abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115912777
tvp
  donderdag 23 augustus 2012 @ 21:47:36 #224
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115926612
Review WIFI range extender

Aangezien we buiten op het terras en in de schuur geen internet hadden heb ik ongeveer twee weken geleden maar weer eens een aankoop bij mijn vrienden van BIC gedaan. Het betrof een WIFI versterker*. Aangezien deze bestelling afgelopen woensdag is opgehaald bij het postkantoor vond ik het na een dag gebruik wel eens tijd om jullie een update te geven.

Levering, de levering bevond zich in de nette grijze vuilniszak envelop waar BIC vaak in verzend samen met een meter of twee bubbel plastic.

Omvang van de levering :
1x antenne - 5dBi
1x US adapter - output 5v - 2A
1x Versterker - 2W
1x SMA kabel - 15cm

Voelt allemaal heel stevig aan. Als ik een minpuntje zou moeten noemen dan is het de dapter die niet altijd even goed contact heeft met de EU plug (maar dat zou ook aan de EU --> US plug kunnen liggen).
Aangezien ik zelf nog een ''betere'' antenne had liggen (20dBi) heb ik deze gebruikt icm de versterker in plaats van de meegeleverde antenne.

Daarna heb ik maar even een rondje gedaan met mijn telefoon (xperia S) icm WIFI analyser. Hieronder staan de oude en nieuwe waarden + afstand.
Links = oude setup
Rechts = nieuwe setup

<1m:

+-5 meter (3 muren):

+-7.5 meter (4 muren) :

+-15 meter (4 muren):

27 meter alleen met nieuwe setup, 2 meter verder = onbruikbaar signaal (4 muren)

Snelheden zijn bij alle metingen voldoende op 196KB/s audio te streamen (internet radio) en sites snel te laten laden, video heb ik niet geprobeerd.

* Let wel deze mogen zonder vergunning/ontheffing niet aan staan, in bezit hebben daarin tegen is niet verboden.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_116041722
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:01 schreef Maanvis het volgende:
1080p werkt er nog niet zo fijn op? (gezien dat avatar ging stotteren bij jou)
zie antwoord shiznuts, idd nog geen hardware versnelling..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')