FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Oldtimerverzekering wil inspectierapport... WAAROM?!
Nicolaas_Copernicaarswoensdag 25 maart 2009 @ 13:55
Een bus uit 1975 met kampeerinrichting wil ik als oldtimer verzekeren (44,- per jaar). Ik heb eentje gevonden die het voor me wil regelen (normaal willen ze alleen camperverzekering voor je doen 190,- per jaar...).

Nu wil die maatschappij een inspectierapport hebben... Voor een simpele WA-verzekering...

WAAROM?!

Moet ik nou 150 ballen gaan neerleggen om zo'n rapport te krijgen?! Gewoon 150 euro voor een papier waarop staat dat het in orde is?! Of verwisselen ze ook de distributieriem voor me?

Kan iemand me misschien uitleggen waarom dat ze het zo nodig willen hebben, want aan de telefoon konden ze me niet veel erover zeggen. En kan iemand me ook zeggen waar ik het zo goedkoop mogelijk geregeld krijg....?
spijkerbroekwoensdag 25 maart 2009 @ 14:02
Als zij het je al niet kunnen vertellen, hoe moeten wij dat dan weten?
Ooit gehoord van "doorvragen"? Iemand in dat bedrijf heeft jou gevraagd om dat rapport. Vraag eht hem persoonlijk en niet een of andere telefoonmuts.
existenzwoensdag 25 maart 2009 @ 14:02
Ze willen de staat van je camper weten. Dat recht hebben ze als jij hem bij hun wil verzekeren. Dus ja je moet betalen en nee, het is geen onderhoudsbeurt.

Maar dat had je zelf ook wel kunnen verzinnen neem ik aan?
Nicolaas_Copernicaarswoensdag 25 maart 2009 @ 14:19
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:02 schreef existenz het volgende:
Ze willen de staat van je camper weten. Dat recht hebben ze als jij hem bij hun wil verzekeren. Dus ja je moet betalen en nee, het is geen onderhoudsbeurt.

Maar dat had je zelf ook wel kunnen verzinnen neem ik aan?
De staat van het ding is niet boeiend voor ze. Ik verzeker hem WA, wat boeiend is voor die verzekeraar is de APK keuring. Die geeft aan dat het ding veilig is. Het boeit toch niets als ik WA verzekerd ben? Als het ding afbrandt hoeven ze mij niet uit te betalen...

Ik snap dus niet waarom zo'n rapport relevant is voor ze...
existenzwoensdag 25 maart 2009 @ 14:29
Als jij door de gebrekkige staat van jouw barrel een ander moet betalen, omdat bijv. de remmen het ineens niet meer doen, dan interesseert ze dat heel erg....
jitzzzzewoensdag 25 maart 2009 @ 14:31
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:19 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

De staat van het ding is niet boeiend voor ze. Ik verzeker hem WA, wat boeiend is voor die verzekeraar is de APK keuring. Die geeft aan dat het ding veilig is. Het boeit toch niets als ik WA verzekerd ben? Als het ding afbrandt hoeven ze mij niet uit te betalen...

Ik snap dus niet waarom zo'n rapport relevant is voor ze...
Maar ze willen wel een inschatting van de kans dat je schade aan een ander toebrengt met die bus uit het jaar 0.
JumpingJackywoensdag 25 maart 2009 @ 14:33
Waarschijnlijk willen ze een officiele registratie van de kilometerstand, aangezien oldtimerverzekeringen vaak een km-beperking hebben.
ikbenikwoensdag 25 maart 2009 @ 14:36
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:29 schreef existenz het volgende:
Als jij door de gebrekkige staat van jouw barrel een ander moet betalen, omdat bijv. de remmen het ineens niet meer doen, dan interesseert ze dat heel erg....
Dat dus

Laatst ook in Blik op de weg, was er zo'n sukkel die dacht dat die niet eens verzekerd hoefde te wezen, onder het mom dat hij toch geen schade zou maken. had hij even niet stilgestaan bij het feit wat er zou kunnen gebeuren als hij iemand zwaar zou verwonden, of wat voor andere schade dan ook.

Die WA is dus om anderen te beschermen tegen de stommiteiten van TS en de verzekeraar wil inderdaad weten of de TS met die bus een gevaar op de weg is waar ze straks een paar honderd duizend euro (of een miljoen) moeten betalen.
Nicolaas_Copernicaarswoensdag 25 maart 2009 @ 14:44
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:29 schreef existenz het volgende:
Als jij door de gebrekkige staat van jouw barrel een ander moet betalen, omdat bijv. de remmen het ineens niet meer doen, dan interesseert ze dat heel erg....
Daar is de APK voor. Die is vorig jaar september erop gekomen en zonder aantekeningen. De bus is in prima staat.
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:31 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Maar ze willen wel een inschatting van de kans dat je schade aan een ander toebrengt met die bus uit het jaar 0.
LE-ZEN... APK.
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:33 schreef JumpingJacky het volgende:
Waarschijnlijk willen ze een officiele registratie van de kilometerstand, aangezien oldtimerverzekeringen vaak een km-beperking hebben.
Mh. Dat zou in elk geval een goede verklaring zijn... Ik geloof dat er 48350 op de teller staat. Ik heb 49000 doorgegeven omdat ik het niet zeker wist. Misschien dat het dus ook daarom is ja...

Hij is verzekerd voor 3000 km per jaar, want met 1 op 5 zou ik amper meer kilometers kunnen maken... Dat ding is erg duur om mee te touren en het is ook echt alleen een liefhebbersauto voor de heb. Een soort van bankrekening in de garage.
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:36 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Dat dus

Laatst ook in Blik op de weg, was er zo'n sukkel die dacht dat die niet eens verzekerd hoefde te wezen, onder het mom dat hij toch geen schade zou maken. had hij even niet stilgestaan bij het feit wat er zou kunnen gebeuren als hij iemand zwaar zou verwonden, of wat voor andere schade dan ook.

Die WA is dus om anderen te beschermen tegen de stommiteiten van TS en de verzekeraar wil inderdaad weten of de TS met die bus een gevaar op de weg is waar ze straks een paar honderd duizend euro (of een miljoen) moeten betalen.
Waar heb je het over man... Kom met relevante opmerkingen en ga niet liggen zeiken over Blik op de weg of Goede tijden of wat je ook allemaal op tv hebt gezien... Tering hey...

Niet "DAT DUS", want daar is de APK voor, dat zei ik zelfs al in de OP...
existenzwoensdag 25 maart 2009 @ 14:46
APK keurt niet alles en is heel wat anders dan een inspectierapport.... Maar waarom stel je de vraag als je het toch allemaal beter weet....
Innisdemonwoensdag 25 maart 2009 @ 14:53
Terechte klacht. APK is door de overheid als voldoende beschouwd, wat betreft de veiligheid van een automobiel. Deze verzekeraar verzint z'n eigen bepaling van wat veilig is. Onzin dus. Gauw een ander zoeken.
jitzzzzewoensdag 25 maart 2009 @ 14:54
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:44 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

LE-ZEN... APK.
Nee, gladiool. Daar is de APK dus niet voor. De APK is ervoor om de technische staat van het voertuig op een minimaal niveau te houden. En dan alleen de belangrijkste onderdelen.

Een technisch rapport is vele malen uitgebreider, en geeft veel meer inzicht in de staat van je barrel.

En daarbij: als je alles zo goed weet, waarom vraag je het dan? En waarom vraag je het hier? Ga lekker je verzekeraar lastig vallen met je onzin vragen.
Nicolaas_Copernicaarswoensdag 25 maart 2009 @ 14:55
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:46 schreef existenz het volgende:
APK keurt niet alles en is heel wat anders dan een inspectierapport.... Maar waarom stel je de vraag als je het toch allemaal beter weet....
De APK keuring wil zeggen: veilig op de weg en volgens alle regels. Meer hoeven ze toch niet te weten voor een WA-verzekering. Ik hoef geen geld als er een deuk in mn auto zit. Voor een all-risk zou ik dat begrijpen, maar voor een WA niet...

Voor een WA verzekering is die inspectie dus overbodig. Die km-stand kan ik dan wel inkomen overigens, nu begrijp ik dus beter waarom die check er zou moeten komen. Maar waarom mij dat 150 euro moet kosten...

En moet ik dan ieder jaar opnieuw laten inspecteren?!

En ik stel de vraag omdat ik het nut niet begrijp. Als antwoorden niet relevant zijn mag ik dat niet aangeven? Niemand heeft er toch iets aan als er antwoorden komen die er niet toe doen?
Diepvriezwoensdag 25 maart 2009 @ 14:57
Koop dan een nieuwe bus, dan ben je van dat gezeik af.....
Nicolaas_Copernicaarswoensdag 25 maart 2009 @ 14:57
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:53 schreef Innisdemon het volgende:
Terechte klacht. APK is door de overheid als voldoende beschouwd, wat betreft de veiligheid van een automobiel. Deze verzekeraar verzint z'n eigen bepaling van wat veilig is. Onzin dus. Gauw een ander zoeken.
Eindelijk iemand die het begrijpt. Dankje.
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:54 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Nee, gladiool. Daar is de APK dus niet voor. De APK is ervoor om de technische staat van het voertuig op een minimaal niveau te houden. En dan alleen de belangrijkste onderdelen.

Een technisch rapport is vele malen uitgebreider, en geeft veel meer inzicht in de staat van je barrel.

En daarbij: als je alles zo goed weet, waarom vraag je het dan? En waarom vraag je het hier? Ga lekker je verzekeraar lastig vallen met je onzin vragen.
Waarom kom je hier antwoorden geven als het je zoveel moeite kost? Je hoeft niet te antwoorden... Je hoeft mijn post niet te lezen...
existenzwoensdag 25 maart 2009 @ 14:58
Jij hoeft niet te klagen als je eigenwijs en dom bent...
JumpingJackywoensdag 25 maart 2009 @ 15:02
Gezellig topic
Casoswoensdag 25 maart 2009 @ 15:03
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:55 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

De APK keuring wil zeggen: veilig op de weg en volgens alle regels. Meer hoeven ze toch niet te weten voor een WA-verzekering. Ik hoef geen geld als er een deuk in mn auto zit. Voor een all-risk zou ik dat begrijpen, maar voor een WA niet...

Voor een WA verzekering is die inspectie dus overbodig. Die km-stand kan ik dan wel inkomen overigens, nu begrijp ik dus beter waarom die check er zou moeten komen. Maar waarom mij dat 150 euro moet kosten...

En moet ik dan ieder jaar opnieuw laten inspecteren?!

En ik stel de vraag omdat ik het nut niet begrijp. Als antwoorden niet relevant zijn mag ik dat niet aangeven? Niemand heeft er toch iets aan als er antwoorden komen die er niet toe doen?
Oude auto's staan nu niet bekend om hun veiligheid. O.a. voor inzittenden (die je vaak wel hebt bij alleen een WA verzekering, een inzittenden verzekering) en ook de veiligheid voor andere weggebruikers kan door dingen die niet bij de APK gecontroleerd worden beinvloed worden. Zo is bij diverse oldtimers gordels geen verplichting, wat bij modernere auto's APK afkeur zou zijn. Ik vind het vrij logisch.
JumpingJackywoensdag 25 maart 2009 @ 15:04
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:53 schreef Innisdemon het volgende:
Terechte klacht. APK is door de overheid als voldoende beschouwd, wat betreft de veiligheid van een automobiel. Deze verzekeraar verzint z'n eigen bepaling van wat veilig is. Onzin dus. Gauw een ander zoeken.
Onzin. De verzekeraar bepaalt niet wat veilig is, de verzekeraar schat de risico's in die hij moet verzekeren.
scrumplewoensdag 25 maart 2009 @ 15:12
dubbel post, negeer aub
scrumplewoensdag 25 maart 2009 @ 15:12
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:57 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die het begrijpt. Dankje.
[..]

Waarom kom je hier antwoorden geven als het je zoveel moeite kost? Je hoeft niet te antwoorden... Je hoeft mijn post niet te lezen...
Je hoeft de reacties op je post niet te lezen als je daar problemen mee hebt.
Nicolaas_Copernicaarswoensdag 25 maart 2009 @ 15:23
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:03 schreef Casos het volgende:

[..]

Oude auto's staan nu niet bekend om hun veiligheid. O.a. voor inzittenden (die je vaak wel hebt bij alleen een WA verzekering, een inzittenden verzekering) en ook de veiligheid voor andere weggebruikers kan door dingen die niet bij de APK gecontroleerd worden beinvloed worden. Zo is bij diverse oldtimers gordels geen verplichting, wat bij modernere auto's APK afkeur zou zijn. Ik vind het vrij logisch.
Ook inzittenden heb ik niet verzekerd. Het is gewoon een kale WA-verzekering. Helemaal kaal dus. En daarom vind ik het ook echt niet logisch dat ze het allemaal moeten weten, het is niet relevant.

Het enige relevante lijkt me die km-stand. Maar om daar een 150 euro kostende instantie naar te laten kijken... Ik heb nog een andere auto, die rijdt een stuk makkelijker en goedkoper hoor...
Nicolaas_Copernicaarswoensdag 25 maart 2009 @ 15:24
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:04 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Onzin. De verzekeraar bepaalt niet wat veilig is, de verzekeraar schat de risico's in die hij moet verzekeren.
Dat inschatten kost mij anders wel 150 euro...
jitzzzzewoensdag 25 maart 2009 @ 15:25
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:57 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

Waarom kom je hier antwoorden geven als het je zoveel moeite kost? Je hoeft niet te antwoorden... Je hoeft mijn post niet te lezen...
Wat een sterke, inhoudelijke reactie
Parzivalwoensdag 25 maart 2009 @ 15:27
dat inschatten scheelt je wel mega veel premie per maand!
Nicolaas_Copernicaarswoensdag 25 maart 2009 @ 15:30
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:27 schreef Parzival het volgende:
dat inschatten scheelt je wel mega veel premie per maand!
Nou, dat valt tegen als ik het ieder jaar opnieuw moet doen... Camperverzekering kost 190 per jaar, oldtimer 44 per jaar. Maar als ik ieder jaar zo'n inspectie moet laten doen, dan kost me dat 194 per jaar...

En volgens mij is de voorlopige dekking nu afgesloten, dus dat wordt straks een stukje onverzekerd rijden...
SwiffMeisterwoensdag 25 maart 2009 @ 15:32
tvp ben benieuwd in het antwoord dat Nicolaas krijgt wanneer zijn vraag bij de verzekeraar wordt voorgelegd. (ik ga er voor het gemak maar ff vanuit dat hij vandaag of morgen ff contact opneemt met de verzekeraar)
Parzivalwoensdag 25 maart 2009 @ 15:32
het is waarschijnlijk niet elk jaar.. maar elke 3 of 5 jaar., .
jitzzzzewoensdag 25 maart 2009 @ 15:33
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:32 schreef SwiffMeister het volgende:
tvp ben benieuwd in het antwoord dat Nicolaas krijgt wanneer zijn vraag bij de verzekeraar wordt voorgelegd. (ik ga er voor het gemak maar ff vanuit dat hij vandaag of morgen ff contact opneemt met de verzekeraar)
Nee, tuurlijk niet. Hij toch zelf alles zo goed?
Ridocarwoensdag 25 maart 2009 @ 15:33
Het is zo simpel. Je verzekeraar heeft een eis als het gaat om het verzekeren van een oldtimer. Als jij er niet mee akkoord gaat, dan moet je je auto niet daar verzekeren, en zoek je een ander die een voertuig wèl ongezien wil verzekeren.
existenzwoensdag 25 maart 2009 @ 15:34
APK kijkt bijvoorbeeld niet of het dak er binnen een jaar af kan flikkeren. De verzekering wil dat echter wel weten (Remmen was verkeerd voorbeeld want die zitten wel in de APK).
Nicolaas_Copernicaarswoensdag 25 maart 2009 @ 15:37
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:32 schreef Parzival het volgende:
het is waarschijnlijk niet elk jaar.. maar elke 3 of 5 jaar., .
Als ik thuis kom zal ik de papieren er nog eens op naslaan en die fluiten nog eens bellen.
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:33 schreef Ridocar het volgende:
Het is zo simpel. Je verzekeraar heeft een eis als het gaat om het verzekeren van een oldtimer. Als jij er niet mee akkoord gaat, dan moet je je auto niet daar verzekeren, en zoek je een ander die een voertuig wèl ongezien wil verzekeren.
Ik wil weten WAAROM ze hem dan willen zien. Maar goed, ik vraag waarschijnlijk teveel, ik moet gewoon 150 euro neerleggen, gewoon OMDAT.
existenzwoensdag 25 maart 2009 @ 15:39
Nee, de OMDAT wil je niet snappen omdat het je geld kost....
Parzivalwoensdag 25 maart 2009 @ 15:40
je moet betalen omdat dat de voorwaarde is van de verzekering.. en als JIJ DIE verzekering wil. .moet je voldoen aan de voorwaarden die eraan hangen..
Nicolaas_Copernicaarswoensdag 25 maart 2009 @ 15:42
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:34 schreef existenz het volgende:
APK kijkt bijvoorbeeld niet of het dak er binnen een jaar af kan flikkeren. De verzekering wil dat echter wel weten (Remmen was verkeerd voorbeeld want die zitten wel in de APK).
Natuurlijk kijken ze daarnaar... Waarom zouden we anders APK hebben... Ze kijken ook of alle lampjes het doen en of je kachel blaast...

En als je je spiegels niet vanbinnen af kunt stellen kijken ze ook of je ramen open en dicht kunnen. Zo nee, afkeur.

Waar denk je dat die APK voor is man...
jitzzzzewoensdag 25 maart 2009 @ 15:43
En, zoals eerder genoemd, wil de verzekering weten wat de kans is dat jouw voertuig schade veroorzaakt aan anderen. En dat blijkt niet uit een APK.
SwiffMeisterwoensdag 25 maart 2009 @ 15:46
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:34 schreef existenz het volgende:
APK kijkt bijvoorbeeld niet of het dak er binnen een jaar af kan flikkeren. De verzekering wil dat echter wel weten (Remmen was verkeerd voorbeeld want die zitten wel in de APK).
Daar kijkt een APK wel naar, want een dak zorgt voor een behoorlijke stijfheid van je auto.
APK is veel meer dan een controle van de technische staat van de motor en zaken die de veiligheid bevorderen.
Een auto wordt zelfs afgekeurd als de verwarming niet werkt.
Parzivalwoensdag 25 maart 2009 @ 15:46
De APK is een periodieke keuring om te kijken of je auto nog WETTELIJK voldoet aan de eisen die gesteld zijn aan voertuigen. Het zegt IETS maar lang niet alles over de staat waarin een voertuig zich bevindt.
jitzzzzewoensdag 25 maart 2009 @ 15:48
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:46 schreef SwiffMeister het volgende:

[..]

