abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 maart 2009 @ 22:33:45 #26
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67374607
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:32 schreef Rekkie het volgende:
Wellicht een verplicht aantal post voordat je iets kan aanbieden?
Voorkom je wel spam mee inderdaad.
  Donald Duck held dinsdag 24 maart 2009 @ 22:33:50 #27
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_67374611
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:27 schreef NanKing het volgende:
Ik snap dat het bieden per PM echt een heikel punt is maar we kunnen er als mods echt niet meer aan doen dan dat we nu doen. Het staat in de policy en we wijzen er altijd op als er in een OP staat dat het bieden per mail of PM moet gaan. Ik merk wél dat het sinds het in de laatste policy staat de mentaliteit bij veel users is veranderd, veel zetten express in de OP dat er alleen geboden mag worden in 't topic.
Je kunt ze een strafpunt geven als het ware. Gebeurt het nog een keer, dan mogen ze V&A niet meer gebruiken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:34:10 #28
122997 zquing
Drama Junk
pi_67374629
Ik ben tegen een ranking systeem, iedereen is betrouwbaar op fok.

Linkjes naar andere sites eindelijk toestaan, zodat mensen weten waar het nog meer aangeboden wordt, wel natuurlijk met een fatsoenlijke OP

Over dat topic van de 40HDD's, laat bedrijven als ze overstock hebben het ze aanbieden, kunnen fokkers goede deals krijgen, maar laat het niet te vaak zijn(zeg 2 a 3 keer per jaar)

Bieden vanaf toestaan, maar dan alleen met een sluitingstijd
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_67374646
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Voorkom je wel spam mee inderdaad.
Dat was inderdaad de achterliggende gedachte
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 maart 2009 @ 22:34:37 #30
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67374652
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:33 schreef NanKing het volgende:

[..]

[..]
Ja dat is toch hetzelfde als wat ik al in de 4e post in dit topic zei. Het ontgaat me echt welk punt je nu wil maken eigenlijk.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:35:37 #31
184614 Olep
Semper Fi.
pi_67374701
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:34 schreef zquing het volgende:

Linkjes naar andere sites eindelijk toestaan, zodat mensen weten waar het nog meer aangeboden wordt, wel natuurlijk met een fatsoenlijke OP

Over dat topic van de 40HDD's, laat bedrijven als ze overstock hebben het ze aanbieden, kunnen fokkers goede deals krijgen, maar laat het niet te vaak zijn(zeg 2 a 3 keer per jaar)

Niet iedereen is betrouwbaar op FOK!.
Er zijn personen die een account aanmaken op FOK!, puur om mensen te bedonderen.
En binnen de users die hier al een langere tijd zijn, zitten ook wel rotte appels. Jammer genoeg.
Fuck today, it's tomorrow.
pi_67374706
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik denk dat er een soort achteraf controle kan plaatsvinden. Het waarderingssysteem wat jullie uitdenken, zoals ik lees, is al een aardige stap. Immers: Ik denk dat mensen die iets door de neus geboord zien, omdat er achter hun rug om en buiten medeweten in PM gehandeld is, dan best wel negatief over de verkoper zullen oordelen. Op den duur zal men die verkoper dan niet meer vertrouwen bij andere topics.

Tevens kunnen jullie natuurlijk meelezen in de topics en krijgen jullie sluitverzoeken. Als je in een topic ziet dat user A 100 Euri geboden heeft en er komt een sluitverzoek of er staat ineens in het topic 'verkocht aan User B via PM' of zo, dat er dan actie ondernomen kan worden.

Ik weet niet of je de FA's zo gek krijgt om er dan bans op te laten volgen, maar dat zou het overwegen waard zijn.
Ik weet niet eens of ik mezelf zo gek krijg om daar voor te laten bannen.
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:32 schreef Rekkie het volgende:
Wellicht een verplicht aantal post voordat je iets kan aanbieden?
1000 keer besproken, ik ben er nog steeds niet voor. Veel mensen komen op FOK! via V&A, mijn allereerste post en topic waren in V&A. Nee ik zie 't niet zitten.
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:33 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Ja, weet ik, maar dat was in 1 topic toch?

Misschien als mensen op eigen initiatief een topic kunnen openen als veiling dat ze het dan wel doen.

Bij wijze van experiment een extra filter erbij mag niet?
We nemen het mee in de denkprocedure.
ijs_beer fan!
pi_67374729
quote:
Dat ja, ik vond het niet echt handel.

Hij bood schijven van ¤85 aan voor ¤45, daar is niets mis mee lijkt me.

Net als Prowl met zijn batch geluidskaartjes.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:37:18 #34
122997 zquing
Drama Junk
pi_67374772
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:36 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Dat ja, ik vond het niet echt handel.

Hij bood schijven van ¤85 aan voor ¤45, daar is niets mis mee lijkt me.

Net als Prowl met zijn batch geluidskaartjes.
Daarom, vond 't ook vreemd dat het dicht was gegaan
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:37:57 #35
122997 zquing
Drama Junk
pi_67374797
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:35 schreef NanKing het volgende:

1000 keer besproken, ik ben er nog steeds niet voor. Veel mensen komen op FOK! via V&A, mijn allereerste post en topic waren in V&A. Nee ik zie 't niet zitten.
dit
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 maart 2009 @ 22:38:13 #36
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67374810
Zo werd een topic van Asum, een horloge liefhebber, gesloten omdat hij vaak horloge's aanbiedt. Dit zijn exclusieve horloges die hij vaak voor scherpe prijzen aanbiedt. Ik zie geen reden omdat te verbieden eigenlijk.
pi_67374849
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:37 schreef zquing het volgende:

[..]

dit
Ik ben ook zo op FOK! gekomen volgens mij. Als ik dan een x aantal posts nodig had was ik weggegaan omdat ik daar geen zin in zou hebben. Dan zou V&A niet meer laagdrempelig zijn in mijn ogen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_67374879
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:35 schreef NanKing het volgende:

1000 keer besproken
Ja en?
quote:
ik ben er nog steeds niet voor. Veel mensen komen op FOK! via V&A, mijn allereerste post en topic waren in V&A. Nee ik zie 't niet zitten.
Jammer, gemiste kan in mijn ogen. Het waarborgt imo wel een stukje kwaliteit en je voorkomt onnodige spam.
Maar aan de andere kant, ik hoef het niet de modden
pi_67374912
Voor bespreken van moderaties hebben we [V&A Feedback & Policy] Voor alle lieve verzoeken
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:41:04 #40
122997 zquing
Drama Junk
pi_67374954
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:39 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ja en?
[..]

Jammer, gemiste kan in mijn ogen. Het waarborgt imo wel een stukje kwaliteit en je voorkomt onnodige spam.
Zo heel veel spam zie ik hier niet, bij nieuwe users ben ik veel eerder geneigd om af te spreken, users die al langer op fok rondlopen laat ik opsturen. Onderandere daarom zie ik weinig in een ranking systeem
pi_67374961
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:40 schreef admiraal_anaal het volgende:
Voor bespreken van moderaties hebben we [V&A Feedback & Policy] Voor alle lieve verzoeken
En je doelt hiermee op?
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:41:34 #42
122997 zquing
Drama Junk
pi_67374971
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:40 schreef admiraal_anaal het volgende:
Het gaat om het wel en niet toestaan van dat soort dingen, het was alleen een voorbeeld
pi_67374998
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:39 schreef Rekkie het volgende:
Ik denk dat spam het probleem niet is. Dat wordt snel genoeg aangepakt door de topic reports en alle modjes. Je verhoogt de drempel om een aantal negatieve topics te laten verminderen, en daarmee verhoog je de drempel voor nieuwe users die gewoon goede verkopers zijn. Die balans is het niet waard vind ik.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_67375158
quote:
Het komt toch weleens voor dat 't tegendeel bewezen wordt
quote:
Ik heb de discussie over wel of geen linkjes toestaan naar andere verkoopsites echt al ontzettend vaak gevoerd en ik ben nog steeds niet overtuigd. De mensen die nu linkjes plaatsen in verkooptopics zijn meestal mensen die rechtstreeks van marktplaats komen een linkje droppen en 't topic laten voor 't wat het is. Laat je het wel toe dan krijg je dus veel meer van dat soort topics, en we zijn geen doorgeefluikforum. Het is al niet de bedoeling dat iets alleen per PM afgehandelt wordt, laat staan dat je mensen ook zomaar de kans geeft om het op andere sites af te handelen. Wij zijn V&A en er gelden hier hele andere regels dan
op de meeste verkoopsites dus ik vind dat we het beter allemaal hier kunnen afhandelen.
quote:
Ik wil ook zeker proberen om als PR iets te kunnen betekenen voor V&A op de manier hoe jij zegt 'goede deals krijgen'. Maar daarover later meer.
quote:
Misschien is zoals racerDKB zei een veilingsub een optie.
ijs_beer fan!
pi_67375234
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja dat is toch hetzelfde als wat ik al in de 4e post in dit topic zei. Het ontgaat me echt welk punt je nu wil maken eigenlijk.
Het punt wat ik wil maken is dat als iemand een topic opent er altijd gekeken wordt wat de bedoeling is. Dus het is niet altijd een keiharde 'nee dat staan we niet toe'
ijs_beer fan!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 maart 2009 @ 22:50:55 #46
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67375375
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:47 schreef NanKing het volgende:

[..]

Het punt wat ik wil maken is dat als iemand een topic opent er altijd gekeken wordt wat de bedoeling is. Dus het is niet altijd een keiharde 'nee dat staan we niet toe'
Tja, zo staat het wel in de faq.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:51:00 #47
122997 zquing
Drama Junk
pi_67375378
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:45 schreef NanKing het volgende:

[..]

Het komt toch weleens voor dat 't tegendeel bewezen wordt
dat weet ik, ik heb ooit mn spullen niet toegestuurd gekregen Maar een rating system zou imho afdoen aan het community aspect van V&A
quote:
Ik heb de discussie over wel of geen linkjes toestaan naar andere verkoopsites echt al ontzettend vaak gevoerd en ik ben nog steeds niet overtuigd. De mensen die nu linkjes plaatsen in verkooptopics zijn meestal mensen die rechtstreeks van marktplaats komen een linkje droppen en 't topic laten voor 't wat het is. Laat je het wel toe dan krijg je dus veel meer van dat soort topics, en we zijn geen doorgeefluikforum. Het is al niet de bedoeling dat iets alleen per PM afgehandelt wordt, laat staan dat je mensen ook zomaar de kans geeft om het op andere sites af te handelen. Wij zijn V&A en er gelden hier hele andere regels dan
op de meeste verkoopsites dus ik vind dat we het beter allemaal hier kunnen afhandelen.
Zoals ik eerder zei, alleen mits fatsoenlijke OP en zodat mensen weten dat het ook op andere plaatsten wordt aangeboden en indien geinteresseerd ook naar de biedingen op die sites kunnen kijken. Groot deel van de computer gerelateerde advertenties kan je terug vinden op tweakers. Wanneer ik iets verkoop gaat m'n voorkeur uit naar of een fokker of een tweaker, afhankelijk van het aangebodene, maar als ik een veel beter bedrag op marktplaats krijgen kan gaat het weg naar de persoon op marktplaats.

Zie het meer als service naar de koper dan naar de verkoper
pi_67375424
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja, zo staat het wel in de faq.
Ja we hebben van de week nog besproken dat dat veranderd moest worden, is even vergeten dus.
ijs_beer fan!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 maart 2009 @ 22:53:14 #49
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67375491
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:51 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ja we hebben van de week nog besproken dat dat veranderd moest worden, is even vergeten dus.
Ok top dan hebben we gewoon hetzelfde idee
pi_67375640
Is er al eens gekeken hoeveel er daadwerkelijk via Fok verkocht wordt?
***** Kraak.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')