abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67386692
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:24 schreef rene90 het volgende:
Hoe is het gesprek gister eigenlijk gegaan? Zijn er nu concreet dingen uitgesproken of afspraken over gemaakt?
Wij hebben met TS afgesproken dat ze vrijdag vertelt wat ze doet met die betaling. Het van de borg afhalen is een tijdelijke oplossing.

Voor de rest hebben we afgesproken dat ook zij haar irritaties naar ons toe gewoon moet uiten en dat wij dat ook gewoon blijven doen.

Het was een redelijk goed gesprek en er was weinig vijandigheid tussen TS en ons. Echter was een andere huurder wel een beetje uitgevallen tegen TS, wat niet nodig was geweest.
pi_67386790
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:26 schreef ASroma het volgende:
een verhaal heeft altijd 2 kanten... toch denk ik dat ts niet wordt begrepen door grmpf en haar vriendin. Zeker nu ze in een bepaalde situatie zit waar ze geen werk en studie heeft. En dat voor de 2 vriendinnen misschien raar is en daarom grappig ofzo...

Het komt af en toe ook over als lichtelijk pesterijtjes hier en daar. 2 van die giegelende meiden die onbewust wellicht niet door hebben dat ze kinderachtig bezig zijn, luisteren naar die buren sex hebben En kom op heb jij nooit vlees in de koelkast grmpf...?
Wij pesten helemaal niemand. Ik vind pesten het meest walgelijke wat er is!! We zijn totaal niet van die huppelkutjes die overal maar om giechelen. We zijn eerder nog een stel zeikstralen (wat ook weer wat te overdreven is).
Ik heb nooit vlees in de koelkast.
pi_67386826
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:23 schreef grmpf het volgende:
Iedereen staat officieel ingeschreven. Wel is het zo dat we onderling gewoon wat afspraken hebben gemaakt. En nee, die zijn niet allemaal even legaal, maar daar is iedereen mee akkoord gegaan.

Ik zal jullie nu vertellen wat er niet legaal is;
- De twee andere huurders wonen op zolder. Die zolder is officieel niet bewoonbaar, omdat de CV ketel zich er bevindt en er geen vaststaande trap aanwezig is.
- We hebben onderling afgesproken (dit wist TS voordat ze hier kwam wonen) dat de twee andere huurders inclusief wonen en dat wij voor alle andere kosten opdraaien. Pluspunt hieraan is wel dat de twee andere huurders in verhouding meer betalen en wij goedkoper uit zijn. Iedereen is hiervan op de hoogte.
officieel bij de gemeente ja, hoe groot is dat huis, en begrijp ik nu goed dat er twee op een vliering zolder wonen dat officieel niet bewoonbaar en geen vaste trap heeft?

Staan jullie alle vijf ingeschreven bij Bo-ex als bewoners van dat huis?

Ik zou me serieus meer druk gaan maken om deze situatie dan het feit dat er wat onenigheid in huis is. Maar goed mocht je echt ruzie krijgen met de mensen op zolder, dan verstop je natuurlijk gewoon de uitlaat van de CV ketel en ben je er zo vanaf....
pi_67386831
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:28 schreef grmpf het volgende:

[..]

Wij hebben met TS afgesproken dat ze vrijdag vertelt wat ze doet met die betaling. Het van de borg afhalen is een tijdelijke oplossing.

Voor de rest hebben we afgesproken dat ook zij haar irritaties naar ons toe gewoon moet uiten en dat wij dat ook gewoon blijven doen.

Het was een redelijk goed gesprek en er was weinig vijandigheid tussen TS en ons. Echter was een andere huurder wel een beetje uitgevallen tegen TS, wat niet nodig was geweest.
Dus: even voor de duidelijkheid, er zijn twee huurders die inclusief betalen en daarom menen jullie dat als er een rekening op de vloer valt voor de afvalstoffenheffing jullie die met zijn drieën moeten betalen?

Denken jullie nou echt dat de gemeente met zijn ambtenaren dat deel van de twee huurders al ontvangen hebben en dit verrekend hebben met de rekening die bij jullie op de mat valt?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:35:49 #155
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67386948
ALs ik het op mijn gemeente bereken (273,- per jaar) is het verschil tussen 1/3 (91,-) en 1/5 (54,60) dus 36,40.
Maar dat doet er niet toe.

De 2 meiskes wonen inclusief, dus die zullen ieder jaarlijks 136,50 bijdragen in hun huur.
Van de andere bewoners moeten ze van elke bewoner 1/5 van het totale bedrag krijgen.
Dat betekent dat ze 3x54,60 (163,80) moeten krijgen en dat moeten verdelen onder elkaar (81,90 elk)
Als je die 81,90 van hun deel 136,50 aftrekt kom je uit op 54,60 wat er overblijft. Dat is het 1/5 deel.

Dus uiteindelijk heeft iedereen 1/5 bijgedragen. Zo is het eerlijk en is het probleem dus opgelost.

PS: Als er een rekening voor de afvalstoffenheffing op de vloer valt dan heeft de verhuurder dus niet correct de afvalstoffenheffing afgedragen. 2 bewoners wonen inclusief, die hebben dus de afvalstoffenheffing afgedragen dus er kan geen naheffing komen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67386987
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:32 schreef zatoichi het volgende:

[..]

officieel bij de gemeente ja, hoe groot is dat huis, en begrijp ik nu goed dat er twee op een vliering zolder wonen dat officieel niet bewoonbaar en geen vaste trap heeft?

Staan jullie alle vijf ingeschreven bij Bo-ex als bewoners van dat huis?

Ik zou me serieus meer druk gaan maken om deze situatie dan het feit dat er wat onenigheid in huis is. Maar goed mocht je echt ruzie krijgen met de mensen op zolder, dan verstop je natuurlijk gewoon de uitlaat van de CV ketel en ben je er zo vanaf....
Dat is niet ons probleem. Zij wilden persé op die zolder (van 38 m2) wonen, dan doen ze dat maar. We zijn trouwens wel bezig met het opknappen van die ruimte. Zo komt er over een tijdje een vaste trap en een groter raam. R heeft sowieso al ideeen voor de CV ketel.

En ja, we staan alle vijf gewoon ingeschreven bij Bo-Ex.
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:38:20 #157
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_67387037
Stel: je huurt in je uppie een apartementje, huur is inclusief.
Er valt een rekening op de mat: afvalstoffenheffing. Ga je deze betalen ja of nee?
~gedachten zijn meestal geen feiten~
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:39:27 #158
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67387075
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:38 schreef Kaar68 het volgende:
Er valt een rekening op de mat: afvalstoffenheffing. Ga je deze betalen ja of nee?
Niet betalen! De verhuurder had dat moeten afdragen.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67387116
quote:
Er bestaat naar mijn weten een ''inclusief-inclusief'' (dus inclusief alles, wat je ook wel bij kamers ziet die via de SSHU worden verhuurd). Maar er bestaat ook iets als inclusief gas/water/licht en exclusief de rest.

Dus dat ligt er aan.
pi_67387151
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:37 schreef grmpf het volgende:

[..]

Dat is niet ons probleem. Zij wilden persé op die zolder (van 38 m2) wonen, dan doen ze dat maar. We zijn trouwens wel bezig met het opknappen van die ruimte. Zo komt er over een tijdje een vaste trap en een groter raam. R heeft sowieso al ideeen voor de CV ketel.

En ja, we staan alle vijf gewoon ingeschreven bij Bo-Ex.
We zijn bezig met het opknappen van die ruimte. Doet bo-ex dat dan niet?

Zo heb ik ooit in een studenthuis gewoond waarbij een huisgenoot ook een idee had voor een paal die in zijn kamer stond, namelijk de zaag erin ware het niet dat die paal bij de constructie van het huis hoorde.
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:43:35 #161
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67387213
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zo heb ik ooit in een studenthuis gewoond waarbij een huisgenoot ook een idee had voor een paal die in zijn kamer stond, namelijk de zaag erin ware het niet dat die paal bij de constructie van het huis hoorde.
wat gebeurde er toen?
Een gedicht over Maanvis
pi_67387219
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat doen we natuurlijk wel in overleg met Bo-Ex. We hebben al een aanvraag gedaan voor een raam en dat is - mits je je aan een aantal regels zult houden - geen probleem. Het wordt alleen een duur grapje, maar dat hebben we er wel voor over om de boel legaal te maken.
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:45:03 #163
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67387260
grmpf, begrijp je mijn rekenvoorbeeld een beetje en is het ook van toepassing op jullie situatie?
Een gedicht over Maanvis
pi_67387281
quote:
Dan zou ik mijn contract eens nakijken of de afvalstoffenheffing onder inclusief valt, en mocht dat het geval zijn, dan zou ik de rekening doorsturen naar de huisbaas.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:46:15 #165
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_67387297
Als ik jullie was zou ik de contracten maar eens opnieuw (rechtsgeldig) opstellen (ik heb het idee daar ook wel wat mis mee zal zijn als ik alles verder zo lees). Dus netjes exclusief huur en service kosten opsplitsen. Ook voor de huurders die compleet inclusief zouden wonen.
Dat je met hoofdhuurders en (legale) onderhuurders werkt betekend nog niet dat dat je dan geen goede nette afspraken hoeft te kamen. (dat iemand niet weet hoe dat moet is geen excuus, dan zoek je het maar uit).

Dan krijg je als hoofdhuurder ook nooit het probleem dat er te weinig geld binnen komt. De exclusieve huur kan namelijk precies berekend worden (aan de hand wat de huur is naar de hoofdhuurder) en aan de hand van de rekeningen voor g/w/l en ook bijvoorbeeld deze afvalstoffenheffing kan dan een een naheffing of terug gave worden berekend tenopzichte van het voorschot.

Dat TS de situatie met onwettelijke afspraken heeft geaccepteerd toen ze er kwam wonen betekend niet dat ze dat nu nog hoeft te accepteren. Daarbij volgens mij is het voor alle partijen beter als je gewoon volgens wettelijke regels handeld. Die regels zijn er niet voor niets, daar is goed over nagedacht, die zijn er namelijk niet alleen voor de plichten maar ook voor ieder zijn rechten.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_67387360
Ik ben geen hoofdhuurder, dat zijn wij alle vijf.
De zolderbewoners hebben de intentie om wat anders te zoeken, dus dan regelen we het sowieso beter.
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:48:29 #167
97934 ASroma
Flamboyant
pi_67387420
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

wat gebeurde er toen?
Wat huisgenoten gingen maar eens polshoogte nemen waar die beste jongen nu aan op zijn kamertje aan het zagen was ,en hebben hem die zaag ontnomen. Als er niemand in huis was geweest zou het wel een veel spannender einde gehad hebben.
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:50:41 #169
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_67387439
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:45 schreef Maanvis het volgende:
grmpf, begrijp je mijn rekenvoorbeeld een beetje en is het ook van toepassing op jullie situatie?
Ik kan er geen soep van maken...
Ik geloof wel dat je hetzelfde wil zeggen als ik net erboven.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:50:43 #170
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67387441
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:48 schreef ASroma het volgende:
alles is weer koek en ei:

[ afbeelding ]
Risk! Geweldig! Speel jij dat ook? Tof man! Ik win altijd, en jij?
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:51:17 #171
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67387456
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat huisgenoten gingen maar eens polshoogte nemen waar die beste jongen nu aan op zijn kamertje aan het zagen was ,en hebben hem die zaag ontnomen. Als er niemand in huis was geweest zou het wel een veel spannender einde gehad hebben.
Jammer, ik hou wel van een beetje sensatie
Een gedicht over Maanvis
pi_67387474
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:43 schreef grmpf het volgende:

[..]

Dat doen we natuurlijk wel in overleg met Bo-Ex. We hebben al een aanvraag gedaan voor een raam en dat is - mits je je aan een aantal regels zult houden - geen probleem. Het wordt alleen een duur grapje, maar dat hebben we er wel voor over om de boel legaal te maken.
Ik snap dan niet dat bo-ex dat zelf niet wilt doen, want dan kan de totale huurprijs omhoog vanwege extra te verhuren oppervlakte.
pi_67387514
Het spijt me, maar ik snap je redenatie niet
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:54:17 #174
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67387570
Grmpf, is mijn rekenvoorbeeld nou van toepassing op jouw situatie?
Een gedicht over Maanvis
pi_67387731
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja de brandweer vindt het ook heel gezellig om weer eens wat verkoolde lijken uit een studenten huis te halen wanwege het ontbreken van vluchtwegen.
Precies, die zitten altijd verlegen om oefenmogelijkheden
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:28 schreef grmpf het volgende:

[..]

Ik had al niet de indruk dat jullie daar moeite mee hadden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')