De staat van het ding is niet boeiend voor ze. Ik verzeker hem WA, wat boeiend is voor die verzekeraar is de APK keuring. Die geeft aan dat het ding veilig is. Het boeit toch niets als ik WA verzekerd ben? Als het ding afbrandt hoeven ze mij niet uit te betalen...quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:02 schreef existenz het volgende:
Ze willen de staat van je camper weten. Dat recht hebben ze als jij hem bij hun wil verzekeren. Dus ja je moet betalen en nee, het is geen onderhoudsbeurt.
Maar dat had je zelf ook wel kunnen verzinnen neem ik aan?
Maar ze willen wel een inschatting van de kans dat je schade aan een ander toebrengt met die bus uit het jaar 0.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:19 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
De staat van het ding is niet boeiend voor ze. Ik verzeker hem WA, wat boeiend is voor die verzekeraar is de APK keuring. Die geeft aan dat het ding veilig is. Het boeit toch niets als ik WA verzekerd ben? Als het ding afbrandt hoeven ze mij niet uit te betalen...
Ik snap dus niet waarom zo'n rapport relevant is voor ze...
Dat dusquote:Op woensdag 25 maart 2009 14:29 schreef existenz het volgende:
Als jij door de gebrekkige staat van jouw barrel een ander moet betalen, omdat bijv. de remmen het ineens niet meer doen, dan interesseert ze dat heel erg....
Daar is de APK voor. Die is vorig jaar september erop gekomen en zonder aantekeningen. De bus is in prima staat.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:29 schreef existenz het volgende:
Als jij door de gebrekkige staat van jouw barrel een ander moet betalen, omdat bijv. de remmen het ineens niet meer doen, dan interesseert ze dat heel erg....
LE-ZEN... APK.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:31 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar ze willen wel een inschatting van de kans dat je schade aan een ander toebrengt met die bus uit het jaar 0.
Mh. Dat zou in elk geval een goede verklaring zijn... Ik geloof dat er 48350 op de teller staat. Ik heb 49000 doorgegeven omdat ik het niet zeker wist. Misschien dat het dus ook daarom is ja...quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:33 schreef JumpingJacky het volgende:
Waarschijnlijk willen ze een officiele registratie van de kilometerstand, aangezien oldtimerverzekeringen vaak een km-beperking hebben.
Waar heb je het over man... Kom met relevante opmerkingen en ga niet liggen zeiken over Blik op de weg of Goede tijden of wat je ook allemaal op tv hebt gezien... Tering hey...quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:36 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Dat dus
Laatst ook in Blik op de weg, was er zo'n sukkel die dacht dat die niet eens verzekerd hoefde te wezen, onder het mom dat hij toch geen schade zou maken. had hij even niet stilgestaan bij het feit wat er zou kunnen gebeuren als hij iemand zwaar zou verwonden, of wat voor andere schade dan ook.
Die WA is dus om anderen te beschermen tegen de stommiteiten van TS en de verzekeraar wil inderdaad weten of de TS met die bus een gevaar op de weg is waar ze straks een paar honderd duizend euro (of een miljoen) moeten betalen.
Nee, gladiool. Daar is de APK dus niet voor. De APK is ervoor om de technische staat van het voertuig op een minimaal niveau te houden. En dan alleen de belangrijkste onderdelen.quote:
De APK keuring wil zeggen: veilig op de weg en volgens alle regels. Meer hoeven ze toch niet te weten voor een WA-verzekering. Ik hoef geen geld als er een deuk in mn auto zit. Voor een all-risk zou ik dat begrijpen, maar voor een WA niet...quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:46 schreef existenz het volgende:
APK keurt niet alles en is heel wat anders dan een inspectierapport.... Maar waarom stel je de vraag als je het toch allemaal beter weet....
Eindelijk iemand die het begrijpt. Dankje.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:53 schreef Innisdemon het volgende:
Terechte klacht. APK is door de overheid als voldoende beschouwd, wat betreft de veiligheid van een automobiel. Deze verzekeraar verzint z'n eigen bepaling van wat veilig is. Onzin dus. Gauw een ander zoeken.
Waarom kom je hier antwoorden geven als het je zoveel moeite kost? Je hoeft niet te antwoorden... Je hoeft mijn post niet te lezen...quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:54 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, gladiool. Daar is de APK dus niet voor. De APK is ervoor om de technische staat van het voertuig op een minimaal niveau te houden. En dan alleen de belangrijkste onderdelen.
Een technisch rapport is vele malen uitgebreider, en geeft veel meer inzicht in de staat van je barrel.
En daarbij: als je alles zo goed weet, waarom vraag je het dan? En waarom vraag je het hier? Ga lekker je verzekeraar lastig vallen met je onzin vragen.
Oude auto's staan nu niet bekend om hun veiligheid. O.a. voor inzittenden (die je vaak wel hebt bij alleen een WA verzekering, een inzittenden verzekering) en ook de veiligheid voor andere weggebruikers kan door dingen die niet bij de APK gecontroleerd worden beinvloed worden. Zo is bij diverse oldtimers gordels geen verplichting, wat bij modernere auto's APK afkeur zou zijn. Ik vind het vrij logisch.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:55 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
De APK keuring wil zeggen: veilig op de weg en volgens alle regels. Meer hoeven ze toch niet te weten voor een WA-verzekering. Ik hoef geen geld als er een deuk in mn auto zit. Voor een all-risk zou ik dat begrijpen, maar voor een WA niet...
Voor een WA verzekering is die inspectie dus overbodig. Die km-stand kan ik dan wel inkomen overigens, nu begrijp ik dus beter waarom die check er zou moeten komen. Maar waarom mij dat 150 euro moet kosten...
En moet ik dan ieder jaar opnieuw laten inspecteren?!
En ik stel de vraag omdat ik het nut niet begrijp. Als antwoorden niet relevant zijn mag ik dat niet aangeven? Niemand heeft er toch iets aan als er antwoorden komen die er niet toe doen?
Onzin. De verzekeraar bepaalt niet wat veilig is, de verzekeraar schat de risico's in die hij moet verzekeren.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:53 schreef Innisdemon het volgende:
Terechte klacht. APK is door de overheid als voldoende beschouwd, wat betreft de veiligheid van een automobiel. Deze verzekeraar verzint z'n eigen bepaling van wat veilig is. Onzin dus. Gauw een ander zoeken.
Je hoeft de reacties op je post niet te lezen als je daar problemen mee hebt.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:57 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het begrijpt. Dankje.
[..]
Waarom kom je hier antwoorden geven als het je zoveel moeite kost? Je hoeft niet te antwoorden... Je hoeft mijn post niet te lezen...
Ook inzittenden heb ik niet verzekerd. Het is gewoon een kale WA-verzekering. Helemaal kaal dus. En daarom vind ik het ook echt niet logisch dat ze het allemaal moeten weten, het is niet relevant.quote:Op woensdag 25 maart 2009 15:03 schreef Casos het volgende:
[..]
Oude auto's staan nu niet bekend om hun veiligheid. O.a. voor inzittenden (die je vaak wel hebt bij alleen een WA verzekering, een inzittenden verzekering) en ook de veiligheid voor andere weggebruikers kan door dingen die niet bij de APK gecontroleerd worden beinvloed worden. Zo is bij diverse oldtimers gordels geen verplichting, wat bij modernere auto's APK afkeur zou zijn. Ik vind het vrij logisch.
Dat inschatten kost mij anders wel 150 euro...quote:Op woensdag 25 maart 2009 15:04 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Onzin. De verzekeraar bepaalt niet wat veilig is, de verzekeraar schat de risico's in die hij moet verzekeren.
Wat een sterke, inhoudelijke reactiequote:Op woensdag 25 maart 2009 14:57 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
Waarom kom je hier antwoorden geven als het je zoveel moeite kost? Je hoeft niet te antwoorden... Je hoeft mijn post niet te lezen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |