abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 april 2002 @ 10:44:57 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_3748843
En klopt het een beetje wat erin staat? Het schoot me zo te binnen en het lijkt me eigenlijk wel erg lachen om te lezen wat een outsider over ons land zegt en aangeeft waar heen te gaan enzo.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_3748866
Hier in Belgie zie ik hem regelmatig staan.
Er stonden wel een paar dingen in (over wat hier normaal is enzo) waar geen zak van klopt, maar ik weet even geen voorbeelden.
pi_3748891
Op de eigen site van Lonelyplanet staat aardig wat informatie. Het lijkt mij wel iets hebben zo'n Nederlandse LP-Guide te kopen en zo het hele land te gaan zien ->

http://www.lonelyplanet.com/destinations/europe/netherlands

zondag 7 april 2002 @ 11:14:51 #4
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_3748937
Wat een supervet stukje over Nederland op de LP-site, ik heb direct maar ff geknipt... scheelt andere een klik

Netherlands
In a country where you can get a sex change on the national health scheme, and where Hilde and her two dads can share a joint to celebrate that she likes boys too, why does the washing up always get done straight after dinner? The Netherlands has managed to combine liberal attitudes with one of the most orderly societies on earth, in a community that manages to be radical and sensible without being silly or staid. The Dutch aren't bogged in their clichés, even though bikes, dykes, windmills and blazing flower fields are pretty much the norm outside the major cities.

For travellers, the integration of the clog and the microchip works well. The Netherlands is easy to travel in and the locals are friendly and speak excellent English, but towns are still surrounded by canals and castle walls, the endlessly flat landscape which inspired the nation's early artists still stretches unbroken to the horizons, and the dykes still occasionally threaten to give way.

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_3749061
quote:
Op zondag 07 april 2002 11:04 schreef BuNgY911 het volgende:
Op de eigen site van Lonelyplanet staat aardig wat informatie. Het lijkt mij wel iets hebben zo'n Nederlandse LP-Guide te kopen en zo het hele land te gaan zien ->

http://www.lonelyplanet.com/

Fantastische Site, waarom heb ik er nog nooit aan gedacht op die site te gaan kijken. Ik ga maandag meteen weer naar de bieb, om over n aantal landen de Lonely Planet te gaan halen. Thanks
  zondag 7 april 2002 @ 14:57:05 #6
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_3750068
quote:
Op zondag 07 april 2002 11:14 schreef XL het volgende:
Wat een supervet stukje over Nederland op de LP-site, ik heb direct maar ff geknipt... scheelt andere een klik

Netherlands
........

nog een stukje wat de moeite wel waard is om te lezen... die gasten hebben echt een heel leuk gevoel voor humor, dat vindt je ook terug in de gidsen... lekker sarcastisch soms.

Jammer dat mijn baantje bij LP als cartograaf nooit wat geworden is.

quote:
The national fast food is frites (chips). If you ask for frites met (chips with), you'll get them with mayonnaise just like a real Dutchie. Kroketten (croquettes) and other hot lumps of meat are dispensed by vending machines, à la the Jetsons. Beer is the staple drink, served cool and with a head of froth so big it would start a brawl in an Australian pub. According to Heineken, this is to 'capture the flavour bubbles which would otherwise fly away' - yeah, right! Double and triple strength Belgian beers are very popular in the Netherlands - beware. Dutch gin (genever) is often drunk with a beer chaser; the combination is known as a kopstoot ('head butt').
pi_3750815
Toen de nieuwste Lonely Planet van Nederland een tijd geleden verscheen, heeft in de Volkskrant ook een hilarisch stukje gestaan over alle missers.

Helaas kan ik me er zo geen een meer herinneren.

zondag 7 april 2002 @ 18:15:11 #8
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_3751773
quote:
De verbazing over de anarchie op twee wielen aan de grachten is groot. Ook in reisgidsen over Amsterdam. De schrijver van de Lonely Planet gids, een Nederlandse Australiër, beschrijft een voorval op de Vijzelstraat: 'Een fietser wacht keurig voor het rode licht. Achteropkomende wielrijders pikken het niet, gaan schelden en steken de vinger op. De wachtende man kijkt geërgerd om. Het is burgemeester Patijn van Amsterdam.'

