Wat een geniale hint.quote:Op maandag 30 maart 2009 21:51 schreef pyl het volgende:
Niemand?
Misschien is het wat tegen de keer, Gellius, maar ik vrees toch dat de niet-Gelliuswatchers een weinig meer informatie (lees: een hintje) nodig hebben.
'Tegen de Keer' van Huijsmans.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 08:05 schreef Gellius het volgende:
Iedereen weet het, maar houdt de lippen stijf op elkaar. Is dat een nieuw spelelement? Een soort Verzwijg-Je-Antwoordje?
Ik ken het alleen zo.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:01 schreef Gellius het volgende:
Dat is juist, hoewel het natuurlijk onder de titel À Rebours verscheen.
Grappig...quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:13 schreef Sloggi het volgende:
Een held zoals een held doorgaans wordt beschreven door Lord Byron?
Voor mij ook, maar ik lees zo vaak in literatuurbijlagen over 'een bijna Byroniaanse held', de 'anti-Byroniaanse held', de 'Byroniaanse held' en ga zo maar door dat ik het toch maar eens duidelijk wilde hebben. Nu jullie nogquote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:15 schreef Sloggi het volgende:.
Byron is toch al een tijd geleden voor mij.
Adorno, maar de bonuspunten moet ik laten liggen.quote:Op woensdag 1 april 2009 11:29 schreef Gellius het volgende:
Wie was van mening dat het schrijven van poezie na de holocaust van zeer weinig smaak getuigde, en voor de bonuspunten: hoe was zijn exacte formulering?
quote:"Kulturkritik findet sich der letzten Stufe der Dialektik von Kultur und Barbarei gegenüber: nach Auschwitz ein Gedicht zu schreiben, ist barbarisch, und das frisst auch die Erkenntnis an, die ausspricht, warum es unmöglich ward, heute Gedichte zu schreiben."
"Kulturkritik und Gesellschaft", (1951). In: Adorno: Gesammelte Schriften, Bd. 10.1. Frankfurt/M. 1980. S. 11-30 und in: Prismen. Kulturkritik und Gesellschaft. Berlin-Frankfurt am Main: Suhrkamp 1955, 342 S.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |