abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 maart 2009 @ 09:48:26 #26
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67455220
Poeh, dan moet ik veel gaan noemen en voor alle briljante momenten die ik noem vergeet ik er twee.

De miniseries was prima, maar het echte werk begon voor mij met '33'... eerste seizoen was zeer sterk.

Ik vond het opduiken van Pegasus mooi, die machtstrijd tussen Adama en Cain ("I am getting my men!") en dat net-niet-Viper-on-Viper-gevecht.

Exodus II was geweldig, die jump in de atmosfeer en Pegasus to the rescue

De belegering van die algenplaneet was spannend.

De rechtzaak tegen Baltar kon ik erg waarderen, Lampkin is misschien wel de meest schitterende advocaat die ik op tv gezien heb.

De cliffhanger voor seizoen 3 met op het einde Aarde in beeld

Seizoen 4 enorm genoten van Col. Tigh die werkelijk de show stal als getergde hondstrouwe Cylon.

Kon de scheur in het Cylon-kamp waarderen. Vond ook die scene waarin de Rebel basestar opdook in de vloot zo klerespannend

Einde van seizoen 4.5 met die vernietigde Aarde 1.0 was een mind frakker.

De mutiny was een hoogtepunt zo tegen het einde.

En de laatste ep was ook heel mooi
  vrijdag 27 maart 2009 @ 09:52:44 #27
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67455338
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 09:45 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Niet het hoogtepunt maar wel één van de beste momenten. Vooral als de Galactica ingemaakt wordt, de camera uitzoomt en Pegasus ineens in beeld verschijnt
De muziek is ook a perfect match. Als je die scene al een tijdje niet gezien hebt, kijk 'm nog eens maar dan met het geluid uit en daarna met het volume op 11... Bear McCreary is een genie.

Ook die scene tijdens S2 als Adama van Tigh te horen krijgt dat Tyrol en Agathon geexecuteerd gaan worden... Briljante muziek... Prelude to War geloof ik.
pi_67455398
Eén van mijn favoriete stukken, de muziek past zo goed bij die scene. Dan zijn er nog maar een kleine 40.000 mensen over en staan ze ook nog op het punt om elkaar af te maken. Dan kun je je afvragen of het überhaupt verdienen te overleven.

*wil de soundtrack van seizoen 4*
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  vrijdag 27 maart 2009 @ 09:59:02 #29
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67455494
En als we het dan toch over de muziek hebben: Bear McCreary - The Shape Of Things To Come, met die prachtige scene van Baltar en Six op Kobol in The Opera House
  vrijdag 27 maart 2009 @ 10:05:35 #30
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_67455635
Morgenochtend is het weer zo leeg
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_67456313
De redding van New Caprica
En die ene aflevering waarbij Galactica en Pegasus tegen elkaar willen vechten, zie je de twee groepen Vipers tegen over elkaar

De miniserie ben ik eigenlijk allang al vergeten.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 11:06:55 #32
184465 Migue
Sensuele man
pi_67457023
Kobol's Last Gleaming vond ik ook een briljante episode, dat waren de twee beste afleveringen van de toch al briljante Kobol storyline, die wèl iets te lang duurde. Dat hadden ze voor New Caprica, Temple Of Five en Earth toch een stuk beter opgelost, al had New Caprica ook makkelijk net zo lang als Kobol kunnen duren.
Als we het over de beste gaan hebben denk ik dat 33 de beste kans heeft, aan die aflevering klopte alles.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 11:21:26 #33
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_67457356
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 09:20 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Uit de trailer lijkt het met name te gaan om twee families en niet zozeer 'the big picture'.
Wellicht dat één van de familie leden een Colonial uniform draagt. Dat zou de weg openen naar wat herkenbare situaties uit BSG.
Mij staat nog zoiets bij dat de vader van Adama (ol' man) er in voor komt...
Ik weet niet hoe oud die vader dan is maar misschien zien we Adama (zijn karakter) zelf wel als jong broekkie in de academy oid... Die vader was een advocaat en ik heb volgens mij zoiets gelezen dat de serie Caprica veel over de 'ethiek' ging over het maken van skinjobs enzo. Pa Adama was tegen de creatie geloof ik, ik weet het niet helemaal zeker meer maar het was zoiets geloof ik...
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  vrijdag 27 maart 2009 @ 12:02:48 #34
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67458505
Er zit sowieso een jonge Bill Adama in.

Die vraag in de laatste ep van BSG aan de leugendetector, of hij weleens geld had gestolen... Let maar op dat we dat in Caprica te zien krijgen.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 12:10:54 #35
22273 Dizer
Save the beard!
pi_67458724
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 09:30 schreef FoXje het volgende:
Wat moet ik nou kijken dan?
Ik weet het ook niet meer..

Is SG1 wat?
Friends don't let friends remain beardless...
  vrijdag 27 maart 2009 @ 12:11:39 #36
22273 Dizer
Save the beard!
pi_67458741
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 12:02 schreef KirkLazarus het volgende:
Er zit sowieso een jonge Bill Adama in.

Die vraag in de laatste ep van BSG aan de leugendetector, of hij weleens geld had gestolen... Let maar op dat we dat in Caprica te zien krijgen.
quote:
An astonishing breakthrough is taking shape on the planet Caprica. The rapidly evolving spheres of human and mechanical engineering have collided, along with the fates of two families. Joined by tragedy in an explosive instant of terror, two rival clans led by powerful patriarchs, Joseph Adama (Esai Morales, Jericho) and Daniel Greystone (Eric Stoltz, The Butterfly Effect) duel in an era of questionable ethics, corporate machinations and unbridled personal ambition as the final war for humanity looms.
Klinkt als een Politieke serie inde toekomst .
  vrijdag 27 maart 2009 @ 12:12:17 #37
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_67458759
SG1? Niet mijn ding...
  vrijdag 27 maart 2009 @ 12:20:28 #38
22273 Dizer
Save the beard!
pi_67458960
Ik moet mijn verdriet wegkijken... de beste SciFi serie ooit is afgelopen en ik moet een nieuwe hebben....

Heb seizoen 1 & 2 van Sarah Connor liggen... maar hou toch echt meer van de BSG type of series!
FireFly & Farscape ook al uitgekeken meerdere keren
pi_67458986
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 11:06 schreef Migue het volgende:
Dat hadden ze voor New Caprica, Temple Of Five en Earth toch een stuk beter opgelost, al had New Caprica ook makkelijk net zo lang als Kobol kunnen duren.
voor mij had new caprica wel een compleet seizoen mogen duren. Die 5 afleveringen vond ik misschien wel de beste van de hele serie. Geweldig sfeertje hing daar. De rest van S3 vond ik maar matig, iig het minste van de hele serie
pi_67459128
quote:
I saw this pilot episode at one of those "Market Research" locations in Las Vegas - you know the type "Have you got a few minutes to watch...?" type places. "A Few minutes" turned into 90 minutes of paperwork and watching the pilot of Caprica.

It is a big bag of suck. They had us watch this TV program and gave us two buttons, one green, one red. Press the green one when you like what you are seeing, press the red one when you don't. That red button got a workout. The young people were universally annoying, the actors were not up to the plot and I wanted them all to die horrible deaths.

After the pilot, we had to spend another half hour answering questions. I don't have a lot of hope that my responses will have much impact - it looked pretty finished other than the special effects not being cleanly composited and some of them being obvious stand-ins for better effects. But they won't be able to composite in better acting.

Sorry to come down on everybody's hopes, but it is "BSG 90210" - an attempt to extend the "franchise" to the "youth market".
Ik mag toch niet hopen dat het echt zo'n serie gaat worden gericht op een erg jong publiek...

"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_67459865
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 02:27 schreef KirkLazarus het volgende:
Maar volgens Olmos moet je de hele serie juist opnieuw kijken nadat je The Plan had gezien

Hmm, ik wil de hele serie weer opnieuw kijken, maar kan ik nog wachten tot november
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 11:06 schreef Migue het volgende:
Kobol's Last Gleaming vond ik ook een briljante episode, dat waren de twee beste afleveringen van de toch al briljante Kobol storyline, die wèl iets te lang duurde. Dat hadden ze voor New Caprica, Temple Of Five en Earth toch een stuk beter opgelost, al had New Caprica ook makkelijk net zo lang als Kobol kunnen duren.
Als we het over de beste gaan hebben denk ik dat 33 de beste kans heeft, aan die aflevering klopte alles.
Ik vond 33 ook een van de beste. Ik mijn geheugen was het niet de allereerste van het seizoen vreemd genoeg. Maar de spanning en het feit dat ze er allemaal aan onderdoor leken te gaan, echt geweldig, gaf meteen goed aan wat een kansloze missie het leek te gaan worden.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 13:31:45 #42
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_67460979
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 12:27 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Ik mag toch niet hopen dat het echt zo'n serie gaat worden gericht op een erg jong publiek...

Ik hoop idd ook niet nee...

Ik vond Wesley, Jake, die Ferengi en dat kind van Worf in Star Trek al erg
Wijsneus kinderen/jongeren in Sci-Fi en al helemaal als ze ook nog hun mond open trekken en er daadwerkelijk naar ze geluisterd wordt. Hera viel gelukkig mee maar dat was omdat ze veel jonger is en omdat ze haar mond hield...

Zodra je een SF serie op jong publiek richt dan kan je bij voorbaat al gedag zeggen tegen de diepgang van een verhaal...
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  vrijdag 27 maart 2009 @ 13:42:52 #43
184465 Migue
Sensuele man
pi_67461344
Esai Morales speelt Jo Adama, en er doen een zooi andere topacteurs mee van boven de 40, dus maak je maar geen zorgen dat het 90210 prut wordt, hooguit I, Robot prut
Ach, ik zie wel hoe Caprica wordt, ik verwacht iig geen BSG, meer richting I, Robot, Blade Runner, Animatrix, van dat soort gedoe. Met zo'n cast en crew heb ik er wel alle vertrouwen in dat dit wat kan worden, maar ik denk dat je de BSG-link alleen moet opvatten als in canon en absoluut niet meer dan dat.
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 12:11 schreef Dizer het volgende:

[..]

[..]

Klinkt als een Politieke serie inde toekomst .
Verleden
pi_67461639
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 12:27 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Wat het acteren betreft.....meestal heeft zo'n nieuwe groep acteurs wel een aantal eps nodig om in hun rol te groeien en minder houterig over te komen.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:00:13 #45
22273 Dizer
Save the beard!
pi_67461887
Goed. Ik heb inmiddels de laatste 4 afleveringen gekeken gister. Moet toch even mijn mening kwijt:

Beste Sf serie ooit gemaakt. Ik was ontzettend blijk met het einde. Heb Balthar altijd als een soort Jezus figuur gezien, maar uiteindelijk ging hij de geschiendenis als een soort Adam en Eva. Maar aan de andere kant, Helo en Athena ook... best leuk om te zien.

Ontzettend prachtig om te zien dat Six ook een soort van een Engel had. Mooi!
Wat ik alleen mijn vraagtekens bij had, dat was Starbuck. Alsnog een soort van een Engel. Best leuk, zoas Balthar ook heeft gezegd, maar toch.. bijzonder.

En wie is nou God? Een computer?

Oooooooh, waarom is deze serie niet 10 seizoenen.. heb er geen genoeg van gekregen
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:11:10 #46
22273 Dizer
Save the beard!
pi_67462195
Oh en hier kan ik niet tegen... Roselin had in de flashbacks een (sex) date met iemand... deze gast die ik heb ik in andere series gezien.. maar kan niet op de naam komen .
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:14:57 #47
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_67462309
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:11 schreef Dizer het volgende:
Oh en hier kan ik niet tegen... Roselin had in de flashbacks een (sex) date met iemand... deze gast die ik heb ik in andere series gezien.. maar kan niet op de naam komen .
IMDB -> Battlestar Galactica -> Episodes Cast -> 4x20 "Daybreak" -> Klik op naam acteur

et voila!
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:22:38 #48
22273 Dizer
Save the beard!
pi_67462554
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

IMDB -> Battlestar Galactica -> Episodes Cast -> 4x20 "Daybreak" -> Klik op naam acteur

et voila!
Staat er niet tussen.. al geprobeerd Beide afleveringen

Kan hier niet tegen... als ik een acteur of actrice ken en niet op de naam kan komen.. .AAARGH
pi_67462586
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:22 schreef Dizer het volgende:

[..]

Staat er niet tussen.. al geprobeerd Beide afleveringen

Kan hier niet tegen... als ik een acteur of actrice ken en niet op de naam kan komen.. .AAARGH
weet je zijn screen-naam nog?
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:27:17 #50
22273 Dizer
Save the beard!
pi_67462688
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:23 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

weet je zijn screen-naam nog?
Sean nogiets...dat was dat studentje van haar. Volgens mij ken ik hem van Charmed... maar weet het niet meer. Die gast boeit me totaal niet, maar als je eenmaal een naam wil... verdorie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')