abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 maart 2013 @ 18:59:07 #283
209721 Downstar
Moeimaker
pi_123583747
Zoals beloofd zou ik ook nog even een reviewtje maken van de wifi adapter die ik binnen had gekregen.

Een korte introductie van het product:

Tijdje terug een nieuwe router gekocht ( TP-link 1043ND) die mij de beschikking gaf om een Wifi N netwerkje op te zetten met snelheden tot max 300 Mbps, echter was de interne chip van mijn huidige laptop nog een b/g chip en is er maar een snelheid van 54 Mbps mogelijk.

Het was dus tijd om er een nieuwe adaptertje voor de gaan regelen, die als eerste de snelheid van 300 Mbps wel mogelijk maakt, en die als 2de een beter bereik diende te hebben.

zodoende ben ik eens gaan zoeken naar de mogelijkheden, en kwam ik al snel op de wat bekendere wifi adaptersmerken in china uit zoals: wifisky, wifly-city, kansens etc.

Vaak drukken de webshops op zulke merken wat extra marge omdat ze over het algemeen op het internet goed worden gereviewed, en dat veel mensen altijd maar opzoek zijn om betere wifi verbindingen te kunnen krijgen (wifi adapters,repeaters/accespoints noem maar op..)

Daarom heb ik mij voornamelijk wat gefocust op een merkloos/onbekend merk, en zodoende kwam ik bij de SL- 3504n een op een Ralink 3072 gebaseerde wifi adapter voor maar +- 15 euro.
Veel mensen zijn specifiek opzoek naar een realtek chipset omdat die meer ondersteuning geeft op verschillende OS' en, zover ik van internet heb vernomen draait deze ralink 3072 ook op alle andere bekende besturing systemen naast Windows.

gekocht op lightake met coupon voor +-15 euro ofzo:

http://lightake.com/detai(...)62075~C.0o82v2R0se38

Hoelang in bezit?:

Momenteel nog maar 1 dag.

Kwaliteit van het product

Valt weinig over te zeggen.
Kwaliteit is wat je er van mag verwachten, nette afgewerkte plastic case,
stevige antennes.

Prijs/ kwaliteit-verhouding

Als ik kijk naar de prijzen in Nederland, betaal je voor een simpele stick van sitecom al gauw >10 euro. En dan heb je een eenvoudig modelletje waarbij geen externe antennes aanwezig zijn.

Tot slot

- Voordelen:

Goedkoop
Goed bereik
300 Mbps

- Nadelen:

niet echt kunnen ondenken nog

- Dingen die beter konden;
n.v.t

- Bottemline:

kijk gewoon even de video review, dan zie je welke verbeteringen het voor mij heeft opgeleverd :)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')