abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67391516
Een bus uit 1975 met kampeerinrichting wil ik als oldtimer verzekeren (44,- per jaar). Ik heb eentje gevonden die het voor me wil regelen (normaal willen ze alleen camperverzekering voor je doen 190,- per jaar...).

Nu wil die maatschappij een inspectierapport hebben... Voor een simpele WA-verzekering...

WAAROM?!

Moet ik nou 150 ballen gaan neerleggen om zo'n rapport te krijgen?! Gewoon 150 euro voor een papier waarop staat dat het in orde is?! Of verwisselen ze ook de distributieriem voor me?

Kan iemand me misschien uitleggen waarom dat ze het zo nodig willen hebben, want aan de telefoon konden ze me niet veel erover zeggen. En kan iemand me ook zeggen waar ik het zo goedkoop mogelijk geregeld krijg....?
pi_67391771
Als zij het je al niet kunnen vertellen, hoe moeten wij dat dan weten?
Ooit gehoord van "doorvragen"? Iemand in dat bedrijf heeft jou gevraagd om dat rapport. Vraag eht hem persoonlijk en niet een of andere telefoonmuts.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_67391803
Ze willen de staat van je camper weten. Dat recht hebben ze als jij hem bij hun wil verzekeren. Dus ja je moet betalen en nee, het is geen onderhoudsbeurt.

Maar dat had je zelf ook wel kunnen verzinnen neem ik aan?
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_67392427
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:02 schreef existenz het volgende:
Ze willen de staat van je camper weten. Dat recht hebben ze als jij hem bij hun wil verzekeren. Dus ja je moet betalen en nee, het is geen onderhoudsbeurt.

Maar dat had je zelf ook wel kunnen verzinnen neem ik aan?
De staat van het ding is niet boeiend voor ze. Ik verzeker hem WA, wat boeiend is voor die verzekeraar is de APK keuring. Die geeft aan dat het ding veilig is. Het boeit toch niets als ik WA verzekerd ben? Als het ding afbrandt hoeven ze mij niet uit te betalen...

Ik snap dus niet waarom zo'n rapport relevant is voor ze...
pi_67392644
Als jij door de gebrekkige staat van jouw barrel een ander moet betalen, omdat bijv. de remmen het ineens niet meer doen, dan interesseert ze dat heel erg....
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  Moderator woensdag 25 maart 2009 @ 14:31:27 #6
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_67392718
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:19 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

De staat van het ding is niet boeiend voor ze. Ik verzeker hem WA, wat boeiend is voor die verzekeraar is de APK keuring. Die geeft aan dat het ding veilig is. Het boeit toch niets als ik WA verzekerd ben? Als het ding afbrandt hoeven ze mij niet uit te betalen...

Ik snap dus niet waarom zo'n rapport relevant is voor ze...
Maar ze willen wel een inschatting van de kans dat je schade aan een ander toebrengt met die bus uit het jaar 0.
pi_67392801
Waarschijnlijk willen ze een officiele registratie van de kilometerstand, aangezien oldtimerverzekeringen vaak een km-beperking hebben.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:36:47 #8
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_67392883
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:29 schreef existenz het volgende:
Als jij door de gebrekkige staat van jouw barrel een ander moet betalen, omdat bijv. de remmen het ineens niet meer doen, dan interesseert ze dat heel erg....
Dat dus

Laatst ook in Blik op de weg, was er zo'n sukkel die dacht dat die niet eens verzekerd hoefde te wezen, onder het mom dat hij toch geen schade zou maken. had hij even niet stilgestaan bij het feit wat er zou kunnen gebeuren als hij iemand zwaar zou verwonden, of wat voor andere schade dan ook.

Die WA is dus om anderen te beschermen tegen de stommiteiten van TS en de verzekeraar wil inderdaad weten of de TS met die bus een gevaar op de weg is waar ze straks een paar honderd duizend euro (of een miljoen) moeten betalen.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_67393106
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:29 schreef existenz het volgende:
Daar is de APK voor. Die is vorig jaar september erop gekomen en zonder aantekeningen. De bus is in prima staat.
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:31 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Maar ze willen wel een inschatting van de kans dat je schade aan een ander toebrengt met die bus uit het jaar 0.
LE-ZEN... APK.
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:33 schreef JumpingJacky het volgende:
Waarschijnlijk willen ze een officiele registratie van de kilometerstand, aangezien oldtimerverzekeringen vaak een km-beperking hebben.
Mh. Dat zou in elk geval een goede verklaring zijn... Ik geloof dat er 48350 op de teller staat. Ik heb 49000 doorgegeven omdat ik het niet zeker wist. Misschien dat het dus ook daarom is ja...

Hij is verzekerd voor 3000 km per jaar, want met 1 op 5 zou ik amper meer kilometers kunnen maken... Dat ding is erg duur om mee te touren en het is ook echt alleen een liefhebbersauto voor de heb. Een soort van bankrekening in de garage.
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:36 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Dat dus

Laatst ook in Blik op de weg, was er zo'n sukkel die dacht dat die niet eens verzekerd hoefde te wezen, onder het mom dat hij toch geen schade zou maken. had hij even niet stilgestaan bij het feit wat er zou kunnen gebeuren als hij iemand zwaar zou verwonden, of wat voor andere schade dan ook.

Die WA is dus om anderen te beschermen tegen de stommiteiten van TS en de verzekeraar wil inderdaad weten of de TS met die bus een gevaar op de weg is waar ze straks een paar honderd duizend euro (of een miljoen) moeten betalen.
Waar heb je het over man... Kom met relevante opmerkingen en ga niet liggen zeiken over Blik op de weg of Goede tijden of wat je ook allemaal op tv hebt gezien... Tering hey...

Niet "DAT DUS", want daar is de APK voor, dat zei ik zelfs al in de OP...
pi_67393190
APK keurt niet alles en is heel wat anders dan een inspectierapport.... Maar waarom stel je de vraag als je het toch allemaal beter weet....
  Redactie Frontpage woensdag 25 maart 2009 @ 14:53:21 #11
38148 crew  Innisdemon
pi_67393449
Terechte klacht. APK is door de overheid als voldoende beschouwd, wat betreft de veiligheid van een automobiel. Deze verzekeraar verzint z'n eigen bepaling van wat veilig is. Onzin dus. Gauw een ander zoeken.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  Moderator woensdag 25 maart 2009 @ 14:54:07 #12
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_67393472
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:44 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

LE-ZEN... APK.
Nee, gladiool. Daar is de APK dus niet voor. De APK is ervoor om de technische staat van het voertuig op een minimaal niveau te houden. En dan alleen de belangrijkste onderdelen.

Een technisch rapport is vele malen uitgebreider, en geeft veel meer inzicht in de staat van je barrel.

En daarbij: als je alles zo goed weet, waarom vraag je het dan? En waarom vraag je het hier? Ga lekker je verzekeraar lastig vallen met je onzin vragen.
pi_67393530
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:46 schreef existenz het volgende:
APK keurt niet alles en is heel wat anders dan een inspectierapport.... Maar waarom stel je de vraag als je het toch allemaal beter weet....
De APK keuring wil zeggen: veilig op de weg en volgens alle regels. Meer hoeven ze toch niet te weten voor een WA-verzekering. Ik hoef geen geld als er een deuk in mn auto zit. Voor een all-risk zou ik dat begrijpen, maar voor een WA niet...

Voor een WA verzekering is die inspectie dus overbodig. Die km-stand kan ik dan wel inkomen overigens, nu begrijp ik dus beter waarom die check er zou moeten komen. Maar waarom mij dat 150 euro moet kosten...

En moet ik dan ieder jaar opnieuw laten inspecteren?!

En ik stel de vraag omdat ik het nut niet begrijp. Als antwoorden niet relevant zijn mag ik dat niet aangeven? Niemand heeft er toch iets aan als er antwoorden komen die er niet toe doen?
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:57:15 #14
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_67393594
Koop dan een nieuwe bus, dan ben je van dat gezeik af.....
zo goed..?
pi_67393605
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:53 schreef Innisdemon het volgende:
Terechte klacht. APK is door de overheid als voldoende beschouwd, wat betreft de veiligheid van een automobiel. Deze verzekeraar verzint z'n eigen bepaling van wat veilig is. Onzin dus. Gauw een ander zoeken.
Eindelijk iemand die het begrijpt. Dankje.
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:54 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Nee, gladiool. Daar is de APK dus niet voor. De APK is ervoor om de technische staat van het voertuig op een minimaal niveau te houden. En dan alleen de belangrijkste onderdelen.

