Je kunt er ook bij betrekken hoe 'goed' een koper is (in de zin van snelle betaling en communicatie e.d.), eigen zoals op eBay.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:18 schreef rene90 het volgende:
Ondertussen zijn we achter de schermen al bezig om een puntensysteem op te zetten zodat je als koper kan zien hoe tevreden andere users zijn over de verkoper.
Zoiets moet je idd ook aan denkenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:19 schreef TNA het volgende:
[..]
Je kunt er ook bij betrekken hoe 'goed' een koper is (in de zin van snelle betaling en communicatie e.d.), eigen zoals op eBay.
Volgens mij is dit in 't verleden vaker geopperdquote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:20 schreef RacerDKB het volgende:
Zijn er geen mogelijkheden tot het automatisch zetten van de TK of GEZ tags?
Dus als je dan iets in het Aanbod filter zet, er automatisch [TK] komt?
Verder TVP.
We zijn inderdaad sinds kort iets anders mee bezigquote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou ja inderdaad een ranking systeem. Tevens vraag ik me af of je ook niet voorzichtig diensten moet toestaan zolang het maar niet van bedrijven is bv.
Mjah reteirritant inderdaad.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tja, het is een stokpaardje van me, maar er zou een manier gevonden moeten worden om te voorkomen, dat iemand buiten een topic om gaat handelen. Het is heel vervelend als je in een topic het hoogste bod hebt, om vervolgens in FB te zien dat het topic dicht kan omdat er via PM gehandeld is, waardoor je niet hebt kunnen reageren op een hoger bod.
Vind ik wel een goed ideequote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou ja inderdaad een ranking systeem. Tevens vraag ik me af of je ook niet voorzichtig diensten moet toestaan zolang het maar niet van bedrijven is bv.
Dat gaat, denk ik, niet te controleren zijn. Dan zouden we moeten verbieden om per mail dingen af te handelen, en zouden we dus pm's moeten kunnen lezen of een soort filter op de verkoper moeten zetten.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tja, het is een stokpaardje van me, maar er zou een manier gevonden moeten worden om te voorkomen, dat iemand buiten een topic om gaat handelen. Het is heel vervelend als je in een topic het hoogste bod hebt, om vervolgens in FB te zien dat het topic dicht kan omdat er via PM gehandeld is, waardoor je niet hebt kunnen reageren op een hoger bod.
Je wilt natuurlijk voorkomen dat allerlei bedrijven een gratis advertentie mogelijkheid krijgen. Ik dnek dat je die er wel eenvoudig uitpikt. En je zou bv een regel in kunnen stellen dat diensten in principe niet betaalt mogen worden, maar als een soort van ruilhandel wordt opgezet. Jouw eigengemaakte kinderkleding tegen het opknappen van een tuin ofzo.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:25 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Vind ik wel een goed ideemaar dat wordt denk ik moeilijk in de hand te houden want wanneer weet je of het particulier is en wanneer het iets zakelijks is? Dat worden veel discussies die je nu ook al hebt met handelaren die 40 hdd's aanbieden en zeggen dat het geen handel is bijv
Dit is in principe ook nergens in strijd met de policy. Alleen zijn dit soort dingen ook forum gebonden. In [OUD] loopt er toch ook zo'n topic met diensten voor elkaar?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je wilt natuurlijk voorkomen dat allerlei bedrijven een gratis advertentie mogelijkheid krijgen. Ik dnek dat je die er wel eenvoudig uitpikt. En je zou bv een regel in kunnen stellen dat diensten in principe niet betaalt mogen worden, maar als een soort van ruilhandel wordt opgezet. Jouw eigengemaakte kinderkleding tegen het opknappen van een tuin ofzo.
Ja, maar juist in V&A mag het (nog) niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:29 schreef NanKing het volgende:
[..]
Dit is in principe ook nergens in strijd met de policy. Alleen zijn dit soort dingen ook forum gebonden. In [OUD] loopt er toch ook zo'n topic met diensten voor elkaar?
Dit is vorig jaar geprobeerd maar er was echt totaal geen animo voorquote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:28 schreef RacerDKB het volgende:
Een veiling subforum, waar richtprijzen niet verplicht zijn?
Zoals ik zei, dat ligt er helemaal aan. Het ligt er maar net aan hoe en wat. Ik vind wel dat we er erg voorzichtig mee om moeten gaan.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, maar juist in V&A mag het (nog) niet.
Ik denk dat er een soort achteraf controle kan plaatsvinden. Het waarderingssysteem wat jullie uitdenken, zoals ik lees, is al een aardige stap. Immers: Ik denk dat mensen die iets door de neus geboord zien, omdat er achter hun rug om en buiten medeweten in PM gehandeld is, dan best wel negatief over de verkoper zullen oordelen. Op den duur zal men die verkoper dan niet meer vertrouwen bij andere topics.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:26 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dat gaat, denk ik, niet te controleren zijn. Dan zouden we moeten verbieden om per mail dingen af te handelen, en zouden we dus pm's moeten kunnen lezen of een soort filter op de verkoper moeten zetten.
Of heb je hier een andere gedachte over?
Je zegt net zelf dat het aanbieden van diensten nog steeds niet mag.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:31 schreef NanKing het volgende:
[..]
Zoals ik zei, dat ligt er helemaal aan. Het ligt er maar net aan hoe en wat. Ik vind wel dat we er erg voorzichtig mee om moeten gaan.
Ja, weet ik, maar dat was in 1 topic toch?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:30 schreef NanKing het volgende:
[..]
Dit is vorig jaar geprobeerd maar er was echt totaal geen animo voor. Misschien kunnen we het in de toekomst nog eens anders proberen.
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je zegt net zelf dat het aanbieden van diensten nog steeds niet mag.
quote:Vooralsnog is het aanbieden nog een no-go maar wordt elk topic op zich beoordeeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |