen incl. hun personal belongings, primaire voorzieningen aanleggen zoals waterbronnen, tenten (waar ze ws ook niet even 20.000 van hadden liggen), generatoren, etc etc.
Knul, hebben wij FTL technologie?

Dat is een enorme technologische doorbraak, wat dacht je van de algenplaneet waar ze voldoende algen vonden om te verwerken zodat de hele vloot weer te vreten had maar een paar huisjes bouwen was teveel gevraagd
En die legertrucks op NC? Die hadden ze op voorraad? Geschikte plek zoeken? Ow hebben ze geen scanners meer of zo?

Ik heb genoten van de serie hoor, jammer dat die Helo niet voor de krijgsraad kwam na het laten sterven van die cylons, aan die gozer heb ik me lopen ergeren met z'n gejank, tering
  vrijdag 3 april 2009 @ 02:58:32 #167
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_67665138
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 01:02 schreef Klummie het volgende:

[..]

Dat is een enorme technologische doorbraak, wat dacht je van de algenplaneet waar ze voldoende algen vonden om te verwerken zodat de hele vloot weer te vreten had maar een paar huisjes bouwen was teveel gevraagd
En die legertrucks op NC? Die hadden ze op voorraad? Geschikte plek zoeken? Ow hebben ze geen scanners meer of zo?

Ik heb genoten van de serie hoor, jammer dat die Helo niet voor de krijgsraad kwam na het laten sterven van die cylons, aan die gozer heb ik me lopen ergeren met z'n gejank, tering
FTL Tech heeft geen ene reet te maken met de logistieke en andere problemen/zaken die komen kijken bij het opzetten van een kolonie voor ~30000 man op een planeet. FTL is een totaal andere tak van technologie dus waarom je daar mee blijft aankomen is mij een raadsel, daar bouw je geen kolonie mee. Je hebt geen idee wat er allemaal bij komt kijken om een kolonie op te zetten voor ~30000 mensen. In één jaar kan je gewoon geen stad voor zoveel mensen uit de grond stampen met beperkte middelen. Je praat over honderden of duizenden gebouwen die je even uit de grond moet stampen onder minder dan ideale omstandigheden. Dus woonden de meeste mensen nog steeds in geïmproviseerde tenten en hutten.

Vergis je daar niet in want het valt vies tegen als je maar beperkte middelen hebt en een jaar is echt kort. Ze (de vloot in orbit van NC) moesten als een sodemieter vluchten omdat ze anders ook uitgeroeid werden/gevangen werden genomen. Vergeet ook niet dat de schepen die niet konden landen met de battlestars meejumpten, dus daar ging ook nog eens een groot deel van je faciliteiten.

Een paar legertrucks konden ze wel mee hebben ja want voor de schepen die in een atmosfeer konden landen is het wel handig om een voertuig te hebben om je bips in te vervoeren en wat goederen, off-road. Maar daar bouw je ook geen kolonie mee. Wil je die keien/betonblokken of wat dan ook zelf meters hoog op je rug de ladder opnemen? Nee? Dan heb je echte bouwvoertuigen en kranen nodig, die hadden ze niet mee dus moeten ze die daar ter plekke bouwen. Enig idee wat daar bij komt kijken, ook weer iets waar je je niet op moet verkijken.

Voor die algen hadden ze al een algen-processing-installatie op een van de schepen dus daarvoor waren alle voorzieningen ook al aanwezig om de vloot te voeden. Kritiek op technologie is oke, maar denk eventjes na en bekijk hoe het verhaal en de situatie in elkaar zit in BSG. Dan weet je dat BSG niet utopisch is maar donker en imperfect, precies zoals RM het wilde hebben. Want je zit nu gewoon naar dingen te vissen om kritiek op te leveren. Terwijl een beetje inzicht (techniek, het verhaal, de situatie) al helpt om zaken te verklaren en het niet perse fout of onlogisch hoeft te zijn.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  vrijdag 3 april 2009 @ 03:11:55 #168
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67665227
quote:
Op donderdag 2 april 2009 21:49 schreef Salamander het volgende:
Een van de meest grappige eps
  vrijdag 3 april 2009 @ 07:43:51 #169
184465 Migue
Sensuele man
pi_67665799
No more mister nice Gaius!
  vrijdag 3 april 2009 @ 10:01:01 #170
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_67668224
quote:

[..]

Dat was idd één van de dieptepunten van de serie. Is hier destijds ook uitgebreid behandeld.
Helo had daar echt opgeknoopt moeten worden.
  vrijdag 3 april 2009 @ 11:04:33 #171
87680 Mirel
pi_67670137
Wanneer was dat?
  vrijdag 3 april 2009 @ 11:14:21 #172
22273 Dizer
Save the beard!
pi_67670453
Ik kan het me ook niet meer herinneren
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 april 2009 @ 11:45:48 #173
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_67671581
When a recently discovered virus is to be used as an agent for genocide againt the Cylons, Agathon pleads against the plan, which he sees as an atrocity. He sabotages the operation by rigging the Cylon prisoners' cells so they suffocate before they can be executed within range of a Resurrection Ship and thus download with the virus. Roslin and Adama both know the obvious culprit, but Adama, who felt the president was on shaky moral ground for using genocide as a military solution, decides not to take any action against Agathon

Aflevering A Measure of Salvation (3x07)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_67677976
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 11:45 schreef TARAraboemdijee het volgende:
When a recently discovered virus is to be used as an agent for genocide againt the Cylons, Agathon pleads against the plan, which he sees as an atrocity. He sabotages the operation by rigging the Cylon prisoners' cells so they suffocate before they can be executed within range of a Resurrection Ship and thus download with the virus. Roslin and Adama both know the obvious culprit, but Adama, who felt the president was on shaky moral ground for using genocide as a military solution, decides not to take any action against Agathon

Aflevering A Measure of Salvation (3x07)
Vreemder is dat hij daarna vrolijk meedoet met het slopen van de Ressurection hub, wat uiteindelijk, indirect, hetzelfde effect zou hebben aangezien de cylons niet meer kunnen ressurecten en dus uit zullen sterven (omdat ze ook niet konden voortplanten).
pi_67678305
quote:

[..]

Weet jewat knul, ik geef jou FTL-technologie en drop je op een onbewoonde planeet. Kijken hoe ver je komt, goed?

Scanners? Denk je dat het star trek is ofzo? Er komt meer bij kijken bij het zoeken naar een geschikte plek dan 'scannen' of er geen radiation is of dat er water onder de grond zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')