abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 juni 2012 @ 01:08:07 #208
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_112957775
2.4GHz Bluetooth V3.0 Handsfree Stereo Headset

Besteld op 4 juni 2012 bij DealExtreme, $24.60.

Ik zocht al geruime tijd naar een Bluetooth stereo headset. In de reguliere winkels (Saturn, MM, Dixons etc.) waren ze gemiddeld 80 euro. Bij DealExtreme voor nog geen 25 dollar.

12 juni kwam eindelijk mijn pakketje binnen, met nog wat andere spullen. Ik vond het toch nog snel gaan, 8 dagen tussen bestellen en ontvangen. De verpakking was enorm goed, en ik moest grof gereedschap gebruiken om het te openen, liever dat dan anders. In de product verpakking zat het volgende:

USB 2.0 to Mini USB cable.

AC 100~240V / 2-flat-pin plug / 28cm-cable.

Cyber Blue BSH10 Bluetooth Stereo headset

Aangezien ik de kabel en de power adapter niet nodig had, ga ik daar niet op in. Dit beland in de grote kist met kabels en stekkers.

Eerste indruk.
Nu de headset, die veel kleiner uitvalt dan verwacht (maar dat is wel logisch). Ik kreeg hem eerst niet aan de praat, want Chinese handleiding, ik ben niet zo goed met die taal. Ik liet hem dus een avondje in de oplader. Na een paar uur was hij wel goed opgeladen, en klaar om ontdekt te worden.

Verbinden.
Eerst even het aanzetten van de headset. Je moet vrij lang de middelste knop indrukken met een telefoon icoontje. Dan knippert er een blauw led-lampje en daarna blauw en rood om en om. Ik gebruikte mijn telefoon (HTC Desire HD) om verbinding te maken. Binnen 5 seconden vond de HTC de headset.

De toetsen/opties.
Er zitten twee skip toetsen op de oorschelp (heb er geen ander woord voor). Het voelt redelijk stevig aan, al blijft het natuurlijk wel plastic, dus vrij fragiel als je te hard drukt. Het skippen met de toetsen van nummers gaat snel. De ander twee knopjes zijn voor de volume, en ook dat is echt netjes.

De grote telefoneer toets in het midden werkt ook prima. Het maakte direct contact met mijn telefoon, en ik kon makkelijk via de knoppen op de headset het gesprek bedienen (volume regelen, gesprek beëindigen/starten). Wat mij wel opviel was dat bij het telefoneren ik geen haperingen ontdekte. Maar bij het muziek luisteren er lichte haperingen en zelfs onderbrekingen te constateren waren. waarschijnlijk niet krachtig genoeg om continue een gladde verbinding te behouden met mijn telefoon.

Verder is de kwaliteit van het apparaat zelf, zoals eerder gemeld, goed, maar niet heel super. Verwacht dus geen hoogstaande, perfectionistische materialen en/of stabiliteit van de bouw kwaliteit. Hij is lekker makkelijk in te klappen, zodat het een klein pakketje word, en hij is niet zwaar.

Hij ligt lekker in de nek, en ook de oren zijn goed bedekt. Al laat hij wel geluid van buitenaf door. De oren gaan ook niet irriteren. Het is dus absoluut geen Noise Nancelling. Dit is voor mij vrij nieuw, omdat ik dit soort model nog nooit gehad hebt. Ik heb altijd met In-Ear of Over-Ear heb gelopen. Waar ik na het testen van deze eerste On-Ear headset, toch de lichte voorkeur uitbreng voor In-Ear.

Helemaal opgeladen gaat hij ruim 24 uur mee.

Ik ga hem nog testen op mijn laptop. Maar aangezien ik heen Bluetooth op mijn laptop heb, moet ik even wachten tot mijn bestelde Bluetooth adapter binnen is.

Pluspunten:
- Goedkoop (in vergelijking met gemiddelde Bluetooth headsets)
- Zo licht als een veertje
- Makkelijk mee te nemen
- Lange accuduur
- Prima headset om mee te bellen

Minpunten:
- Verbreekt te vaak verbinding bij muziek
- Niet de beste bouwkwaliteit
- Bedekt niet het hele oor
- Geluid is niet zo goed als ik gewend ben van (AKG, Sennheiser)
pi_113762734
Sinds kort heb ik de HTC One X en toen dit toestel uitkwam kwam er ook een HTC Media Link HD.
Met deze accessoire t.w.v. z´n ¤89 kun je op je tv met HDMI-ingang je schermafbeelding 1 op 1 kopïeren op je tv. Dit kan met de Media Link HD draadloos.

Geinig, maar duur grapje, want erg nuttig is het niet verder. Dus maar het Chineze alternatief genomen: $5.94 / ¤4.73 thuisbezorgd.

Je steekt de Micro-USB stekker van de adapter in je telefoon, je sluit een micro-usb kabel in de adapter voor voeding (bijv. je telefoonlader of in mijn geval de USB-poort van de TV) en een HDMI kabel tussen de adapter en de TV. Het is dus wat minder netjes en zeker minder draadloos dan de Media Link HD; maar dat boeit me niet zo.
Enige wat je dus nodig bent is een HDMI-kabel aangezien ik aanneem dat je de telefoonkabel/voeding ook hebt. ;)
Tijd tussen bestellen en levering was wel wat langer dan ik gewend ben; 3 juni besteld; 4 juli (vandaag) binnen.

En het werkt prima. Input op de TV is 720p, 60Hz. Erg tof om zo je telefoon op je tv te zien. Dit opent natuurlijk de deuren voor andere mogelijkheden. bijvoorbeeld een goed spel op je telefoon zetten en met een bluetooth controller besturen. Of makkelijk een presentatie doen op een scherm. You name it.

Een paar afbeeldingen, zo werd het afgeleverd:

En zo is de adapter in gebruik:

(Als m'n broers vanavond even willen meewerken kan ik testen of hun Samsung Galaxy S Plus en HTC Sensation XE er ook mee werken)

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 04-07-2012 15:30:41 ]
  woensdag 4 juli 2012 @ 15:31:59 #210
327191 RobertNL
For your gear.
pi_113763062
Ziet er geod uit :D, de samsung galaxy S plus en senstation XE hebben heeft geen MHL :) Gaat niet werken dus :)

[ Bericht 2% gewijzigd door RobertNL op 04-07-2012 15:50:52 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')