In dat onderzoek is geen rekening gehouden met de daadwerkelijk inkomstenquote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:47 schreef jongegast het volgende:
en weet je ook dat 30% van zzpérs onder de armoedegrens ¤11k euro p/j leven na belastingen.![]()
quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:47 schreef jongegast het volgende:
fulltime zzpér worden lijkt mij heel riskant. je moet eigenlijk wel een backup plan hebben.
ik bedoel, maar belastingen, contracten met werknemers, je werkt vaak meer dan 40-50 uur per week en hoe onregelmatig is je loon?, en weet je ook dat 30% van zzpérs onder de armoedegrens ¤11k euro p/j leven na belastingen.![]()
Vrouw van....quote:
Dat is ook een beetje de opzetquote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:35 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Je kunt gewoon een part-time handel in meubels beginnen naast je vaste baan. Hoeveel uur werk je in de week? Je zou een soort 'sneuphal' op kunnen zetten en een gedeelte van een leegstaand winkelpand kunnen huren waar je je spulletjes kunt verkopen.
Maar dan zit je dus met het feit dat je het niet kunt verantwoorden in je boekhouding....toch?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:35 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Inkopen hoeft niet eens. U neme een auto met aanhangwagen en ga alle grofvuil containers controleren wijk na wijk. Er staat altijd wel wat. Zo heb ik een stofzuiger bij het vuil gevonden, opgepoetst, een nieuwe stofzak ingedaan en uiteindelijk weer verkocht voor 15 euro
De fiscus doet niet zo moeilijk als je alleen de omzet en niet inkoop in de boeken hebt.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 13:35 schreef DJRandall het volgende:
Maar dan zit je dus met het feit dat je het niet kunt verantwoorden in je boekhouding....toch?
De fiscus snapt ook wel dat je iets wat je niet inkoopt moeilijk kunt boeken als inkoopquote:Op zaterdag 28 maart 2009 13:35 schreef DJRandall het volgende:
Maar dan zit je dus met het feit dat je het niet kunt verantwoorden in je boekhouding....toch?
That's it. Als het zo lastig is, ga ik écht niet voor mezelf beginnen....quote:Op zaterdag 28 maart 2009 15:47 schreef AceHighHugo het volgende:
iK ben 2 maanden terug een eigen promotiebureau begonnen, ........... Financieel onafhankelijk ben ik er helaas nog niet van geworden.
Nee precies! Je wil toch wel direct een BMW kunnen rijden & een villa moeten kunnen kopen.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:02 schreef Five_Horizons het volgende:
That's it. Als het zo lastig is, ga ik écht niet voor mezelf beginnen....
Doordeweeks is het terrein bezet en verder ben ik student dus dan is het niet aantrekkelijk maar de eerste dag was echt super! 100 auto's en volgende week verwacht ik nog veel meer auto's! Je hoeft echt helemaal niet zoveel te regelen. Ga is met een Accountant praten, heb hiervan veel geleerd, hij kan veel dingen voor je uitzoeken, tips geven.quote:Op zondag 29 maart 2009 00:43 schreef Five_Horizons het volgende:
Waarom eigenlijk alleen in het weekend + koopavond? Heeft dat met bezetting te maken? (kun je iets met P&R?)
Cool!quote:Op zondag 29 maart 2009 00:37 schreef versteegrob het volgende:
Pacht een grote parkeerplaats in Apeldoorn en exploiteer deze op de piek dagen dus Donderdagavond, Zaterdag en koopzondag.
Dit is 1 van mijn gratis reclame http://www.destentor.nl/r(...)keren-in-centrum.ece
Vanmiddag was ik tijdens de opening weer geďnterviewd door De Stentor()Dit keer met foto!), de grootste krant in Apeldoorn en tevens komt er nog een groot interview in een week krant deze week.
Heb nu een contact tot 31 December 2009 omdat er gebouw gaat worden op de plek waar ik nu het terrein pacht alleen is de datum nog niet bekend.quote:Op zondag 29 maart 2009 00:47 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Cool!
Maar heb je nagedacht over:
- bemanning, of blijf je de komende jaren week in week uit op zaterdagavond daar zitten?
- personeelskosten, genoeg inkomsten om er een mannetje neer te zetten? En zelf ook nog wat overhouden?
- groeimogelijkheden, nog een parkeerplaats erbij of welke richting moet ik zoeken?
Nogmaals: erg leuk project!
Mja volgens mij is SBRM een studie vol dromers die allemaal een bmw willen rijden zonder ervoor te werken, en uiteindelijk toch hun leven lang bij een baas blijven. Een studie als bedrijfseconomie oid lijkt me dan handiger.quote:Op zondag 29 maart 2009 00:52 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Wat ook wel helpt dat ik de opleiding Small Business volg en me vader net zijn bedrijf heeft verkocht na 10 jaar ondernemen ( numerando.nl )
Een centraal starterstopic! Zekers! Goed plan, kan denk ik aardig wat mensen helpen en er komt echt niet zoveel bij kijken om een bedrijf te beginnen.quote:Op zondag 29 maart 2009 00:57 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik ben op de hoogte van de diverse ondernemersregelingen.Eigenlijk zou een FAQ in de OP niet zo verkeerd zijn. Een centraal starterstopic, eigenlijk.
quote:Op zondag 29 maart 2009 00:57 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik ben op de hoogte van de diverse ondernemersregelingen.Eigenlijk zou een FAQ in de OP niet zo verkeerd zijn. Een centraal starterstopic, eigenlijk.
Tja kan je moeilijk ongelijk geven. Heb achteraf ook erg veel spijt van deze opleiding. De opleiding is gewoon te algemeen, te vrij! Heb nog nooit 1 uur college gevolgd. SBRM werkt met een competentie systeem waardoor je alles zelf moet regelen, boeken huren, projecten uitzoeken, enz maar nog 1.5 jaar en dan heb ik me papiertjequote:Op zondag 29 maart 2009 00:57 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Mja volgens mij is SBRM een studie vol dromers die allemaal een bmw willen rijden zonder ervoor te werken, en uiteindelijk toch hun leven lang bij een baas blijven. Een studie als bedrijfseconomie oid lijkt me dan handiger.
Maar leuk om zo te beginnen! En ik denk dat er zeer zeker een markt voor is met die dure parkeerprijzen tegenwoordig in het centrum
Nee niet mee eens, leeg topic, goede links erin, dat houd het overzichtelijkerquote:Op zondag 29 maart 2009 01:02 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat zou dan gewoon dit topic worden, overigens.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |