![2icboy0.jpg]()
Zoals jullie misschien (nog) wel weten heb ik z'n anderhalve maand 2 ipcamera's besteld..
beide van het merk wansview, en beide het NC541/W. Waarbij de W voor wifi staat.
Ik heb beide camera's op 2 verschillende websites gekocht:
-
MP4nation (
Wansview NC541/W)
-
Lightake (
Wansview NC541/W)
op MP4nation heb ik heb voor het eerst gezien, en zodoende wou ik hem al een tijdje hebben..
aangezien ik nog al wel veel bij jack had besteld in het verleden heb ik jack gevraagd of hij mij het product goedkoper kon leveren dan MP4nation.. en dan kon hij

..
Echter kwam ook MP4nation met een deal, en zo doende heeft me dat besloten er maar 2 aan te schaffen
Verzending en aankomstijden:MP4nation: besteld/betaald: 14-11 -11 ontvangen: 21-11-11 =
7 dagenLightake : Besteld/betaald: 17-11-11 ontvangen: 10-12-2011 =
25 dagenwe mogen hieruit concluderen dat MP4nation sneller is, dit aangezien zij het via hongkongpost(?) deden en met postzegels op de de doos.
Daarnaast was ook de doos minder beschadigd dan de de doos die ik van Lightake kreeg.
genoeg over het bestel proces, de camera's zelf!
Algemeen:
Toen ik de doos voor het eerst openende, schrok ik toch wel even hoe groot hij nu daadwerkelijk is.. De camera zelf niet zo.. maar de 'voet' waar hij opstaat is toch wel erg lomp!
echter is hij ook niet zo groot dat hij nergens op past etc, maar ik had hem zelf wat kleiner schat..
De camera is erg robuust en voelt stevig aan, en stevig is die ook want hij is inmiddels al 2 x van een hoogte van z'n 50-60 cm op een parketvloer gevallen en heeft geen schade op gelopen!
( mensen zijn nog wel eens zo onbenullig om achter kabels etc te blijven hangen

)
Configureren van de camera:Als afgestudeerde ICT beheerder was dit voor mij een eitje..
Maar voor een gebruiker die niet al te veel verstand van computers heeft is het ook te doen door middel van de quickguide te volgen. al denk ik wel dat sommigen misschien moeite krijgen om hun router dermate in te stellen dat de ip camera vanaf een willekeurige plaats buiten hun LAN te benaderen is. ( Portforwarding etc.. )
voor die gene die het niet begrijpt of gewoon benieuwd is, heb ik een video tutorial gemaakt..
Deze zal ja aan het eind van deze review vinden
eenmaal alles in gesteld op het gebied van netwerkverbindingen, dan is het zelfs voor iemand zonder computer kennis nog te begrijpen! oftewel de web GUI is simpel:
Verbinding en beeldkwaliteitIk gebruik 1 camera dicht bij de router, dus die ik heb ik bedraad aangesloten.
daarmee haal ik z'n 15-20 FPS, wat een vrijwel een vloeinde beweging geeft!
De andere gebruikt wifi om te verbinden met mijn netwerk en staat op een bovenverdieping..
ik haal daar ongeveer 10 FPS mee.. zet ik hem dichter bij mijn router neer dan stijgt het aantal naar ongeveer 15 FPS best redelijk dus!
Over de kwaliteit van het beeld kan ik kort zijn, ziet er prima uit voor het geld!
verwacht geen HD beeld ( kan ook niet want het is maar een resolutie van 640 x 480

)
maar het is zeker doormiddel van de focusable lens scherp te stellen!
Hier wat voorbeeld shots ( genomen doormiddel van motion detection):
![23hsnld.jpg]()
![mc6vfb.jpg]()
![2qd9xea.jpg]()
mijn Chinese pakketten worden zelfs met de steekwagen naar mijn huis gebracht!
Firmware:er is firmware beschikbaar, echter heb ik beide cameras niet geüpdatet.
ze werken voor mij prima in welke browser dan ook dus voor mij is een update niet nodig..
Beelden opnemenVoor het opnemen van beelden gebruik in
ISPY ( tip van AlphaBravoCharlie). Dit is een gratis programma waarmee je meerdere camera's tegelijk kan laten opnemen door middel van bewegingsdetectie, kleur detectie en nog vele andere mogenlijkheden!
Interface:
Voordelen:- Goedkoop ( Nederlandse winkelprijzen vragen al gauw voor dit model 80-100 euro)
- Goede bouw kwaliteit
- Nacht zicht ( doormiddel van ingebouwde LEDS)
- bewegings detectie ( + verzenden van email met foto's wanneer beweging is gedetecteerd)
- Wireless te gebruiken en nog redelijk goed beeld
Nadelen:- Grootste nadeel vind ik dat hij soms zwarte kleuren als paars weer geeft!
( oftewel kleuren zijn niet altijd even realistisch)
- Soms wat over belicht indien zon opeens gaat schijnen.
- Geen mogenlijkheid om een SD kaart te plaatsen voor het opslaan van beelden. ( echter wist ik natuurlijk voordat ik hem kocht dat dit niet kon.. maar het zou een mooie extra zijn geweest!)
Bottemline:Een prima camera voor een prima prijs, heb je dus wat te beveiligen binnen of rondom het huis
kijk dan zeker eens naar deze camera!
en voor de echte liefhebbers:
een unboxing/review/setup tutorial