abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67354898
Ik heb net 2 springvormpjes gekocht (van 16cm) om 2 kleine quiches in te maken.

Ik wilde net even kijken hoeveel inhoud er in zit, door er water in te doen, maar dat werkt dus niet bij een springvorm Dan gaat het dus lekken

Ik dacht van oh fijn, als ik nou een keer iets van een cake of taart wil maken, dan kan ik het ook in 2 kleintjes doen, anders blijft er weer zoveel over. Maar als ik beslag in een springvorm doe, gaat dit er dan niet doorheen? (Als ik taarten maak in een springvorm is het vaak met het deeg dus dan maakt het niet uit).

Ik kan me voorstellen dat er daarom dichte cakevormen bestaan
pi_67355140
ik heb nog nooit beslag zien lekken uit een springvorm
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_67355150
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:17 schreef Ananajasje het volgende:
Ik heb net 2 springvormpjes gekocht (van 16cm) om 2 kleine quiches in te maken.

Ik wilde net even kijken hoeveel inhoud er in zit, door er water in te doen, maar dat werkt dus niet bij een springvorm
Waarom reken je het niet even uit? Oppervlak bodem x hoogte bakvorm. De oppervlak van de bodem is ongeveer 200 cm2, dat maal de hoogte en je hebt de inhoud in cm2

En weet niet wat voor beslag je wil gebruiken, maar als het enigszins stevig is, zou het geen probleem moeten zijn...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_67355186
Oh okee, ja water is natuurlijk ook wel heel anders. Maarja als het dun beslag kan ik me er wel iets bij voorstellen dat het er uit wil lopen ofzo..
pi_67355285
Denk dat het wel meevalt, beslag is een stuk dikker en je kan er altijd nog wat bakpapier op de bodem doen.

Inhoud bereken je zo:

pi * straal(kwadraat) * de hoogte. Dus 3,14 * 8 * 8 * hoogte = 201cm2 * hoogte.
Life is too short not to have fun
pi_67355314
Beslag is toch stukken dikker dan water?
Find your prince, before you start kissing frogs
pi_67355582
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:24 schreef Ananajasje het volgende:
Oh okee, ja water is natuurlijk ook wel heel anders. Maarja als het dun beslag kan ik me er wel iets bij voorstellen dat het er uit wil lopen ofzo..
Dan heb je nog bakpapier tussen de ring en de bodum zitten, ik heb er echt nog nooit problemen mee gehad
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_67356663
Bij mij lekt het beslag niet door de springvorm, maar wel het vet in het beslag. Velletje bakpapier eronder lost dat op.
pi_67357812
Oh okee, dan ga ik het toch maar binnenkort proberen.

Ik dacht gewoon van als ik bijv. een cake wil maken, dat beslag, maar dat is idd wel dikker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')