Wij hebben met TS afgesproken dat ze vrijdag vertelt wat ze doet met die betaling. Het van de borg afhalen is een tijdelijke oplossing.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:24 schreef rene90 het volgende:
Hoe is het gesprek gister eigenlijk gegaan? Zijn er nu concreet dingen uitgesproken of afspraken over gemaakt?
Wij pesten helemaal niemand. Ik vind pesten het meest walgelijke wat er is!! We zijn totaal niet van die huppelkutjes die overal maar om giechelen. We zijn eerder nog een stel zeikstralen (wat ook weer wat te overdreven is).quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:26 schreef ASroma het volgende:
een verhaal heeft altijd 2 kanten... toch denk ik dat ts niet wordt begrepen door grmpf en haar vriendin. Zeker nu ze in een bepaalde situatie zit waar ze geen werk en studie heeft. En dat voor de 2 vriendinnen misschien raar is en daarom grappig ofzo...
Het komt af en toe ook over als lichtelijk pesterijtjes hier en daar. 2 van die giegelende meiden die onbewust wellicht niet door hebben dat ze kinderachtig bezig zijn, luisteren naar die buren sex hebbenEn kom op heb jij nooit vlees in de koelkast grmpf...?
officieel bij de gemeente ja, hoe groot is dat huis, en begrijp ik nu goed dat er twee op een vliering zolder wonen dat officieel niet bewoonbaar en geen vaste trap heeft?quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:23 schreef grmpf het volgende:
Iedereen staat officieel ingeschreven. Wel is het zo dat we onderling gewoon wat afspraken hebben gemaakt. En nee, die zijn niet allemaal even legaal, maar daar is iedereen mee akkoord gegaan.
Ik zal jullie nu vertellen wat er niet legaal is;
- De twee andere huurders wonen op zolder. Die zolder is officieel niet bewoonbaar, omdat de CV ketel zich er bevindt en er geen vaststaande trap aanwezig is.
- We hebben onderling afgesproken (dit wist TS voordat ze hier kwam wonen) dat de twee andere huurders inclusief wonen en dat wij voor alle andere kosten opdraaien. Pluspunt hieraan is wel dat de twee andere huurders in verhouding meer betalen en wij goedkoper uit zijn. Iedereen is hiervan op de hoogte.
Dus: even voor de duidelijkheid, er zijn twee huurders die inclusief betalen en daarom menen jullie dat als er een rekening op de vloer valt voor de afvalstoffenheffing jullie die met zijn drieën moeten betalen?quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:28 schreef grmpf het volgende:
[..]
Wij hebben met TS afgesproken dat ze vrijdag vertelt wat ze doet met die betaling. Het van de borg afhalen is een tijdelijke oplossing.
Voor de rest hebben we afgesproken dat ook zij haar irritaties naar ons toe gewoon moet uiten en dat wij dat ook gewoon blijven doen.
Het was een redelijk goed gesprek en er was weinig vijandigheid tussen TS en ons. Echter was een andere huurder wel een beetje uitgevallen tegen TS, wat niet nodig was geweest.
Dat is niet ons probleem. Zij wilden persé op die zolder (van 38 m2) wonen, dan doen ze dat maar. We zijn trouwens wel bezig met het opknappen van die ruimte. Zo komt er over een tijdje een vaste trap en een groter raam. R heeft sowieso al ideeen voor de CV ketel.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:32 schreef zatoichi het volgende:
[..]
officieel bij de gemeente ja, hoe groot is dat huis, en begrijp ik nu goed dat er twee op een vliering zolder wonen dat officieel niet bewoonbaar en geen vaste trap heeft?![]()
![]()
![]()
Staan jullie alle vijf ingeschreven bij Bo-ex als bewoners van dat huis?
Ik zou me serieus meer druk gaan maken om deze situatie dan het feit dat er wat onenigheid in huis is. Maar goed mocht je echt ruzie krijgen met de mensen op zolder, dan verstop je natuurlijk gewoon de uitlaat van de CV ketel en ben je er zo vanaf....
Niet betalen! De verhuurder had dat moeten afdragen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:38 schreef Kaar68 het volgende:
Stel: je huurt in je uppie een apartementje, huur is inclusief.
Er valt een rekening op de mat: afvalstoffenheffing. Ga je deze betalen ja of nee?
Er bestaat naar mijn weten een ''inclusief-inclusief'' (dus inclusief alles, wat je ook wel bij kamers ziet die via de SSHU worden verhuurd). Maar er bestaat ook iets als inclusief gas/water/licht en exclusief de rest.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:38 schreef Kaar68 het volgende:
Er valt een rekening op de mat: afvalstoffenheffing. Ga je deze betalen ja of nee?
We zijn bezig met het opknappen van die ruimte.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:37 schreef grmpf het volgende:
[..]
Dat is niet ons probleem. Zij wilden persé op die zolder (van 38 m2) wonen, dan doen ze dat maar. We zijn trouwens wel bezig met het opknappen van die ruimte. Zo komt er over een tijdje een vaste trap en een groter raam. R heeft sowieso al ideeen voor de CV ketel.
En ja, we staan alle vijf gewoon ingeschreven bij Bo-Ex.
quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
We zijn bezig met het opknappen van die ruimte.Doet bo-ex dat dan niet?
Zo heb ik ooit in een studenthuis gewoond waarbij een huisgenoot ook een idee had voor een paal die in zijn kamer stond, namelijk de zaag erin ware het niet dat die paal bij de constructie van het huis hoorde.
Dat doen we natuurlijk wel in overleg met Bo-Ex. We hebben al een aanvraag gedaan voor een raam en dat is - mits je je aan een aantal regels zult houden - geen probleem. Het wordt alleen een duur grapje, maar dat hebben we er wel voor over om de boel legaal te maken.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
We zijn bezig met het opknappen van die ruimte.Doet bo-ex dat dan niet?
Zo heb ik ooit in een studenthuis gewoond waarbij een huisgenoot ook een idee had voor een paal die in zijn kamer stond, namelijk de zaag erin ware het niet dat die paal bij de constructie van het huis hoorde.
Dan zou ik mijn contract eens nakijken of de afvalstoffenheffing onder inclusief valt, en mocht dat het geval zijn, dan zou ik de rekening doorsturen naar de huisbaas.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:38 schreef Kaar68 het volgende:
Wat huisgenoten gingen maar eens polshoogte nemen waar die beste jongen nu aan op zijn kamertje aan het zagen was ,en hebben hem die zaag ontnomen. Als er niemand in huis was geweest zou het wel een veel spannender einde gehad hebben.quote:
Ik kan er geen soep van maken...quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:45 schreef Maanvis het volgende:
grmpf, begrijp je mijn rekenvoorbeeld een beetje en is het ook van toepassing op jullie situatie?
Risk! Geweldig! Speel jij dat ook? Tof man! Ik win altijd, en jij?quote:
Jammer, ik hou wel van een beetje sensatiequote:Op woensdag 25 maart 2009 11:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat huisgenoten gingen maar eens polshoogte nemen waar die beste jongen nu aan op zijn kamertje aan het zagen was ,en hebben hem die zaag ontnomen. Als er niemand in huis was geweest zou het wel een veel spannender einde gehad hebben.
Ik snap dan niet dat bo-ex dat zelf niet wilt doen, want dan kan de totale huurprijs omhoog vanwege extra te verhuren oppervlakte.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:43 schreef grmpf het volgende:
[..]
Dat doen we natuurlijk wel in overleg met Bo-Ex. We hebben al een aanvraag gedaan voor een raam en dat is - mits je je aan een aantal regels zult houden - geen probleem. Het wordt alleen een duur grapje, maar dat hebben we er wel voor over om de boel legaal te maken.
Precies, die zitten altijd verlegen om oefenmogelijkhedenquote:Op woensdag 25 maart 2009 11:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja de brandweer vindt het ook heel gezellig om weer eens wat verkoolde lijken uit een studenten huis te halen wanwege het ontbreken van vluchtwegen.
Ik had al niet de indruk dat jullie daar moeite mee hadden.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:28 schreef grmpf het volgende:
[..]
Voor de rest hebben we afgesproken dat ook zij haar irritaties naar ons toe gewoon moet uiten en dat wij dat ook gewoon blijven doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |