abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132282702
Zoals ik had beloofd nog even een reviewtje voor de UltraFire WF-501b XM-L T6.
zal het niet te uitgebreid doen, daar zitten jullie vast niet op te wachten :P

de WF-501b heb ik gekocht voor 1,65 euro tijdens de Lightinthebox Sale
de normaal prijs ligt op 15$ momenteel bij Light in the box

Echter kun je ze veel beter van ebay afhalen, want daar zijn ze zo rond de 8 a 10$
(let er wel op dat je zoek op WF-501B T6, anders zul je veel Q5 versies vinden die maar 300 lumen hebben en ongeveer gelijk zijn aan de SAIK Sa-15)

De WF-501b word gevoed door één 18650 batterij, en dat komt het formaat ten goede
vergeleken met de rest van mij lampen is de WF-501b de compactste lamp, hij is netjes afgewerkt en heeft een simpele reflector aan boord zoals op de foto's te zien is.

Van boven naar onder of van links naar rechts:

• Ultrafire C8 XM-L T6 (tmart versie)

• Ultrafire C8 XM-L U2

• Ultrafire WF-501b XM-L T6

• SaIK SA-15 (Q5 emitter wss, 2xAA 300 lumen ding :P)

De WF-501b kent net als de andere zaklampen(m.u.v de SaIK SA-15) een 5 tal modes:

HIGH > MEDIUM > LOW > SOS > STROBE

Als we alle lampen vergelijken met elkaar krijgen we het volgende beeld:

De conclusie die ik hier uit kan trekken is dat de C8 XM-L T6 van Tmart nog steeds het felst oogt,
dit heeft voornamelijk te maken met de enorme reflector die erin zit die de beam tot 1 punt goed focust. Met de C8 T6 haalt ik dan ook de verste throw.
Een zelfde reflector zit in het C8 U2 model, echter zoals ik al in een eerdere review heb gezegd vind ik de U2 veel te warm licht uit stoten. Cool white zoals de T6 deze uitstoot is in mijn ogen veel feller!

Als we dan de WF-501B erbij pakken zien we gelijk dat deze niet echt een focus punt heeft
maar een bredere flow heeft dan beide C8's. Qua felheid is hij vergelijkbaar met de C8 T6
al valt het minder op door de flow. Het is dus een persoonlijke voorkeur wat je het liefst hebt;
Throw of Flow, in dit geval blijft de C8 T6 mijn favoriet, omdat die een perfecte throw heeft
en toch niet te beperkt is in zijn flow :D

De SaIK SA-15 valt uiteraard in het niets tegen deze lampen en staat er een beetje voor sier bij xD..
echter overtreft deze lamp nog steeds vrijwel alle lampen die je in een willekeurige supermarkt/action/blokker etc koopt.

Nu wachten op het C8 model met een XM-L2 U3 emitter erin, hopelijk net zon goede throw als de C8 T6 en cool white met net wat meer lumens dan de T6 versie O+ O+
ik zou helaas nog 2 a 3 weekjes moeten wachten ben ik bang :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')