Yep, die ja..quote:Op donderdag 2 april 2009 21:49 schreef Salamander het volgende:
Is dat die aflevering dat Baltar beschuldigd wordt van het één en ander door een ons bekende blonde vrouw?
Ik hou het een beetje vaag voor als ik het fout heb om niet te veel te spoileren.
Knul, hebben wij FTL technologie?quote:Op woensdag 1 april 2009 10:43 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Welke technologische hoogstandjes denk je dat ze op een battleship hebben om 'even' een kleine stad voor 30.000 man uit de grond te stampen? Replicators? Weet je wel hoe lang ze er hier op aarde over doen om een stukje straat uit te graven en wat leidingen te vervangen? MAANDEN. En dat met graafmachines etc. Wie zegt dat ze die hadden op de battlestar of op de rest van de fleet?
Een blackbird maken is anders, daar heb je de meeste onderdelen voor, tenslotte hebben ze een fully equiped hangar. Maar ze hebben geen landbouwmachines, miningspullen, hoogovens, glasfabrieken, laboratoria, etc etc. Waarschijnlijk hebben ze zelfs een beperkt aantal generatoren, hamers, spijkers, zagen etc.
In dat jaar hebben ze ook nog de meest geschikte plek moeten zoeken, dat zoek je niet uit in een weekie, daarna moesten ze een duizendje of 20, 30 naar beneden brengen incl. hun personal belongings, primaire voorzieningen aanleggen zoals waterbronnen, tenten (waar ze ws ook niet even 20.000 van hadden liggen), generatoren, etc etc.
FTL Tech heeft geen ene reet te maken met de logistieke en andere problemen/zaken die komen kijken bij het opzetten van een kolonie voor ~30000 man op een planeet. FTL is een totaal andere tak van technologie dus waarom je daar mee blijft aankomen is mij een raadsel, daar bouw je geen kolonie mee. Je hebt geen idee wat er allemaal bij komt kijken om een kolonie op te zetten voor ~30000 mensen. In één jaar kan je gewoon geen stad voor zoveel mensen uit de grond stampen met beperkte middelen. Je praat over honderden of duizenden gebouwen die je even uit de grond moet stampen onder minder dan ideale omstandigheden. Dus woonden de meeste mensen nog steeds in geïmproviseerde tenten en hutten.quote:Op vrijdag 3 april 2009 01:02 schreef Klummie het volgende:
[..]
Knul, hebben wij FTL technologie?![]()
Dat is een enorme technologische doorbraak, wat dacht je van de algenplaneet waar ze voldoende algen vonden om te verwerken zodat de hele vloot weer te vreten had maar een paar huisjes bouwen was teveel gevraagd![]()
En die legertrucks op NC? Die hadden ze op voorraad?Geschikte plek zoeken? Ow hebben ze geen scanners meer of zo?
![]()
Ik heb genoten van de serie hoor, jammer dat die Helo niet voor de krijgsraad kwam na het laten sterven van die cylons, aan die gozer heb ik me lopen ergeren met z'n gejank, tering![]()
Een van de meest grappige epsquote:Op donderdag 2 april 2009 21:49 schreef Salamander het volgende:
Is dat die aflevering dat Baltar beschuldigd wordt van het één en ander door een ons bekende blonde vrouw?
Ik hou het een beetje vaag voor als ik het fout heb om niet te veel te spoileren.
Dat was idd één van de dieptepunten van de serie. Is hier destijds ook uitgebreid behandeld.quote:Op vrijdag 3 april 2009 01:02 schreef Klummie het volgende:
[..]
