abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67373874
Gezocht, input van users voor een verbetering van Vraag & Aanbod

Vraag en Aanbod blijft in een stijgende lijn groeien, wat een teken is dat steeds meer users V&A opzoeken om iets aan te bieden of om te snuffelen tussen de aanbiedingen. Maar FOK! is FOK! niet als we niet met de tijd meegaan. En daar hebben we hulp van jullie bij nodig. Want FOK!kers maken V&A.
Ondertussen zijn we achter de schermen al bezig om een puntensysteem op te zetten zodat je als koper kan zien hoe tevreden andere users zijn over de verkoper.

Dus bij deze de vraag of jullie mee willen denken om V&A naar een hoger niveau te tillen.

De V&A Mods (Nanking, Dubbeldrank, rene90, Admiraal_Anaal)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:19:51 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_67373952
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:18 schreef rene90 het volgende:
Ondertussen zijn we achter de schermen al bezig om een puntensysteem op te zetten zodat je als koper kan zien hoe tevreden andere users zijn over de verkoper.
Je kunt er ook bij betrekken hoe 'goed' een koper is (in de zin van snelle betaling en communicatie e.d.), eigen zoals op eBay.
pi_67373992
Zijn er geen mogelijkheden tot het automatisch zetten van de TK of GEZ tags?

Dus als je dan iets in het Aanbod filter zet, er automatisch [TK] komt?

Verder TVP.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 maart 2009 @ 22:21:12 #4
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67374019
Nou ja inderdaad een ranking systeem. Tevens vraag ik me af of je ook niet voorzichtig diensten moet toestaan zolang het maar niet van bedrijven is bv.
pi_67374104
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:19 schreef TNA het volgende:

[..]

Je kunt er ook bij betrekken hoe 'goed' een koper is (in de zin van snelle betaling en communicatie e.d.), eigen zoals op eBay.
Zoiets moet je idd ook aan denken . Er komt aanvullende info bij dus niet alleen een puntensysteem.
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:20 schreef RacerDKB het volgende:
Zijn er geen mogelijkheden tot het automatisch zetten van de TK of GEZ tags?

Dus als je dan iets in het Aanbod filter zet, er automatisch [TK] komt?

Verder TVP.
Volgens mij is dit in 't verleden vaker geopperd . Dan zou er een extra subforum voor TR bij moeten komen en ik denk dat er een hoop forumtechnisch verandert moet worden.
Och je mot ons toch een beetje bezig houden he .

filter ingesteld
ijs_beer fan!
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:24:41 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_67374176
Tja, het is een stokpaardje van me, maar er zou een manier gevonden moeten worden om te voorkomen, dat iemand buiten een topic om gaat handelen. Het is heel vervelend als je in een topic het hoogste bod hebt, om vervolgens in FB te zien dat het topic dicht kan omdat er via PM gehandeld is, waardoor je niet hebt kunnen reageren op een hoger bod.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_67374206
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou ja inderdaad een ranking systeem. Tevens vraag ik me af of je ook niet voorzichtig diensten moet toestaan zolang het maar niet van bedrijven is bv.
We zijn inderdaad sinds kort iets anders mee bezig . Er lopen nu 2 topics met mensen die om een dienst vragen (eentje om te solderen en nog iets). Vooralsnog is het aanbieden nog een no-go maar wordt elk topic op zich beoordeeld.
ijs_beer fan!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 maart 2009 @ 22:25:28 #8
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67374208
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tja, het is een stokpaardje van me, maar er zou een manier gevonden moeten worden om te voorkomen, dat iemand buiten een topic om gaat handelen. Het is heel vervelend als je in een topic het hoogste bod hebt, om vervolgens in FB te zien dat het topic dicht kan omdat er via PM gehandeld is, waardoor je niet hebt kunnen reageren op een hoger bod.
Mjah reteirritant inderdaad.
pi_67374220
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Vind ik wel een goed idee maar dat wordt denk ik moeilijk in de hand te houden want wanneer weet je of het particulier is en wanneer het iets zakelijks is? Dat worden veel discussies die je nu ook al hebt met handelaren die 40 hdd's aanbieden en zeggen dat het geen handel is bijv
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:25:57 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_67374225
Hmm.. misschien net als op de bekende verkoopsites al in de lijst een klein plaatje van de koopwaar? Maar dan verandert er waarschijnlijk wel veel in de lay-out .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_67374267
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dat gaat, denk ik, niet te controleren zijn. Dan zouden we moeten verbieden om per mail dingen af te handelen, en zouden we dus pm's moeten kunnen lezen of een soort filter op de verkoper moeten zetten.
Of heb je hier een andere gedachte over?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 maart 2009 @ 22:27:43 #12
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67374318
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:25 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Vind ik wel een goed idee maar dat wordt denk ik moeilijk in de hand te houden want wanneer weet je of het particulier is en wanneer het iets zakelijks is? Dat worden veel discussies die je nu ook al hebt met handelaren die 40 hdd's aanbieden en zeggen dat het geen handel is bijv
Je wilt natuurlijk voorkomen dat allerlei bedrijven een gratis advertentie mogelijkheid krijgen. Ik dnek dat je die er wel eenvoudig uitpikt. En je zou bv een regel in kunnen stellen dat diensten in principe niet betaalt mogen worden, maar als een soort van ruilhandel wordt opgezet. Jouw eigengemaakte kinderkleding tegen het opknappen van een tuin ofzo.
pi_67374337
Ik snap dat het bieden per PM echt een heikel punt is maar we kunnen er als mods echt niet meer aan doen dan dat we nu doen. Het staat in de policy en we wijzen er altijd op als er in een OP staat dat het bieden per mail of PM moet gaan. Ik merk wél dat het sinds het in de laatste policy staat de mentaliteit bij veel users is veranderd, veel zetten express in de OP dat er alleen geboden mag worden in 't topic.
ijs_beer fan!
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:28:18 #14
184614 Olep
Semper Fi.
pi_67374351
Een systeem zodat je geen topic kan openen zonder dat je een tag zet.
Fuck today, it's tomorrow.
  Donald Duck held dinsdag 24 maart 2009 @ 22:28:42 #15
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_67374368
eBay heeft een mooi systeem. Een verkoop als geheel kun je positief, neutraal of negatief beoordelen met een kort commentaar van 1 regel. Al die beoordelingen zijn in een lijst te zien. Gedetailleerde beoordelingen zoals communicatie, verzendtijd, kwaliteit kun je ook opgeven, daarvan wordt alleen het gemiddelde weergegeven bij een verkoper.
Zorg er ook voor dat feedback uiteraard alleen kan worden gegeven na een daadwerkelijke verkoop. Hierbij dient ook een kloonscan goed geimplementeerd te worden, anders krijg je gegarandeerd users die hun eigen score gaan opkrikken
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_67374376
Een veiling subforum, waar richtprijzen niet verplicht zijn?
pi_67374393
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je wilt natuurlijk voorkomen dat allerlei bedrijven een gratis advertentie mogelijkheid krijgen. Ik dnek dat je die er wel eenvoudig uitpikt. En je zou bv een regel in kunnen stellen dat diensten in principe niet betaalt mogen worden, maar als een soort van ruilhandel wordt opgezet. Jouw eigengemaakte kinderkleding tegen het opknappen van een tuin ofzo.
Dit is in principe ook nergens in strijd met de policy. Alleen zijn dit soort dingen ook forum gebonden. In [OUD] loopt er toch ook zo'n topic met diensten voor elkaar?
ijs_beer fan!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 maart 2009 @ 22:29:53 #18
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67374413
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:29 schreef NanKing het volgende:

[..]

Dit is in principe ook nergens in strijd met de policy. Alleen zijn dit soort dingen ook forum gebonden. In [OUD] loopt er toch ook zo'n topic met diensten voor elkaar?
Ja, maar juist in V&A mag het (nog) niet.
pi_67374432
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:28 schreef RacerDKB het volgende:
Een veiling subforum, waar richtprijzen niet verplicht zijn?
Dit is vorig jaar geprobeerd maar er was echt totaal geen animo voor . Misschien kunnen we het in de toekomst nog eens anders proberen.
ijs_beer fan!
pi_67374494
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, maar juist in V&A mag het (nog) niet.
Zoals ik zei, dat ligt er helemaal aan. Het ligt er maar net aan hoe en wat. Ik vind wel dat we er erg voorzichtig mee om moeten gaan.
ijs_beer fan!
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:31:45 #21
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_67374505
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:26 schreef rene90 het volgende:

[..]

Dat gaat, denk ik, niet te controleren zijn. Dan zouden we moeten verbieden om per mail dingen af te handelen, en zouden we dus pm's moeten kunnen lezen of een soort filter op de verkoper moeten zetten.
Of heb je hier een andere gedachte over?
Ik denk dat er een soort achteraf controle kan plaatsvinden. Het waarderingssysteem wat jullie uitdenken, zoals ik lees, is al een aardige stap. Immers: Ik denk dat mensen die iets door de neus geboord zien, omdat er achter hun rug om en buiten medeweten in PM gehandeld is, dan best wel negatief over de verkoper zullen oordelen. Op den duur zal men die verkoper dan niet meer vertrouwen bij andere topics.

Tevens kunnen jullie natuurlijk meelezen in de topics en krijgen jullie sluitverzoeken. Als je in een topic ziet dat user A 100 Euri geboden heeft en er komt een sluitverzoek of er staat ineens in het topic 'verkocht aan User B via PM' of zo, dat er dan actie ondernomen kan worden.

Ik weet niet of je de FA's zo gek krijgt om er dan bans op te laten volgen, maar dat zou het overwegen waard zijn.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 maart 2009 @ 22:32:14 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67374531
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:31 schreef NanKing het volgende:

[..]

Zoals ik zei, dat ligt er helemaal aan. Het ligt er maar net aan hoe en wat. Ik vind wel dat we er erg voorzichtig mee om moeten gaan.
Je zegt net zelf dat het aanbieden van diensten nog steeds niet mag.
pi_67374545
Wellicht een verplicht aantal post voordat je iets kan aanbieden?
pi_67374595
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:30 schreef NanKing het volgende:

[..]

Dit is vorig jaar geprobeerd maar er was echt totaal geen animo voor . Misschien kunnen we het in de toekomst nog eens anders proberen.
Ja, weet ik, maar dat was in 1 topic toch?

Misschien als mensen op eigen initiatief een topic kunnen openen als veiling dat ze het dan wel doen.

Bij wijze van experiment een extra filter erbij mag niet?
pi_67374606
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je zegt net zelf dat het aanbieden van diensten nog steeds niet mag.
quote:
Vooralsnog is het aanbieden nog een no-go maar wordt elk topic op zich beoordeeld.
ijs_beer fan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')