Dit verklaart waarom de burgemeester in de nieuwjaarsboodschap van dit jaar de oorlog heeft verklaard aan de tweewielers. Hij toont zich bezorgd over de normvervaging in het openbaar vervoer en het verkeer. Fietsers zijn de agressiefste verkeersdeelnemers. Van hen rijdt 90 procent zonder licht door rood. 'Een krankzinnig feit.'

ook uit de nl lp! nou ja... bijna de volkskrant over de LP.. maar dit is vast niet wat eerder bedoeld werd
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 8 april 2002 @ 12:58:39 #9
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_3759409
quote:
Op zondag 07 april 2002 11:47 schreef Golfen het volgende:

[..]

Fantastische Site, waarom heb ik er nog nooit aan gedacht op die site te gaan kijken.

Beats me! Vergeet ook hun Thorn Tree niet. Met alle respect voor dit forum is dat de beste vraagbaak op het gebied van reizen die je op internet kunt vinden (sorry Dutchie! )

Ik heb wel eens zitten bladeren in die Netherlands guide. Is wel komisch inderdaad!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 8 april 2002 @ 13:18:23 #10
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_3759701
Moest hier ook wel om lachen:
quote:
Although the Dutch have the cute habit of calling anything higher than a speed bump a mountain, the Netherlands is largely a flat and soggy bog. Most of its land has been reclaimed from the sea over the centuries, and the drained polders are protected by dykes, very few of which are plugged by little boys' fingers. More than half of the country lies below sea level and only in the south-east Limburg province will you find hills.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_14293384
Ik zag hem van de week in Sydney staan. Als ik weer in Nederland ben, ga ik deze zeker kopen. Er staan idd erg leuke stukjes in.

Nog een voorbeeldje:
Volgens die LP is het beleefd om 5 tot 15 minuten te laat te komen, maar nooit te vroeg. Vergaderingen beginnen wel optijd.

pi_14296496
De onzin die in de LP over Nederland wordt geschreven is meteen een goede indicatie voor de korrel zout waarmee je in het algemeen de informatie van LP moet nemen over de zogenaamde gebruiken in andere landen.

Trouwens leuk het verwrongen beeld dat ze in Azie over Nederland hebben. Als je vertelt dat je uit NL komt hoor je vrijwel altijd: "Ohhh, your country is so beautiful! It is full of flowers!". Dan hebben ze waarschijnlijk een keer een plaatje van de Keukenhof gezien ofzo

zaterdag 1 november 2003 @ 17:11:07 #13
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_14300568
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 13:39 schreef Aernout het volgende:
De onzin die in de LP over Nederland wordt geschreven is meteen een goede indicatie voor de korrel zout waarmee je in het algemeen de informatie van LP moet nemen over de zogenaamde gebruiken in andere landen.

Trouwens leuk het verwrongen beeld dat ze in Azie over Nederland hebben. Als je vertelt dat je uit NL komt hoor je vrijwel altijd: "Ohhh, your country is so beautiful! It is full of flowers!". Dan hebben ze waarschijnlijk een keer een plaatje van de Keukenhof gezien ofzo

Toen ik in Canada zat ging het ook zo:

Eerst probeer je ze uit te leggen dat je uit Holland komt, dat is vaak beter begrepen bij Non-native Engels sprekende, dan komt er de reactie 'Poland?'. begin je over The Netherlands..... en dan maar Amsterdam.. lichtje begint te branden en dan Tulips en ze weten dat je uit het bollenveld onder zeeniveau komt

Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_14305539
quote:
Op zondag 7 april 2002 16:40 schreef k_man het volgende:
Toen de nieuwste Lonely Planet van Nederland een tijd geleden verscheen, heeft in de Volkskrant ook een hilarisch stukje gestaan over alle missers.

Helaas kan ik me er zo geen een meer herinneren.

Weet iemand een link naar dit artikel? ...
pi_14309211
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 13:39 schreef Aernout het volgende:
Ik was in Australie met een groepje uit Hong Kong aan het praten. Toen ik vertelde dat ik uit Nederland kwam vroeg 1 meisje heel serieus aan me "loopt dat nou lekker op die klompen?" (in het engels dan)
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_14336629
Ik heb die LP over Nederland wel eens gelezen. Best wel interessant, de clichés druipen er echter wel van af. Het lijkt wel alsof we allemaal nog op klompen lopen als je dat boek leest.

Ook heb ik eens een Frans reisboek gelezen over Nederland, maar daar klopte echt niks van. In de inleiding stond zelfs "Nederland is een skandinavisch land".

In frankrijk staat Nederland ook vaak geplaatst in het rijtje Skandinavische landen. Erg vreemd dus

.
  maandag 3 november 2003 @ 03:45:43 #17
12221 Tijn