Ik heb genoten van de serie hoor, jammer dat die Helo niet voor de krijgsraad kwam na het laten sterven van die cylons, aan die gozer heb ik me lopen ergeren met z'n gejank, tering![]()
Vreemder is dat hij daarna vrolijk meedoet met het slopen van de Ressurection hub, wat uiteindelijk, indirect, hetzelfde effect zou hebben aangezien de cylons niet meer kunnen ressurecten en dus uit zullen sterven (omdat ze ook niet konden voortplanten).quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:45 schreef TARAraboemdijee het volgende:
When a recently discovered virus is to be used as an agent for genocide againt the Cylons, Agathon pleads against the plan, which he sees as an atrocity. He sabotages the operation by rigging the Cylon prisoners' cells so they suffocate before they can be executed within range of a Resurrection Ship and thus download with the virus. Roslin and Adama both know the obvious culprit, but Adama, who felt the president was on shaky moral ground for using genocide as a military solution, decides not to take any action against Agathon
Aflevering A Measure of Salvation (3x07)
Weet jewat knul, ik geef jou FTL-technologie en drop je op een onbewoonde planeet. Kijken hoe ver je komt, goed?quote:Op vrijdag 3 april 2009 01:02 schreef Klummie het volgende:
[..]
Knul, hebben wij FTL technologie?![]()
Dat is een enorme technologische doorbraak, wat dacht je van de algenplaneet waar ze voldoende algen vonden om te verwerken zodat de hele vloot weer te vreten had maar een paar huisjes bouwen was teveel gevraagd![]()
En die legertrucks op NC? Die hadden ze op voorraad?Geschikte plek zoeken? Ow hebben ze geen scanners meer of zo?
![]()
Dat is het niet alleen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:19 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Weet jewat knul, ik geef jou FTL-technologie en drop je op een onbewoonde planeet. Kijken hoe ver je komt, goed?
Scanners? Denk je dat het star trek is ofzo? Er komt meer bij kijken bij het zoeken naar een geschikte plek dan 'scannen' of er geen radiation is of dat er water onder de grond zit.
Omdat het topic wat mij betreft verzand is in de fantasietjes van mensen die graag willen vertellen wat ze zelf zouden doen in situatie x-y-z en het begint ook een kennisquizje te worden lijkt het.quote:
Het verzanden van dit topic zat er al aan te komen en voor de rest beginnen de discussies idd ook steeds meer slap geneuzel te worden. Het betekent iig wel dat de serie nog steeds leeft onder de mensen ondanks dat de serie is afgelopen. Voor de rest met verhaaltjes over de tribal-life van de colonials enzo is gewoon de ontwenning dat het voorbij is...quote:Op zaterdag 4 april 2009 15:25 schreef Fendy het volgende:
[..]
Omdat het topic wat mij betreft verzand is in de fantasietjes van mensen die graag willen vertellen wat ze zelf zouden doen in situatie x-y-z en het begint ook een kennisquizje te worden lijkt het.
Niet zo'n behoefte aan, de serie was erg vet. Ik was er vanaf moment 1 aan verslingerd maar het is nu voorbij....al dat gedoe.
Nou blijkbaar dus niet. Wat viel hij toch hard na die rodeopoging.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 21:18 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Ik vond die scène met Baltar dan wel weer geniaal, hoe hij met zijn gladde religieus getinte praatjes en traan-oogjes dat paard probeerde te overtuigen om te doen wat hij zei. Want het land moest eerst omgeploegd worden.
Ben benieuwd of dat paard in zijn praatjes trapt volgende week.
Wat is dat nu weer?quote:Op zondag 5 april 2009 10:02 schreef PPL het volgende:
Voor de liefhebbers die het willen weten.
in de loop van vandaag komt Battlestar Prometheus 3-3 online.
[ afbeelding ]
Beter dan dat gezeur over afleveringen die niet bestaan![]()
Je weet best dat we het daar niet over hebben op fok.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:57 schreef Just_Shut_Up het volgende:
Waar hebben jullie de laatste 10 afleveringen van seizoen 4 gedownload dan?
Alleen maar via torrents/nieuwsgroepen of is er ook ergens een direct download site?
Daar maar verder dan.quote:Op maandag 13 april 2009 16:02 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Omdat het over iets meer dan een week al zover is:
Caprica #1 - "The end of humanity has a beginning..."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |