Fiio PS1110 Walkbox Portable Stereo Speaker - 3.5mm Jack (USB/AC/2*AAA Powered)![]()
Een mobiele speaker op batterijen / usb powered was precies wat ik nodig had voor mijn netbook vanwege de slechte ingebouwde speaker. Films kon ik nauwelijks horen wanneer ik deze afspeelde op mijn netbook (Samsung NC-10), maar met Fiio nu dus wel. Verwacht voor een tientje geen ultra zuiver geluid of iets dergelijks, maar wel een flinke hoorbare verbetering wat dat tientje meer dan waard was. Helaas is het geluid op de Fiio niet zo hard als ik zou willen wanneer het aangesloten is op mijn netbook, maar niettemin kan ik nu eindelijk films volgen wanneer ik deze afspeel. Wanneer het geluid niet hard genoeg ingesteld staat (lees heel zachtjes) is een zacht achtergrond ruis hoorbaar. Jammer, maar makkelijk te overkomen door het geluid van zowel de filmspeler op de netbook, netbook zelf, als de Fiio op wat harder te zetten.
Er kunnen zowel AAA batterijen in de Fiio als micro USB een kabeltje gebruikt worden (wordt niet erbij geleverd maar tegenwoordig heeft iedereen er paar in huis) en alles werkt naar behoren). Zo hoef je geen batterijen te verbruiken wanneer de Fiio aangesloten is op een netbook of pc. De optie knop (rechts onder op de foto) tussen batterijen en USB dient tevens als aan/uit knop zodat niet onnodig energie van batterijen of netbookaccu wordt verbruikt.
Verder heb ik het getest op een PSP 2000 (handheld), Zen V5 (mp3 speler) en Nokia N85 (GSM). Op alle drie de apparaten blinkt de Fiio echt uit. Geluid kan heel hard uit de Fiio komen, waardoor het ideaal is voor op het strand. Had ik gewoon niet verwacht van een dergelijk klein handzaam speakertje waarin blijkbaar een krachtpatser in huist. Juist omdat het werkt op apparaten met 3.5mm Jack aansluiting (waar je normaal hoofdtelefoon opzet) kan het goed bruikbaar zijn voor veel mensen en is het meer dan een gimmick.
Wil je meer dan 3 a 5 euro uitgeven aan een beetje kwalitatieve speaker, maar zeker geen 20 of 30 euro in de winkel dan is de Fiio het overwegen waard.
Linkje
[ Bericht 2% gewijzigd door Sharkdoggie op 31-07-2009 19:32:10 ]