Nou om het simpel te houden:
Dat kan er gewoon niet fatsoenlijk!
We beginnen met de hoofdstad van die provincie: Zwolle.Zwolle heeft hooguit 10 cafés waar het voor jongeren nog een beetje goed vertoeven is.
Driekwart van die cafés heeft een vergunning tot drie uur, dus echt uitgebreid doorzakken zit er niet in.
Een cafeetje of drie mag doorgaan tot een uur of vier: foute tenten met goedkope oostblokmuziek en te hoge prijzen. Over prijzen gesproken: Die tenten prijzen zichzelf hip, terwijl vernieuwing en trend daar totaal onbekende (ofwel onverwerkte) termen zijn.
De gemeente Zwolle moedigt het uitgaansleven ook niet echt aan (terwijl ze zich zo graag wil profileren als "studentenstad").
Een uitbater wil graag een discotheek beginnen.
(mooie manier om de tokkies uit het centrum te houden)Gemeente Zwolle:
Dat mag, maar: Maximaal 50 (zater)dagen per jaar open, en tot uiterlijk 03.00 uur.
Juist... dat zal de ondernemer motiveren.
We hobbelen nu iets verder langs de IJssel:
Deventer:
Deze stad wil zoooo graag hip en trendy zijn maar het mislukt op alle fronten.
Tokkies en agressievelingen lopen samen uit verveling maar te zoeken naar de minste of geringste aanleiding voor een partijtje matten. De aankleding in de kroegen is op dit matten ingericht.
Het meubilair staat doorgaans vastgeschroefd aan de vloer en als je je glas op kan pakken van de bar moet je blij zijn. Daarnaast liggen de "leuke" gelegenheden in Deventer zo ver uit elkaar dat je een gids in moet huren om drie kroegen op 1 avond aan te doen.
Hups... de Overijssel-tour zet zich voor richting Oost: Daar dus, waar de ooooooooooooooooooo en de eeeeeeeee die drie dagen duren voordat ze uitgesproken zijn:
Hengelooooooooo, Almeloooooooo en Enschedeeeeeeeeeeeee
Hengelooooooooo met zijn New York
Iedereen die zaterdag 's middags door de Ikea liep (want yes yes, Hengelooooo heeft er een) leeft zich uit in de bar met draaiende dansvloer. Hoe kansloos is dat! Een draaiende dansvloer.
Ik hoor het idee al ontstaan: "Henk, wulle mutt'n wat nieuws hebb'n in oooonze tèèènte"
Henk: "Minnie, ik heb 'n ideeeeeeeeeeeeeetje, we loaten de Deeejeeeeeeee niet droaien, wulle loat de dansvloer droaien!"
Mijn god... Die toko bestaat al uit 47 trappen en 58 gangen waardoor oriëntatie onmogelijk is, komen ze ook nog met zo'n "Rad van Fortuin"-dansvloer.
Almelooooooo met zijn Vinex-centrum:
Gezellig uitgaan in Almelooooo, nee, dat wordt "tha bomb"
Mèn! Het lijkt wel of alle kroegen uit Almere in Almeloooo neer zijn gezet.
Mijn god! Alsof het ongezelligheid uit moeten stalen 
Enschedéééé
DE studentenstad van Overijssel
Jawel, jawel, toegegeven, de Oude Markt is op zijn tijd best gezellig.
Althans, de cafés daar. Alleen jammer van het volk dat er komt.
Godverdorie zeg. Alle kansloze klapjosti's die bij fatsoenlijke studentenverenigingen geweigerd zijn komen hier samen. Hoe treurig. Wannabe brallen, met wannabe verenigingen, met wannabe leden die gewoon zo fout zijn, dat je ze wel in hun gezicht uit moet lachen.
Iedereen zonder vrienden, onmoet hier zijn mede-einzelganger.
Ohw, ja... en daar hebben we nog Oldenzaal
Mag ik even lachen om jullie "carnavalsbeleving"
Het heet vasteloavend! En nu kappen met imiteren!
Oh en om de echte loodgieters nog even te voorzien van hun eigen toko's:
Nee, de Buitenwacht (Jeej, 538 komt
) is niks.
Nee, de Gouverneur (mijn god, Raalte
) is niks
Nee, Balls 'n Brains (Nijverdal: tokkie-city) is volledig kansloos, lees die naam nog eens
Kortom: Doek uitgaan in Overijssel maar op!
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:Rudedeltatoedeloe :W