quote:
Op vrijdag 3 april 2009 01:02 schreef Klummie het volgende:[..]
Knul, hebben wij FTL technologie?
Dat is een enorme technologische doorbraak, wat dacht je van de algenplaneet waar ze voldoende algen vonden om te verwerken zodat de hele vloot weer te vreten had maar een paar huisjes bouwen was teveel gevraagd
En die legertrucks op NC? Die hadden ze op voorraad?

Geschikte plek zoeken? Ow hebben ze geen scanners meer of zo?
Ik heb genoten van de serie hoor, jammer dat die Helo niet voor de krijgsraad kwam na het laten sterven van die cylons, aan die gozer heb ik me lopen ergeren met z'n gejank, tering
FTL Tech heeft geen ene reet te maken met de logistieke en andere problemen/zaken die komen kijken bij het opzetten van een kolonie voor ~30000 man op een planeet. FTL is een totaal andere tak van technologie dus waarom je daar mee blijft aankomen is mij een raadsel, daar bouw je geen kolonie mee. Je hebt geen idee wat er allemaal bij komt kijken om een kolonie op te zetten voor ~30000 mensen. In één jaar kan je gewoon geen stad voor zoveel mensen uit de grond stampen met beperkte middelen. Je praat over honderden of duizenden gebouwen die je even uit de grond moet stampen onder minder dan ideale omstandigheden. Dus woonden de meeste mensen nog steeds in geïmproviseerde tenten en hutten.
Vergis je daar niet in want het valt vies tegen als je maar beperkte middelen hebt en een jaar is echt kort. Ze (de vloot in orbit van NC) moesten als een sodemieter vluchten omdat ze anders ook uitgeroeid werden/gevangen werden genomen. Vergeet ook niet dat de schepen die niet konden landen met de battlestars meejumpten, dus daar ging ook nog eens een groot deel van je faciliteiten.
Een paar legertrucks konden ze wel mee hebben ja want voor de schepen die in een atmosfeer konden landen is het wel handig om een voertuig te hebben om je bips in te vervoeren en wat goederen, off-road. Maar daar bouw je ook geen kolonie mee. Wil je die keien/betonblokken of wat dan ook zelf meters hoog op je rug de ladder opnemen? Nee? Dan heb je echte bouwvoertuigen en kranen nodig, die hadden ze niet mee dus moeten ze die daar ter plekke bouwen. Enig idee wat daar bij komt kijken, ook weer iets waar je je niet op moet verkijken.
Voor die algen hadden ze al een algen-processing-installatie op een van de schepen dus daarvoor waren alle voorzieningen ook al aanwezig om de vloot te voeden. Kritiek op technologie is oke, maar denk eventjes na en bekijk hoe het verhaal en de situatie in elkaar zit in BSG. Dan weet je dat BSG niet utopisch is maar donker en imperfect, precies zoals RM het wilde hebben.

Want je zit nu gewoon naar dingen te vissen om kritiek op te leveren.

Terwijl een beetje inzicht (techniek, het verhaal, de situatie) al helpt om zaken te verklaren en het niet perse fout of onlogisch hoeft te zijn.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City