Daar kijkt een APK wel naar, want een dak zorgt voor een behoorlijke stijfheid van je auto.
APK is veel meer dan een controle van de technische staat van de motor en zaken die de veiligheid bevorderen.
Een auto wordt zelfs afgekeurd als de verwarming niet werkt.
Ja, niet omdat je het dan koud hebt, maar omdat je dan je ramen niet meer kan ontdooien. Maar een APK is dus blijkbaar niet voldoende voor die verzekering.

Misschien dat de uitkomst van dat rapport invloed op je premie heeft.
Nicolaas_Copernicaarswoensdag 25 maart 2009 @ 15:56
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:46 schreef Parzival het volgende:
De APK is een periodieke keuring om te kijken of je auto nog WETTELIJK voldoet aan de eisen die gesteld zijn aan voertuigen. Het zegt IETS maar lang niet alles over de staat waarin een voertuig zich bevindt.
Die staat van het voertuig is niet relevant voor de maatschappij... Ik ben WA verzekerd, meer niet... Dan is een APK voldoende...
Ridocarwoensdag 25 maart 2009 @ 16:02
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:37 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

Ik wil weten WAAROM ze hem dan willen zien. Maar goed, ik vraag waarschijnlijk teveel, ik moet gewoon 150 euro neerleggen, gewoon OMDAT.
Dat staat uitgebreid in de rest van dit topic, maar je bent blijkbaar oostindisch blind.
Parzivalwoensdag 25 maart 2009 @ 16:04
als je het nou nog steeds niet snapt.. bel de verzekering en vraag WAAROM?
Dromerwoensdag 25 maart 2009 @ 16:07
Nog ff en iedereen gaat hier in caps typen.
Staliwoensdag 25 maart 2009 @ 16:12
Jij hebt iets nodig en daar wordt een eis aangesteld. Of je voldoet aan die eis of je zoekt een andere verzekering of je doet het helemaal niet.

Er is in ieder geval geen enkele reden om hier met je agressieve toontje tegen users te te keer te gaan terwijl die je eigenlijk ook alleen maar willen helpen omdat jij te lui bent even te bellen en naar het waarom te vragen.

Zoek het lekker uit met je kutbusje. Als jij al over 150 euro loopt te miepen zou ik al helemaal niet eens aan een oldtimer beginnen.
Nicolaas_Copernicaarswoensdag 25 maart 2009 @ 16:37
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:12 schreef Stali het volgende:
Jij hebt iets nodig en daar wordt een eis aangesteld. Of je voldoet aan die eis of je zoekt een andere verzekering of je doet het helemaal niet.

Er is in ieder geval geen enkele reden om hier met je agressieve toontje tegen users te te keer te gaan terwijl die je eigenlijk ook alleen maar willen helpen omdat jij te lui bent even te bellen en naar het waarom te vragen.

Zoek het lekker uit met je kutbusje. Als jij al over 150 euro loopt te miepen zou ik al helemaal niet eens aan een oldtimer beginnen.
. Agressieve toontje... Mijn god, assumption is the mother of all fuckups.

Ben eens een keer niet zo bang om dingen in twijfel te trekken... Ik wil alleen maar weten waarom ik dat eraan moet uitgeven. Of laat jij ook maar je vingerafdruk en wangslijm achter 'omdat je anders geen paspoort krijgt'...

En ik miep over 150 euro als die worden uitgegeven voor Jan Lul. Ik krijg er niets voor terug, alleen een debiel die kijkt of de km-stand klopt. Als hij nu ook nog even iets reviseert dan vind ik die 150 euro het probleem niet.

En ik heb al gebeld met die eikels, maar ze verwijzen naar een brief die ik nog niet heb kunnen lezen omdat ik die nog niet heb gehad.
existenzwoensdag 25 maart 2009 @ 21:53
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:37 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

. Agressieve toontje... Mijn god, assumption is the mother of all fuckups.



Lees je eigen posts ff terug: Jou assumption is dat het nutteloos is namelijk...
AMDFreakwoensdag 25 maart 2009 @ 23:03
Is het niet eerder bedoeld voor de kampeerinrichting zelf?

Het is natuurlijk een verschil tussen ik gebruik het busje ook om daadwerkelijk te kamperen (caravandekking). En het deelnemen aan het verkeer.

Maargoed, ik ga ervanuit dat je hem puur gebruikt om ermee te rijden en niet daadwerkelijk kamperen. Aangezien je puur een WAdekking wenst.
Ik zou zelf idd niet zo 123 kunnen vertellen waarom je een inspectie-rapport nodig zou moeten hebben.

Nu weet ik dat daar bij ons nooit om wordt gevraagd (heb al meerdere old-timers verzekerd). Alleen heb deze situatie nooit eerder meegemaakt.
Maargoed, ik weet zeker dat er andere maatschappijen zijn die wellicht iets duurder zijn, maar wel zonder dat "inspectie-rapport" je auto in dekking willen nemen, zal wel in de voorwaarden staan dat de auto in een goede staat moet zijn (vandaar de prijs?), omdat zij minder risico lopen. Aangezien oldtimers niet de beste remmen hebben als je het vergelijkt met auto's die tegenwoordig van de productieband komen rollen.

Tip; zoek een andere maatschappij! Betaal je maar 50 euro per jaar ofzo, haal je iig die 150euro inspectiekosten er met gemak uit
Nicolaas_Copernicaarswoensdag 25 maart 2009 @ 23:22
Dat is het hem nou net. Ik betaal bij die maatschappij maar 44 per jaar, maar ze zeuren om dat rapport. En ik hoef niks extra's verzekerd. Alleen WA verzekering, niks inzittenden of casco. Remmen en dergelijken zit in de APK.

De inspectie is voor de kampeerinrichting vertelden ze me ja, maar wat maakt het hun uit dat die rot zou zijn? Ik wil alleen verzekerd zijn voor dat WA gedeelte op oldtimerbasis. Ik begrijp niet dat ze willen weten of die in orde is als ze daar toch qua verzekering niks mee doen...
Roy_Twoensdag 25 maart 2009 @ 23:35
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:53 schreef Innisdemon het volgende:
Terechte klacht. APK is door de overheid als voldoende beschouwd, wat betreft de veiligheid van een automobiel. Deze verzekeraar verzint z'n eigen bepaling van wat veilig is. Onzin dus. Gauw een ander zoeken.
Waar staat dat de verzekeraar een rapport wil als second opinion van de APK mbt de veiligheid? De APK is een momentopname, de verzekeraar wil wellicht weten hoe de staat in de toekomst invloed kan hebben op de veiligheid. Daarnaast mag een verzekeraar inderdaad zijn eigen bepalingen verzinnen. Daar kun je mee akkoord gaan, of je gaat lekker naar een ander.
Mikkiewoensdag 25 maart 2009 @ 23:42
Ik zou een andere tent zoeken en daar voor zes tientjes verzekeren. Ben je de komende tien jaar alsnog goedkoper uit, en tegen die tijd dondert je camper toch al uit elkaar .
Peterdonderdag 26 maart 2009 @ 00:09
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:37 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

Ik wil weten WAAROM ze hem dan willen zien. Maar goed, ik vraag waarschijnlijk teveel, ik moet gewoon 150 euro neerleggen, gewoon OMDAT.
Als je wil weten WAAROM die maatschappij dat wil, moet je dat NIET aan ONS vragen maar aan DIE MAATSCHAPPIJ. sim-pel.
THEFXRdonderdag 26 maart 2009 @ 03:17
Ik denk dat ik het al snap, bij een andere verzekeraar ben je 190 kwijt, daar zit die inspectie bij in. De verzekeraar waar je nu bij wil heeft een trucje uitgehaald het kost nu 40 euro+ 150 apart =ook 190 euro. Op deze wijze komt de verzekeraar wel als goedkoopste uit de bus,maar onder de streep kost het net zoveel als bij de concurrenten.
ikbenikdonderdag 26 maart 2009 @ 08:14
TS, als je nu eens normaal gaat reageren. Je hebt nu al een paar keer het "waarom" gehoord, maar dat is blijkbaar niet wat je wilt weten. Je wilt alleen maar bevestiging van ons, dat jouw wrak op wielen voor een flutbedrag verzekerd kan worden zonder dat de verzekeraar moeilijke vragen gaat stellen.
En trouwens, wat is nu die (éénmalige!) 150 euro tegenover die duizenden euro's die je moet uitgeven aan een oldtimer (of ga je me vertellen dat je die oldtimer alleen maar gekocht hebt vanwege die "goedkope" verzekering ) om 'm op de weg te houden?
jitzzzzedonderdag 26 maart 2009 @ 09:04
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 08:14 schreef ikbenik het volgende:
TS, als je nu eens normaal gaat reageren. Je hebt nu al een paar keer het "waarom" gehoord, maar dat is blijkbaar niet wat je wilt weten. Je wilt alleen maar bevestiging van ons, dat jouw wrak op wielen voor een flutbedrag verzekerd kan worden zonder dat de verzekeraar moeilijke vragen gaat stellen.
En trouwens, wat is nu die (éénmalige!) 150 euro tegenover die duizenden euro's die je moet uitgeven aan een oldtimer (of ga je me vertellen dat je die oldtimer alleen maar gekocht hebt vanwege die "goedkope" verzekering ) om 'm op de weg te houden?
Dat dus, met z'n kutbusje
Kreatordonderdag 26 maart 2009 @ 09:18
wegwezen

[ Bericht 90% gewijzigd door Five_Horizons op 26-03-2009 09:19:27 ]
Ridocardonderdag 26 maart 2009 @ 10:21
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 23:22 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
Dat is het hem nou net. Ik betaal bij die maatschappij maar 44 per jaar, maar ze zeuren om dat rapport. En ik hoef niks extra's verzekerd. Alleen WA verzekering, niks inzittenden of casco. Remmen en dergelijken zit in de APK.

De inspectie is voor de kampeerinrichting vertelden ze me ja, maar wat maakt het hun uit dat die rot zou zijn? Ik wil alleen verzekerd zijn voor dat WA gedeelte op oldtimerbasis. Ik begrijp niet dat ze willen weten of die in orde is als ze daar toch qua verzekering niks mee doen...
Maar dat zei je eerst niet. Dan gaat die inspectie niet om de veiligheid, maar alleen om vast te stellen dat je een bed, tafel en keuken in hebt zitten, en of de afmetingen kloppen.
aaipoddonderdag 26 maart 2009 @ 10:52
Eerst voor een duppie een oud barrel op de kop tikken

Daarna dat oude barrel voor een duppie willen verzekeren

En vervolgens gratis advies inwinnen op een forum.

EN DAN MAAR KLAGEN EN KLAGEN EN KLAGEN DAT HET TOCH NIET ALLEMAAL GAAT ZOALS JIJ HET WILT.

Ken je dat spreekwoord over dat duppie en die eerste rang?
Dromerdonderdag 26 maart 2009 @ 12:32
Stuur maar een mailtje met heel veel woorden in caps naar het verzekeringsbedrijf. Dan zullen ze vast héél snel helpen.
Stalidonderdag 26 maart 2009 @ 13:07
Nou TS, is de post al geweest? .
hsnijderdonderdag 26 maart 2009 @ 14:05
ga naar Orion- Direct en sluit hem online af.... zorg wel dat die bus van je onder een bepaald bedrag blijft ik dacht 7800 euro anders heb je een taxatie rapport nodig....
Nicolaas_Copernicaarsdonderdag 26 maart 2009 @ 16:00
Hier kan een slot op.
JumpingJackydonderdag 26 maart 2009 @ 16:06
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:00 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
Hier kan een slot op.
Ja, dat kon direct na de OP al
Nicolaas_Copernicaarsdonderdag 26 maart 2009 @ 16:08
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:06 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Ja, dat kon direct na de OP al
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA JE BENT EEN GRAPJAS ZEG!
Nicolaas_Copernicaarsdonderdag 26 maart 2009 @ 16:09
Oh, maar eerst wil ik nog even weten wat K. schreef. Die maakt mij meestal wel aan het lachen.
Poepoogdonderdag 26 maart 2009 @ 16:14
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:06 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Ja, dat kon direct na de OP al
True.

Wat een faalhaas...
SwiffMeisterdonderdag 26 maart 2009 @ 16:33
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:00 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
Hier kan een slot op.
Wat zei de verzekering dan?
Stalidonderdag 26 maart 2009 @ 17:34
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:00 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
Hier kan een slot op.
Succes met je busje. .

MouseOverdonderdag 26 maart 2009 @ 18:56
Veiligheid is denk ik niet de voornaamste reden. Mensen die een oud, versleten barrel kopen om goedkoop mee te rijden veroorzaken waarschijnlijk meer schade dan liefhebbers met een opgepoetste oldtimer. Waarschijnlijk willen ze dat onderscheid in maken.
Stalidonderdag 26 maart 2009 @ 19:02
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 18:56 schreef MouseOver het volgende:
Veiligheid is denk ik niet de voornaamste reden. Mensen die een oud, versleten barrel kopen om goedkoop mee te rijden veroorzaken waarschijnlijk meer schade dan liefhebbers met een opgepoetste oldtimer. Waarschijnlijk willen ze dat onderscheid in maken.
Ja tuuk, neem zoiets als kapotte kilometertellers bv. Er hoeft echt sprake van fraude te zijn, dingen kunnen kapot zijn gegaan die er voor een APK niet toe doen maar voor een verzekeringsmaatschappij wel en dan komt er inspectie aan te pas.

Het is allemaal niet zo gek en dat blijkt wel uit het feit dat TS wel iedereen weet af te blaffen daarom telefonisch geen antwoord weet los te peuteren bij zijn verzekeringsmaatschappij en als een klein kind mocht wachten op de post en hier dus ook het verloop niet durft te posten.

De held. .
Nicolaas_Copernicaarsdonderdag 26 maart 2009 @ 19:13
De motor heeft een losse klepzitting en zal voorlopig niet lopen. Ik zou niet weten waarom ik hem moet verzekeren als hij nog niet loopt en verzekeren duurder wordt dan een schorsing. Komt dat slot er nog op of hoe zit dat...
Diepvriezdonderdag 26 maart 2009 @ 20:20
TheFreshPrincedonderdag 26 maart 2009 @ 20:29
Ik wil niet spammen maar m'n oom heeft zijn T2 busje hier verzekerd:
http://www.jelierseverzekeringen.nl/

Geen gezeur en was iets van 60 euro in het jaar ofzo.
Stalidonderdag 26 maart 2009 @ 20:33
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 19:13 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
De motor heeft een losse klepzitting en zal voorlopig niet lopen. Ik zou niet weten waarom ik hem moet verzekeren als hij nog niet loopt en verzekeren duurder wordt dan een schorsing. Komt dat slot er nog op of hoe zit dat...
Narrekop. .

Open anders gewoon een topic in PTA. Als je er niet mee rijdt hoef je toch ook niet te laten schorsen want het is al een oldtimer. En die verzekering, wrs. is het idd zo dat je niet goedkoper uit bent. Misschien met de tip van Magnet wel.
ArnoKlaassenvrijdag 27 maart 2009 @ 16:48
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:56 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

Die staat van het voertuig is niet relevant voor de maatschappij... Ik ben WA verzekerd, meer niet... Dan is een APK voldoende...
wat begrijp je niet aan het woord voorwaarden? Als daarin staat dat ze alleen paars campers met gele stippen verzekeren dan heb je daaraan t evoldoen. Punt uit. Iedere discussie hierover is zinloos
JumpingJackyvrijdag 27 maart 2009 @ 16:53
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:48 schreef ArnoKlaassen het volgende:
....Iedere discussie hierover is zinloos
Iedereen in dit topic, behalve TS, is het daar ook mee eens.
diedrickvrijdag 27 maart 2009 @ 17:20
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:55 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

De APK keuring wil zeggen: veilig op de weg en volgens alle regels. Meer hoeven ze toch niet te weten voor een WA-verzekering. Ik hoef geen geld als er een deuk in mn auto zit. Voor een all-risk zou ik dat begrijpen, maar voor een WA niet...

Voor een all-risk interesseert het de verzekeraar niet zoveel hoe een auto er technisch aan toe is. Een oude barrel kost ze bij total-loss hooguit ¤ 1.000,00. Het probleem zit hem nu juist in de WA dekking die theoretisch op kan lopen tot 5 miljoen.. Ze nemen voor vijf tientjes het risico, dan mogen ze ook vragen hoe het ding in elkaar zit. Deze verzekeraar heeft duidelijk niet zo veel vertrouwen in een APK als de overheid. Als het je niet bevalt zoek je maar een andere verzekeraar.
Het is een particuliere verzekeraar, geen staatsbedrijf, dus met de staatsregeltjes hebben ze in dit kader niets te maken, ze mogen hun eigen eisen stellen.
Nicolaas_Copernicaarszaterdag 28 maart 2009 @ 00:08
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:29 schreef MaGNeT het volgende:
Ik wil niet spammen maar m'n oom heeft zijn T2 busje hier verzekerd:
http://www.jelierseverzekeringen.nl/

Geen gezeur en was iets van 60 euro in het jaar ofzo.
Hij is nu via dat verzekerd, bedankt voor de link! Ik heb aan de telefoon uitgelegd dat ik geen zin heb in rapporten, omdat het me te duur is. De verzekeraar die zeikt om zo'n rapport krijgt van mij nog bericht dat ik geen verzekering van ze hoef.
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:48 schreef ArnoKlaassen het volgende:

[..]

wat begrijp je niet aan het woord voorwaarden? Als daarin staat dat ze alleen paars campers met gele stippen verzekeren dan heb je daaraan t evoldoen. Punt uit. Iedere discussie hierover is zinloos
Die voorwaarden interesseren mij geen flikker. Wat mij interesseert is de reden. Wat drijft een verzekeraar ertoe om zoiets in te voeren? Dat ze het doen moeten ze zelf weten, daar gaat de hele discussie niet om.