Nightwriters walhalla is een literair festival waar van alles te doen was in Panama, Amsterdam. Georganiseerd door onder anderen Kluun. Nightwriters opzich bestaat al een hele tijd, maar Nightwriters Walhalla was een stuk grootser opgezet. Op de website had ik al gelezen dat er een aantal workshops waren waaronder een workshop thrillers schrijven, veel voordrachten en nog veel meer auteurs! Om iets voor 12 uur stonden we voor de deur, om stipt 12 uur konden we naar binnen.
Snel naar de balie waar je je kon inschrijven voor een speeddate met een redacteur om je manuscript te laten beoordelen en daarna door naar de workshop thrillers schrijven. Deze workshop was erg leuk, heel leerzaam maar vooral lang leve de lol, mede doordat de workshop werd gegeven door Elle van Rijn en Marion Pauw die dit erg leuk deden!
Daarna een verhaal van een man die vroeger voor microsoft werkte en zijn hele leven heeft omgegooid om arme kinderen aan boeken, bibliotheken, scholen en een goede opleiding te helpen. Zoals al werd aangekondigd een hoog 'tranen in de ogen gehalte'. Hoewel ik ergens vond dat hij wat te veel hamerde op "DONEER! NU!"
Daarna de workshop hoe krijg ik mijn manuscript bij een uitgever, dat vond ik wat minder, het kwam er eigenlijk op neer dat je het maar gewoon niet moet proberen. Het kwam allemaal erg ontmoedigend over.
Tijdens te korte verhalen in de grote zaal viel het geluid me heel erg tegen, alleen in het voorste, middelste gedeelte van de grote zaal was goed te horen wat er op het podium gebeurde. Als je wat verder aan de zijkant zat moest je moeite doen om het goed te kunnen verstaan. Ik was Kluun dan ook erg dankbaar toen hij opriep tot stilte.
Al met al was het erg leuk, er werden 700 mensen verwacht en eigenlijk waren het er net wat te veel, vooral de dingen in de kleine zaal waren lastig om te kunnen verstaan als je net iets te laat was, dan kon je de zaal nauwelijks meer in.
Omdat het in 2 verschillende zalen was heb ik wel ongeveer de helft van het programma moeten missen, gewoon kiezen wat het leukste leek dus.
Al met al was het absoluut voor herhaling vatbaar. Volgende keer Nightwriters probeer ik er gewoon weer bij te zijn.
[ Bericht 0% gewijzigd door Pien85 op 25-03-2009 16:20:26 ]
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.