Een technisch rapport is vele malen uitgebreider, en geeft veel meer inzicht in de staat van je barrel.

En daarbij: als je alles zo goed weet, waarom vraag je het dan? En waarom vraag je het hier? Ga lekker je verzekeraar lastig vallen met je onzin vragen.
Waarom kom je hier antwoorden geven als het je zoveel moeite kost? Je hoeft niet te antwoorden... Je hoeft mijn post niet te lezen...
pi_67393640
Jij hoeft niet te klagen als je eigenwijs en dom bent...
pi_67393789
Gezellig topic
pi_67393854
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:55 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

De APK keuring wil zeggen: veilig op de weg en volgens alle regels. Meer hoeven ze toch niet te weten voor een WA-verzekering. Ik hoef geen geld als er een deuk in mn auto zit. Voor een all-risk zou ik dat begrijpen, maar voor een WA niet...

Voor een WA verzekering is die inspectie dus overbodig. Die km-stand kan ik dan wel inkomen overigens, nu begrijp ik dus beter waarom die check er zou moeten komen. Maar waarom mij dat 150 euro moet kosten...

En moet ik dan ieder jaar opnieuw laten inspecteren?!

En ik stel de vraag omdat ik het nut niet begrijp. Als antwoorden niet relevant zijn mag ik dat niet aangeven? Niemand heeft er toch iets aan als er antwoorden komen die er niet toe doen?
Oude auto's staan nu niet bekend om hun veiligheid. O.a. voor inzittenden (die je vaak wel hebt bij alleen een WA verzekering, een inzittenden verzekering) en ook de veiligheid voor andere weggebruikers kan door dingen die niet bij de APK gecontroleerd worden beinvloed worden. Zo is bij diverse oldtimers gordels geen verplichting, wat bij modernere auto's APK afkeur zou zijn. Ik vind het vrij logisch.
pi_67393874
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:53 schreef Innisdemon het volgende:
Onzin. De verzekeraar bepaalt niet wat veilig is, de verzekeraar schat de risico's in die hij moet verzekeren.
  woensdag 25 maart 2009 @ 15:12:25 #20
95906 scrumple
uhh moet dit
pi_67394185
dubbel post, negeer aub
dit is een lege sig
  woensdag 25 maart 2009 @ 15:12:35 #21
95906 scrumple
uhh moet dit
pi_67394193
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:57 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die het begrijpt. Dankje.
[..]

Waarom kom je hier antwoorden geven als het je zoveel moeite kost? Je hoeft niet te antwoorden... Je hoeft mijn post niet te lezen...
Je hoeft de reacties op je post niet te lezen als je daar problemen mee hebt.
dit is een lege sig
pi_67394627
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:03 schreef Casos het volgende:

[..]

Oude auto's staan nu niet bekend om hun veiligheid. O.a. voor inzittenden (die je vaak wel hebt bij alleen een WA verzekering, een inzittenden verzekering) en ook de veiligheid voor andere weggebruikers kan door dingen die niet bij de APK gecontroleerd worden beinvloed worden. Zo is bij diverse oldtimers gordels geen verplichting, wat bij modernere auto's APK afkeur zou zijn. Ik vind het vrij logisch.
Ook inzittenden heb ik niet verzekerd. Het is gewoon een kale WA-verzekering. Helemaal kaal dus. En daarom vind ik het ook echt niet logisch dat ze het allemaal moeten weten, het is niet relevant.

Het enige relevante lijkt me die km-stand. Maar om daar een 150 euro kostende instantie naar te laten kijken... Ik heb nog een andere auto, die rijdt een stuk makkelijker en goedkoper hoor...
pi_67394654
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:04 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Onzin. De verzekeraar bepaalt niet wat veilig is, de verzekeraar schat de risico's in die hij moet verzekeren.
Dat inschatten kost mij anders wel 150 euro...
  Moderator woensdag 25 maart 2009 @ 15:25:19 #24
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_67394672
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:57 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

Wat een sterke, inhoudelijke reactie
  woensdag 25 maart 2009 @ 15:27:54 #25
54408 Parzival
Where it happens
pi_67394764
dat inschatten scheelt je wel mega veel premie per maand!
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')